Návrhy na změnu dopravního značení

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Majkii »

Na předchozí stránce jsem se rozčiloval, že to ve Středních Čechách furt neumí. Tak o pár kilometrů dál jsou schopný si to oproti projektu zkorigovat výrazně lepším směrem, ale stejně jim tam zůstane taková šílená bota... :kladivo: :o
Přílohy
prdnlht.jpg
prdnlht.jpg (273.67 KiB) Zobrazeno 3133 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

To nepochopíš :(
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Aram96 »

Nechápu, že někde prostě projde procesem nové značení, které vlastně není podle nových předpisů a neobsahuje “novinky” apod. Ale aby někdo vyloženě vyznačil špatně město prostě blbým směrem na špatnou silnici .. to už je asi diagnóza. I když mě samozřejmě napadá, jak tato kravina mohla vzniknout .. jen to bohužel dokazuje, že u toho absolutně nikdo nepřemýšlí a jede to víceméně stylem ctrl C+V. :ko:
Mimochodem, jak by to mělo být správně ? Modrý HK mít pod zeleným HK nebo ho tam nemít vůbec a stačí Poděbrady ?
A za mě bych požadoval i nadstandard a to mít hezky 611 na řádku s Poděbrady a 38 u Nymburku. Tohle vypadá blbě. :P
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

S těmi čísly jak se teď dávají pohromadě mám osobně trošku problém. Automaticky si číslo přiřazuji k názvu vedle něho.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Aram96 »

Docela nevinně jsem se k tomu dostal, a nedá mi to s odstupem času říct, že ten značený Šumperk na té D11 je fakt nonsense na n-tou. :D Úplně stejně, jako byla Ostrava. Papírově to je možná správně, ale jinak je to fakt přešlap. Jakkoli uznávám práci mapmana a spol ohledně značení a stanovení rastru cílů všude po republice, tak tohle se prostě nepovedlo. A mělo by se to klidně změnit. “Nezabetonovávat” ten nesmysl dál a dál.

Jinak ty dálkové návěsti na D35 před HK jsou za mě opravdu špatně, působí to, že D35 vede jen tam a nikam dál. Měla by tam být u D11 i Wroclaw už tak od MÚK Časy. Tohle je vyloženě chyba. A za MÚK Rokytno by dávalo smysl mít pro 35 cíl Liberec+HK. To byste mohli taky přeznačit. Je to prostě špatně a jinak než všude jinde po Moravě. ;) Proč .. nechápu .. nebo je to v plánu až po realizaci následných úseků D11 a D35 ?
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Arame, už ten Šumperk nech ležet. Jde o zvyk. Jedné skupině vadí, že tam není Ostrava, na kterou byli zvyklí. Další skupině vadí, že do Šumperku to bude rychlejší přes Litomyšl, dalším, že tam má být Vamberk nebo Rychnov :-) Je to jen jeden cíl na silnici 11. Stejně dnes každý jezdí podle navigace nebo to má připravené předem a na směrovky kouká spíš pro orientaci. Také nepojedu z Trutnova do Ústí nad Labem přes Liberec, i když to je o více než 50 km kratší než přes Prahu a měl bych u baráku ceduli ÚSTÍ. Prostě pojedu po výhodnější trase.
A co se týče té D35, klasické vnímání komplikuje především peáž. Vypadá to sice divně, že tam je jen Praha, ale ta se ve skutečnosti od D35 odděluje o tři exity dřív než Wroclaw.
A že tam je jen Hradec? Je to prvotní cíl, takže Liberec bude až u něho. Na D1 těsně před Brnem je také jen BRNO, žádná Ostrava. O ní se dává vědět až za první odbočkou do Brna, stejně jako o Liberci až v Hradci.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Aram96 »

Právě proto, že značky jsou pro orientaci či někdy jen pro potvrzení toho, že jedu správně, by tam měl být ten bližší cíl. Já kdybych neměl znalost tady z fóra, tak mě ten Šumperk solidně poleká, kdybych mířil na 11 do Rychnova. Prostě by tam měl být takový cíl, který potvrdí to odbočení z dálnice. 99% dopravy bude mířit ho HK nebo některého z těch měst či obcí v okolí. Šumperk mate stejně nesmyslně jako byla Ostrava. Ale vadí mi to spíš kvůli smysluplnosti.

To ta druhá záležitost, ta je prostě špatně i podle předpisů, které byly v minulosti udělány. Je to špatně a doufám, že se to přeznačí, až se otevře Sadová-Plotiště, protože: napíšu to fakt dlouze a polopaticky, protože pro to značení fakt není omluva. :)

I do Brna z obou stran, je tam vždycky nějaký druhý cíl. O to mi jde, že působí blbě jen ten jeden samotný cíl. Jakmile by bylo Brno osamocené, tak přibývá Ostrava i Praha (podle směru). A je to tak myslím i všude jinde, prostě nezůstává jeden cíl. To bývalo na starých značkách a je to samozřejmě špatně.

A ani ta peáž není omluvou pro to špatné značení. Když jedu po jedné dálnici a blíží se dálniční křížení, je úplně jedno, za jak dlouho se budu odpojovat na té následné. To nikoho nezajímá a hlavně by to nemělo zajímat ty, co navrhují to značení. Protože řidič o žádné peáži neví. Ani nemůže vědět.
Tady má být dlouho dopředu s Prahou i Wroclaw, protože D35 ústí do D11 a ta se určuje Prahou a Wroclawí. Kdyby byl jediný přirozený směr z D35 na Prahu, tak bych to bral. Ale to jaksi není. Takhle je to úplně všude před jakýmkoli křížením a tady je to prostě špatně. Je to tak dokonce i před jinou peáží, a to D1xD55. Také je tam od Otrokovic značené ihned dopředu Brno i Ostrava společně co si pomatuju. A tak by to mělo být, dává to smysl a je to přehledné. Kdyby to bylo podle tady D35, tak je tam jen Brno a Ostrava až před Přerovem. :crazy:

A jakmile je na dálkové návěsti jen Hradec, má tam už být i Liberec. A to tuplem proto, že tam D35 dokonce vede přímo, protože peáž .. Potvrzení, že to tak má být, přesně jak píšu, jsou navíc návěsti před křižovatkou Opatovice. A za ní už je ta dálková návěst správně, ale je to jen za poslední křižovatkou před křížením s D11. To je prostě málo i podle předpisů. Má to být pokud vím 5 sjezdů. Tak by to tak mělo být alespoň od toho Rokytna, pokud už ne od Časů.
Naproti tomu na D2 se D1 značí už 50 km před Brnem absolutně nesmyslně, protože se tam to pravidlo 5 sjezdů slepě dodržuje. Tam bych to spíš umazal. :)

:!: To značení následné dálnice se vymyslelo především proto, že řidiče upozorňuje, že bude za chvíli následovat dálniční křížení. Proto to na těch značkách máme. Ne kvůli těm vzdálenostem, na ty je času hromada na následné dálnici. Je to tam právě kvůli informaci křížení, protože je nemáme značené jak někde v zahraničí, kde mají jako další cíl na klasické dálkové návěsti symbol dálničního křížení a vzdálenost přímo k němu. My tuto informaci nemáme, ale alespoň víme, že to bude "někdy teď". Což právě nesedí na té D2. :?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Máš to marný, Máro devětšestko, v tomhle jen můžu podepsat to co napsal Honza sedmdvojka.

Na D35 je pořád HK (dálkový cíl) a PCE (doplňkový cíl), u Časů skončí PCE a přibude Praha, protože ji tam navádím už někde od Borohrádku a Holic. Tam je totiž HK směrem po staré a pro tenhle směr dálnice potřebuju další cíl. A Praha je tam nejen proto, že do ní nemá smysl jet přes Hradec ani z I/11, ale i proto, že na ní budu z D35 za tři exity odbočovat na D11. Od Časů mám tedy Prahu (doplňkovou z nasávačky) a HK (stále dálkový cíl). A jakmile mi odbočí první HK cíl, tak se objeví další cíle za Hradcem. A je to tak správně právě i proto, že D35 tu vede v peáži s D11. Za tím si stojím a nic bych na tom neměnil a respektuje to systém, který je v celé republice, tj. dokud se mi nezačne rozpadat dálkový cíl, tak mi nic dalšího pro danou trasu nepřibývá. Liberec tam nemá až do Opatovic vůbec co dělat.

Ten Šumperk je trochu jiný příběh. Normálně bych na MÚK Plotiště značil jen HK -- a Šumperk bychom značili až v HK směrem na I/11, kde je to podle mě naprosto v pořádku a celá řada podobných případů po celé Evropě o tom svědčí, že je to v HK správně zvolený cíl. Je to stará zažitá trasa po silnici I. třídy, kde hlavní významný cíl prostě Šumperk je. Kdybychom ho na D11 nedali, tak by to přišlo každému víceméně OK a nikdo by to v HK už neřešil, hlavně když je tam Rychnov jako doplňkový cíl (ten ale na I/11 neleží).

Jenže na D11 kolem HK značíme cíle pro všechny dálnice a silnice I. třídy, které z HK vyjíždějí, navíc I/11 bude HK severním obchvatem taky jednou míjet. Proto nám přišlo vhodné tam nějaký cíl za HK dát a to by z logiky věci měl být ten dálkový, který značím v HK. Proto je tam Šumperk.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Pokud je nyní všude v Hradci Šumperk, tak je logické, že na dálnici musí být také Šumperk.
https://www.google.cz/maps/@50.2123168, ... 8192?hl=cs
https://www.google.cz/maps/@50.2197122, ... 8192?hl=cs
https://www.google.cz/maps/@50.2013812, ... 8192?hl=cs

A nevím, mě by nějaký Šumperk cestou na Moravu nevylekal :-)

A s těmi dálničními cíli okolo Hradce to je složité Arame. Směrů a čísel hodně, na návěstech by to bylo jak na vánočním stromečku. Pokud si odmyslíš, že u Sedlic existuje odbočka na Prahu, tak už Ti bude vše připadat v pořádku .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Martin88
Příspěvky: 34
Registrován: 4.1.2021 16:17:02
Bydliště: Hradec Králové

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin88 »

mapman: Mě Šumperk jako dálkový cíl v HK taky nijak nevadí a od Tesly je doplněn právě i tím Rychnovem. Co mi ale vadí je to, že když už jsou zvoleny nějaké cíle (dle TP 100), tak se v mnoha případech při obnovách značení nedodržují a slepě se okopírují staré cedule. Viz v loňském roce při rekonstrukci křižovatky I/11 a II/298 na obchvatu Třebechovic.
https://www.google.cz/maps/@50.1967554, ... 8192?hl=cs
Zde je špatně (po staru) Ostrava místo Šumperka a chybí Rychnov. Taky se zkuste projet po obchvatu Jičína, tam co křižovatka to jiné cíle, hlavně od HK na Liberec.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od michal »

mapman píše: Jenže na D11 kolem HK značíme cíle pro všechny dálnice a silnice I. třídy, které z HK vyjíždějí, navíc I/11 bude HK severním obchvatem taky jednou míjet. Proto nám přišlo vhodné tam nějaký cíl za HK dát a to by z logiky věci měl být ten dálkový, který značím v HK. Proto je tam Šumperk.
Neměl by tedy být Šumperk už na múk Sedlice? Samozřejmě značen doprava na D35 a dále po I/37? Protože pokud je tam na návěsti centrum HK i Kukleny, beru to tak, že to je už dálnice kolem HK. A upřímně řečeno, nikdo asi nepředpokládá, že dopravu pro dálkový cíl Šumperk generuje na D11 od Prahy až múk Bláhovka, za kterou se Šumperk poprvé objeví.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

michal píše:Neměl by tedy být Šumperk už na múk Sedlice? Samozřejmě značen doprava na D35 a dále po I/37? Protože pokud je tam na návěsti centrum HK i Kukleny, beru to tak, že to je už dálnice kolem HK. A upřímně řečeno, nikdo asi nepředpokládá, že dopravu pro dálkový cíl Šumperk generuje na D11 od Prahy až múk Bláhovka, za kterou se Šumperk poprvé objeví.
Teď, když nestojí Severní tangenta, se to může jevit jako lepší (i když v tom tvém příspěvku cítím trochu ironii). Ale až bude stát, tak by se to stejně muselo předělat na ní. V této souvislosti dokážu pochopit názor, že v současnosti je cíl Šumperk v MÚK Plotiště opravdu trochu "pěst na oko". Ale je potřeba to brát i z toho úhlu pohledu, že v MÚK Plotiště nově začíná celá dlouhá silnice I/11 a Šumperk je první dálkový cíl pro tuto silnici. Zpětně bych tam po všech debatách ale klidně nechal zatím jen Hradec a Šumperk doplnil až bude hotová ta Severní tangenta.
Martin88 píše:mapman: Mě Šumperk jako dálkový cíl v HK taky nijak nevadí a od Tesly je doplněn právě i tím Rychnovem. Co mi ale vadí je to, že když už jsou zvoleny nějaké cíle (dle TP 100), tak se v mnoha případech při obnovách značení nedodržují a slepě se okopírují staré cedule. Viz v loňském roce při rekonstrukci křižovatky I/11 a II/298 na obchvatu Třebechovic.
Zde je špatně (po staru) Ostrava místo Šumperka a chybí Rychnov. Taky se zkuste projet po obchvatu Jičína, tam co křižovatka to jiné cíle, hlavně od HK na Liberec.
A je to tak pořád? Protože zrovna oblast Třebechovic byla součástí přeznačení nasávací oblasti D11+D35 a letos se to mělo komplet předělat, včetně změny z Ostravy na Šumperk. To, že se tam v rámci obnovy značení objevila Ostrava, byla chyba toho projektu opravy, to by se stávat nemělo, ale bohužel se to děje. Teď by to mělo vypadat takto:
Třebechovice.JPG
Třebechovice.JPG (150 KiB) Zobrazeno 2042 x
V případě Jičína to mělo být letos vyřešeno komplexně v rámci obnovy značení při opravě obchvatu aspoň v úseku mezi I/32 a Robousy. Může to někdo potvrdit? Mají tam být cíle Praha, Ml. Boleslav, Liberec a Poděbrady od Úlibic a opačně od I/32 Trutnov, Vrchlabí a Hr. Králové.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Majkii »

Jičín je furt původní (krom značek měněných loni při otevření SV obchvatu - dokonce jsou tam i ty údajně dočasné malé Semily).
Třebechovice nejspíš taky, protože teprve vyšlo stanovení na práce na I. tř. při přeznačení NO.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od michal »

mapman: No, ona to není ironie, je to opravdu pozastavení se nad tím, zdali bylo dle zvoleného systému opravdu postupováno? Upřímně - argumentovat budoucí I/11 severně od HK už dnes je opravdu hodně velká vize... :D To je asi jako kdyby byly už pár let u Modletic na D1 přeškrtnuté cedule Ústí a HK doprava... :roll: Každopádně rozumím logice věci, že tam bude I/11 začínat, nicméně ten začátek I/11 mi přijde tak strašně nešťastně řešený, až běda... Ale to byl bylo OT a svůj názor jsem už v příslušném vlákně zveřejnil.
Martin88
Příspěvky: 34
Registrován: 4.1.2021 16:17:02
Bydliště: Hradec Králové

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin88 »

Mapman: Když jsem projížděl naposledy kolem Třebechovic (cca2 tydny), tak to bylo po staru. Ani v samotném HK, žádné změny ještě neprobíhají. Jinak to nové značení na té křižovatce vypadá moc dobře! Jediné změny přeznačení nasávací oblasti jsou na I/33 z Náchoda do Jaroměře a něco málo je i od Trutnova na I/37 a jedna zelená cedule se objevila ve Dvoře Králové na výjezdu z kruháče na Jaroměř (II/299).

Majkii: V Jičíně se nedávno měnily směrovky před křižovatkou na Poděbrady a zase se objevil jen Turnov, Liberec tam chybí. Stejný případ je i před OK na křížení I/35 a ul. M. Koněva. Tam se dokonce na pár týdnů objevil Trutnov. Pak změnili na Turnov a na Liberec jako hlavní cíl se zapomnělo.
Martin88
Příspěvky: 34
Registrován: 4.1.2021 16:17:02
Bydliště: Hradec Králové

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin88 »

Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Změním trošku téma. Česká tendence frkat všude milion značek mě dostává při jízdě přes Chotěvice po silnici 16. Není prostě nad zdvojený systém ;) V západních zemích by tam nebyly ani červené patníky a ani značky hlavní silnice.

https://www.google.cz/maps/@50.5210684, ... 384!8i8192
https://www.google.cz/maps/@50.5224779, ... 384!8i8192

Tak a teď mi poraďte. Mám to brát jako křižovatku, když je tam žlutá značka anebo se řídit červenými patníky a veškeré zákazy pokračují dál? ;)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od ElWapp »

P2 neříká, že něco je křižovatka, ale jak se chovat na nejbližší křižovatce. Taková je formulace vyhlášky. Tzn. de iure nelze touto značkou "vyrobit" křižovatku z něčeho co podle definice křižovatka být nemůže.
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Japao Joe »

Jak jsem se "prošel" po okolí tak soudím, že se oba odkazy netýkají výjezdu mimo komunikaci. V prvním je jen obecné označení "hlavní" (k další P2 nenásleduje žádná křižovatka a ani v protisměru není žádná P2) a u druhého se týká křižovatky v zatáčce u Božích muk, která je označená i z protisměru. Takže všechny případné zákazy, omezení a příkazy platí i za výjezdy z komunikace.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od ElWapp »

Každopádně lidská kreativita je nekonečná. Tohle už tu určitě někdy viselo... https://mapy.cz/s/galajejosu
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Nojo. Obytná a pěší zóna se neberou jako komunikace. Žlutá značka už k zastávce hodit nešla, ale ten cancourek doprava tam klidně mohl být přimalovaný pravidlo nepravidlo. Protože takhle pak každý druhý řidič musí za zastávkou přemýšlet, kdo má přednost. A kdo vyjíždí z obytné zóny se o přednosti nedozví naprosto vůbec.
Hrajeme si na normy, ale zastávka strčená v prostoru křižovatky asi také není to pravé?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od michal »

Honey72 píše:Nojo. Obytná a pěší zóna se neberou jako komunikace.
Akorát že řidič vůbec neví, co je tam za bukem (pardon, za tují) za značku... To mi jako chcete říct, že zákonodárce v tomto případě požaduje po řidiči, aby předvídal, že ta značka se týká až té další křižovatky a že má řidič vidět za rohem a tují tu obytnou zónu? :crazy: :crazy: :crazy:
asdf
Příspěvky: 109
Registrován: 1.11.2021 19:20:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od asdf »

Honey72 píše:Změním trošku téma. Česká tendence frkat všude milion značek mě dostává při jízdě přes Chotěvice po silnici 16.
Tak ona je to taká klasika, že na to šoférov treba pripraviť hneď na hraniciach. Napr. tu v Mikulove:
https://www.google.com/maps/@48.7858872 ... 92!5m1!1e1
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Aram96 »

mapman píše:Máš to marný, Máro devětšestko, v tomhle jen můžu podepsat to co napsal Honza sedmdvojka.

Na D35 je pořád HK (dálkový cíl) a PCE (doplňkový cíl), u Časů skončí PCE a přibude Praha, protože ji tam navádím už někde od Borohrádku a Holic. Tam je totiž HK směrem po staré a pro tenhle směr dálnice potřebuju další cíl. A Praha je tam nejen proto, že do ní nemá smysl jet přes Hradec ani z I/11, ale i proto, že na ní budu z D35 za tři exity odbočovat na D11. Od Časů mám tedy Prahu (doplňkovou z nasávačky) a HK (stále dálkový cíl). A jakmile mi odbočí první HK cíl, tak se objeví další cíle za Hradcem. A je to tak správně právě i proto, že D35 tu vede v peáži s D11. Za tím si stojím a nic bych na tom neměnil a respektuje to systém, který je v celé republice, tj. dokud se mi nezačne rozpadat dálkový cíl, tak mi nic dalšího pro danou trasu nepřibývá. Liberec tam nemá až do Opatovic vůbec co dělat.

Ten Šumperk je trochu jiný příběh. Normálně bych na MÚK Plotiště značil jen HK -- a Šumperk bychom značili až v HK směrem na I/11, kde je to podle mě naprosto v pořádku a celá řada podobných případů po celé Evropě o tom svědčí, že je to v HK správně zvolený cíl. Je to stará zažitá trasa po silnici I. třídy, kde hlavní významný cíl prostě Šumperk je. Kdybychom ho na D11 nedali, tak by to přišlo každému víceméně OK a nikdo by to v HK už neřešil, hlavně když je tam Rychnov jako doplňkový cíl (ten ale na I/11 neleží).

Jenže na D11 kolem HK značíme cíle pro všechny dálnice a silnice I. třídy, které z HK vyjíždějí, navíc I/11 bude HK severním obchvatem taky jednou míjet. Proto nám přišlo vhodné tam nějaký cíl za HK dát a to by z logiky věci měl být ten dálkový, který značím v HK. Proto je tam Šumperk.
Vysvětlení Šumperka nakonec tedy definitivně beru. Je zapotřebí jej v Hradci mít jako nějaký opravdu více vzdálený cíl pro určování směru z města ven. To určitě ano. Ale jsem tedy názoru, přesně jak píšeš, že by nemusel být značen na D11. Je ale pravdou, že kdyby se objevil později, mohlo by to působit divně, takhle je dodržena ta návaznost cílů. Takže jo.

A k těm návěstem na D35... Proč jsou tedy dálkové návěsti, které níže přikládám, už s dalším následným cílem, té dálnice, po které jedu ? Všude to tak prostě je, jen na D35 sis našel asi nějaká jiná pravidla. :D Na peáž můžeme v tomto případě zcela kašlat, představme si, že se prostě D11 a D35 vykříží jen v jedné křižovatce a D35 pokračuje dál rovně na Liberec. Že je nějaká peáž řidič zjistí až ve chvíli, kdy najede na D11. To nemá se značením vůbec co dělat. A stavebně je to navíc udělané tak (Sedlice), že vyloženě odbočujete a D35 se napojuje na D11, není to tak, že byste normálně jeli rovně a najednou se spojily dvě dálnice. Jedna zde ústí do druhé.

Ty příklady... vždycky jsou pro dálnici dva cíle. Jeden hlavní, dálkový a pak druhý, určující příští sjezd. Jakmile by ten hlavní už zůstal jako jediný, tak je tam už přidaný nový dálkový cíl - v tomto případě na D35 by tam proto měl IMHO být ten Liberec.
Brno na západ
Brno na východ 1
Brno na východ 2


Naopak beru, že je na dálkové návěsti jen jeden cíl tam, kde dálnice končí. Třeba na D46 za Olšanama je značen jen Olomouc a pod čárou D35 HK+Ostrava. Správně. A právě ve světle této situace působí divně tato značka na té D35. :? Především bych tam viděl navíc Liberec k D35 a ta Wroclaw také nechápu, proč už tam není. Chápu logiku s peáží, jenže ono to není prostě tak, že by z D35 prvně odbočila dálnice na Prahu a pak z ní odbočila dálnice na Wroclaw. Naopak D35 ústí do D11 a na "končící" dálnici jsou vždy dopředu značené oba směry té dálnice následné. D2, D52, dokonce i D55(tam je dokonce rovněž peáž jako tady). Samozřejmě ústící D35 do D1 má jen Ostravu, protože ústí jednosměrně. Ale protože D35 vlastně nekončí, musí tam být Liberec.

Edit: přijde mi, že každý ale mluvíme o jiných značkách. Já o dálkových návěstech a ty o návěstech před křižovatkou. Na těch zde na D35 nic špatného nevidím. ;) Naopak považuju za správné, že je tam HK+Praha (jak říkáš i kvůli navádění) a až po odbočení HK u Opatovic jsou tam nové cíle. Vše správně.
Martin88
Příspěvky: 34
Registrován: 4.1.2021 16:17:02
Bydliště: Hradec Králové

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin88 »

Koukal jsem na odkaz od Majiiho na projekt o přeznačení nasávací oblasti kolem Třebechovic a tam projekt vypadá trochu jinak než co posílal mapman. Stále tam je ta Ostrava místo Šumperku. Platí doufám ta mapmanova verze.

https://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/kr ... ji-345946/

Dále v HK na Rašínově třídě na I/37 před MÚK k obchodní zóně Tesco chybí ve směru na Pardubice Březhrad v bílém poli, který je značen na všech křižovatkách již od soutoku. A v Zelené ulici (HK) jsou před ok s II/611 značeny bíle Stěžery. Je to samostatná obec, měla by tam být modrá cedule společně s Novým Bydžovem, který je v tomto směru značen z Pražské třídy.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“