[D1] 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
já akorát potkal před týdnem, když hrála itálie s německem kvanta italských aut v den utkání na doprovodce u budované R48, takže fičeli na fotbal do Varšavy, ale žádný kolaps to neudělalo ani v Rychalticích, a zřejmě ani nikde jinde, takže mediální bublina jako hrom
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
A je to tady, jak píše FlakY', z jeho pohledu se s kolapsem nesetkal.
Ani já ne, a to jsem do PL během Euro 2012 jezdil velmi často.
Zato jsem se, ale jako již mnohokrát, opět setkal s chronickou diagnózou našich serverů a jejich pisálků.
V honbě za požadovanou klikavostí jsou schopni vyplodit cokoliv, co jen trochu navýší návštěvnost na jejich webech.
Nárůst zvědavců, kteří se nechají ošálit jejich dramatickými a mohdy lživými titulky zcela grátis zvyšuje návštěvnost jejich stránek. Tím tito naivní zvědavci tyto "vysoce navštěvované servery", katapultují do jakési VIP sféry, a to prosím bez jejich jakéhokoliv profesionálního přínosu jejich pisálků.
No a čím větší sledovanost = klikavost zvědavců, tím mají vyšší rating a tím i vyšší tarifní ceny za poskytovanou reklamu.
Závěr a poučení, zvědavec klikař se diví, co že to čte, a webowky inkasují a inkasují.
Prostě, je to sprostý byznys, nic víc, nic míň. Pravda je to poslední, o co tu jde.
Takže, kdo chce ať kliká a věří, že to, co je tam napasáno je "jakási pravda boží", kdo nechce, ať zůstává lidsky v poho, v duchu "Keep smiling".
Ono nic není tak horké, jak se to na mnohém webu servíruje.
Ani já ne, a to jsem do PL během Euro 2012 jezdil velmi často.
Zato jsem se, ale jako již mnohokrát, opět setkal s chronickou diagnózou našich serverů a jejich pisálků.
V honbě za požadovanou klikavostí jsou schopni vyplodit cokoliv, co jen trochu navýší návštěvnost na jejich webech.
Nárůst zvědavců, kteří se nechají ošálit jejich dramatickými a mohdy lživými titulky zcela grátis zvyšuje návštěvnost jejich stránek. Tím tito naivní zvědavci tyto "vysoce navštěvované servery", katapultují do jakési VIP sféry, a to prosím bez jejich jakéhokoliv profesionálního přínosu jejich pisálků.
No a čím větší sledovanost = klikavost zvědavců, tím mají vyšší rating a tím i vyšší tarifní ceny za poskytovanou reklamu.
Závěr a poučení, zvědavec klikař se diví, co že to čte, a webowky inkasují a inkasují.
Prostě, je to sprostý byznys, nic víc, nic míň. Pravda je to poslední, o co tu jde.
Takže, kdo chce ať kliká a věří, že to, co je tam napasáno je "jakási pravda boží", kdo nechce, ať zůstává lidsky v poho, v duchu "Keep smiling".
Ono nic není tak horké, jak se to na mnohém webu servíruje.
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Ámen!
Připomíná mi to apokaliptické články když začala oprava Svinovských mostů.
V dnešní době má více "pravdy" už i ten blesk než ibulvar.
Připomíná mi to apokaliptické články když začala oprava Svinovských mostů.
V dnešní době má více "pravdy" už i ten blesk než ibulvar.
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Je třeba vzít na vědomí, že síla byznysu pořád vítězí nad pravdou a láskou. A je zcela jedno, zda je to v CZ, nebo na S, J, V nebo Z od nás.
Nemusíme ale hned kapitulovat, ale stačí vzít realitu takovou jaká je. A ve svém počínání s tou zatím nutnou realitou správně pracovat, v prospěch toho, co je normální. A tím je normální cesta bez zvlnění, normální beton bez trhlin, normální svahy bez sesuvů, normální stavby bez fušerů.
A hlavně, nenechat se zblbout, umět oddělit krafy a bláboly od normálního pohledu.
Dobrým lékem je generacemi osvědčený selský rozum. Ten je zadarmo. Předražené následné právní taškařice jsou k hov.. .
Ty jen zastírají u mnohých neschopnost, hamižnost a zaslepenost vlastním egem.
Nemusíme ale hned kapitulovat, ale stačí vzít realitu takovou jaká je. A ve svém počínání s tou zatím nutnou realitou správně pracovat, v prospěch toho, co je normální. A tím je normální cesta bez zvlnění, normální beton bez trhlin, normální svahy bez sesuvů, normální stavby bez fušerů.
A hlavně, nenechat se zblbout, umět oddělit krafy a bláboly od normálního pohledu.
Dobrým lékem je generacemi osvědčený selský rozum. Ten je zadarmo. Předražené následné právní taškařice jsou k hov.. .
Ty jen zastírají u mnohých neschopnost, hamižnost a zaslepenost vlastním egem.
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Lidi se rádi bojí, a nechávají strašit.
Už Polsko sdělilo nějaký termín otevření?
Už Polsko sdělilo nějaký termín otevření?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Sdělili, že zatím žádný sdělit neumí, ale že do konce roku chtějí mít zprovozněno.
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Nechtěli to mít náhodou zprovozněno na Euro? Teď už je nic netlačí....
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
...predpokladany termin otevreni celeho useku je srpen 2013...
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Nepiš flame. S tímto termínem by stihli ten most zbourat a postavit znovu.
Jak to bude s zpoplatněním na polské straně? Na fotkách byl vidět prostor pro budoucí (zatím nepostavené) mýtnice?
Jak to bude s zpoplatněním na polské straně? Na fotkách byl vidět prostor pro budoucí (zatím nepostavené) mýtnice?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
OK, necham Te zit v Tve krasne nevedomosti a naivite...jen pro info...po prazninach nastupuje na stavbu Prokurator a zahajuje strestni rizeni...jak jsem psal vyse "srpen 2013" je hodne optimisticky termin...
Spoplatnena A1 bude, ano pri stavbe je jiz pocitano s dodatecnym vybudovanim mytnic...
Spoplatnena A1 bude, ano pri stavbe je jiz pocitano s dodatecnym vybudovanim mytnic...
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Já jsem to teda neviděl, ale nenapsali tam náhodou, že do konce roku to nebude...? Ještě se s nimi musí zkusit pořešit nějaké zprovoznění s objezdem toho kritického mostu, protože jinak naše dokončená stavba nemůže zůstat bez provozu, to by tam s tím hnědočeši a jiní pěkně zamávali... Celou dálnici bychom pak mohli vybavovat znova.mapman píše:Sdělili, že zatím žádný sdělit neumí, ale že do konce roku chtějí mít zprovozněno.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Po dálnici od Bohumína do polských Gliwic? Nejdříve za rok
Karvinsko, Świerklany - Řidiči, kteří se nedočkali slibovaného otevření posledního nedokončeného úseku polské části dálnice mezi Ostravou a Gliwicemi letos v červnu před mistrovstvím Evropy ve fotbale, budou opět zklamaní.
Už teď je jasné, že propojení českého a polského úseku a jednolité spojení mezi Ostravou, Gliwicemi, Katovicemi a Krakovem, respektive Wrocławí se zase posune. A rovnou o celý rok.
Inspektoři stavebního dozoru totiž zastavili stavbu poté, co zjistili závady na mostě u obce Mszana, tedy zhruba v polovině jinak již téměř hotového úseku Świerklany Goryczki, kde dálnice přechází na českou stranu.
Už v březnu se tam na mostě objevila trhlina, kterou statici shledali jako životy ohrožující. Jak připomněl slezský krajský inspektor stavebního dozoru Jan Spychała, most nevyhověl ani při zatěžkávacích zkouškách.
Příčina? Podle Jana Spychały se tam sešlo více faktorů. „Se stavbou se spěchalo, chyby jsou i ve zvolených materiálech," řekl Spychała novinářům z listu Dziennik Zachodni.
Viníkem je podle polských stavebně dozorujících orgánů dodavatelská firma Alpine Bau. Ta také na svých bedrech ponese náklady na opravu mostu. Tak jak se na tom před pár dny dohodli zástupci stavební firmy a Generálního ředitelství polských silnic a dálnic, které je investorem stavby.
Polští novináři se s ohledem na oficiální termín dokončení oprav mostu domnívají, že v srpnu příštího roku by se snad konečně mohl tento dálniční úsek konečně otevřít.
Na letiště už po dálnici
Pro ty, kteří ke svým cestám využívají služeb letiště v Pyrzowicích u Katovic, je tu ale přece jen jedna dobrá zpráva. Českým tiskem tato informace dosud neproběhla, ale řidiči z Ostravska mohou od konce června dojet na katovické letiště po nové dálnici. Před zhruba šesti týdny totiž stavbaři předali k užívání další část dálnice, která v budoucnu povede až do Varšavy. Deníku tuto informaci potvrdili polští novináři.
„Dálniční úsek Świerklany Pyrzowice je hotový od června a dá se po něm pohodlně dojet až na letiště a dále po rychlostní silnici S1. Dálnice je navíc zdarma," řekl Deníku Janusz Szymonik, zástupce šéfredaktora listu Dziennik Zachodni.
Řidičům z Ostravska se tak momentálně nabízejí dvě nejrychlejší trasy. Z Těšína přes Bielsko-Biala po rychlostní silnici až do Pyrzowic. Tato cesta ale zabere nejméně 100 minut.
Z Bohumína, kam vede z Ostravy dálnice, či Karviné je nejlépe dojet po místních cestách do Świerklan, kde najedete na dálnici, která vás odtud po necelé hodině jízdy dovede až do Pyrzowic.
Autor: Tomáš Januszek
http://moravskoslezsky.denik.cz/z-regio ... -d1jr.html
Karvinsko, Świerklany - Řidiči, kteří se nedočkali slibovaného otevření posledního nedokončeného úseku polské části dálnice mezi Ostravou a Gliwicemi letos v červnu před mistrovstvím Evropy ve fotbale, budou opět zklamaní.
Už teď je jasné, že propojení českého a polského úseku a jednolité spojení mezi Ostravou, Gliwicemi, Katovicemi a Krakovem, respektive Wrocławí se zase posune. A rovnou o celý rok.
Inspektoři stavebního dozoru totiž zastavili stavbu poté, co zjistili závady na mostě u obce Mszana, tedy zhruba v polovině jinak již téměř hotového úseku Świerklany Goryczki, kde dálnice přechází na českou stranu.
Už v březnu se tam na mostě objevila trhlina, kterou statici shledali jako životy ohrožující. Jak připomněl slezský krajský inspektor stavebního dozoru Jan Spychała, most nevyhověl ani při zatěžkávacích zkouškách.
Příčina? Podle Jana Spychały se tam sešlo více faktorů. „Se stavbou se spěchalo, chyby jsou i ve zvolených materiálech," řekl Spychała novinářům z listu Dziennik Zachodni.
Viníkem je podle polských stavebně dozorujících orgánů dodavatelská firma Alpine Bau. Ta také na svých bedrech ponese náklady na opravu mostu. Tak jak se na tom před pár dny dohodli zástupci stavební firmy a Generálního ředitelství polských silnic a dálnic, které je investorem stavby.
Polští novináři se s ohledem na oficiální termín dokončení oprav mostu domnívají, že v srpnu příštího roku by se snad konečně mohl tento dálniční úsek konečně otevřít.
Na letiště už po dálnici
Pro ty, kteří ke svým cestám využívají služeb letiště v Pyrzowicích u Katovic, je tu ale přece jen jedna dobrá zpráva. Českým tiskem tato informace dosud neproběhla, ale řidiči z Ostravska mohou od konce června dojet na katovické letiště po nové dálnici. Před zhruba šesti týdny totiž stavbaři předali k užívání další část dálnice, která v budoucnu povede až do Varšavy. Deníku tuto informaci potvrdili polští novináři.
„Dálniční úsek Świerklany Pyrzowice je hotový od června a dá se po něm pohodlně dojet až na letiště a dále po rychlostní silnici S1. Dálnice je navíc zdarma," řekl Deníku Janusz Szymonik, zástupce šéfredaktora listu Dziennik Zachodni.
Řidičům z Ostravska se tak momentálně nabízejí dvě nejrychlejší trasy. Z Těšína přes Bielsko-Biala po rychlostní silnici až do Pyrzowic. Tato cesta ale zabere nejméně 100 minut.
Z Bohumína, kam vede z Ostravy dálnice, či Karviné je nejlépe dojet po místních cestách do Świerklan, kde najedete na dálnici, která vás odtud po necelé hodině jízdy dovede až do Pyrzowic.
Autor: Tomáš Januszek
http://moravskoslezsky.denik.cz/z-regio ... -d1jr.html
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
tak je konečně poslední cedule na svém místě (sjezd z D1 od Ostravy)
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
a je to v pr ...
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... iho-useku/
původní link
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5720815 ... ok-prazdna
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... iho-useku/
původní link
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5720815 ... ok-prazdna
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
ještě jeden text
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/nova ... 44309.html
PS. nechce někdo Polákům nabídnout, že místo placení ostrahy, jim radši zapůjčíme vojenské ženijní mosty (pro přemostění potoka a odvodňovacích stok) a vybudování jednoho násypu?
laicky nějak takto (jednosměrně částečně po obslužných komunikacích)
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/nova ... 44309.html
PS. nechce někdo Polákům nabídnout, že místo placení ostrahy, jim radši zapůjčíme vojenské ženijní mosty (pro přemostění potoka a odvodňovacích stok) a vybudování jednoho násypu?
laicky nějak takto (jednosměrně částečně po obslužných komunikacích)
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
reportáž TV Nova - kvůli mostu se bude muset oplotit dálnice ....
ale aspoň se na ten most zajeli podívat a natočit ho
od 15:00
http://tn.nova.cz/zpravy/tv-archiv/tele ... -28-8.html
ale aspoň se na ten most zajeli podívat a natočit ho
od 15:00
http://tn.nova.cz/zpravy/tv-archiv/tele ... -28-8.html
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Mohli třeba říct, že plot se staví u každé nové dálnice, takle si půlka národa co kouká jen na TV h@vna řekne, že se to zase prodraží a že se zase ukázalo, že máme nejdražší dálnice v Evropě. A předpokládám že ŘSD náklady na ostrahu bude vymáhat po GDDDKIA.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 26.6.2010 13:40:41
- Bydliště: Bohumín
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Tak koukám, že to sporné E462 na celém úseku zakryli. Co tím sledují? Že by tam dali vážně to E75, nebo se na mezinárodní silnici v tomto úseku vykašlou??
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Možná proto, aby řidiči nebyli uvedeni v omyl, když najedou na dálnici, která nemá pokračování.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
tak ministr dopravy informuje vládu o neotevření hraničního úseku D1 viz:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... regionech/
posuňte na čas 8:59
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... regionech/
posuňte na čas 8:59
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Problémy na polské A1 - nový most bude zbourán a postaven zn
Pro zajímavost - podobnost čistě náhodná?
(vyšlo i v Moravskoslezském deníku 1.10.2012, na webu zatím jen v převzaté verzi)
http://www.mesto-bohumin.cz/cz/zpravoda ... liwic.html
Cesta z Ostravy do Katovic je zpočátku náročná. Po nové dálnici je to ale pohoda. Na letišti v Pyrzowicích jste od hranic za hodinu a čtvrt.
Bohumín, Mszana – Kdyby stavbaři stavěli pořádně, kdyby to nebyl už druhý jejich "zkrat" při budování moderního silničního spojení mezi Ostravskem a katovickou aglomerací, z Ostravy do Katovic byste už dnes po dálnici dojeli za hodinku. Jenže... Ostravsko a katovická aglomerace tak stále postrádají rychlé s pohodlné dopravní spojení, což je škoda. Zatímco v roce 2008 rostla dálnice z Gliwic na jih směrem k Ostravě závratným tempem, k Bohumínu se teprve přesouvala těžká technika, která měla vybudovat moderní čtyřproudovku vedoucí polské autostrádě v ústrety. Pak přišly komplikace na obou stranách, následoval dvouletý odklad a termín otevření byl nakonec stanoven na jaro letošního roku. Tak, aby se po nové dálnici už mohla řítit auta a autobusy s fotbalovými fanoušky do Krakova,Varšavy a dalších polských měst, kde se hrálo o evropský fotbalový titul. Jenže i ten padl a předpoklad je, že by se dálnice mohla konečně v celém úseku zprovoznit příští rok v srpnu.
Most, který padá
Paradoxem je, že zhruba třicetikilometrový úsek dálnice od státní hranice do Świerklan je prakticky hotový. Vyjma asi 300 metrů dlouhého unikátního dálničního mostu u města Mszana (na snímku), který statik letos na jaře zkoumal a zjistil, že je nestabilní. Zřejmě bude nutné jej zbourat a postavit znovu... Poláci nejsou na takové faux pas vůbec pyšní."Co vám na to mám říct? Je to ostuda, ukazuje si na nás celá Evropa," nechal se slyšet jeden z kolemjdoucích. Okolí stavby je přísně střeženo a i sami stavbaři zbystří, když se jich na toto téma zeptáte. "Most se opravuje. Kdy bude hotový? Asi za rok. Ale nezlobte se, víc vám neřeknu, nejsem k tomu oprávněn," odbyl mě přesto slušně jeden z dělníků, kteří zaměřovali okolí stavby. Když se na most, jemuž dominují tři pilíře, na nichž je zavěšena spousta lan, díváte z vyvýšeného místa, musíte uznale pokývat hlavou, jací jsou ti stavbaři chlapáci. Až na to, že se jim jaksi nepovedl, i když to není na první pohled vidět.
Polští inspektoři stavebního dozoru totiž stavbu zastavili poté, co se v březnu na mostě objevila trhlina, kterou statici shledali jako životy ohrožující. Most nevyhověl ani při zatěžkávacích zkouškách. Příčina? Podle slezského krajského inspektora stavebního dozoru Jana Spychały se tam sešlo více faktorů. "Se stavbou se spěchalo, chyby jsou i ve zvolených materiálech," řekl Spychała novinářům z listu Dzennik Zachodni. Na vině je podle něj dodavatelská firma Alpine Bau. Ta také na svých bedrech ponese náklady na opravu mostu. Dorota MarzyńskaKotas z Generálního ředitelství silnic a dálnic v Katovicích nás odkázala na internetové strany http://gddkia.gov.pl/pl/220/g ddkiakatowice, kde se lze dočíst vše o průběhu stavby. "O termínu ukončení prací, předání stavby a zprovoznění úseku dálnice budeme informovat v našich tiskových zprávách," napsala Deníku Dorota MarzyńskaKotas.
Takže ještě zhruba rok se musejí řidiči jedoucí na trase z Ostravy do Gliwic, Katovic,na letiště do Pyrzowic nebo po dálnici směrem na Vratislav obrnit na prvních kilometrech cesty na polském území trpělivostí. Zabełków, Olza, Gorzyce, Wodzisław Ślaski, Marklowice, Świerklany – těch zhruba 30 kilometrů z Bohumína do Świerklan, kde se najíždí na dálnici, se docela vleče. Cesta z hranic k dálnici trvá 35 až čtyřicet minut. Zpočátku to taková hrůza není, projíždíte vesnice a městečka, a jednoznačně se vyplatí dodržovat předepsanou padesátku. Mimo obec se dá jet i rychleji, ovšem jen když to situace dovolí. Pokud uvíznete v koloně mezi kamiony, máte smůlu. Držte se přísloví "Trpělivost růže přináší". Zejména před nájezdem na dálnici u Świerklan se tvoří kolony, ovšem pak už máte vyhráno.
V každém směru krásná tříproudová dálnice vedoucí ke Gliwicím je něco, co v Polsku není úplnou samozřejmostí. Zatím je však plno infrastruktury kolem. Obyčejná odpočívadla, kde se dá zajít na záchod, už fungují, benzinky ani motoresty tu však nečekejte. Stejně jako u nás je u našich severních sousedů na dálnici povolená stotřicítka, ale mnozí se nebojí jezdit o něco málo rychleji. Ovšem s rozumem. Po téměř prázdné autostrádě jste na křížení dálnic A1 (od českých hranic směr Łódź a Varšava) a A4 (od Krakova směrem na Vratislav a Berlín) za slabých 20 minut.
Pokud míříte na katovické letiště, nechte zapnutý tempomat, ještě nějakých 40 kilometrů to bude pořád rovně. Tento dálniční úsek je v provozu od června a jak podotýkají polští novináři, je bezplatný. Zřejmě jen dočasně. Každopádně se po něm od křížení u Gliwic dostanete maximálně za pětadvacet minut až na letiště do Pyrzowic. Kousek před nimi dálnice zatím končí. V budoucnu ale má pokračovat dál na Łódź.
Kudy do Pyrzowic? Řidičům z Ostravska se momentálně nabízejí dvě nejrychlejší trasy. Z Těšína přes BielskoBiałou po rychlostní silnici až na letiště do Pyrzowic. Tato cesta ale zabere sto minut,možná víc. Z Bohumína či Karviné je nejlepší trasa po místních cestách do Świerklan, odkud vás dálnice pohodlně dovede do Pyrzowic nejpozději za čtyřicet minut.
(vyšlo i v Moravskoslezském deníku 1.10.2012, na webu zatím jen v převzaté verzi)
http://www.mesto-bohumin.cz/cz/zpravoda ... liwic.html
Cesta z Ostravy do Katovic je zpočátku náročná. Po nové dálnici je to ale pohoda. Na letišti v Pyrzowicích jste od hranic za hodinu a čtvrt.
Bohumín, Mszana – Kdyby stavbaři stavěli pořádně, kdyby to nebyl už druhý jejich "zkrat" při budování moderního silničního spojení mezi Ostravskem a katovickou aglomerací, z Ostravy do Katovic byste už dnes po dálnici dojeli za hodinku. Jenže... Ostravsko a katovická aglomerace tak stále postrádají rychlé s pohodlné dopravní spojení, což je škoda. Zatímco v roce 2008 rostla dálnice z Gliwic na jih směrem k Ostravě závratným tempem, k Bohumínu se teprve přesouvala těžká technika, která měla vybudovat moderní čtyřproudovku vedoucí polské autostrádě v ústrety. Pak přišly komplikace na obou stranách, následoval dvouletý odklad a termín otevření byl nakonec stanoven na jaro letošního roku. Tak, aby se po nové dálnici už mohla řítit auta a autobusy s fotbalovými fanoušky do Krakova,Varšavy a dalších polských měst, kde se hrálo o evropský fotbalový titul. Jenže i ten padl a předpoklad je, že by se dálnice mohla konečně v celém úseku zprovoznit příští rok v srpnu.
Most, který padá
Paradoxem je, že zhruba třicetikilometrový úsek dálnice od státní hranice do Świerklan je prakticky hotový. Vyjma asi 300 metrů dlouhého unikátního dálničního mostu u města Mszana (na snímku), který statik letos na jaře zkoumal a zjistil, že je nestabilní. Zřejmě bude nutné jej zbourat a postavit znovu... Poláci nejsou na takové faux pas vůbec pyšní."Co vám na to mám říct? Je to ostuda, ukazuje si na nás celá Evropa," nechal se slyšet jeden z kolemjdoucích. Okolí stavby je přísně střeženo a i sami stavbaři zbystří, když se jich na toto téma zeptáte. "Most se opravuje. Kdy bude hotový? Asi za rok. Ale nezlobte se, víc vám neřeknu, nejsem k tomu oprávněn," odbyl mě přesto slušně jeden z dělníků, kteří zaměřovali okolí stavby. Když se na most, jemuž dominují tři pilíře, na nichž je zavěšena spousta lan, díváte z vyvýšeného místa, musíte uznale pokývat hlavou, jací jsou ti stavbaři chlapáci. Až na to, že se jim jaksi nepovedl, i když to není na první pohled vidět.
Polští inspektoři stavebního dozoru totiž stavbu zastavili poté, co se v březnu na mostě objevila trhlina, kterou statici shledali jako životy ohrožující. Most nevyhověl ani při zatěžkávacích zkouškách. Příčina? Podle slezského krajského inspektora stavebního dozoru Jana Spychały se tam sešlo více faktorů. "Se stavbou se spěchalo, chyby jsou i ve zvolených materiálech," řekl Spychała novinářům z listu Dzennik Zachodni. Na vině je podle něj dodavatelská firma Alpine Bau. Ta také na svých bedrech ponese náklady na opravu mostu. Dorota MarzyńskaKotas z Generálního ředitelství silnic a dálnic v Katovicích nás odkázala na internetové strany http://gddkia.gov.pl/pl/220/g ddkiakatowice, kde se lze dočíst vše o průběhu stavby. "O termínu ukončení prací, předání stavby a zprovoznění úseku dálnice budeme informovat v našich tiskových zprávách," napsala Deníku Dorota MarzyńskaKotas.
Takže ještě zhruba rok se musejí řidiči jedoucí na trase z Ostravy do Gliwic, Katovic,na letiště do Pyrzowic nebo po dálnici směrem na Vratislav obrnit na prvních kilometrech cesty na polském území trpělivostí. Zabełków, Olza, Gorzyce, Wodzisław Ślaski, Marklowice, Świerklany – těch zhruba 30 kilometrů z Bohumína do Świerklan, kde se najíždí na dálnici, se docela vleče. Cesta z hranic k dálnici trvá 35 až čtyřicet minut. Zpočátku to taková hrůza není, projíždíte vesnice a městečka, a jednoznačně se vyplatí dodržovat předepsanou padesátku. Mimo obec se dá jet i rychleji, ovšem jen když to situace dovolí. Pokud uvíznete v koloně mezi kamiony, máte smůlu. Držte se přísloví "Trpělivost růže přináší". Zejména před nájezdem na dálnici u Świerklan se tvoří kolony, ovšem pak už máte vyhráno.
V každém směru krásná tříproudová dálnice vedoucí ke Gliwicím je něco, co v Polsku není úplnou samozřejmostí. Zatím je však plno infrastruktury kolem. Obyčejná odpočívadla, kde se dá zajít na záchod, už fungují, benzinky ani motoresty tu však nečekejte. Stejně jako u nás je u našich severních sousedů na dálnici povolená stotřicítka, ale mnozí se nebojí jezdit o něco málo rychleji. Ovšem s rozumem. Po téměř prázdné autostrádě jste na křížení dálnic A1 (od českých hranic směr Łódź a Varšava) a A4 (od Krakova směrem na Vratislav a Berlín) za slabých 20 minut.
Pokud míříte na katovické letiště, nechte zapnutý tempomat, ještě nějakých 40 kilometrů to bude pořád rovně. Tento dálniční úsek je v provozu od června a jak podotýkají polští novináři, je bezplatný. Zřejmě jen dočasně. Každopádně se po něm od křížení u Gliwic dostanete maximálně za pětadvacet minut až na letiště do Pyrzowic. Kousek před nimi dálnice zatím končí. V budoucnu ale má pokračovat dál na Łódź.
Kudy do Pyrzowic? Řidičům z Ostravska se momentálně nabízejí dvě nejrychlejší trasy. Z Těšína přes BielskoBiałou po rychlostní silnici až na letiště do Pyrzowic. Tato cesta ale zabere sto minut,možná víc. Z Bohumína či Karviné je nejlepší trasa po místních cestách do Świerklan, odkud vás dálnice pohodlně dovede do Pyrzowic nejpozději za čtyřicet minut.
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Trasou D1-A1 mezi Ostravou a Gliwicemi projíždím pravidelně. Problematické přemostění na A1 u MÚK Mszana - zavěšený, tzv. extradosed most, je v blízkosti silnice č. 933.
Je pravdou, že na úseku cca 26 km (od hranice CZ/PL až ke sjezdu na A1 u Świerklan) žádné rychlostní rekordy lámat nelze. Limituje Vás zde samozřejmě hustý provoz, ale i propustnost komunikací. Pokud to ale berete s pochopením i určitým nadhledem, tak si to následně na A1 vychutnáte.
Celá trasa A1 až do sjezdu v bezprostřední blízkosti letiště je řešena s dostatečnou rezervou. Spojení Ostravy s letištěm Pyrzowice tak bude, po zprovoznění této klíčové části, bezpečné a opravdu nebývale rychlé.
Níže je několik fotografií samotného nedostavěného mostu i okolí.
Je pravdou, že na úseku cca 26 km (od hranice CZ/PL až ke sjezdu na A1 u Świerklan) žádné rychlostní rekordy lámat nelze. Limituje Vás zde samozřejmě hustý provoz, ale i propustnost komunikací. Pokud to ale berete s pochopením i určitým nadhledem, tak si to následně na A1 vychutnáte.
Celá trasa A1 až do sjezdu v bezprostřední blízkosti letiště je řešena s dostatečnou rezervou. Spojení Ostravy s letištěm Pyrzowice tak bude, po zprovoznění této klíčové části, bezpečné a opravdu nebývale rychlé.
Níže je několik fotografií samotného nedostavěného mostu i okolí.
- Přílohy
-
- .
Pohled od JV na MÚK Mszana. - _MG_7991.jpg (248.66 KiB) Zobrazeno 9656 x
- .
-
- .
Průhled A1 pod přemostěním na 933. - _MG_7763.jpg (231.45 KiB) Zobrazeno 9656 x
- .
-
- .
Pohled od J ze silnice 933. - _MG_7752.jpg (245.31 KiB) Zobrazeno 9656 x
- .
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Poláci prý našli objízdnou trasu....
viewtopic.php?f=188&t=3738
viewtopic.php?f=188&t=3738
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
Ve zprávě o stavu a činnosti ŘSD 25.10.2012
http://www.rsd.cz/doc/Informacni-servis ... nnosti-rsd
http://www.rsd.cz/doc/Informacni-servis ... nnosti-rsd
Dne 11.9.2012 ŘSD převzalo stavbu D 47092 Bohumín-státní hranice ČR/PR.
Re: 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
ČTK: Dálniční spojení mezi Bohumínem a polskými Katovicemi bude otevřeno na přelomu listopadu a prosince. Zatím jen pro vozidla do 3,5 tuny.