I/46 obecně

Olomouc (D35) – Šternberk – Moravský Beroun (I/45) – Opava (I/57) – Polsko
Odpovědět
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

I/46 obecně

Příspěvek od evilcleaner »

Dneska jsem měl výjimečně příležitost si projet část I/46 mezi Opavou a Hořejšími Kunčicemi. Provoz nedělního dopoledne na této jedničce vesměs všeho všudy žádný. Trasa vede řídce osídleným územím Sudet, takže i přes absenci jakýchkoli obchvatů se jede drtivou většinou mimo obec.

A teď k mojí myšlence. Z Opavy do Olomouce je to dle mapy.cz cca 1:15 (https://mapy.cz/s/jazefajuku) a nabízejí se tři trasy, přes Ostravu I/11+D1 - 111 km, přes Hradec nad Moravicí I/57+D1 - 96 km a nakonec čistě po I/46 přes Šternberk - 76 km (!). Hádám, že do deseti let je reálné, aby byl přestavěn úsek OL - Šternberk na čtyřpruh + obchvat Šternberku, potom bude trasa nejen zdaleka nejkratší vzdáleností, ale i časově. Samozřejmě výše napsané platí nejen pro cesty do Olomouce, ale i dál (Brno, Praha), které bude řešit východní tangenta Olomouce.

ŘSD se k přeložkám na I/46, které jsou schváleny v rámci ZÚR MSK staví buď rezervovaně nebo vyloženě odmítavě. Možná by bylo rozumné začít připravovat odstranění největších závad na trase (např. přechod údolí řeky Moravice) tak, aby tato silnice zvládla budoucí nárůst intenzity.

Poznámka pod čarou, myslím, že obchvat Vrchů, který se pomalu připravuje na I/57, toho na výše napsaném moc nezmění.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/46 obecně

Příspěvek od Aram96 »

Napíšu jen svůj skromný názor. Jednou jsem byl v Moravském Berouně, dál jsem po I/46 nikdy nejel, takže nechci hodnotit její "stav". Nicméně bych řekl, že je tohle typická silnice první třídy, která je svou povahou spíše na přeřazení do třídy druhé. A myslím, že je žádoucí, aby se naopak využívala D1. :)

Obchvat Šternberka bych řekl, že bude důležitější spíš pro dopravu na sever od Olomouce po I/45 (Bruntál, Rýmařov). Stejně tak to zkapacitnění kolem Olomouce. Popravdě ani moc nevěřím tomu, že tyto stavby by s těmi časy zahýbaly tak, že by se doprava Opava-Olomouc všechna přesunula na I/46. Nákladní určitě ne, možná pár OA, kteří potřebují ušetřit. Ale hlavně .. kolik takové dopravy je ? Opava je mnohem více spojena s Ostravou a řekl bych, že pro spojení s jakýmkoli jiným městem (kromě těch "v podhůří Jeseníků">I/11) by se měla využít I/57+D1. Takže spíš bych preferoval úpravy právě na ní, i když vím, že to je i tak hudba daleké budoucnosti :) Pomůže to napojení Opavy víceméně na celou republiku.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/46 obecně

Příspěvek od theodor less »

evilcleaner píše:ŘSD se k přeložkám na I/46, které jsou schváleny v rámci ZÚR MSK staví buď rezervovaně nebo vyloženě odmítavě.
Zřejmě proto, že vede "řídce osídleným územím Sudet". Nehledě na blízký Bruntál (pro Pražáky synonymum pro Zapadákov), který je okresním městem a obchvat nemá. A pak rezonuje hloupý názor: "Už mají dvě dálnice (do Ostravy)".
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/46 obecně

Příspěvek od evilcleaner »

Vsak čas ukáže jak byla moje myšlenka správná nebo ne a to bez ohledu na to, kde by si rsd přálo aby jezdili řidiči. ;)
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/46 obecně

Příspěvek od Aram96 »

Jak říkáš :ok:
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/46 obecně

Příspěvek od theodor less »

evilcleaner píše:Však čas ukáže, a to bez ohledu na to, kde by si řsd přálo, aby jezdili řidiči.
Pokud si to řsd (ale spíš někdo jiný) nebude přát, nebudou obchvaty. Když nebudou obchvaty, nebudou řidiči. Řečeno s Felixem Holzmanem: A když tam nebudou obchvaty, tak byste tam mohli počítat auta třeba celej den a ono by jich nepřibývalo. A co den, tejden byste mohli počítat, ale auta by nejezdila. Nebo léta páně, léta páně by tam nejezdila...
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/46 obecně

Příspěvek od theodor less »

evilcleaner píše:Hádám, že do deseti let je reálné, aby byl přestavěn úsek OL - Šternberk na čtyřpruh + obchvat Šternberku, potom bude trasa nejen zdaleka nejkratší vzdáleností, ale i časově. Samozřejmě výše napsané platí nejen pro cesty do Olomouce, ale i dál (Brno, Praha), které bude řešit východní tangenta Olomouce.
V poslední reakci jsem zapomněl na původní ideu. Tedy na zkapacitnění, které je "jisté", a tím k větší atraktivitě trasy.
To by měli vzít v úvahu i tvůrci "Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR", kterou zadala ŘSD. Neměli by vycházet pouze z dat sčítání 2020, ale pokusit se zohlednit i stavby, které jsou na dohled.
Odpovědět

Zpět na „I/46“