Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Prostě a jednoduše neznačit. Jsme zapleveleni značkami všude možně a teď vymysleli ještě tohle, jen aby si někde na MD mohl nějaký z byrokratů udělat fajfku. Naprostá zbytečnost u těch obcí.
Má to být akorát na velkých návěstech před křižovatkou s jedničkou, kde je na to místa dost. A ne znovu i za 100 metrů na směrovkách .. k čemu ?
Ano, ty dvě jsem myslel 38+16 a tu 19. Ty prakticky zrušit nejdou, zůstanou do budoucna. I/26 přibude, pravda. A 21 tu jsem právě neznal. I tak jsem ale myslel, že jich bude více.
Má to být akorát na velkých návěstech před křižovatkou s jedničkou, kde je na to místa dost. A ne znovu i za 100 metrů na směrovkách .. k čemu ?
Ano, ty dvě jsem myslel 38+16 a tu 19. Ty prakticky zrušit nejdou, zůstanou do budoucna. I/26 přibude, pravda. A 21 tu jsem právě neznal. I tak jsem ale myslel, že jich bude více.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ještě přibude I/57 mezi Novým Jičínem a Palačovem.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
A 14 v Trutnově taky přece, ne?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Sakra, se nám ty peáže nějak množí No zrovna v Trutnově pochybuji, že někdo peáž, dvakrát tak delší, využije dobrovolně i ve špičce
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, v Trutnově taky. Tu povinně využijí asi jen náklaďáky, které se přes město nedostanou...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
OT: Jižní obchvat Trutnova se nikdy neplánoval, protože by ho nikdo nevyužíval. Tranzit tímto směrem prakticky neexistuje a úzké hrdlo Polské ulice si zacpávají místní. Zásobování těžko někdo odkloní, protože nejvíce firem sídlí mezi exity, takže pro ně zákaz tranzitu také nebude platit.
Ale hlavním účelem zákazu bude jistě tranzit na staré silnici do Královce. Nyní tam sice kamiony nad 9 tun nesmějí, ale po zrušení omezení budou po staré silnici jezdit řidiči vyhýbající se mýtu. Tak tyhle odklonit díky peáži půjde a hlavně díky poříčské spojce, co se staví společně s dálnicí. Takže spíš než peáž se 14 to bude peáž s 611
Ale hlavním účelem zákazu bude jistě tranzit na staré silnici do Královce. Nyní tam sice kamiony nad 9 tun nesmějí, ale po zrušení omezení budou po staré silnici jezdit řidiči vyhýbající se mýtu. Tak tyhle odklonit díky peáži půjde a hlavně díky poříčské spojce, co se staví společně s dálnicí. Takže spíš než peáž se 14 to bude peáž s 611
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jj přesně tak Honey ! Navíc zatím rozestavěných akcí přibývá opravdu pěkným tempem. Pokud nedojde k nějakému "výbuchu" státního rozpočtu, tak lze dokončení základní sítě dálnic věřit. Beru to podle současného boomu soutěží a přibývajících rozestavěných staveb.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nešlo by už konečně něco udělat s těmi čísly třetích tříd?
Slováci to dokázali a my se stále patláme v dinosauřím systému z roku 1949. Chápu, že se do toho nikomu nechce, jenže doba pokročila. Zatímco dřív nikoho číslo nějaké vesnické silnice nezajímalo a dozvěděl se ho leda z tabulky u mostu nebo z vojenské mapy, dnes je situace jiná. Při té spoustě objížděk se čísla na návěstích před objížďkou kolikrát ani nevejdou na tabuli. Natož, když tam pořád někdo vkládá ta lomítka.
A hlavně, v dnešních mapách už ta čísla jsou a v navigacích také. Je přímo útrpné poslouchat "odbočte na silnici dvacet-devět-tisíc-devět-set-třicet-jedna" (29931). To je jak na poště, když posíláte složenku A to číslo se kolikrát ani nevejde na displej celé. Zrovna to řeším s TomTomem.
A ty pitomé třídy také zrušit. Úplně stejný přežitek a hlavně nesmysl, urážející kolikrát kvalitnější krajské silnice.
Slováci to dokázali a my se stále patláme v dinosauřím systému z roku 1949. Chápu, že se do toho nikomu nechce, jenže doba pokročila. Zatímco dřív nikoho číslo nějaké vesnické silnice nezajímalo a dozvěděl se ho leda z tabulky u mostu nebo z vojenské mapy, dnes je situace jiná. Při té spoustě objížděk se čísla na návěstích před objížďkou kolikrát ani nevejdou na tabuli. Natož, když tam pořád někdo vkládá ta lomítka.
A hlavně, v dnešních mapách už ta čísla jsou a v navigacích také. Je přímo útrpné poslouchat "odbočte na silnici dvacet-devět-tisíc-devět-set-třicet-jedna" (29931). To je jak na poště, když posíláte složenku A to číslo se kolikrát ani nevejde na displej celé. Zrovna to řeším s TomTomem.
A ty pitomé třídy také zrušit. Úplně stejný přežitek a hlavně nesmysl, urážející kolikrát kvalitnější krajské silnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No tady v Jižních Čechách sice nevím zda chybou nebo úmyslem ty trojky na jednom OK značené máme. viz.https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=880 ... 62565&z=18 . Ten kruháč tam je od roku 2011 . Na zbylých OK nic takže nevím jestli to byl nějáký "pokus" o zavedení III. tříd na značky.
Jinak když už jsme u těch kruháčů. Tak tu mám takovou blbůstku. Proč jsou na téhle ceduli https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=842 ... 85789&z=16 Strakonice taženy směrem na Prachatice atd.. Když se na tu I/4 jde napojit i tudy https://mapy.cz/s/fekobepubo . A ještě je to oproti té jejich variantě kratší https://mapy.cz/s/pukofudare .Jestli tam chtějí co nejvíc eliminovat to levé odbočení . To by však dávalo smysl to na Strážný táhnout https://mapy.cz/s/kogafocole tudy. Dřív by to dávalo smysl. To byl ten výjezd vlevo jednosměrný. Občas to značení nechápu.
Jinak když už jsme u těch kruháčů. Tak tu mám takovou blbůstku. Proč jsou na téhle ceduli https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=842 ... 85789&z=16 Strakonice taženy směrem na Prachatice atd.. Když se na tu I/4 jde napojit i tudy https://mapy.cz/s/fekobepubo . A ještě je to oproti té jejich variantě kratší https://mapy.cz/s/pukofudare .Jestli tam chtějí co nejvíc eliminovat to levé odbočení . To by však dávalo smysl to na Strážný táhnout https://mapy.cz/s/kogafocole tudy. Dřív by to dávalo smysl. To byl ten výjezd vlevo jednosměrný. Občas to značení nechápu.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Kruháč: asi by to dávalo větší smysl, ale zřejmě někdo uznal, že bude lepší veškerý provoz vést přes tu velkou křižovatku. V tom případě by ta čtyřka neměla ukazovat doleva, ale rovně přerušovaná.
Ano, třeba na Frýdecko-Místecku byly označeny snad všechny silnice třetí třídy, ale pak asi přišel příkaz a všechny čísla ze sloupků a z tabulí zmizely
Nejprve prostě musí dojít k přečíslování, tedy jen těch pěticiferných nebo čtyřciferných, co mají první číslici nulu. I ta nula na začátku pěkně komplikuje systém a vznikají obrovské chyby. Zbytek čtyřciferných, kterých odhaduji zhruba čtvrtinu? může zůstat. Určit pro ně tabulku. Tu Slovákům závidím.
Ano, třeba na Frýdecko-Místecku byly označeny snad všechny silnice třetí třídy, ale pak asi přišel příkaz a všechny čísla ze sloupků a z tabulí zmizely
Nejprve prostě musí dojít k přečíslování, tedy jen těch pěticiferných nebo čtyřciferných, co mají první číslici nulu. I ta nula na začátku pěkně komplikuje systém a vznikají obrovské chyby. Zbytek čtyřciferných, kterých odhaduji zhruba čtvrtinu? může zůstat. Určit pro ně tabulku. Tu Slovákům závidím.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nevím teda. Za mě by značení trojek značení znepřehlednilo. Popravdě si to na těch našich návěstech neumím ani představit. Velké jsou často jako kráva a místa je tam stejně málo, že tam kolikrát nevlezou ani všechny cíle, které by to chtělo. Hlavně že tam značíme E55, E65, E1952394,...
Třídy bych rovněž zrušil. Resp. zachoval bych je, ale nepsané. Prostě to "I/", "II/" atd. je naprosto, ale naprosto k ničemu. Popravdě jejich psaní schválně často z tohoto důvodu vynechávám i tady na fóru, je to úplně bezpředmětný přežitek. Rozdělení do tříd řeší samotné číslo, resp. počet číslic dané silnice, toho si zajisté všichni na fóru všimli. Věřím, že tohle se dříve nebo později opravdu zruší, ale je to jen "zdržovací" detail. Až bude tohle hlavní problém, tak si budeme pískat ..
A naprosto souhlasím, další důvod je, že jednička není žádnou zárukou vyšší třídy co se týče jízdního komfortu. Polovina silnic první třídy jsou horší než ty novější či modernizované dvojky, leckdy i než nějaká trojka, že tam nejsou ani středové čáry, pomalu ani patníky a široké jsou, že si tam nevyhne pomalu ani osobák s traktorem. Proto jsem zde velký bojovník za velké proředění silnic prvních tříd, aby tam zůstaly ty pořádné a dálkové tahy, a ty se postupně dostávaly do podoby, v jaké mají být. U všech jedniček se to nikdy nepodaří a ani to není žádoucí. Ruku v ruce se samozřejmě musí dávat víc peněz krajům.
Třídy bych rovněž zrušil. Resp. zachoval bych je, ale nepsané. Prostě to "I/", "II/" atd. je naprosto, ale naprosto k ničemu. Popravdě jejich psaní schválně často z tohoto důvodu vynechávám i tady na fóru, je to úplně bezpředmětný přežitek. Rozdělení do tříd řeší samotné číslo, resp. počet číslic dané silnice, toho si zajisté všichni na fóru všimli. Věřím, že tohle se dříve nebo později opravdu zruší, ale je to jen "zdržovací" detail. Až bude tohle hlavní problém, tak si budeme pískat ..
A naprosto souhlasím, další důvod je, že jednička není žádnou zárukou vyšší třídy co se týče jízdního komfortu. Polovina silnic první třídy jsou horší než ty novější či modernizované dvojky, leckdy i než nějaká trojka, že tam nejsou ani středové čáry, pomalu ani patníky a široké jsou, že si tam nevyhne pomalu ani osobák s traktorem. Proto jsem zde velký bojovník za velké proředění silnic prvních tříd, aby tam zůstaly ty pořádné a dálkové tahy, a ty se postupně dostávaly do podoby, v jaké mají být. U všech jedniček se to nikdy nepodaří a ani to není žádoucí. Ruku v ruce se samozřejmě musí dávat víc peněz krajům.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jedničky jsou v pohodě. Nemůžeme silnice číslovat podle jejich aktuálního stavu Ale dvojky bych proředil asi na třetinu, aby z nich zůstalo jakési doplnění jedniček a jejich spojky. Třetí třída už byla zhruba na polovinu, ne-li více proředěna kolem roku 2000 a proto už nemusí mít tolik číslic a trezorových kombinací. V reálu by značení zůstalo stejné a na tabule a sloupky by se dávaly opravdu jen ty důležité.
Číslo třídy rovněž dávno nepoužívám.
Číslo třídy rovněž dávno nepoužívám.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Honey, čísla ciest tretej triedy sa na Slovensku na značkách objavili z dôvodu, že v zákone máme na ne naviazaný zákaz tranzitu pre nákladnú dopravu (čo sa, samozrejme, dalo riešiť aj medzinárodne zrozumiteľným zákazovým značením...), nie kvôli orientácii.
Zacitujem z TP 117:
Zacitujem z TP 117:
3.9.4.3 Cesta III. triedy (Z 351)
Značka sa používa len ako vložená do smerovej značky podľa zásad uvedených v osobitných TP alebo v [T7]. Smie sa používať výlučne na ceste vyššej triedy a výlučne pri značení križovatky, v ktorej sa odbočuje na cestu III. triedy, ktorá je tranzitnou trasou na inú cestu vyššej triedy. Cestou vyššej triedy sa na účely tohto ustanovenia rozumie cesta kategórie diaľnice podľa [Z1] (čo zahŕňa diaľnice a rýchlostné cesty), cesta I. triedy a cesta II. triedy.
Cesty III. triedy netvoria žiadne zmysluplné cestné ťahy a preto ich čísla nemajú pre vodiča žiadnu orientačnú hodnotu: v zásade ide len o evidenčné čísla. Jediné použitie tejto značky, ktoré je v súlade so základnými zásadami (pozri 2) je preto upozornenie vodičov nákladných vozidiel a jazdných súprav s celkovou hmotnosťou nad 12 t, že v určitom smere za križovatkou smú jazdiť iba za osobitných podmienok ustanovených zákonom.215 Ak sa vodič už nachádza na ceste III. triedy, nie je ďalšie upozorňovanie na túto skutočnosť v súlade so základnými zásadami. Ak nejde o tranzitnú cestu a vodiči uvedených vozidiel majú dôvod odbočiť na takúto cestu, znamená to, že spĺňajú podmienky ustanovené zákonom.
Naposledy upravil(a) 3pa3ck3 dne 17.5.2023 16:56:00, celkem upraveno 1 x.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Už tolikrát jsem se chtěl zeptat... Proč se na těch infotabulích objevuje informace
provoz omezen
Uprav rychlost
právě v této podobě? To druhé není věta, přesto velké písmeno na začátku.
provoz omezen
Uprav rychlost
právě v této podobě? To druhé není věta, přesto velké písmeno na začátku.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tady: https://www.rsd.cz/documents/38144/5740 ... 9994317253 se říká, co se má rozsvítit a v jaké podobě. Ale už to neříká, proč to tak je. Mně to přijde, jako že velké písmeno mají pokyny řidiči, informace jsou s malým. Ale jen hádám a přijde mi to trochu jako úlet.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Velké písmeno je v dolním řádku přepokládám proto, aby bylo poznat, že se nejedná o pokračování horního textu, když na koncích řádků není tečka. Ale také jen hádám.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Trochu z jiného soudku. Dost mi vadí český princip, kdy na vše musí být svislé značky a vodorovné jsou jen takový doplněk. Třeba v Británii dokáží vodorovným značením upravit přednost na křižovatkách. U nás to nejde. A nejen to, pak se i stává, že křižovatka vypadá podle VDZ jako křižovatka hlavní a vedlejší ulice, ale realita je jiná. Přednost lze upravit jen SDZ. Třeba ani taková V6a sama o sobě neupravuje přednost, jen "vyznačuje hranici křižovatky". Pak vznikají místa, která jsou zmatečná a nebezpečná. Třeba tady je přednost zprava https://mapy.cz/s/kobudepavu ačkoliv čáry naznačují hlavní a vedlejší komunikaci.
Srovnejte třeba s https://www.google.com/maps/@53.4329418 ... a=!3m1!1e3 kde mají čarou dokonce hlavní do zatáčky. Co jsme se bavil s místními, tak ani nechápali, proč by to někde mělo být jinak. Se sněhem problémy nemají.
Srovnejte třeba s https://www.google.com/maps/@53.4329418 ... a=!3m1!1e3 kde mají čarou dokonce hlavní do zatáčky. Co jsme se bavil s místními, tak ani nechápali, proč by to někde mělo být jinak. Se sněhem problémy nemají.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano. Češi si rádi zahlcují silnice a hlavně městské ulice různými tabulemi Přitom leckde se v cizině obejdou bez svislých značek zákazů předjíždění a zastavení, hlavních silnic apod. Češi si též libují ve velikosti značek, kdežto v cizině jsou v centru či obytných čtvrtích jen malé formáty. V Belgii dokonce až miniaturní:
https://www.google.com/maps/@50.5352418 ... 384!8i8192
A když to jde, čím vyšší sloupek, tím lépe si Češi protahují krky. Třeba v Dánsku mají značky často ve výšce očí, hlavně ty pro cyklisty a chodce:
https://www.google.com/maps/@56.1194292 ... 384!8i8192 Všimněte si zároveň, že se obejdou bez značek konec cyklostezky.
A na bočních ulicích a cestách u země:
https://www.google.com/maps/@56.0885499 ... 384!8i8192
U nás se pořád vymlouvá na sníh, že by vodorovné značky nebyly vidět. Ale pokud je na cestě sněhová pokrývka, tak automaticky nepředjíždím a dávám si pozor z boku, že někdo nemusí dobrzdit hlavní nehlavní.
https://www.google.com/maps/@50.5352418 ... 384!8i8192
A když to jde, čím vyšší sloupek, tím lépe si Češi protahují krky. Třeba v Dánsku mají značky často ve výšce očí, hlavně ty pro cyklisty a chodce:
https://www.google.com/maps/@56.1194292 ... 384!8i8192 Všimněte si zároveň, že se obejdou bez značek konec cyklostezky.
A na bočních ulicích a cestách u země:
https://www.google.com/maps/@56.0885499 ... 384!8i8192
U nás se pořád vymlouvá na sníh, že by vodorovné značky nebyly vidět. Ale pokud je na cestě sněhová pokrývka, tak automaticky nepředjíždím a dávám si pozor z boku, že někdo nemusí dobrzdit hlavní nehlavní.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
A jak mají u těch cyklostezek tedy vyřešený jejich konec (např. kde se můžu začít chovat jako chodec)?
A s tím sněhem - jak s našimi pravidly pro hlavní atd. rozlišíte křižovatku, kde je hlavní a vedlejší od křižovatky s předností zprava?
A s tím sněhem - jak s našimi pravidly pro hlavní atd. rozlišíte křižovatku, kde je hlavní a vedlejší od křižovatky s předností zprava?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Konce cyklostezky se v některých případech vynechávají už i u nás (TP 179). Třeba v případě odkazu z Dánska by u nás konec stezky taky nebyl. Ale měli bychom vyznačený cyklopřejezd. Ona tam ta stezka vlastně nekončí, ale kříží jinou komunikaci.
Jak je to se sněhem nevím. Ale podle té mentality bych předpokládal, že když už je na vozovce sníh, tak se prostě jezdí opatrněji a ohleduplněji. A taky ta přednost bude vyplývat z psychologické přednosti, a pokud ne, bude to vyznačené výrazněji. Ono vůbec ta pravidla provozu jsou taková volnější u Britů než u nás. Třeba způsob míjení vozidel odbočujících vlevo proti sobě v křižovatce není striktně pravými boky tak jako u nás, ale způsobem, který je v danou chvíli výhodnější, přičemž musíte sledovat reakce protijedoucího řidiče.
Jak je to se sněhem nevím. Ale podle té mentality bych předpokládal, že když už je na vozovce sníh, tak se prostě jezdí opatrněji a ohleduplněji. A taky ta přednost bude vyplývat z psychologické přednosti, a pokud ne, bude to vyznačené výrazněji. Ono vůbec ta pravidla provozu jsou taková volnější u Britů než u nás. Třeba způsob míjení vozidel odbočujících vlevo proti sobě v křižovatce není striktně pravými boky tak jako u nás, ale způsobem, který je v danou chvíli výhodnější, přičemž musíte sledovat reakce protijedoucího řidiče.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak jsem se vydal na výlet po mapě a patrně tam mají cyklostezku definovanou jinak než u nás - z jedné strany pouze cyklostezka z druhé kombinovaná cyklostezka se stezkou pro chodce ???
Tam kde hlavní nekončí křižovatkou to fungovat může, tam je SDZ umístěna hned za křižovatkou a platí až do jejího zrušení (opět SDZ), pak lze na křižovatkách používat jen VDZ jako doplňkové a pokud tam nebude nebo bude nečitelné tak to na pravidlech přednosti nic nezmění. Ale tam kde křižovatka ukončuje její platnost resp. u nás a chcete, aby jedna z cest byla hlavní, tak ji musíte určit a stejně tak vedlejší resp. povinnost dát přednost.
Tam kde hlavní nekončí křižovatkou to fungovat může, tam je SDZ umístěna hned za křižovatkou a platí až do jejího zrušení (opět SDZ), pak lze na křižovatkách používat jen VDZ jako doplňkové a pokud tam nebude nebo bude nečitelné tak to na pravidlech přednosti nic nezmění. Ale tam kde křižovatka ukončuje její platnost resp. u nás a chcete, aby jedna z cest byla hlavní, tak ji musíte určit a stejně tak vedlejší resp. povinnost dát přednost.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No hlavně že u nás se stezka pro cyklisty a smíšená stezka rozlišuje a pak to dopadá takhle: https://mapy.cz/s/gugehecozu Většina těch chodců nejspíš ani neví, že by po cyklostezce chodit neměli. Naopak by se spíš mělo defaultně uvažovat, že ve městech se budou jakoukoliv cestou, stezkou, rozšířenou krajnicí apod. vždy chodci snažit chodit i přes všemožný zákazy.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Narazil jsem na dost nepřehlednou a IMHO nebezpečnou značku upravující přednost na II/300 mezi Žacléřem a Královcem (v Čechách).
Když jedete po přímé dvojce, tak hlavní uhýbá nepřirozeně vpravo na nějakou MK na Trutnov. Tedy pokud jedete rovno, tak musíte dát přednost přijíždějícím zprava. Což o to, to se "občas" stává, ale tady je to bohužel oznakováno takovým dost nepřehledným klikihákem, který místo toho aby jednoduše ukázal hlavní uhýbající vpravo, tak do dodatkové tabulky kombinuje dopravní situaci snad v celém kraji.
Kdo není místní a jede rovně, tak může snadno přehlédnout, co se mu dodatková tabulka snaží říct.
https://mapy.cz/s/cupobadeha
Když jedete po přímé dvojce, tak hlavní uhýbá nepřirozeně vpravo na nějakou MK na Trutnov. Tedy pokud jedete rovno, tak musíte dát přednost přijíždějícím zprava. Což o to, to se "občas" stává, ale tady je to bohužel oznakováno takovým dost nepřehledným klikihákem, který místo toho aby jednoduše ukázal hlavní uhýbající vpravo, tak do dodatkové tabulky kombinuje dopravní situaci snad v celém kraji.
Kdo není místní a jede rovně, tak může snadno přehlédnout, co se mu dodatková tabulka snaží říct.
https://mapy.cz/s/cupobadeha
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ta přednost totiž pochází z doby, kdy křižovatku přetínala železniční trať a také kvůli řidičům autobusů a náklaďáků z dolů, které by se při dávání přednosti už do prudkého kopce od Lampertic nerozjeli. Od Královce jsou alespoň obrovské trojúhelníky, ale od Žacléře je značka hodně daleko před křižovatkou a ještě s tím pitomým tvarem. Ke všemu je od Žacléře značka křižovatka s vedlejší silnicí a z opačné strany žlutá hlavní silnice.
Naštěstí jezdí od Lampertic mizivé množství vozidel, oproti tisícům od Královce - hlavně v zimě, kdy jezdí Poláci do Krkonoš.
Naštěstí jezdí od Lampertic mizivé množství vozidel, oproti tisícům od Královce - hlavně v zimě, kdy jezdí Poláci do Krkonoš.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023