Mayotte

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Mayotte

Příspěvek od Diaľničiar »

Mayotte je zámořský region a zároveň zámořský departement Francie v Indickém oceánu. Je jedním ze 4 hlavních ostrovů Komorského souostroví.
M1.JPG
M1.JPG (25.9 KiB) Zobrazeno 12291 x
Oficiální odkaz na region :arrow:

https://www.mayotte.gouv.fr/

Rozloha: cca. 376 km2
Počet obyvatel: cca. 265 000
Sídlo regionu: Mamoudzou (cca. 71 000 obyv.)
Ostatní sídla: Koungou (cca. 32 000 obyv.), Dzaoudzi (cca. 18 000 obyv.)

Poloha ostrova :arrow:
M1.JPG
M1.JPG (17.91 KiB) Zobrazeno 12291 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mayotte

Příspěvek od Diaľničiar »

Doplním jen něco málo z historie:

Ostrov Mayotte se chce stát součástí Francie (referendum v roce 2009 s výsledkem plnohodnotného začlenění bylo za 95%): https://www.novinky.cz/zahranicni/clane ... e-40222963

Do roku 2011 byl ostrov tzv. francouzským zámořským společenstvím. Francouzským departementem a regionem se Mayotte stalo v roce 2011.

A od roku 2014 se Mayotte stal nejvzdálenějším regionem, členem EU. Korsika se z kategorie zámořských regionů vymanila, což jsem rozepsal, ale mezičasem tady zase Mayotte zařadil.

Platí se zde €, platí zde F právo, obyvatelstvo věří v islám a až 3/4 obyvatelstva žije ve skromných poměrech, co se finanční situace týče ve srovnání s metropolitní/pevninskou Francii.

Populace Mayotte prudce roste. Ještě v roce 2010 tady žilo něco nad 200 tisíc obyvatel. V roce 2020 žilo 48,5% v urbanizovaném prostředí a průměrný věk činil 20 let. V roce 2025 překročí počet obyvatel hranici 300 tisíc, v roce 2050 bude atakovat i s nižším přírůstkem (soustavně se snižuje, ale i nyní je nad 2%) hranici 500 tisíc obyvatel. Obyvatelé se dožívají v průměru bezmála 80 let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mayotte

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady je detail polohy ostrova:
Mayotte.JPG
Mayotte.JPG (85.7 KiB) Zobrazeno 12285 x
M2.JPG
M2.JPG (54.87 KiB) Zobrazeno 12285 x
Pro Mayotte jsou typické 2 věci: ta první je mimořádně rychlý růst obyvatelstva a s tím souvisí i zvětšování populace hlavního města. To byla před pár dekádama jen vesnice. Ta druhá je význam až donedávna jiných druhů dopravy, než jsou silnice.

Francie tady v uplynulých letech investovala peníze do základního zpevnění silnic. Ještě v 80. letech 20. století tady jezdilo hodně taxíků a dodávek po 1 pruhových silnicích v nekonečných kolonách. Mezičasem se asfaltovalo na 230 km silnic: 90 km routes nationales (RN) a 139 km routes départementales (RD).

Pŕed dekádou se zrodil pro Mamoudzou projekt "Caribus", který měl odlehčit provoz, ale ani za 12 let se s tím nepohlo dopředu.

Dále se uvažuje o obchvatu Mamoudzou, ale cenově vychází na 800 mil. €. Francie po zkušenostech a realizaci NRL na Reunionu se tomu vyhýbá. Uvažuje se o realizaci vlaku, který se právě na Reunionu nerealizoval. Jen školní doprava na Mayotte (vzhledem k výše uvedené populaci) stojí ročně na 100 mil. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mayotte

Příspěvek od Diaľničiar »

Mamoudzou má tedy de facto na vstup a výstup jednu silnici, z jedné strany RN1 a z druhé RN2 a to je všechno. Silniční síť města je celá propojená, úzká a napojená jen na tohle spojení. Vzhledem k rozmachu tohoto správního centra a celkové rozloze se stalo to, že bez alternativních druhů dopravy jsou tady nehorázní kolony.

Na ostrově není jediná dálnice ani rychlostní silnice. Chybí jakákoliv zkapacitněná silnice, obchvat. Otázka rozlohy a rozmachu vede právě k tomu, jakým směrem sem dál investovat, aby to vydrželo alespoň dalších 30-40 let.



Francie již tak jak jsem napsal o příspěvek výše jednu alternativu a sice bypass Mamaudzou v parametrech rychlostního tahu; contournement de Mamoudzou. Nepočítá se s datem zahájení před rokem 2025. Problémem je cena a ta je proto tak vysoká, že na trase je potřeba vystavět vícero tunelů, viaduktů.



https://routes.fandom.com/wiki/Rocade_de_Mamoudzou
https://www.boamp.fr/avis/detail/20-6807

Tady je mapa opatření pro Mayotte:

https://transparenceoutremer-mayotte.go ... -la-carte/

*segment Infrastruktura zahrnuje v sobě opatření číslo 36, které v období 2018 - 2032 počítá s realizací obchvatu Mamaudzou; proto se vypracoval záměr a další přípravní práce, ale do zhotovení je ještě dost času

V období let 2015 - 2020 plánoval Mayotte proinvestovat na 8 osí (regionální rozvoj, infrastruktura, inovace, soc. koheze atd.) částku ve výši 865 mil. €. Z toho v rámci samosprávních a správních celků dostal celkem 378,5 mil. €.

Priority 2018 - 2023: https://www.mayotte.gouv.fr/Politiques- ... -2018-2023

A cíle pro Mayotte pro rok 2025: https://www.mayotte.gouv.fr/content/dow ... 9gique.pdf

Po přečtení lze zjistit, že do roku 2025 hodlá Mayotte vlastnit již studii o uskutečnitelnosti zmiňovaného obchvatu Mamoudzou.

Accompagner la mise en œuvre d’une politique de transports urbains et interurbains et développer les infrastructures routières en créant des lignes interurbaines par le Département ; en créant une ou plusieurs lignes urbaines avec niveau de service garanti, par la commune de Mamoudzou ; en améliorant les conditions de circulation sur les routes nationales et départementales, notamment par le lancement d’études sur le contournement de Mamoudzou.

Výdaje na RN se zvedli v období 2018-2020 z 5 na 7 mil. € a na RD na 9,3 mil. €.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.12.2022 10:15:59, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mayotte

Příspěvek od Diaľničiar »

A je to tady. :P Razantní posun dopředu. Já věděl, že mělo smysl doplnit tady tuto oblast.

https://lejournaldemayotte.yt/2021/10/1 ... mamoudzou/ , 10/2021

Rada schválila obnovení úvah stavby výše uvedené, contournement de Mamoudzou, již nejen studie, ale veškerá příprava se má provést do roku 2025 a v tomto roce se má zahájit výstavba. Cestování dosáhlo všech snesitelných mezí a je nevyhnutní se do této investice za odhadovaných 900 mil. € pustit, ačkoliv financování není prozatím vyjasněno.

Do doby, než se zlepší silniční infrastruktura, která dnes nemá žádné alternativy, tak se našlo 7 mil. € pro 4 projekty pro zesílení námořní a veřejné dopravy, co ale neřeší akutní nedostatek silnic ve vztahu k počtu obyvatelstva a motorizaci na území.

Cílem v rámci příprav bude tuto (a i to jen počáteční) investiční částku o něco snížit, aby se povedlo stavbu finančně pokrýt.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.12.2022 10:19:33, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mayotte

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Tady je výstižný článek: Obchvat Mamoudzou: stane se fantazie konečně skutečností?

https://www.mayottehebdo.com/actualite/ ... r-realite/
https://www.oovango.com/le-contournemen ... r-realite/

40 let rozprav a snů, ale bez konkrétní snahy o cokoliv. Francie jen přihlížela, protože pochopitelně že nebude sama o sobě do regionu investovat takové peníze. Francie ale tak jak jsem v tématu uvedl tady investovala, postavila stovky km silnic a zajišťuje základní dopravní služby.

Nyní jsou zde akceschopnější lídři, inženýři, kteří se umí pohybovat v legislativních mezích Francie (opsáno ve všeob. vlákně Francie v období 02-03/2021) a kteří ví, že pokud něco chtějí, tak je potřeba vypracovat relevantní studie a návrhy a možná mírně ustoupit od velkorysého obchvatu, od kterého má být vybudováno mnoho spojnic k pobřeží, protože takový projekt by dnes nestál ani 800 ani 900 mil. €, což jsou poslední ceny.

I proto se jim povedlo docílit, že se doopravdy rozběhla příprava. Objevují se první relevantní výkresy, posuzuje se vícero možností a zkoumají podmínky kolem hlavního města. Obyvatelstvo je k tomu skeptické, ale jedním dechem každý řekne, že bez nové stavby, která obejde město se ta doprava nemůže vyřešit. Dodávají ale, že mnoho silnic je samý výtluk a s tím se také nedělá nic. Inu místní klima.

Jean-Michel Lehay, hlavní inženýr pověřený vedením resortní rady pro Chargé de mission Infrastructures Routières de Mayotte, navrhl nový projekt, realističtější než ty předchozí, a zahájení prací oznamuje nejpozději na prosinec 2025. Objevil se třeba takový návrh:
58.JPG
58.JPG (42.58 KiB) Zobrazeno 1844 x
Vytvoření nové trasy se neprovádí lusknutím prstů. Než něco podnikneme, musí být dodrženo dvanáct regulačních postupů zahrnujících 445 operací. Bez vytyčení trasy a nějakých postupů se tomu Paříž nebude ani věnovat. Období 2021-2025 by dopadlo jako 40 let zpátky.

Postupy týkající se zejména životního prostředí, územního plánování, fauny, flóry, hluku, kvality ovzduší. Francie navíc požaduje u mnoha z nich veřejné debaty. Projekt se rovnež zařadil do prohlášení o veřejné prospěšnosti a dostat mezi ně se má v roce 2023.

K únoru 2021 se celkový rozpočet projektu odhadoval na 900 milionů eur. Bude se muset sestavit finanční plán. Nicméně 700 milionů již bylo přiděleno, 40% z evropských fondů ERDF a 16,5% státem. :idea: Ministerstvo investovalo 100 milionů a veřejná zařízení pro meziobecní spolupráci 10 milionů. Nová silnice je rozdělena na osm až jedenáct úseků, a i proto by neměl být problém s financováním.

Již oficiálnější web pro tento projekt: https://www.debatpublic.fr/construction ... yotte-2878

Další problém, který se bude muset řešit je nedostatek společností, které umí takovou stavbu uskutečnit. Ani s tím si ale Mayotte nedělá hlavu. Lze se podívat megaprojekt NRL na Reunionu, kam se dovedlo všechno potřebné vybavení dopravit. Od strojů po samotnou lodní konstrukci, která to umožnila postavit. A to byl několika násobně drahší projekt a Francie se do něj pustila; ovšem do dnešního dne plně neslouží, i když pro eko-spolky a spory kolem toho.

Lze tedy konstatovat, že tento projekt slibně pokračuje, protože se ve velkém stylu opravdu posunula jeho příprava. :ok:


France Relance na Mayotte – Zlepšení silniční infrastruktury na Mayotte
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mayotte

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu: a důvod vzniku vlákna

contournement de Mamoudzou (bulvár, obchvat)

Projekt „městského bulváru“ se brzy stane realitou (brzy je horizont do konce dekády vs. debaty o něm trvající 4 dekády)

Bulvár: 2x2 jízdní pruh
Předělení/napojení/MÚK: 9 bodů
Délka: 7,5 až 13 km dle vícero variant
/ přípojky 2,6 až 5,2 km
aneb životně důležité silnice spojující městský bulvár s RN1 a RN2

Financování bylo schváleno. Atakuje až 1 mld. €, v základu 700-900 mil. €.
Nyní v letošním roce probíhá veřejná konzultace a představitelé Mayotte si dávají pozor, aby vše probíhalo dle legislativy.
Jak jsem již v tématu uvedl, tak problematiky se chopil člověk, který rozumí procesům, kterými se řídí Paříž a i proto se po 4 dekádách a 6 studiích konečně tento projekt dostal nejdále v historii. :)

https://www.mayottehebdo.com/actualite/ ... r-realite/
https://lejournaldemayotte.yt/2023/02/2 ... compteurs/
  • Po čtyřech dekádách váhání se projekt pod vedením departementální rady Mayotte znovu objevuje pod novou definicí „městského bulváru“. A pokud trasa plánovaná na rok 2030 zůstane téměř stejná, jsou na programu velmi podstatná zlepšení. Národní komise pro veřejnou diskusi by se mohla velmi rychle chopit tohoto spisu jako předehru k jeho konkrétní realizaci.
Trasa má dvanáct až třináct kilometrů na šířce 27 metrů.

Možnost, o které se právě rozhodlo, je jedinečná. Vzhledem k tomu, že laguna Mayotte byla klasifikována, bylo skutečně nemožné si představit dílo procházející podél moře.Nová trasa předložená ke schválení místních volených představitelů (a sousedního obyvatelstva) nabízí jedenáct možností napojení na stávající státní silnici. Síť vypočtená s cílem zabezpečit sousedství nacházející se na trase a ušetřit čas některým uživatelům, jako jsou popeláři, distributoři vody a elektřiny, prodejci aut a hlavní telefonní operátoři. Všichni jsou zapojeni do průběžné reflexe vedené vedením plánovacích služeb oddělení. Cílem tohoto bulváru skutečně zůstává nabídnout alternativu ke státní silnici (v současnosti přesycené).

Počítá se s rozdělením trasy na několik autonomních úseků, aby nedošlo k blokování vývoje projektu na konkrétním místě z důvodu nepředvídaného problému, nedefinování pořadí priorit při realizaci projektu a na základě finanční plán ve splátkách během tří let v odhadované výši 900 milionů eur (stát a Evropská unie) díky schválení financování udělenému v dubnu 2022. Tento poslední bod je o to důležitější, že na ostrově neexistuje kapacita společnosti, aby během jednoho roku provedly všechna umělecká díla, která pokrývají trasu. Tento přijatý systém také umožní ponechat na obcích, aby upřednostňovaly přípojné úseky v sazbě jedna jednotka na každý kilometr. Reflexe, kterou v současnosti provádějí útvary resortu, musí umožnit definovat kategorie vozidel oprávněných používat trasu (během prací), aby se co nejvíce omezilo čištění zeminy a nehorázná denaturace životního prostředí. Jsou tak naprogramovány dvě pracovní zóny široké 250 až 300 metrů, jedna městská, druhá více venkovní.

Ve skutečnosti byla před více než rokem, v říjnu 2021, při finalizaci tohoto projektu městského bulváru překročena hranice, odkud není návratu, a bylo rozhodnuto o principu jeho realizace v několika etapách.

Nedostatek veřejné konzultace může vést k zablokování na mnoho let, jako tomu bylo v případě letiště Pamandzi.

Do konce roku má být provedeno téměř 450 akcí, aby se nakonec podařilo dospět ke společnému projektu, který je povinný pro všechny zúčastněné strany.

Veřejná konzultace by měla trvat dva měsíce od dubna a měla by se zaměřit na ekonomické, ekologické a mobilitní aspekty. Lze také očekávat sociálně-ekonomický dopad s přípravou místních školících organizací na školení kvalifikovaných pracovníků potřebných pro různé projekty související s výstavbou tohoto obchvatu Mamoudzou.

___________________________

Příznivé rozhodnutí pro zahájení konzultace o městském bulváru Mamoudzou. Departementální rada Mayotte brilantně představila svůj spis pro organizaci konzultace s veřejností v rámci definice trasy budoucího projektu: Městský bulvár Mamoudzou (BUM). (04/2023)

https://la1ere.francetvinfo.fr/mayotte/ ... 83726.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mayotte

Příspěvek od Diaľničiar »

plánovaný megaprojekt obchvatu hlavního města, contournement de Mamoudzou, má již i vlastní web:

https://www.mayotte-bum.fr/

úspěšně prochází fr. legislativním posuzovacím procesem

byla tedy aktualizovaná cena a sice na 970 mil. €

pokud to bude úspěšeně dotaženo až k tendru, pak tento projekt bude zase zřejmě největším ve Francii vyjma evropské území Francie: podobně jako byl (doposud né zcela na maximum dotažen) megaprojekt NRL v Reunionu ( viewtopic.php?p=259923#p259923 )
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Francie“