[D55] 5501 Olomouc - Kokory
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Pokud se budu chtít dostat třeba z Kokor nebo Krčmaně mimo dálnici (poplatky...) do Olomouce, to se budu prodírat přes centrum Velkého Týnce a dál na Vsisko? Je tam ještě úzká silnice přímo do Vsiska... Nepřipadá mi to jako dobré řešení.
- Přílohy
-
- Výstřižek.PNG (134.69 KiB) Zobrazeno 3269 x
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Dobré řešení to určitě není, stejně jako není dobré řešení, že v navazující stavbě nemá vzniknou MÚK u Kokor. Mezi Olomoucí a Přerovem sice vzniká hustá síť dálnic, ale pro lokální dopravu mizerně použitelná, protože chybí exity.
Aktuálně se hodně používá ta úzká silnice z Vsiska na křižovatku nad Grygovem jako příjezd k obchoďáku a ráno za prací do skladů. Po otevření D55 k tomu přibudou ještě lokálové bez známek.
Aktuálně se hodně používá ta úzká silnice z Vsiska na křižovatku nad Grygovem jako příjezd k obchoďáku a ráno za prací do skladů. Po otevření D55 k tomu přibudou ještě lokálové bez známek.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Nevím jak po zdražení, ale roční kupón vyjde na 4,1 Kč/den. To je v dnešní době rohlík/houska, či 1km jízdy za PHM. Já jedu po dálnici 4x do roka a kupón prostě koupím...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Dálnice, jak už název říká, je určena pro dálkovou dopravu. Nemůžeme kdejakou vesnici na dálnici připojovat. Stát by se ovšem měl vždy postarat, aby měla dálnice vhodnou alternativu. Ne kvůli škudlíkům bez známek, ale protože doposud byla kolikrát řada obcí propojena státní silnicí a najednou jsou odkázáni na nějakou trojku. Chybějící kvalitní doprovodka mezi Grygovem a Vsiskem je prostě chyba. Stejně tak při uzavření dálnice bude průšvih.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
A nebude třeba po MUK Velký Týnec ten kousek D55 včetně třeba budoucí východní Tangenty bez poplatku? To by se mi nabízelo jako nejlogičtější řešení, když D55 pohltí původní 1/55.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Fascinuje mě ta totální nesystematičnost... Tady zcela chybí kus budoucí II. třídy, která je nahrazena dálnicí, u HK je naopak ta nová II. třída napojena dokonce do dálniční křižovatky... Světě, dive se, obojí je špatně...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Romane813. Je jedno jestli bez poplatku. Místní doprava mezi dvěma obcemi v sousedství na dálnici nepatří.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Jestli se nemýlím tak exit Velký Týnec je v km 2 a křižovatka Přerov-sever je v km 15, takže vzdálenost mezi exity je 13 km. A stejně tak D1 Přerov-sever je 281 a Trnávka je 294, také 13 km.
Schválně kde najdete delší úsek bez exitu, snad na D2.
Schválně kde najdete delší úsek bez exitu, snad na D2.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Už s tím nikdo nic neudělá, ale můj dotaz byl spíš myšlen, jestli se nechystá úprava třeba té úzké silničky od Grygova k Vsisku nebo něco podobného. To nejsou jen řidiči bez známky, ale i dopravní obsluha obcí, trasy pravidelných autobusových linek atd. Vše teď bude muset přes dálnici.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Tak mezi Týncem a koncem dálnice bude 3+3. Těžko říct v jakém režimu tam bude provoz, ale zřejmě se nějak počítá s tím, že se tam ten lokální proud bude míchat.
Příměstský linkový bus na dálnici je u Olomouce i v případě D46 do Olšan u PV.
A co se linek vyjíždějících z Olomouce směrem I/55 týče, tak většina spojů jezdí už dnes právě z Holice po staré na Vsisko (kolem Olympie) a buď dál přes Týnec anebo po té úzké nad Grygov. Těch přímých busů mezi Krčmaní a Olomoucí je minimum, snad jen 3 páry spojů.
Příměstský linkový bus na dálnici je u Olomouce i v případě D46 do Olšan u PV.
A co se linek vyjíždějících z Olomouce směrem I/55 týče, tak většina spojů jezdí už dnes právě z Holice po staré na Vsisko (kolem Olympie) a buď dál přes Týnec anebo po té úzké nad Grygov. Těch přímých busů mezi Krčmaní a Olomoucí je minimum, snad jen 3 páry spojů.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Psal jsem o tom už před časem, že tady prostě chybí kousek doprovodky. Přesně kvůli tomu, když se na dálnici něco stane. Tam jsou pak 3.pruhy k ničemu .. Řešil bych to, jak bylo psáno, nějakým zkulturněním silnice z Grygorova na Vsisko nebo klidně i úplně novou silnicí. Je to pitomých 900 metrů. Tohle prostě mělo řešit ŘSD .. takhle to asi bude muset zalepit kraj.
Jinak pro šetřílky si myslím, že to bude vyřešeno tak, že ten krátký úsek směrem k I/46 bude vyjmut ze zpoplatnění, protože ta dálnice stejně pak už končí. Placený úsek D55 bude pravděpodobně začínat až za křižovatkou Velký Týnec.
Jsem proti nějaké křižovatce u Kokor nebo Krčmaně. II/655 bude po realizaci dálnice naprosto dostačující pro místní provoz a na obou koncích je připojení na dálnici. MÚK Velký Týnec a na druhém konci (byť dost zpraseně) je připojení řešeno přes MÚK Přerov-sever. To bohatě stačí. A aby doprava z Brodku nebo Kokor musela při cestě do Olomouce/Přerova využívat dálnici .. to nevím, proč by měla. Něco jiného by bylo, kdyby tu D55 protínala nějakou stěžejní silnici druhé třídy, vedoucí kolmo k D55.
Jinak pro šetřílky si myslím, že to bude vyřešeno tak, že ten krátký úsek směrem k I/46 bude vyjmut ze zpoplatnění, protože ta dálnice stejně pak už končí. Placený úsek D55 bude pravděpodobně začínat až za křižovatkou Velký Týnec.
Jsem proti nějaké křižovatce u Kokor nebo Krčmaně. II/655 bude po realizaci dálnice naprosto dostačující pro místní provoz a na obou koncích je připojení na dálnici. MÚK Velký Týnec a na druhém konci (byť dost zpraseně) je připojení řešeno přes MÚK Přerov-sever. To bohatě stačí. A aby doprava z Brodku nebo Kokor musela při cestě do Olomouce/Přerova využívat dálnici .. to nevím, proč by měla. Něco jiného by bylo, kdyby tu D55 protínala nějakou stěžejní silnici druhé třídy, vedoucí kolmo k D55.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Prostě se bude jezdit po původní I/55 přes Vsisko.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Jako přes Týnec ? To snad ne .. Tama přece nemůže nikdy doprovodka pro dálnici vést, kór pokud se má v budoucnu i značit.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Přes Týnec původně I/55 nikdy nevedla.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
tak základ by tam bylLenny píše:Prostě se bude jezdit po původní I/55 přes Vsisko.
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&u ... ase=ophoto
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
No ale kama bys to vedl tedy ? Kudy do Vsiska ? Je na výběr ze dvou velmi špatných možností ..
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Neměla se rekultivovat stará cesta, a půl doprovodky by bylo vyřešeno.
https://mapy.cz/letecka-2003?x=17.32190 ... 01103&z=17
Podél dálnice dotáhnout k MÚK, případně napojit až v místě napojení té silničky z Vsiska, blíž Grygovu.
https://mapy.cz/letecka-2003?x=17.32190 ... 01103&z=17
Podél dálnice dotáhnout k MÚK, případně napojit až v místě napojení té silničky z Vsiska, blíž Grygovu.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
O té vím, ta je na mapě i dnes pořád vidět. Nicméně problém jaksi neřeší.
No ano .. ten kousek podél dálnice by to právě chtělo, ale proč ho v plánech nemá ŘSD ? To je oč tu běží ..
No ano .. ten kousek podél dálnice by to právě chtělo, ale proč ho v plánech nemá ŘSD ? To je oč tu běží ..
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Moc bych se nedivil, že bude bez poplatku až po sjezd Velký Týnec, jelikož na druhé straně kolem Olmiku má navazovat východní tangenta (I/46). Ta se udělá bez poplatku jako SMV s navázáním na D55 a neplacený úsek skončí u Týnce. Traktory a podobné pomalé stroje můžou dokola a těch pár aut se tam ztratí, nedělal bych z toho tragédii...
koní pod kapotou není nikdy dost
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Tragédie to ale je. Nejen, že tam zbytečně budou najíždět vozidla, která dálnici nepotřebují a budou jen zpomalovat provoz (pekaři, pošta, místní). Nucený nájezd na dálnici je také špatně. Umíte si představit, že aby si důchodci z okolních vesnic dojeli k lékaři nebo na nákup v Olomouci, budou nuceni najet na dálnici a cestou domů z ní sjíždět? Naštěstí zrovna oni to mohou objet přes Týnec, ale tam z toho také nebudou mít žádnou radost, až jim tam všechna ta pomalejší a nejsmradlavější vozidla projedou obcí.
Ona ta spojka mezi Vsiskem a Grygovem sice vypadá hezky, ale jen na mapě. Je to cesta patřící obci, omezení nad 6 tun, v zimě se neudržuje a jsou na ní retardéry.
https://www.google.cz/maps/@49.5421594, ... 384!8i8192
https://www.google.cz/maps/@49.5504401, ... 384!8i8192
Ona ta spojka mezi Vsiskem a Grygovem sice vypadá hezky, ale jen na mapě. Je to cesta patřící obci, omezení nad 6 tun, v zimě se neudržuje a jsou na ní retardéry.
https://www.google.cz/maps/@49.5421594, ... 384!8i8192
https://www.google.cz/maps/@49.5504401, ... 384!8i8192
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Tak je toho výrazně víc kromě D2, kde jsou úseky Exit 11-25 a 25-41, ale tam zrovna ten původně plánovaný Exit 33 V.Pavlovice extrémně chybí. Dále máme dlouhé úseky na D1 Exit 90-104, 119-134 nebo na D55 Exit 17-30... No a na slovenské D2 je dokonce 24km mezi sjezdy !!!Trupman píše:Jestli se nemýlím tak exit Velký Týnec je v km 2 a křižovatka Přerov-sever je v km 15, takže vzdálenost mezi exity je 13 km. A stejně tak D1 Přerov-sever je 281 a Trnávka je 294, také 13 km.
Schválně kde najdete delší úsek bez exitu, snad na D2.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Díky za doplnění. Takže z Déček a eRek postavených po 90. roce je to jen D55 mezi Hulínem a Otrokovicema a tam to považuji taky za chybu, že u Tlumačova nevzniknul exit obsluhující jižní část okresu Kroměříž.PetrN píše: Tak je toho výrazně víc kromě D2, kde jsou úseky Exit 11-25 a 25-41, ale tam zrovna ten původně plánovaný Exit 33 V.Pavlovice extrémně chybí. Dále máme dlouhé úseky na D1 Exit 90-104, 119-134 nebo na D55 Exit 17-30... No a na slovenské D2 je dokonce 24km mezi sjezdy !!!
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Za komunistů soudruzi postavili dálnici, provoz ze staré silnice naházeli na dálnici, aby se o silnici už nemuseli starat. V jakém stavu pak tyto doprovodky byly si možná mnozí pamatujete. Dálnice byla zadarmo, provoz zlomkový proti dnešku, auta pomalejší, takže se moc nestalo.
Dnes je však provoz několikanásobně silnější, rychleji jezdí i nákladní doprava a za dálnici se platí. Zvykli jsme si stavět MÚK u každého městečka, někdy i z obou jeho stran a mezi MÚK jsme ještě nacpali x benzínek. Tím jsme si komfort jízdy po dálnici výrazně snížili a zvýšili nebezpečí nehody.
Kdo jezdí jen po Česku, tak mu to nepřijde. Ale pokud jedete dálky třeba v Polsku či Itálii, poznáte rozdíl. Exity jsou od sebe daleko, takže vám tam každou chvíli pořád někdo nenajíždí, návěst jednou za uherský rok a uhnout do rychlého jednou za čtvrt hodiny vás proto nezabije. Nepotkáte na dálnici svátečního řidiče, co jede nakoupit tři kilometry k dalšímu exitu a ani se nenamáhá zrychlit na 100+ a nepotkáte nezkušené řidiče se smrtí v očích, kteří musí dálnici použít, aby objeli Mladou Boleslav
Prostě, když už se stát zbavuje starých silnic, měl by se vždy postarat o takovou doprovodnou silnici, která nebude lidi nutit na dálnici najíždět, pokud někam necestují dál.
Úplně nejvzorovější, co jsem kdy viděl, je asi dálnice kolem Perpiňonu https://www.google.cz/maps/@42.6896031, ... a=!3m1!1e3, kde podél dálnice vede i čtyřpruhový obchvat. Sjezd z dálnice je pouze za oběma konci velkého města, 15 km od sebe. Dálkovou dopravu nic neomezuje, žádné pruhy navíc, průplety, kolektory, desítky návěstí, najíždějících a odbočujících aut. Jiným způsobem to vyřešili v Udine formou "nekonečného" kolektoru https://www.google.cz/maps/@46.0572471, ... a=!3m1!1e3.
Toto jsou samozřejmě pořádné stavby, u nás maximálně využitelné kolem Brna. Rušit exity asi těžko budeme, ale i v Česku je řada míst, kde by obchvat města neměl být jen ten dálniční. Jenže k tomu kraje nedonutíme, ty budou jen brečet o výjimku zpoplatnění. Stát se prostě neměl starých silnic úplně zbavovat (ČR je spíš výjimka) a dál je modernizovat, překládat a snažit se, aby dálnici používala spíš jen dálková doprava. Stejně dálnice nikdy nevyřeší vše a ze starých silnic provoz nezmizí. Nejlépe to je vidět na 611, kde měla provoz přes Nehvizdy odklonit D11. Teď se staví obchvat podél dálnice.
Dnes je však provoz několikanásobně silnější, rychleji jezdí i nákladní doprava a za dálnici se platí. Zvykli jsme si stavět MÚK u každého městečka, někdy i z obou jeho stran a mezi MÚK jsme ještě nacpali x benzínek. Tím jsme si komfort jízdy po dálnici výrazně snížili a zvýšili nebezpečí nehody.
Kdo jezdí jen po Česku, tak mu to nepřijde. Ale pokud jedete dálky třeba v Polsku či Itálii, poznáte rozdíl. Exity jsou od sebe daleko, takže vám tam každou chvíli pořád někdo nenajíždí, návěst jednou za uherský rok a uhnout do rychlého jednou za čtvrt hodiny vás proto nezabije. Nepotkáte na dálnici svátečního řidiče, co jede nakoupit tři kilometry k dalšímu exitu a ani se nenamáhá zrychlit na 100+ a nepotkáte nezkušené řidiče se smrtí v očích, kteří musí dálnici použít, aby objeli Mladou Boleslav
Prostě, když už se stát zbavuje starých silnic, měl by se vždy postarat o takovou doprovodnou silnici, která nebude lidi nutit na dálnici najíždět, pokud někam necestují dál.
Úplně nejvzorovější, co jsem kdy viděl, je asi dálnice kolem Perpiňonu https://www.google.cz/maps/@42.6896031, ... a=!3m1!1e3, kde podél dálnice vede i čtyřpruhový obchvat. Sjezd z dálnice je pouze za oběma konci velkého města, 15 km od sebe. Dálkovou dopravu nic neomezuje, žádné pruhy navíc, průplety, kolektory, desítky návěstí, najíždějících a odbočujících aut. Jiným způsobem to vyřešili v Udine formou "nekonečného" kolektoru https://www.google.cz/maps/@46.0572471, ... a=!3m1!1e3.
Toto jsou samozřejmě pořádné stavby, u nás maximálně využitelné kolem Brna. Rušit exity asi těžko budeme, ale i v Česku je řada míst, kde by obchvat města neměl být jen ten dálniční. Jenže k tomu kraje nedonutíme, ty budou jen brečet o výjimku zpoplatnění. Stát se prostě neměl starých silnic úplně zbavovat (ČR je spíš výjimka) a dál je modernizovat, překládat a snažit se, aby dálnici používala spíš jen dálková doprava. Stejně dálnice nikdy nevyřeší vše a ze starých silnic provoz nezmizí. Nejlépe to je vidět na 611, kde měla provoz přes Nehvizdy odklonit D11. Teď se staví obchvat podél dálnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Ano, v Itálii jsou to dálnice v pravém slova smyslu. Tam kolikrát jedete 20, 30 km než jde najet na dálnici. Často ale mají i tu doprovodnou síť mimo obce a velmi komfortní.
Ale v tomto jsem popravdě rád za "náš" model. Itálie mi přijde v tomto zbytečně moc zabetonovaná.
Peáže s jedničkami jsou naše slabina, ty neuznávám. Někde se jich plánujeme zbavit, jinde je naopak budeme utvrzovat. Někde se jich zbavit, uznávám, prakticky nelze (Brno). Respektive ne s naší legislativou a už vůbec s naším extra šetřivým myšlením. Přitom by to bylo tak žádoucí. Někde by to šlo vpohodě, kdyby se chtělo. Jenže ti co, o tom rozhodují, na těch peážích nevidí vůbec nic špatného. Prostě to tak bylo a bude.
OT Tohle asi půjde pryč.
OT2: Ta D2 je na hlavu. Fakt se divím, že ten chybějící sjezd u Velkých Pavlovic ty Hustopeče a Starovičky trpí. Pro Pavlovice by se tím stejně nic nezměnilo, jejich provoz to prakticky neovlivní.
Ale v tomto jsem popravdě rád za "náš" model. Itálie mi přijde v tomto zbytečně moc zabetonovaná.
Peáže s jedničkami jsou naše slabina, ty neuznávám. Někde se jich plánujeme zbavit, jinde je naopak budeme utvrzovat. Někde se jich zbavit, uznávám, prakticky nelze (Brno). Respektive ne s naší legislativou a už vůbec s naším extra šetřivým myšlením. Přitom by to bylo tak žádoucí. Někde by to šlo vpohodě, kdyby se chtělo. Jenže ti co, o tom rozhodují, na těch peážích nevidí vůbec nic špatného. Prostě to tak bylo a bude.
OT Tohle asi půjde pryč.
OT2: Ta D2 je na hlavu. Fakt se divím, že ten chybějící sjezd u Velkých Pavlovic ty Hustopeče a Starovičky trpí. Pro Pavlovice by se tím stejně nic nezměnilo, jejich provoz to prakticky neovlivní.
Re: [D55] 5501 Olomouc - Kokory
Když v tom OT nebudete pokračovat, nic se přesouvat nemusí, ale prosím zejména o předcházení OT.
Díky.
Díky.