PPP na D35
Re: PPP na D35
Za mě je Janov - Opatovec rozhodně důležitý úsek. Okolí Gajeru je v zimě jedno z nejhorších míst na I/35 a mezi Mikulčí a Opatovcem je subjektivně nejvíce srážek se zvěří.
Re: PPP na D35
Samosprávám v okolí? Kolika obcemi I/35 prochází v tomto úseku?Aram96 píše:T
Teď vážně .. s PPP pro Janov-Opatovec běžte někam. Jak to tady někdo může vůbec napsat, že by to moc nevadilo. Byl by to navíc naprosto sprostý výsměch všem těm samosprávám v okolí.
Re: PPP na D35
Takže to byla naštěstí jen chyba v textu, už to opravili
"Vláda proto schválila záměr Ministerstvo dopravy zafinancovat tímto způsobem i plánovanou výstavbu části dálnice D35 mezi Opatovcem a Mohelnicí v délce téměř 35 km."
"Vláda proto schválila záměr Ministerstvo dopravy zafinancovat tímto způsobem i plánovanou výstavbu části dálnice D35 mezi Opatovcem a Mohelnicí v délce téměř 35 km."
Re: PPP na D35
Takže na mapce výše je třeba doplnit - Variant D....
Re: PPP na D35
Ať už začne od západu kdekoliv, tak na východě skončí v MUK Mohelnice-sever. Takže je otázka, jaký dopad to bude mít na stavbu I/44 Mohelnice - Vlachov, která bez té MUK bude končit v poli.
Re: PPP na D35
Píšu v okolí. Kdekdo měl připomínky, ale nechali to být s vidinou toho, že bude dálnice dříve postavena. Dočkali se naprosto trapného laxního postupu ŘSD a teď by ještě někdo zkoušel vymýšlet zdržení o další 2-3 roky kvůli PPP. To by bylo už na nějakou cenu.JakubMD píše:Samosprávám v okolí? Kolika obcemi I/35 prochází v tomto úseku?Aram96 píše:T
Teď vážně .. s PPP pro Janov-Opatovec běžte někam. Jak to tady někdo může vůbec napsat, že by to moc nevadilo. Byl by to navíc naprosto sprostý výsměch všem těm samosprávám v okolí.
Janov-Opatovec je 12 km dálnice, jestli ten není “moc potřeba”, tak nějaké úseky D6 jsou vyloženě k ničemu.
Každopádně díky martinimu za uklidnění a ujištění.
Na D1 se intenzity střídají doslova o drobné, takže buď má v budoucnu smysl 6-pruh od Brna po nějaké rozdělení na Prahu a na nový 4-pruh směr Plzeň, nebo komplet v celé délce, nebo vůbec.
Re: PPP na D35
Moc nechápu proč sem taháte D6, totálně mimo...
Já neříkám, že není potřeba. Jen není potřeba ho stavět o 2 roky dříve než úsek před a za, toť vše. Rozhodně se nejedná o úzké hrdlo D35, ty jsou jinde. Jen se mohlo "ušetřit" 4-5 mld a použít je na obchvaty měst na I. třídách. Respektive se mohlo "ušetřit" 8-9 mld i s úsekem Litomyšl-Janov. Celé to spláchnout do PPP a těch 9 mld přesunout na dostavbu D7 ve Středočeském kraji a D3 k hranicím (celkem 12 mld), ale koho to zajímá, peněz máme na rozdávání.
Já neříkám, že není potřeba. Jen není potřeba ho stavět o 2 roky dříve než úsek před a za, toť vše. Rozhodně se nejedná o úzké hrdlo D35, ty jsou jinde. Jen se mohlo "ušetřit" 4-5 mld a použít je na obchvaty měst na I. třídách. Respektive se mohlo "ušetřit" 8-9 mld i s úsekem Litomyšl-Janov. Celé to spláchnout do PPP a těch 9 mld přesunout na dostavbu D7 ve Středočeském kraji a D3 k hranicím (celkem 12 mld), ale koho to zajímá, peněz máme na rozdávání.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: PPP na D35
Znovu a znovu vtloukat do hlavy. Je jedno, jestli přetížená silnice vede obcí, úzkými serpentinami anebo po nové rovné přehledné široké silnici. V obci a v serpentinách je minimum smrtelných nehod.
Příkladem za všechny je nádherná a poměrně nová silnice, tvořící právě obchvat Janova. A je přitom nejnebezpečnějším úsekem ze všech. Jezdí se tu mezi Hradcem a Mohelnicí nejrychleji, 110 když frčí celá kolona není nic výjimečného, 130 se předjíždí a stačí chybička a je tu další smrťák. Ale stačí i nižší rychlost, déšť.
To jsou ty obchvaty, které mají mít přednost před smrtící pastí?
Příkladem za všechny je nádherná a poměrně nová silnice, tvořící právě obchvat Janova. A je přitom nejnebezpečnějším úsekem ze všech. Jezdí se tu mezi Hradcem a Mohelnicí nejrychleji, 110 když frčí celá kolona není nic výjimečného, 130 se předjíždí a stačí chybička a je tu další smrťák. Ale stačí i nižší rychlost, déšť.
To jsou ty obchvaty, které mají mít přednost před smrtící pastí?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: PPP na D35
Takže všechny obchvaty měst začneme stavět směrově rozdělené? Nebo co ste tím chtěl říct? Pokud někdo jede mimo obec 110 a někdo ho předjíždí 130, tak to opravdu není problém dopravní infrastruktury, ale problém je někde na trase volant-ruce-místo které je určené pro mozek.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: PPP na D35
110 by tu nejezdili, kdyby už dávno stála dálnice. Když je na hlavních mezinárodních tazích malá možnost předjíždět a provoz se většinou sune do osmdesátky, řidiči se snaží zpoždění dohnat a všechny předjet tam kde to jen jde. Nové, osamocené obchvaty na těchto tazích jsou proto často smrtícím úsekem než kdyby byla vybudována souvislá trasa. Proto nelze upřednostnit pár obchvatů za tak nebezpečné místo.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: PPP na D35
Je to problém infrastruktury. Vede to totiž na spojnici půlky Čech s celou Moravou. Takže se není vůbec čemu divit, že 110 je tu normal a objevují se zde dravci, co potřebují valit 130 a více.JakubMD píše:Takže všechny obchvaty měst začneme stavět směrově rozdělené? Nebo co ste tím chtěl říct? Pokud někdo jede mimo obec 110 a někdo ho předjíždí 130, tak to opravdu není problém dopravní infrastruktury, ale problém je někde na trase volant-ruce-místo které je určené pro mozek.
Na těch širokých rovných silnicích první třídy je rychlost 110 prakticky standard, byť jsou 2-pruhové. Jenže na žádné není takový provoz, jako tady. D35 je potřeba s 511 nejvíc z celé republiky, za mě by se nemělo otálet s ani jediným úsekem. Naopak měly být rozestavovány postupně a ne že se postaví za 4 roky Opatovice-Ostrov a pak se teprve začne s dalšími úseky - ale to je bohužel legislativa. Holt ale kvůli financím musíme pochopit, že úsek Opatovec-Staré město počká na úsek k Mohelnici, protože jinak by to PPP nedávalo vůbec smysl. Zpozdit jakýkoli jiný úsek D35 o 2-3 roky kvůli jiným stavbám (D6, D7) = ušetřit a dát ho taky na PPP - je za mě fakt nesmysl. Ten jeden úsek D35 pomůže víc než půlka D6 dohromady.
Re: PPP na D35
To určitě, ale příprava na D6, D7 jde bez obstrukcí a tak se prostě staví. Za mě je to dobře - postavit co můžu a až bude připraveno více staveb než na co jsou peníze tak teprve rozhodovat podle 'priorit'. Nemyslím, že je správná představa, že nepostavením D6, D7 by zbyly peníze na pozdější stavbu D35.
Re: PPP na D35
To jsem taky nikde netvrdil. Tvrdím přesný opak. Že je nesmysl oddalovat D35 (=PPP), aby byly peníze na cokoli jiného.
Další PPP by měla být středočeská D3 a případně mohla být D49/I/49 až na hranice, ta taky není nejlevnější a nejkratší a pravděpodobně půjde příprava těch úseků ruku v ruce.
Další PPP by měla být středočeská D3 a případně mohla být D49/I/49 až na hranice, ta taky není nejlevnější a nejkratší a pravděpodobně půjde příprava těch úseků ruku v ruce.
Re: PPP na D35
Koukám, že předpokládaná cena pro úseky Opatovec - Staré Město - Mohelnice je téměř 30 miliard, což je polovina letošního rozpočtu ŘSD. A to ta cena půjde ještě určitě nahoru
Re: PPP na D35
Já bych věděl, jak ušetřit. Postaví se poloviční profil pro směr OL-HK a opačný směr pojede po staré... Já jsem hlavně zvědavý na detaily, co bude stát po koncesionáři chtít. Jestli etapizaci, protože příprava není na stejné úrovni a tunel Dětřichov se 4 km potřebuje více času než ten druhý jednokilometrový, nebo vše najednou? To by znamenalo poměrně slušné oddálení, protože Správa Olomouc...
Re: PPP na D35
Hledáme spolupracovníky, kteří by nám pomohli s přípravou projektu PPP na ty vybrané úseky D35. Pokud byste někdo měl VŠ vzdělání a byl ochoten pokusit se s námi uplatnit PPP na další, tentokráte významnější část dálniční sítě ČR, budu rád za SZ a projednání výše uvedené nabídky osobně. Jedná se určitě o životní výzvu, byť placenou za "státní", ale tak teď od září je tam +10%, takže zase taková platová tragédie to už není. Budu rád za případné SZ. Děkuji.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D35
my jsme tak bohatý stát...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: PPP na D35
Dálnice D35 na leasing. Poslední dva úseky a tunel Dětřichov zaplatí soukromník
https://svitavsky.denik.cz/zpravy_regio ... nik-2.html
https://svitavsky.denik.cz/zpravy_regio ... nik-2.html
Re: PPP na D35
Tahle dálnice měla už dávno stát, ne to zase zdržovat minimálně o další rok kvůli PPP
Re: PPP na D35
Lepsi o rok odsunout a stavet s jistym financovanim nez se tvarit, ze jedeme podle puvodniho planu a pak zjistit, ze na to nemame...
Re: PPP na D35
Když se začne PPP chystat co nevidět, tak zdržení může být prakticky zanedbatelné. Je pravdou, že na tyto úseky by se groše hledaly dost těžko .. A tady prostě PPP dává mnohem větší smysl než na D11.KarelLer píše:Tahle dálnice měla už dávno stát, ne to zase zdržovat minimálně o další rok kvůli PPP
-
- Příspěvky: 656
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: PPP na D35
Přesně tak! Doba hojnosti skončila, je tu bohužel návrat starých časů - tzn. stavíme jen to, na co nám zbydou peníze, ikdyž toho máme projekčně připraveno víc.mts píše:Lepsi o rok odsunout a stavet s jistym financovanim nez se tvarit, ze jedeme podle puvodniho planu a pak zjistit, ze na to nemame...
Re: PPP na D35
Taková doba nikdy za posledních 15 let nebyla, vždy co mělo SP, tak se peníze na stavbu našly... Teď se asi poprvé stane, že projekty s SP budeme muset oddalovat... Na druhou stranu, alespoň se včas udělají přeložky, eliminují se přezkumy u soudů v průběhu realizace atp... Konec OT však prosím.Přesně tak! Doba hojnosti skončila, je tu bohužel návrat starých časů - tzn. stavíme jen to, na co nám zbydou peníze, ikdyž toho máme projekčně připraveno víc.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: PPP na D35
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/c ... nomika_rie
Mohli by zacvakat D35
Mohli by zacvakat D35
R48 -> D48 se podařilo!