[D1] 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
Jaroslav_47
Příspěvky: 45
Registrován: 14.3.2009 16:24:34

[D1] 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem

Příspěvek od Jaroslav_47 »

4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
- stejný dotaz jako výše - bude se zastavovat anebo práce budou probíhat dál ? Anebo jiné řešení než poloviční profil - tj. stavět plný profil, ale jen cca 2 nebo 3 km od stávajícího konce D47 (D1) u Starého Bohumína? Aby se tak odlehčilo dopravě v centru Bohumína ?

Pozn. mod.: Přesunuto z tématu o 4705
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: D1 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Mario »

Podle mého minimálně poloviční profil postaví, už jen proto, aby polská dálnice nekončila u nás na poli, ale aby už něco v provozu bylo... Těžko říct, musíme počkat na příjezd ministra v dubnu...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D1 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od martini »

Rozhodně to nebude polská dálnice, která by nějaký čas končila v poli :-)
Top spíš skončí v poli česká D1. Myslím, že o nějakém provizorním napojení se ani nedá uvažovat a Poláci to zpoždění myslím také nějaké mít budou. Hlavně ne prosím poloviční profil, jinak by pak už k dostavbě v blízkém horizontu nic netlačilo, rozhodně ne intenzita provozu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Thomas »

za poslední půlrok je posun prací z rozestavěných úseků na D1 patrný nejvíc u úseku Bohumín - hranice PL, na rozdíl od 4705 a 4706. Možná kvůli mezinárodní dohodě s PL
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Lenny »

V jakém stavu rozestavěnosti je těleso za MÚK Bohumín po státní hranice? Děje se tam něco kromě mostů a zemních prácí?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Thomas »

http://www.ceskedalnice.cz/video/d47-sikme-jaro-2009

šikmé video z 19.3. t.r., Jen mi není jasné, co by se tam mělo dít kromě mostů a zemních prací :-) :-)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Lenny »

Thomas píše:http://www.ceskedalnice.cz/video/d47-sikme-jaro-2009

šikmé video z 19.3. t.r., Jen mi není jasné, co by se tam mělo dít kromě mostů a zemních prací :-) :-)
Jen zemní práce bez konstrukčních vrstev vozovky, ale podle videa to tam vypadá docela dobře. ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Thomas »

taky si myslím, byl jsem se tam podívat 8/2008 a ten pokrok je znatelný. Naproti tomu stavby 4705 a 4706 jsou prakticky ve stejném stavu jako v 8/2008.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Lenny »

Thomas píše:taky si myslím, byl jsem se tam podívat 8/2008 a ten pokrok je znatelný. Naproti tomu stavby 4705 a 4706 jsou prakticky ve stejném stavu jako v 8/2008.
Tak loni to teprve zahájili a měli dost prostředků na stavbu, tak toho udělali hodně, navíc je ta stavba levnější než 4705-6, ale pro letošní rok je na ní vyčleněno stejně jako na 4705-6 jen 250 milionů Kč.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Thomas »

Levnější? má stát 4,5 mld. celkem, zatímco 4706 má stát 3,9, nebo se pletu? (údaje dalnice-silnice.cz), vzhledem k poměru délek je to zvláštní ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Lenny »

Thomas píše:Levnější? má stát 4,5 mld. celkem, zatímco 4706 má stát 3,9, nebo se pletu? (údaje dalnice-silnice.cz), vzhledem k poměru délek je to zvláštní ...
Beru zpět. Špatně jsem se podíval.

No nechci zabředávat do nějakých debat proč to tak je, ale napadají mě některé věci, která je třeba vzít v úvahu:
- rozsáhlá MÚK Bohumín s kolektory
- větší počet mostů
- nedostatek násypového materialu, bo trasa je vedena převážně po náspu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Thomas »

OK, ale když už mě to motivovalo, abych se na ty ceny podíval, stejně je to podivný nepoměr ceny vůči o hodně dwlším stvabám 4705 (4,5 mld.) a 4706 (3,9 mld), které jsou dlouhé přes 10 km.
- pokud je nedostatek násypového materiálu, proč je vedena po náspu a hlavně tak vysokém - přece to není celé v zátoipové oblasti Odry a Olše, nebo jo?
- mostů je tam 9 (zřejmě spíš menších), přeložka I/58 a trati ČD (obojí asi půl km
- MÚK Vrbice jen dostavba, základ je součástí předchozí stavby.

Ta cena je prostě podivná.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od pp21 »

Thomas píše:Levnější? má stát 4,5 mld. celkem, zatímco 4706 má stát 3,9, nebo se pletu? (údaje dalnice-silnice.cz)
Nevim nevim, ale já bych řekl že b) je správně, tj pletete se.

Odkud máte údaj že stavba 4709/2 Bohumín - státní hranice ČR/Polsko bude stát 4,5 mld? Z webu dlanice-silnice.cz? Já tam teda vidím údaj 2,934 miliardy Kč, stejně jako v letáku ŘSD. Ne že by to bylo nějak extra málo, ale je to jaksi o 1,5 mld méně než tvrdíte.
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Thomas »

Ten údaj mám ze stavby 4709/1.2, tj. podíval jsem se na špatnou stavbu ... :oops: zřejmě jsem zmátl i Lennyho, kterému se tímto omlouvám.

I přesto ale je 2,9 mld na 6 km víc než 3,9 mld na 11,5 km, nebo 5,0 mld na 18 km. A stavba 4709/1.2 je tak přeci jen dost drahá, i když je tam asi dost poddolování a zasypávalo se částečně Vrbické jezero.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Lenny »

Thomas píše:Ten údaj mám ze stavby 4709/1.2, tj. podíval jsem se na špatnou stavbu ... :oops: zřejmě jsem zmátl i Lennyho, kterému se tímto omlouvám.

I přesto ale je 2,9 mld na 6 km víc než 3,9 mld na 11,5 km, nebo 5,0 mld na 18 km. A stavba 4709/1.2 je tak přeci jen dost drahá, i když je tam asi dost poddolování a zasypávalo se částečně Vrbické jezero.
Zmátl jsi mě Tome, neověřoval jsem si to. :D

na 4709/1.2 byl náročný most přes Antošivcké jezero a Odru a dále pak druhý most přes Odru, není od věci se zmínit i o odpočívce Antošovice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Lenny »

Thomas píše:OK, ale když už mě to motivovalo, abych se na ty ceny podíval, stejně je to podivný nepoměr ceny vůči o hodně dwlším stvabám 4705 (4,5 mld.) a 4706 (3,9 mld), které jsou dlouhé přes 10 km.
- pokud je nedostatek násypového materiálu, proč je vedena po náspu a hlavně tak vysokém - přece to není celé v zátoipové oblasti Odry a Olše, nebo jo?
- mostů je tam 9 (zřejmě spíš menších), přeložka I/58 a trati ČD (obojí asi půl km
- MÚK Vrbice jen dostavba, základ je součástí předchozí stavby.

Ta cena je prostě podivná.
Podélný profil je vidět z podélného řezu na webu Via Moravica. Není tam moc vysoký ten násep většinou kolem 2-5 m, na konci to roste až na 11 m. Stavba musí být dimenzována na nějakou uroveň vody, teď nevím jestli 50- nebo 100-letou nebo jinak. A nehledě na to, že uroveň hladiny vody při povodních je jen jeden z mnoha faktorů, které ovlivňují nivelitu.

Největším mostním objektem je most přes Olši. Zbytek mostů na trase je malých. Poměrně velkou jsou některé z nadjezdů.

Nevím co má společného MÚK Vrbice a přeložka železniční trati s 4709.2, to patří do 4709.1.2
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Thomas »

ta přeložkla I/58 a železniční trati je pořád součást toho přehládnutí, ve skutečnosti je tam 22 mostních objektů a dálnice kříží I/67, a 2 MÚK, což už to asi definitivně vysvětluje :)
Jaroslav_47
Příspěvky: 45
Registrován: 14.3.2009 16:24:34

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Jaroslav_47 »

Když je tady řeč o povodních, zátopové oblasti a v souvislosti s tím i nezbytnosti vedení trasy po náspu, připomněl bych pro Bohumín katastrofální rok 1997 - viz foto - zatopené náměsti v Novém Bohumíně. Takže každý centimetr na výšku navíc je jen k dobru věci.
Ale v souvislosti s tím mě docela překvapilo zajímavé technické řešení (téměř neuvěřitelné) na cca 370. km - tj. nynější konec D47 - 4709.12 a začátek stavěného úseku 4709.2, kde dálnice vede pod úrovni povodňové hladiny. Je tam železniční nadjezd, kvůli kterému musela dálnice jít tak hodně dolů. To promyšlené technické řešení údajně zabezpečí, že v případě povodní na tom 370.km prý voda nebude ? Zajímavé, až neuvěřitelné.
Přílohy
370,6 km D1 - dálnice tudy vede pod úrovni povodňové hladiny
370,6 km D1 - dálnice tudy vede pod úrovni povodňové hladiny
D47 470912 x 47092 - dálnice tudy vede pod úrovni povodňové hladiny.jpg (17.08 KiB) Zobrazeno 36507 x
povodně - Bohumín v roce 1997
povodně - Bohumín v roce 1997
002953_1.jpg (13.72 KiB) Zobrazeno 36508 x
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Martin z Ostravy »

O jaké technické řešení se jedná?
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Lenny »

Martin z Ostravy píše:O jaké technické řešení se jedná?
Není tam náhodou postavený nějaký zemní val sloužící zároveň jako protipovodňová hráz?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od mapman »

Jaroslav_47 píše: Ale v souvislosti s tím mě docela překvapilo zajímavé technické řešení (téměř neuvěřitelné) na cca 370. km - tj. nynější konec D47 - 4709.12 a začátek stavěného úseku 4709.2, kde dálnice vede pod úrovni povodňové hladiny.
Na http://www.viamoravica.cz je tento údaj:
V rovinatém území Bohumína budou dálnice, souběžné přeložky silnic I/67, III/46813 a okružní křižovatky vedeny těsně nad terénem nad úrovní hladiny stoleté vody.
Snímek zmíněného místa:
C2_252.JPG
C2_252.JPG (47.24 KiB) Zobrazeno 36374 x
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Bobek »

Což o to, zemní val... ale co na to taková kanalizace?
Království a půl princezny za 511.
Jakub Šponar
Příspěvky: 196
Registrován: 14.3.2009 18:46:48

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Jakub Šponar »

Bobek píše:Což o to, zemní val... ale co na to taková kanalizace?
Kanalizace by v takovém místě měla být se zpětnou záklopkou. Otázka je jestli někdo bude prověřovat funkčnost. Třeba v Praze to "kupodivu" bylo v pořádku v roce 2002. ;)
Jaroslav_47
Příspěvky: 45
Registrován: 14.3.2009 16:24:34

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od Jaroslav_47 »

TV reportáž D47 - 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
i přiváděč - přeložka I/67 - od Skřečoně - financování
http://www.tvportaly.cz/bohumin/dalnici ... -roce-2012
bery
Příspěvky: 23
Registrován: 22.3.2009 21:02:53

Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem

Příspěvek od bery »

No, mam dojem, ze polska strana se bude snazit ten usek A1 od hranic CZ/PL k A4 dokoncit stuj co stuj pred EURO 2012. Je to jedina kapacitni komunikace sever-jih, kterou maji. Neumim si predstavit ten chaos v Bohumine/Chalupkach a okoli, pokud by na ceske strane chybelo tech 'blbejch' 6 km.
Odpovědět

Zpět na „D1“