Návrhy na změnu dopravního značení

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Aram96 »

Prostě a jednoduše neznačit. Jsme zapleveleni značkami všude možně a teď vymysleli ještě tohle, jen aby si někde na MD mohl nějaký z byrokratů udělat fajfku. Naprostá zbytečnost u těch obcí.
Má to být akorát na velkých návěstech před křižovatkou s jedničkou, kde je na to místa dost. A ne znovu i za 100 metrů na směrovkách .. k čemu ?

Ano, ty dvě jsem myslel 38+16 a tu 19. Ty prakticky zrušit nejdou, zůstanou do budoucna. I/26 přibude, pravda. A 21 tu jsem právě neznal. I tak jsem ale myslel, že jich bude více. :)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Ještě přibude I/57 mezi Novým Jičínem a Palačovem.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Majkii »

A 14 v Trutnově taky přece, ne?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Sakra, se nám ty peáže nějak množí :-) No zrovna v Trutnově pochybuji, že někdo peáž, dvakrát tak delší, využije dobrovolně i ve špičce :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Ano, v Trutnově taky. Tu povinně využijí asi jen náklaďáky, které se přes město nedostanou...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

OT: Jižní obchvat Trutnova se nikdy neplánoval, protože by ho nikdo nevyužíval. Tranzit tímto směrem prakticky neexistuje a úzké hrdlo Polské ulice si zacpávají místní. Zásobování těžko někdo odkloní, protože nejvíce firem sídlí mezi exity, takže pro ně zákaz tranzitu také nebude platit.
Ale hlavním účelem zákazu bude jistě tranzit na staré silnici do Královce. Nyní tam sice kamiony nad 9 tun nesmějí, ale po zrušení omezení budou po staré silnici jezdit řidiči vyhýbající se mýtu. Tak tyhle odklonit díky peáži půjde a hlavně díky poříčské spojce, co se staví společně s dálnicí. Takže spíš než peáž se 14 to bude peáž s 611 :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od kot »

Jj přesně tak Honey ! Navíc zatím rozestavěných akcí přibývá opravdu pěkným tempem. Pokud nedojde k nějakému "výbuchu" státního rozpočtu, tak lze dokončení základní sítě dálnic věřit. Beru to podle současného boomu soutěží a přibývajících rozestavěných staveb. :D
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Majkii »

Po delší době zase jedna nepříliš povedená (z videa):
Přílohy
zapy.jpg
zapy.jpg (13.37 KiB) Zobrazeno 1763 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Nešlo by už konečně něco udělat s těmi čísly třetích tříd?
Slováci to dokázali a my se stále patláme v dinosauřím systému z roku 1949. Chápu, že se do toho nikomu nechce, jenže doba pokročila. Zatímco dřív nikoho číslo nějaké vesnické silnice nezajímalo a dozvěděl se ho leda z tabulky u mostu nebo z vojenské mapy, dnes je situace jiná. Při té spoustě objížděk se čísla na návěstích před objížďkou kolikrát ani nevejdou na tabuli. Natož, když tam pořád někdo vkládá ta lomítka.
A hlavně, v dnešních mapách už ta čísla jsou a v navigacích také. Je přímo útrpné poslouchat "odbočte na silnici dvacet-devět-tisíc-devět-set-třicet-jedna" (29931). To je jak na poště, když posíláte složenku :-) A to číslo se kolikrát ani nevejde na displej celé. Zrovna to řeším s TomTomem.

A ty pitomé třídy také zrušit. Úplně stejný přežitek a hlavně nesmysl, urážející kolikrát kvalitnější krajské silnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od darwousek »

No tady v Jižních Čechách sice nevím zda chybou nebo úmyslem ty trojky na jednom OK značené máme. viz.https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=880 ... 62565&z=18 . Ten kruháč tam je od roku 2011 . Na zbylých OK nic takže nevím jestli to byl nějáký "pokus" o zavedení III. tříd na značky.

Jinak když už jsme u těch kruháčů. Tak tu mám takovou blbůstku. Proč jsou na téhle ceduli https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=842 ... 85789&z=16 Strakonice taženy směrem na Prachatice atd.. Když se na tu I/4 jde napojit i tudy https://mapy.cz/s/fekobepubo . A ještě je to oproti té jejich variantě kratší https://mapy.cz/s/pukofudare .Jestli tam chtějí co nejvíc eliminovat to levé odbočení . To by však dávalo smysl to na Strážný táhnout https://mapy.cz/s/kogafocole tudy. Dřív by to dávalo smysl. To byl ten výjezd vlevo jednosměrný. Občas to značení nechápu.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Kruháč: asi by to dávalo větší smysl, ale zřejmě někdo uznal, že bude lepší veškerý provoz vést přes tu velkou křižovatku. V tom případě by ta čtyřka neměla ukazovat doleva, ale rovně přerušovaná.

Ano, třeba na Frýdecko-Místecku byly označeny snad všechny silnice třetí třídy, ale pak asi přišel příkaz a všechny čísla ze sloupků a z tabulí zmizely :-(

Nejprve prostě musí dojít k přečíslování, tedy jen těch pěticiferných nebo čtyřciferných, co mají první číslici nulu. I ta nula na začátku pěkně komplikuje systém a vznikají obrovské chyby. Zbytek čtyřciferných, kterých odhaduji zhruba čtvrtinu? může zůstat. Určit pro ně tabulku. Tu Slovákům závidím.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Aram96 »

Nevím teda. Za mě by značení trojek značení znepřehlednilo. Popravdě si to na těch našich návěstech neumím ani představit. Velké jsou často jako kráva a místa je tam stejně málo, že tam kolikrát nevlezou ani všechny cíle, které by to chtělo. Hlavně že tam značíme E55, E65, E1952394,...

Třídy bych rovněž zrušil. Resp. zachoval bych je, ale nepsané. Prostě to "I/", "II/" atd. je naprosto, ale naprosto k ničemu. Popravdě jejich psaní schválně často z tohoto důvodu vynechávám i tady na fóru, je to úplně bezpředmětný přežitek. Rozdělení do tříd řeší samotné číslo, resp. počet číslic dané silnice, toho si zajisté všichni na fóru všimli. Věřím, že tohle se dříve nebo později opravdu zruší, ale je to jen "zdržovací" detail. Až bude tohle hlavní problém, tak si budeme pískat .. :)
A naprosto souhlasím, další důvod je, že jednička není žádnou zárukou vyšší třídy co se týče jízdního komfortu. Polovina silnic první třídy jsou horší než ty novější či modernizované dvojky, leckdy i než nějaká trojka, že tam nejsou ani středové čáry, pomalu ani patníky a široké jsou, že si tam nevyhne pomalu ani osobák s traktorem. Proto jsem zde velký bojovník za velké proředění silnic prvních tříd, aby tam zůstaly ty pořádné a dálkové tahy, a ty se postupně dostávaly do podoby, v jaké mají být. U všech jedniček se to nikdy nepodaří a ani to není žádoucí. Ruku v ruce se samozřejmě musí dávat víc peněz krajům.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Jedničky jsou v pohodě. Nemůžeme silnice číslovat podle jejich aktuálního stavu :-) Ale dvojky bych proředil asi na třetinu, aby z nich zůstalo jakési doplnění jedniček a jejich spojky. Třetí třída už byla zhruba na polovinu, ne-li více proředěna kolem roku 2000 a proto už nemusí mít tolik číslic a trezorových kombinací. V reálu by značení zůstalo stejné a na tabule a sloupky by se dávaly opravdu jen ty důležité.

Číslo třídy rovněž dávno nepoužívám.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
3pa3ck3
Příspěvky: 16
Registrován: 16.7.2022 21:10:38

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od 3pa3ck3 »

Honey, čísla ciest tretej triedy sa na Slovensku na značkách objavili z dôvodu, že v zákone máme na ne naviazaný zákaz tranzitu pre nákladnú dopravu (čo sa, samozrejme, dalo riešiť aj medzinárodne zrozumiteľným zákazovým značením...), nie kvôli orientácii.

Zacitujem z TP 117:
3.9.4.3 Cesta III. triedy (Z 351)
Značka sa používa len ako vložená do smerovej značky podľa zásad uvedených v osobitných TP alebo v [T7]. Smie sa používať výlučne na ceste vyššej triedy a výlučne pri značení križovatky, v ktorej sa odbočuje na cestu III. triedy, ktorá je tranzitnou trasou na inú cestu vyššej triedy. Cestou vyššej triedy sa na účely tohto ustanovenia rozumie cesta kategórie diaľnice podľa [Z1] (čo zahŕňa diaľnice a rýchlostné cesty), cesta I. triedy a cesta II. triedy.
Cesty III. triedy netvoria žiadne zmysluplné cestné ťahy a preto ich čísla nemajú pre vodiča žiadnu orientačnú hodnotu: v zásade ide len o evidenčné čísla. Jediné použitie tejto značky, ktoré je v súlade so základnými zásadami (pozri 2) je preto upozornenie vodičov nákladných vozidiel a jazdných súprav s celkovou hmotnosťou nad 12 t, že v určitom smere za križovatkou smú jazdiť iba za osobitných podmienok ustanovených zákonom.215 Ak sa vodič už nachádza na ceste III. triedy, nie je ďalšie upozorňovanie na túto skutočnosť v súlade so základnými zásadami. Ak nejde o tranzitnú cestu a vodiči uvedených vozidiel majú dôvod odbočiť na takúto cestu, znamená to, že spĺňajú podmienky ustanovené zákonom.
Naposledy upravil(a) 3pa3ck3 dne 17.5.2023 16:56:00, celkem upraveno 1 x.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od michal »

Už tolikrát jsem se chtěl zeptat... Proč se na těch infotabulích objevuje informace

provoz omezen
Uprav rychlost

právě v této podobě? To druhé není věta, přesto velké písmeno na začátku.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Tady: https://www.rsd.cz/documents/38144/5740 ... 9994317253 se říká, co se má rozsvítit a v jaké podobě. Ale už to neříká, proč to tak je. Mně to přijde, jako že velké písmeno mají pokyny řidiči, informace jsou s malým. Ale jen hádám a přijde mi to trochu jako úlet.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Velké písmeno je v dolním řádku přepokládám proto, aby bylo poznat, že se nejedná o pokračování horního textu, když na koncích řádků není tečka. Ale také jen hádám.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od ElWapp »

Trochu z jiného soudku. Dost mi vadí český princip, kdy na vše musí být svislé značky a vodorovné jsou jen takový doplněk. Třeba v Británii dokáží vodorovným značením upravit přednost na křižovatkách. U nás to nejde. A nejen to, pak se i stává, že křižovatka vypadá podle VDZ jako křižovatka hlavní a vedlejší ulice, ale realita je jiná. Přednost lze upravit jen SDZ. Třeba ani taková V6a sama o sobě neupravuje přednost, jen "vyznačuje hranici křižovatky". Pak vznikají místa, která jsou zmatečná a nebezpečná. Třeba tady je přednost zprava https://mapy.cz/s/kobudepavu ačkoliv čáry naznačují hlavní a vedlejší komunikaci.
Srovnejte třeba s https://www.google.com/maps/@53.4329418 ... a=!3m1!1e3 kde mají čarou dokonce hlavní do zatáčky. Co jsme se bavil s místními, tak ani nechápali, proč by to někde mělo být jinak. Se sněhem problémy nemají.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Ano. Češi si rádi zahlcují silnice a hlavně městské ulice různými tabulemi :-) Přitom leckde se v cizině obejdou bez svislých značek zákazů předjíždění a zastavení, hlavních silnic apod. Češi si též libují ve velikosti značek, kdežto v cizině jsou v centru či obytných čtvrtích jen malé formáty. V Belgii dokonce až miniaturní:
https://www.google.com/maps/@50.5352418 ... 384!8i8192

A když to jde, čím vyšší sloupek, tím lépe si Češi protahují krky. Třeba v Dánsku mají značky často ve výšce očí, hlavně ty pro cyklisty a chodce:
https://www.google.com/maps/@56.1194292 ... 384!8i8192 Všimněte si zároveň, že se obejdou bez značek konec cyklostezky.

A na bočních ulicích a cestách u země:
https://www.google.com/maps/@56.0885499 ... 384!8i8192

U nás se pořád vymlouvá na sníh, že by vodorovné značky nebyly vidět. Ale pokud je na cestě sněhová pokrývka, tak automaticky nepředjíždím a dávám si pozor z boku, že někdo nemusí dobrzdit hlavní nehlavní.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Japao Joe »

A jak mají u těch cyklostezek tedy vyřešený jejich konec (např. kde se můžu začít chovat jako chodec)?
A s tím sněhem - jak s našimi pravidly pro hlavní atd. rozlišíte křižovatku, kde je hlavní a vedlejší od křižovatky s předností zprava?
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od ElWapp »

Konce cyklostezky se v některých případech vynechávají už i u nás (TP 179). Třeba v případě odkazu z Dánska by u nás konec stezky taky nebyl. Ale měli bychom vyznačený cyklopřejezd. Ona tam ta stezka vlastně nekončí, ale kříží jinou komunikaci.
Jak je to se sněhem nevím. Ale podle té mentality bych předpokládal, že když už je na vozovce sníh, tak se prostě jezdí opatrněji a ohleduplněji. A taky ta přednost bude vyplývat z psychologické přednosti, a pokud ne, bude to vyznačené výrazněji. Ono vůbec ta pravidla provozu jsou taková volnější u Britů než u nás. Třeba způsob míjení vozidel odbočujících vlevo proti sobě v křižovatce není striktně pravými boky tak jako u nás, ale způsobem, který je v danou chvíli výhodnější, přičemž musíte sledovat reakce protijedoucího řidiče.
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Japao Joe »

Tak jsem se vydal na výlet po mapě a patrně tam mají cyklostezku definovanou jinak než u nás - z jedné strany pouze cyklostezka z druhé kombinovaná cyklostezka se stezkou pro chodce ???

Tam kde hlavní nekončí křižovatkou to fungovat může, tam je SDZ umístěna hned za křižovatkou a platí až do jejího zrušení (opět SDZ), pak lze na křižovatkách používat jen VDZ jako doplňkové a pokud tam nebude nebo bude nečitelné tak to na pravidlech přednosti nic nezmění. Ale tam kde křižovatka ukončuje její platnost resp. u nás a chcete, aby jedna z cest byla hlavní, tak ji musíte určit a stejně tak vedlejší resp. povinnost dát přednost.
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od kollma »

Japao Joe píše: 25.5.2023 5:54:09 A jak mají u těch cyklostezek tedy vyřešený jejich konec (např. kde se můžu začít chovat jako chodec)?
No hlavně že u nás se stezka pro cyklisty a smíšená stezka rozlišuje a pak to dopadá takhle: https://mapy.cz/s/gugehecozu Většina těch chodců nejspíš ani neví, že by po cyklostezce chodit neměli. Naopak by se spíš mělo defaultně uvažovat, že ve městech se budou jakoukoliv cestou, stezkou, rozšířenou krajnicí apod. vždy chodci snažit chodit i přes všemožný zákazy.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Trupman »

Narazil jsem na dost nepřehlednou a IMHO nebezpečnou značku upravující přednost na II/300 mezi Žacléřem a Královcem (v Čechách).
Když jedete po přímé dvojce, tak hlavní uhýbá nepřirozeně vpravo na nějakou MK na Trutnov. Tedy pokud jedete rovno, tak musíte dát přednost přijíždějícím zprava. Což o to, to se "občas" stává, ale tady je to bohužel oznakováno takovým dost nepřehledným klikihákem, který místo toho aby jednoduše ukázal hlavní uhýbající vpravo, tak do dodatkové tabulky kombinuje dopravní situaci snad v celém kraji.
Kdo není místní a jede rovně, tak může snadno přehlédnout, co se mu dodatková tabulka snaží říct.

https://mapy.cz/s/cupobadeha
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Ta přednost totiž pochází z doby, kdy křižovatku přetínala železniční trať a také kvůli řidičům autobusů a náklaďáků z dolů, které by se při dávání přednosti už do prudkého kopce od Lampertic nerozjeli. Od Královce jsou alespoň obrovské trojúhelníky, ale od Žacléře je značka hodně daleko před křižovatkou a ještě s tím pitomým tvarem. Ke všemu je od Žacléře značka křižovatka s vedlejší silnicí a z opačné strany žlutá hlavní silnice.
Naštěstí jezdí od Lampertic mizivé množství vozidel, oproti tisícům od Královce - hlavně v zimě, kdy jezdí Poláci do Krkonoš.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“