Stránka 5 z 47

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 2.12.2020 16:07:33
od Warcz
Stejně je to sranda, že se začalo a 3 měsíce se nebude nic dít. bych zavolal do OKD, vzal těch par propuštěných dělníku a začal rubat :)))

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 2.12.2020 16:46:27
od vondr
Někde jsem četl, že v lednu by měla být výluka linky 1

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 6.12.2020 8:25:04
od Ondra K
Výluka by měla začít 9. ledna.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 16.12.2020 21:24:37
od Warcz

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 17.12.2020 11:02:43
od Brnak46
Výluka nakonec tedy jen na dva roky? Podle smlouvy má stavba trvat 194 týdnů. Myslel jsem, že rozšíření silnice klidně do dvou let zvládnou, ale nečekal jsem, že dokážou za tak krátkou dobu prorazit i tunel.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 17.12.2020 11:58:23
od Likas
Ražená část má nějakých 350m. Až se to rozjede může se dělat odhadem 2-3m/den, takže za pět měsíců může být proraženo. Je tam hodně dlouhý hloubený úsek a únikovka, musí se udělat sekundární ostění, natáhnout koleje a trakce. Dvě sezóny podle mě sedí.
Ovšem ta galerie má podstatně větší rozsah než tunel, navíc se zachováním provozu...

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Napsal: 4.1.2021 16:58:58
od Warcz
https://zabovreska.webnode.cz/l/od-9-1- ... -tramvaje/ - dpbm už maji mapičku k výluce.

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Napsal: 5.1.2021 11:48:12
od M4t3s
Tak to jsem zvědav, jak rychle busou odstraňovat kolejiště v úseku stavby.
A já měl za to, že Veveří opravovali kvůli tomu, že tudy pustí dlouhé soupravy linky 1 na Bystrc. A oni "jen" posílili současné spoje.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 5.1.2021 15:53:21
od jarsau
Zdravím, zřejmě se zahajuje druhá etapa, začíná výluka jedničky, takže se začíná stavět, nejspíš ražbou tunelu. Uvidíme jestli zveřejní nějaký plán výluk silniční dopravy, nevěřím, že by bylo možné udržet provoz po celou dobu výstavby, ale objížďka přes Veslařskou je těžko představitelná. S tou stavbou si ještě užijeme, ta první etapa moc nepomůže. Asi tak čtyři roky.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 5.1.2021 16:56:25
od KarelLer
Dnes dopoledne jsem tam projížděl, ale vypadá to, že od oficiálního začátku se ještě nic nepohlo. Přitom teplota je nad nulou, mohli by aspoň připravovat staveniště.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 5.1.2021 17:20:37
od Aram96
Mohu také potvrdit, že se tam nic viditelného ze silnice od zahájení nestalo.
Co se týče první etapy, pak se mi potvrdilo, že ten směr na výstaviště je znatelně lepší. Směr Krpole je tak nějak stejný. Samozřejmě eliminace přechodů také udělala své. :ok: Nemůžete ale očekávat, že to odstraní kolony úplně, to je velmi bláhové. I po realizaci 2.etapy to zde kapacitně bude na hraně.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 6.1.2021 0:58:04
od Lenny
Bude to na hraně, protože bude chybět D43 se kterou se počítalo při návrhu.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 6.1.2021 10:11:30
od goldfinger
To tvrdím od samého počátku. Jediné účinné opatření přiškrtit Kníničskou (nastavení SSZ např. o Opelu nebo už u OBI) a vytvořit tlak na to, aby se něco začalo dělat s D43 (pro začátek by možná stačila MÚK u Baltisbergera, aby se z Bastru mohli volně dostat na dálnici).

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 6.1.2021 13:29:19
od Warcz
Jsem stejného názoru a Komín s zklidnění zaslouží.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 6.1.2021 13:56:36
od Paul1
Mě spíš zaráží, proč se už se dávno neudělalo na D1 MÚK u Troubska. Místa tam bylo spousty:
https://mapy.cz/letecka-2003?x=16.51034 ... 61788&z=16
Ulevilo by to především Jihlavské, ale i výše zmíněné Kníničské, Žabovřevské atd.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 6.1.2021 16:49:26
od Warcz
Protože
https://mapy.cz/letecka-2003?mereni-vzd ... nfGEhDnfjl
Prosím neřešme to tady. Pokud D43 tak ve správném vlákně:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... &start=100

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 6.1.2021 21:23:37
od Aram96
Lenny píše:Bude to na hraně, protože bude chybět D43 se kterou se počítalo při návrhu.
Ano, bohužel to tak je. Takovou malou útěchou by mohla být východní část VMO, která nějakou část dopravy z této části VMO přebere a vyhlídky má lepší než D43. Nicméně i ta bude samozřejmě vytížená až po okraj :) Není vyloučeno, že okolí Tomkáče (použití VMO pro totálně místní dopravu) bude i po realizaci VMO ještě větším špuntem než nyní Žabovřeská...
Paul1 píše:Mě spíš zaráží, proč se už se dávno neudělalo na D1 MÚK u Troubska. Místa tam bylo spousty:
https://mapy.cz/letecka-2003?x=16.51034 ... 61788&z=16
Ulevilo by to především Jihlavské, ale i výše zmíněné Kníničské, Žabovřevské atd.
To nechápeme nikdo (resp. bohužel chápeme, proč to není), nicméně vysvětlení je opravdu v diskusích o D43. ;)

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 7.1.2021 10:37:30
od jarsau
Vraťme se k Žabovřeské, zítra končí šalina a nejspíš v pondělí mohou začít. Já bych začal vyčištěním a zřízením stavebního dvora na severní straně budoucího tunelu, rozebráním tratě a zřízením přeložky vozovky na její místo. To by umožnilo začít se stavbou od řeky, úpravou břehu. Taky asi tunel se zahájí od severu. Uvidíme. Bude to zajímavé pro sledování.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 7.1.2021 13:43:31
od goldfinger
Stavební dvůr v místě bývalého lomu je víceméně jasný, vytrhání kolejí taky. Jestli se tunel začne razit od severu, tak se rubanina bude muset někudy vyvážet, leda že by zůstala na prozatímní deponii právě ve stavebním dvoru.Ale spíš bych vytrhané koleje využil k vybudování definitivního pásu včetně galerií a na něj pak převedl provoz, aby se mohl zrekonstruovat stávající pás.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 7.1.2021 13:51:13
od Likas
Ano ražba tunelu začne od severu.
Do konce ledna by mělo proběhnout dočištění od dřevin na skalách nad severním portálem, očištění skal, odvoz deponie zanechané po I. etapě a vytrhání kolejí.
Pak začnou trhací práce pro přípravu portálu.
No a taky se musí dokončit a schválit RDS :-)

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 7.1.2021 13:58:29
od Likas
jarsau píše:Zdravím, zřejmě se zahajuje druhá etapa, začíná výluka jedničky, takže se začíná stavět, nejspíš ražbou tunelu. Uvidíme jestli zveřejní nějaký plán výluk silniční dopravy, nevěřím, že by bylo možné udržet provoz po celou dobu výstavby, ale objížďka přes Veslařskou je těžko představitelná. S tou stavbou si ještě užijeme, ta první etapa moc nepomůže. Asi tak čtyři roky.
Ano, objížďka přes Veslařskou je v plánu. Varianty jsou využití nebo nevyužití Kamenomlýnského mostu.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 7.1.2021 14:02:45
od Warcz
Osobně si umím představit udělat v místě spojení 1 a 2 etapy vjezd na stavbu aby to všechno nejezdilo přes Bráfovu.

Objízdná trasa pro auta bude vždy špatná. Vím, že se dělala studie kdy je menší provoz na Žabovřeské a její krátkodobé uzavření nebude vadit. Bude to jízda !

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 7.1.2021 14:58:33
od johnnyBgood
Likas píše: Ano, objížďka přes Veslařskou je v plánu. Varianty jsou využití nebo nevyužití Kamenomlýnského mostu.
Na Kamenomlýnský most by stačilo možná svést pruhy od Krpole, sjezd z mostu na Veslařskou pak korigovat světly.
Od Pisárek by se snad auta vměstnala do protisměru.

Ale takovéto manévry by se děly opravdu jen vyjímečně a na krátkou dobu, ne? Třebas jen kvůli přesunu techniky a materiálu. Jak Warcz zmínil asi by to bylo v těch méně vytížených časech?

Bráfovou to tahat to bude chuťovka, hlavně díky tomu jaké je tam teď pod wilsoňákem pěkné blatíčko.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 12.1.2021 10:02:26
od KarelLer
Za mrazu probíhá demontáž kolejí.

Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa

Napsal: 12.1.2021 13:03:29
od Sheldom
Ano, mohu potvrdit. Začali demontovat od Pisárek a nakládají až za Bráfovou. Takže se ze začátku trochu provezou, ale postupně to bude blíž a blíž :lol: