D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Není zač pánové
@RedBaron: vida Svět je malej a plný příjemných náhod. Potěšení na mé straně
@RedBaron: vida Svět je malej a plný příjemných náhod. Potěšení na mé straně
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Komu/čemu má vlastně "pořádně" sloužit MÚK Krasejovka ? Není tak trochu nadbytečná, když mezi dvěma následujícími křižovatkami vede pohodlná I/3 v celé délce mimo obce ? A to především ve chvíli, kdy vzniká jižní tangenta a i přeložka I/39 a II/155. Není to tak trochu obdoba vypuštěné MÚK Mikuleč na D35 ?
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
"....když mezi dvěma následujícími křižovatkami vede pohodlná I/3 v celé délce mimo obce ? "
Máte na mysli směrem na Kaplici? Pokud ano pak bych to rozhodně nenazval pohodlným úsekem. Naopak je to nejsmrtejnější kus
Máte na mysli směrem na Kaplici? Pokud ano pak bych to rozhodně nenazval pohodlným úsekem. Naopak je to nejsmrtejnější kus
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Řekl bych, že Aram měl na mysli MUK Třebonín, ze které je to na I/3 kousek. Po dostavbě obchvatu Svinců resp. celé II/155 je opravdu MUK Krasejovka nadbytečná, vyhozené miliony...
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Před i po dostavbě obchvatu Svinců vozidla skončí na i/3 křižovatce Holkov kde jsou nehody a smrťáky na takřka denním pořádku Bydlím tu a u tohoto scénáře bych opravdu nechtěl být
Zarazil mne použitý termín "pohodlná" což rozhodně není.
Subjektivně mi přijde zbytečnější MUK Třebonín víc než MUK Krasejovka.
Zarazil mne použitý termín "pohodlná" což rozhodně není.
Subjektivně mi přijde zbytečnější MUK Třebonín víc než MUK Krasejovka.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
To, že je křižovatka Holkov peklo, vím. Bohužel tohle bylo ŘSD u zádele, protože jinak by nestavěli 2 drahé MUK 3,1km od sebe, vybrali by jen jednu, za ušetřený peníz vyřešili ten Holkov a ještě by fůra kaček zbyla...
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
MUK Třebonín bude sloužit jako hlavní křižovatka na odbočení do Krumlova od Budějovic, nebo směr Praha si myslím.
Ta MUK Krasejovka mi taky přijde zbytečná po dostavbě obchvatu Svinců a Třebonína.
Ta křižovatka u Holkova je strašná, ale po dostavbě se tam změní tok dopravy a většina lidí bude odbočovat na dálnici. Možná by bylo fajn tam změnit i cedule hlavní/vedlejší
Ta MUK Krasejovka mi taky přijde zbytečná po dostavbě obchvatu Svinců a Třebonína.
Ta křižovatka u Holkova je strašná, ale po dostavbě se tam změní tok dopravy a většina lidí bude odbočovat na dálnici. Možná by bylo fajn tam změnit i cedule hlavní/vedlejší
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
MUK Třebonín má spolu s obchvatem Svinců krásně navázat do Krumlova i k Římovu. Vracet se k ní zpátky kvůli cestě do Velešína nebo Kaplice nakonec nikdo nebude, protože tam sjede po dálnici a když navazující úsek ještě nebude hotovej, tak na Holkově budou muset sjezd od dálnice udělat jako odbočující hlavní silnici.
Na tom Holkově je hlavní průser křižujících nedočkavců kvůli intenzitám na I/3. Po jejím osiření, které po zprovoznění D3 nastane a změně na silnici II. třídy bych si zrovna tam klidně představil kruhák a bude pokoj.
A ta MUK Krasejovka je tam opravdu trochu nadbytečná, trochu význam bude mít pro Kamenný Újezd, že nebudou muset lidi tangentou a přes Včelnou, ale to je tak vše.
Na tom Holkově je hlavní průser křižujících nedočkavců kvůli intenzitám na I/3. Po jejím osiření, které po zprovoznění D3 nastane a změně na silnici II. třídy bych si zrovna tam klidně představil kruhák a bude pokoj.
A ta MUK Krasejovka je tam opravdu trochu nadbytečná, trochu význam bude mít pro Kamenný Újezd, že nebudou muset lidi tangentou a přes Včelnou, ale to je tak vše.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
MUK Krasejovka za mne take k nicemu a tak me v nadhozenem tematu napada. Nema v okoli MUK Krasejovka nekdo vlivny nejake pozemky? Ze by to byl sjezd k nim. To se asi dozvime po dostavbe, az tam vyroste nejake logisticke centrum, .... a zjisti se, kdo to vlastnil a za kolik to prodal. Neco ve stylu ala tunel Pohurka. Pochybuji ze MUK Krasejovka tam zbyla z nejakych planu jako okruzni krizovatka v Hodejovicich, kde to mela byt MUK a pak zmizela jen ramena a zbyl tam tento megalomansky nesmysl. Zde muzeme si jeste myslet, ze nekdy nekdo tam ty sjezdy a najezdy dodela. Jedine, ze MUK Krasejovka byla nakreslena bez MUK Svince a po dodelani MUK Svince s navaznosti na Krumlov tam MUK Krasejovka proste jen zbyla. Jinak zadne logicke opodstatneni teto krizovatky fakt nevidim. Co jeste varianta, ze nemela byt jizni spojka? tj. MUK Krasejovka mela sbirat dopravu z CB, ale pak nekdo dodelal Jizni spojku, kera veme tuto dopravu a MUK Krasejovka tam opet zbyla.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
MUK Krasejovku využijí i řidiči z Velešína, Římova a okolí při cestě do ČB si nemusí zajíždět na MUK Svince, ale vezmou to zkratkou po I/3 na Krasejovku. Uvidí se až po otevření, kolik aut tam bude najíždět. Teď může každý zatím jen teoretizovat.
Důvodem může být i co naznačil Cajkowski v poslední větě, i vzhledem k tomu jak spolu komunikují kraje s ŘSD při opravách a uzavírkách.
Důvodem může být i co naznačil Cajkowski v poslední větě, i vzhledem k tomu jak spolu komunikují kraje s ŘSD při opravách a uzavírkách.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
A pak ještě (samozřejmě teoreticky) předpokládám její zvýšené využití v tom (snad krátkém) mezidobí, kdy již budeme jezdit po 0310/II, ale ještě nebude zprovoznění navazující úsek a obchvat Svinců...
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Už jsem tu jednou diskuzi nad smyslem MÚK Krasejovka rozpoutal:Aram96 píše:Komu/čemu má vlastně "pořádně" sloužit MÚK Krasejovka ? Není tak trochu nadbytečná, když mezi dvěma následujícími křižovatkami vede pohodlná I/3 v celé délce mimo obce ? A to především ve chvíli, kdy vzniká jižní tangenta a i přeložka I/39 a II/155. Není to tak trochu obdoba vypuštěné MÚK Mikuleč na D35 ?
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... start=1050
Každopádně radši víc MÚK než méně, ale o to víc zamrzí rušení MÚK na úseku 0310/I
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Dle aktualizovaného letáku posunuto uvedení do provozu na rok 2024...???
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Ano, a protože tunel na předchozím úseku nebude hotový dřív než na konci 2024, pravděpodobně se bude jezdit až od 1.1.2025, už to tady několikrát bylo. Najíždět z I/3 přes jižní tangentu a pak na Třeboníně zase sjet nemá význam vůbec pro nikoho, je to zajížďka. Leda by pustili na první úsek osobáky na MÚK Pohůrka, a i potom je to skoro bezvýznamné. Důležité totiž je aby po zprovoznění obou úseků 310/I i II začala D3 fungovat jako obchvat Budějovic pro tranzitní dopravu.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Tak za mě by mělo smysl při cestě na jih jet po jižní tangentě, D3 a sjet na MUK Krasejovka místo jízdy po I/3. Navíc nikdo neví, kdy skutečně bude tunel Pohůrka hotový, takže čekat na ní se dvěmi navazujícími úseky je nesmysl.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Souhlasím s Vámi, díky jižní tangentě by se dala část dálnice klidně zprovoznit, ale hejtman Kuba dává jasně najevo, že to chce zprovoznit jako celek a že přes to nejede vlak. A ministr mu v tom nejspíš vyhoví. Na konci roku 2024 jsou volby do krajů, takže je jasné, na jaký termín to směřují. Zprovoznit těsně před volbami 30 km dálnice je až moc lákavéPaul1 píše:Tak za mě by mělo smysl při cestě na jih jet po jižní tangentě, D3 a sjet na MUK Krasejovka místo jízdy po I/3. Navíc nikdo neví, kdy skutečně bude tunel Pohůrka hotový, takže čekat na ní se dvěmi navazujícími úseky je nesmysl.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Kuba jako hejtman nemá do otevření úseků dálnic co kecat. To může u krajských staveb, ne u dálnic, které využívají z velké části i lidé z jiných krajů či států. V tom případě mu ale přeju, aby byla Pohůrka hotová až začátkem roku 2025 (ten měsíc už nikoho snad nezabije) a do voleb zprovozní 0 km Ale předpokládám, že v tom případě by zase rychle otočil.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Koukám že škodolibost jen stříká, asi tu jde o politické sympatie, ale to bych neřešil a nebojte, asi všichni bychom rádi jezdili už teď, ale realita je jiná. Jestli jsem dobře slyšel, nikdo nemluvil o odmítání zprovoznění od stolu, ale o zadání seriózní dopravní studie na kapacity pro protažení tranzitu skrz Budějce viaduktem a jednopruhy na východě. A jestli se pak ve finále nebude kecat do zprovozňování dálnice, tak do přivaděčů určitě, což vyjde nastejno.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
O politických sympatiích to není. To, že volím nějakou stranu, jestě neznamená, že musím souhlasit s každým krokem jejího hejtmana. Mnou uvedená varianta trasy nemá na provoz v Budějovicích žádný vliv, takže netřeba žádné seriózní studie. Skrz Budějovice se pojede pořád stejně, jen za Planou se může po tangentě napojit na D3 a sjet na MUK Krasejovka a pokračovat dál po I/3. Což je sice asi o 1 km delší trasa než po stávající I/3, ale určitě bude pohodlnější, bezpečnější a možná i rychlejší. Takže není třeba se zprovozněním tohoto úseku nijak otálet. A pokud někdo špekuluje s oddálením, ať už z důvodu voleb nebo nějakých studií, které se úseku netýkají, tak si moji škodolibost jistě zaslouží
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 73357&z=12
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 73357&z=12
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
//příspěvek smazán kvůli používání vulgarismů//
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Rovněž nechápu, co je na Paulově návrhu špatně... Cca 6,5 km funkční dálnice.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Tak jsem si to trochu pročetl a prostudoval a ta křižovatka je fakt docela nadbytečná. Nejspíš je trochu pozůstatkem předchozího řešení.
Jediné, co by však asi bylo k vypuštění MÚK Krasejovka potřeba, by bylo vyřešit i ten železniční přejezd na II/155 před napojením na I/3. V podobě nějaké 400 m přeložky včetně mostu přes koleje. Tudíž její realizace vyšla možná ve výsledku levněji, takže mi nevadí. Nicméně MÚK jako taková fakt nadbytečná je, argumenty pro její realizaci jsou těžce slabé.
Lepší by bylo využití toho místa pro odpočívku, která by sloužila i dopravě na Krumlov a vyplnila by tu "díru" k odpočívce Chotýčany. Ale uznávám, že v případě nějakých problémů na dálnici se bude hodit.
Jinak k následné diskusi .. mně taky rozhodně dává smysl to zprovoznit od jižní tangenty ke konci stavby. Zajímalo by mě, co je za tím, že to tak hejtman nechce.
Jediné, co by však asi bylo k vypuštění MÚK Krasejovka potřeba, by bylo vyřešit i ten železniční přejezd na II/155 před napojením na I/3. V podobě nějaké 400 m přeložky včetně mostu přes koleje. Tudíž její realizace vyšla možná ve výsledku levněji, takže mi nevadí. Nicméně MÚK jako taková fakt nadbytečná je, argumenty pro její realizaci jsou těžce slabé.
Lepší by bylo využití toho místa pro odpočívku, která by sloužila i dopravě na Krumlov a vyplnila by tu "díru" k odpočívce Chotýčany. Ale uznávám, že v případě nějakých problémů na dálnici se bude hodit.
Jinak k následné diskusi .. mně taky rozhodně dává smysl to zprovoznit od jižní tangenty ke konci stavby. Zajímalo by mě, co je za tím, že to tak hejtman nechce.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Hejtman mluvil o nesmyslu nasypat 25 tisíc aut na zanádražku a pod viadukt, o variantě od jižní tangenty dál se ani moc nemluvilo. Pominu-li zvědavost na nově zprovozněný kus, tak osobně bych jako tranzitující nebo Budějčák ze sídliště z I/3 radši valil stoupáním na Kameňák ve dvojpruhu rychlostí 90 a víc než se dotangentovávat padesátkou až sedmdesátkou přes tři kruháky k nájezdu na D3 a pak si užít chvilku dálnice. Ale pro mě jako Doubravičáka najet za Roudným na D3 smysl dává
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
TO RedBaron: Dovolim si poupravit vasi uvahu. Osobne znam hodne lidi ze sidlist (bydlel jsem tam) a resili jsme, kudy budou jezdit smer hranice, protoze tam rada z nich ma chalupy. 99% jich reklo, ze po stare silnici. Ze napojeni na dalnici od letiste bude cca to co pisete vy. Tak jsem nelenil a pri kratkem otevreni si zkusil alespon kus pod Vcelou projet a zmerit cas. Svete div se, ono je to coby kamenem dohodil. Kruhac pod Vcelnou podle projektu nebude az tak kruhac, takze podle mne se bude dat projet celkem rychle. Uvidime realitu no a pak uz jen ten najezd na dalnici, ktery jezdim denne a ten ani v tomto smeru nepoznam. Myslim si, ze vzhledem ke stoupani a koleje u Bokovce bude trasa casove srovnatelna. Osobne tipuji, ze prejezd na dalnici bude rychlejsi. Najezd tangentou odhaduji na 2-3min + 6,5km po dalnici je 3min. Celkem jsem tedy na 5-6min. Po stare silnici tak 7-8min. Podle meho mereni casti tangenty si myslim, ze prejezd na dalnici bude rychlejsi. Mam domluveme mereni auto vs auto az to otevrou. Vsechny uvedene casy jsou pri dodrzeni predepsanych rychlosti. Na tangentu jsem pocital 70km/h.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Cajkowski: Tangenta je S11,5/70 jak říkáte, to ale neznamená že tam nějaký moták nebude zdržovat, čehož jsme mnohdy svědky. Až to půjde, chtěl bych porovnat vámi řečené dvě varianty ke křižovatce na Holkově, pak pro sebe ještě častou třetí trasu, a to Nedabyle, Borovnice, Střížov, Pašinovice a Římov. A po zprovoznění celého obchvatu nakonec trasu čtvrtou, kdy budu namísto v Roudném najíždět dole na Pohůrce.
Samozřejmě mě taky bude zajímat za kolik minut budu s motorkou jednou před hranicemi odbočovat na Rybník a Lipensko, tam mířím dostkrát. Na tangentu pod Včelnou jsem zvědav, ta stará pod viaduktem byla za trest. Pokaždé jsem tam potkal nějaký terénní vůz, který ale zůstal na asfaltu a prověřoval terénní schopnosti mého vozu osobního.
Na finální stav kdy vše bude úhledně ošetřetné, zmizí všechny objížďky a bahna, na ten už se moc těším. Hodně jsem zvědav na to jak staré zbylé doprovodné komunikace, které dostaly zabrat, dá stavitel do pořádku, hlavně Novohradskou, cestu do Roudného a přes Plav do Římova, cestu na Plavnici a pár dalších. Na podobné testy si ještě dost počkáme.
Samozřejmě mě taky bude zajímat za kolik minut budu s motorkou jednou před hranicemi odbočovat na Rybník a Lipensko, tam mířím dostkrát. Na tangentu pod Včelnou jsem zvědav, ta stará pod viaduktem byla za trest. Pokaždé jsem tam potkal nějaký terénní vůz, který ale zůstal na asfaltu a prověřoval terénní schopnosti mého vozu osobního.
Na finální stav kdy vše bude úhledně ošetřetné, zmizí všechny objížďky a bahna, na ten už se moc těším. Hodně jsem zvědav na to jak staré zbylé doprovodné komunikace, které dostaly zabrat, dá stavitel do pořádku, hlavně Novohradskou, cestu do Roudného a přes Plav do Římova, cestu na Plavnici a pár dalších. Na podobné testy si ještě dost počkáme.