VMO: Žabovřeská I, II. etapa

VMO a jiné
Odpovědět
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od ttc »

další
Přílohy
začátek galerie - v pozadí severní portál tunelu - mohutné základy v místě kde bude galerie přesypána parkem
začátek galerie - v pozadí severní portál tunelu - mohutné základy v místě kde bude galerie přesypána parkem
IMG_3958m.jpg (105.05 KiB) Zobrazeno 7378 x
začátek galerie - v pozadí severní portál tunelu
začátek galerie - v pozadí severní portál tunelu
IMG_3958m.jpg (105.05 KiB) Zobrazeno 7378 x
výstavba galerie u přesýpané části tunelu
výstavba galerie u přesýpané části tunelu
IMG_3956m.jpg (83.37 KiB) Zobrazeno 7378 x
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od ttc »

poslední
Přílohy
severní portály obou galerií i tunelu
severní portály obou galerií i tunelu
IMG_3968m.jpg (86.66 KiB) Zobrazeno 7381 x
budoucí jízdní pruh směr Kralovo Pole
budoucí jízdní pruh směr Kralovo Pole
IMG_3965m.jpg (65.54 KiB) Zobrazeno 7381 x
budoucí jízdní pruh směr Pisárky
budoucí jízdní pruh směr Pisárky
IMG_3963m.jpg (95.92 KiB) Zobrazeno 7381 x
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od Warcz »

Pevne kolejové lože. Furt slyším o tehle technologii uchycení kolejí. V čem je to "revoluční" nebo jiné ? Jak se to dělalo předtím ? Diky :-)
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od ttc »

Na těch fotkách je to vidět.....

... klasické koleje jsou - uválcovaná srovnaná plocha a několik vrstev štěrku na ní v poslední jsou pražce (dnes betonove) a na nich přichycené koleje....

... pevné kolejové lože je defakto betonová deska ke které jsou připojené přímo koleje .... tady konkrétně to dělají tak, že je tam podkladní beton na něj se umístí trámce (nenosné) ty zajistí pozici kolejí, udělá se armování a poté koleje s přichycenými držáky, celé se to poté zaleje betonem ....

výhoda je nižší výška a tím menší díra v tunelu a delší životnost, nevýhoda - musí se to udělat dobře, tady se to jen tak neopraví
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od ttc »

ještě pro pochopení je tu detailnější fotka toho pevného kolejového lože

- ten betonový trámec je nenosný - od podkladu je udržován těmi šrouby a fixuje tak koleje - je to cca každý pátý pražec

- ty černé čtverečky zašpiněné od betonu - to jsou jen krytky které chrání spony při betonáži od zašpinění
- pod nimi je vidět čený kus s trnem mezi armování - to je přesně to co bude držet koleje na místě

... ostatní je asi jasné
Přílohy
detail pevného kolejového lože před betonáží
detail pevného kolejového lože před betonáží
IMG_3951m.jpg (119.15 KiB) Zobrazeno 7131 x
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od kot »

Nejsou takhle standardně uchycené koleje v tunelech pražského metra ?
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od Likas »

Většinou se používá termín pevná jízdní dráha (PJD).
Výstavba je dražší a pracnější, ale má některé výhody. Snižuje výšku kolejového lože, je tužší, umožňuje jízdu IZS tunelem...
Využití je právě většinou v tunelech, na mostech nebo na nějakých namáhaných místech.
Je vícero systémů, jsou jiné pro vlaky, metro, tramvaje - takže sice v principu to je stejné, jen se to liší provedením.
Revoluční to není, používá se to už dlouho, ale není to úplně obvyklé.

Tady je konkrétně použitý systém V-tram.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od Lynx »

kot píše:Nejsou takhle standardně uchycené koleje v tunelech pražského metra ?
Možná někde ve stanici?! Ale mimo stanice je domnívám se klasický železniční svršek, jak popisuje kolega výše
ttc píše:... klasické koleje jsou - uválcovaná srovnaná plocha a několik vrstev štěrku na ní v poslední jsou pražce (dnes betonove) a na nich přichycené koleje....í
Až mě to překvapilo, když se měnily výhybky na frekventovaných stanicích (vždy víkendová akce), tak to bylo z reportáží o výměně patrné. Tedy jak tam vyhrabávali ty pražce a štětk, naváželi nový štěrk atd.
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od Likas »

V našich tunelech metra štěrkové lože není - foto třeba tady https://www.idnes.cz/mobil/tech-trendy/ ... b_tech_LHR

Ta uválcovaná plocha pod štěrkovým ložem je skloněná aby po ní mohla stékat voda do drenážního systému. Štěrk se nevrství - musí fungovat jako jeden celek. A stále se používají i dřevěné nebo ocelové pražce, i když v menší míře.
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od kalanis »

Likas: Ale je. Obr1, Obr2
Ve většině tras se však používá pevná dráha nebo dělené kotvené pražce - kvůli tlumení hluku.

Co se W-tram týče, tak nevím, jak je na tom Brno, ale v Praze jich je už celkem dost. A pár i po obnovovacích rekonstrukcích. Ono se to dá oddělit mezivrstvou mezi právě deskou, do které jsou zavrtané kotevní šrouby (na fotkách vám koukají jejich spodky kryté tím plastem) a pak výplní až po hlavy kolejnic včetně asfaltového pojezdu při pojížděných provedeních. Při další rekonstrukci pak stačí vyrazit jen onu výplň a jde "velmi rychle" vyndat a vyměnit (obroušené, ojeté) koleje. Zde to ale je spíš vybráno kvůli požární bezpečnosti a dostupnosti techniky.
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od Paul1 »

Zedna
Příspěvky: 272
Registrován: 1.5.2011 1:15:23

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od Zedna »

7.10.2022
VIDEO: Unikátní pohled na VMO Žabovřeská v Brně. Proleťte se nad obří stavbou
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... reske.html
Zedňa
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od Warcz »

Tak jsem se po delší době dostal na stavbu a přidal par fotek na web https://zabovreska.webnode.cz/

Začínají už pokládat koleje od Bráfovy
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od goldfinger »

A taky otevřeli druhou frontu na stropy galerie od severního portálu.
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od Likas »

V tunelu je položená 1/3 druhé koleje.

Chystá se napojení únikovky do nouzového zálivu tunelu.
Přílohy
IMG_20221014_103259.jpg
IMG_20221014_103259.jpg (70.34 KiB) Zobrazeno 5144 x
IMG_20221014_103558.jpg
IMG_20221014_103558.jpg (121.07 KiB) Zobrazeno 5144 x
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od Likas »

Výstavba portálu.

Pokládka kolejí směrem k Bráfové.

Bohužel pršelo, tak se mi nechtělo moc trajdat po stavbě.
Přílohy
IMG_20221014_104019.jpg
IMG_20221014_104019.jpg (144.57 KiB) Zobrazeno 5143 x
IMG_20221014_104102.jpg
IMG_20221014_104102.jpg (142.04 KiB) Zobrazeno 5143 x
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od kot »

Díky Likasi ! Tunel vypadá luxusně....
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od vondr »

vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od vondr »

kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od kot »

Stavba super jede ! Škoda, že tento stav není standartní taky jinde...
marecek.ch
Příspěvky: 37
Registrován: 16.10.2009 17:04:03

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od marecek.ch »

Nejsou už nějaké zprávy, kdy by mohla vyrazit na svou trať tramvaj? Vypadá to, že se trať úspěšně dokončuje. Je tam ještě spousty práce, samozřejmě, to je mi jasné.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od goldfinger »

Už se to tady řešilo - koncem března. Finální ptáce v tunelu - montáž technologie se totiž potkala s dokončováním tunelu ke Campusu. Jak se předají Bohunice, vrhnou se všechny síly na Žabovřeskou. U kapličky vyrostly opěry PHS, zasunutí segmentu už bude hračka. Stojí už i stožáry TV, koleje z Bráfovy jsou položeny, ale jak jsem uvedl na začátku, limitující je vystrojení a odzkoušení.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od goldfinger »

O 3. adventní neděli po setmění se intenzívně podbíjela TT mezi jižním portálem tunelu a Kamenomlýnskou. od severního portálu k Bráfově už je nataženo i TV. K překvapení navzdory hraničním teplotám pokračovalo betonování stropu galerie.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od KarelLer »

Je to tak, laicky bych řekl, že se tam maká pořád naplno, i po tmě a v mrazu. Koleje vypadají, že jsou kompletně natažené (tím nemyslím dokončené), probíhá sanace a zajišťování skály v jižní části, pokračují práce na jižní lávce pro pěší, betonuje se galerie (nejenom strop, ale i chybějící části okolo únikového tunelu).
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Příspěvek od Warcz »

Jo makají naplno. Já z toho mám pocit, že si uvědomují, že mají klid na práci a jakmile jim tam začne jezdit šalina tak už se nikam nedostanou. Navíc mam povít, že chtějí co nejdříve poslat i auta do galerie, protože je to začne omezovat na druhé straně.
Odpovědět

Zpět na „Brno“