I/73 Bořitov – Svitávka

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

4303 Bořitov - Svitávka

Příspěvek od KarelLer »

Díky informacím, které k tomu tématu přidával Lenny, se mi podařilo dohledat "smlouvu o pokytování služeb", publikovanou 2.8.2018, související veřejnou zakázkou "D43 Kuřím - Svitávka - TS/ZP úseku Lysice/Bořitov - Svitávka" (informace k této zakázce se mi dohledat nepodařilo). Poskytované služby smlouvou jsou uvedené na str. 8.

Dál, připravované ZÚR JMK obsahuje velice stručnou informaci o "MÚK Lysice - MÚK Svitávka" jakožto invariantním úseku silnice 43 (D nebo S1). Předpokládám, že jde o ten stejný úsek Lysice/Bořitov - Svitávka, jen s jiným názvem.

Oficiální leták ŘSD k tomu úseku ještě neexistuje, stavba je teprve na začátku plánování.

Co se týče smysluplnosti výstavbu toho úseku (zhruba jen 5 km) bez navazujících částí D43, jak už poznamenal někdo jiný, smysl bude dávat hlavně pro nákladní dopravu, protože na odpovídajícím úseku I/43 jsou nepříjemná převýšení.

Předpokládám, že by současně došlo k rekonstrukci silnice II/376, která bude fungovat jako přivadeč na tento úsek D43.

Budu rád, když doplníte chybějící informace.

Žádný nákres se mi k tomu nepodařilo dohledat. Úsek by měl vypadat takto:

Obrázek
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Lenny »

Tady je toho více

D43 Kuřim – Svitávka – TS/ZP úseku Lysice/Bořitov - Svitávka
https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... ?id=195020

D43 Kuřim – Svitávka – Projekt předběžného GTP úseku Lysice/Bořitov - Svitávka
https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... ?id=194167
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od KarelLer »

Díky za odkazy, Lenny.

Podrobnosti z Přílohy č. 1 smlouvy D43 Kuřim – Svitávka – TS/ZP úseku Lysice/Bořitov - Svitávka:

Stavba bude zahrnovat následující územní rozsah:
  • úsek D43 v délce cca 7,8 km
  • úsek úpravy sil. II/376 v délce 1,8km – jako součást celkového řešení napojení území na stavbu D43
  • úpravu ÚK Bořitov na stávající sil. I/43 se sil. II/376 dle ÚP Bořitov – jako součást celkového řešení napojení území na stavbu D43
  • část mimoúrovňových křižovatek MÚK Lysice na sil. II/376 a MÚK Svitávka na sil. I/43 a sil. II/150.
Výřez ZUR JMK:

Obrázek

Schematický zákres stavby:

Obrázek

Podrobný zákres se mi podařilo z přílohy vytáhnout jenom v nízkém rozlišení, některé věci jsou nečitelné. Mapa je pootočená doleva. Jsou tam ale vidět další podstatné součásti stavby: MÚK Černá Hora, MÚK Skalice n. Svitavou a MÚK Svitávka:

Obrázek

Celkem mají být na tomto úseku 4 MÚK, to je celkem hodně.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od ttc »

Díky za hledání pánové.

Tak to jen dokazuje naprostou neschopnost ŘSD v Brně. (jak jsem psal již v obecném fóru k D43 dle mně mělo již běžet ÚŘ).

Cituji: "Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje byly vydány na 29. zasedání Zastupitelstva Jihomoravského kraje konaném dne 05.10.2016 a nabyly účinnosti dne 03.11.2016."

a tady si v srpnu 2018 zadali studii a technické zadání pro budoucí PD (do registru nenaskenovali přílohu č. 1 takže ani nevíme kdy to mají dodat).
a současně i GTP.

Zná někdo termín dodání obou ?

V praxi to tedy znamená, že 2 roky ŘSD čekalo a dělalo mrtvého brouka a vymlouvá se stále na ZUR JmK.
A teď se posunulo k studii, takže můj tip je že možná za rok vypíše teprve zakázku na projekt pro UR.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Aram96 »

Nechci se jich samozřejmě zastávat, ale trochu tomu rozumím, protože bez dalších úseků tohle vůbec nepomůže. Využijí to kamiony kvůli převýšení a pokud to bude realizováno jako pokračování silnice od Boskovic (II/150 myslím), tak možná i OA.
Jediný a zároveň podle mě největší přínos bude "optický" že konečně začne příprva/výstavba a tudíž bude trochu tlak na další úseky.
Nevidím však jediný důvod, když už chcou připravovat tohle, proč nezačně příprava dálnice alespoň k Jevíčku a Opatovicím :zvraci:
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od KarelLer »

Existuje veřejná zakázka na D43 Bořitov – Staré Město D35, technicko-ekonomická studie, smlouva je datovaná 26.09.2017. Pokud se nepletu, velký vliv na to má roky neexistující ZÚR JMK, bez kterých se prostě nedá dál postupovat. A pokud se nepletu, na to měl velký vliv hejtman Michal Hašek, jehož první ZÚR zrušil soud, druhé nechal schválit nekompletní (!) těsně před volbami, které stejně prohrál. Ale to by byla jiná diskuze na jiné místo.
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Atos »

Je zajímavé, že pozemky v této části dálnice, a i v navazujících částech na obě strany, jsou ve vlastnictví státu. Od k.ú. Žernovník až po Svitávku jsem nenašel v katastru pozemek nepatřící státu. Až v k.ú. Chrudichromy patří pozemky v trase D43 obci, dál jsem nepokračoval.
Není to lákavé, stavět bez výkupů a hlavně bez problémů s nimi ?
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od KarelLer »

V prezentacích příprav ZÚR JMK, které proběhly v poslední době, jsem vždy viděl jenom varianty schémat okolo Brna + malou zmínku o silnici 43 Lysice/Bořitov - Svitávka (D nebo S1). Rád bych věděl, proč v těch mapách není nic o severní části a jestli ten invariantní úsek skutečně končí u Svitávky.

Oproti tomu existuje "Výkres ploch a koridorů dopravní infrastruktury" ze ZÚR JMK ze září 2016, kde je celý úsek Černá Hora - hranice JMK zakreslen jako invariantní: odkaz (PDF, 24 MB).

Není tam třeba problém se ZÚR Pardubického kraje?

Lenny, nemáš k tomu něco bližšího? Netuším, jak všechny ty informace interpretovat.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Lenny »

Jsou plánovány 3 MÚK, a to Lysice s II/376 a Skalice s I/43 (rozštěpná) a Svitávka se silnicí II/150.
MÚK Černá Hora byla nahrazena MÚK Lysice.

Aktuálně by měla být již hotová nebo v nejbližší době bude tahová studie na D43 Bořitov - D 35. V tomto úseku je koridor invariantní, ale řeší se několik alternativ příčného uspořádání. Podle posledních informací co jsem slyšel, bude Bořitov - Svitávka ve čtyřpruhu a Svitávka - D 35 ve 3-pruhu.

Lákavé to sice je, ale vyřídit povolení bude náročnější.

Dodání bude maximálně v roce 2019. Pak bude záměr projektu schvalovat CK MD, bez toho nelze pokračovat v přípravě.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Tomas 1975 »

Kareller: čeká se na určení technických parametrů na sever od Boskovic. Mělo být hotové do konce října, ale nějak se jim asi nechce....

Určitě to nebude na sever od Boskovic v parametru 25,5.... buď 21,5 nebo nějaký střídavý tří pruh.... Uvidíme... Jednoznačně s novou komunikací od severu má úsek smysl....


Atos: Hodnota pozemků je zde v porovnání s okolím Brna mizivá. Tak to nikdo moc nezpochybňoval. To co je v majetku obcí je bordel z padesátých a šedesátých let minulého století... Ty obce rádi prodají. Chrudichromy byly proti... Teď už nejsou. Původní těleso dálnice bude tvořit protihlukový val a nová komunikace půjde paralelně....
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Aram96 »

Já jsem si jednou procházel katastr a všechny (nebo 99%) pozemků, kde je D43 invariantní, jsou státu nebo obcí. Bohužel na jih od ČH v německé trase, tam oproti tomu najdete minimum nebo žádné, které jsou státu, většina jsou soukromé osoby, něco málo obce.
Můj první dotaz byl myšlen tak, jestli se rozbíhá příprava úseku Bořitov-Svitávka, tak jestli se počítá i s navazujícími úseky, ať už 3-pruh nebo 4-pruh. Za mě by měl být 4-pruh alespoň po Opatovice s Jevíčkem, potom by možná třípruh mohl stačit na hodně let. Když ovšem vezmu v potaz, že jsou studie a plány (i na webu ŘSD) překládat I/43 v úseku svitavy-lanškroun bíce na východ čili k MÚK staré město na D35, tak myšlenka třípruhu je pro mě nesmyslná.
Jinak, vy co do toho vidíte trochu více .. myslíte že i OA by po realizaci využívala celou D43, když by jela Brno-Hradec Králové (nebo Boskovice-Hradec) Já si totiž myslím, že většina OA by sjížděla u Skalice na I/43 a na D35 by se napojovala u Svitav... Bude to kratší, ale obávám se, že i rychlejší.
Edit: ještě jeden dotaz mi dovolte .. jak by mohlo v optimistickém pohledu vypadat uzemní řízení, když jsou na těchto úsecích všechny pozemky státu, či obcí ? Mohlo by to mít vliv na nějaké zásadnější zkrácení papírování ?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Lenny »

Ale pro relaci Brno - Jeseníky, je D 43 ideální, pokles provoz přes D 46.

Vliv na délku ÚŘ vykoupené pozemky dle mě nemají.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Aram96 »

Lenny píše:Ale pro relaci Brno - Jeseníky, je D 43 ideální, pokles provoz přes D 46.

Vliv na délku ÚŘ vykoupené pozemky dle mě nemají.
To je pravda, na druhý směr jsem trochu pozapomněl, že se tam přesune doprava odjinud. Na druhou stranu jí zas tak moc nebude, protože si myslím, že hromada takových výletníků volí právě I/43. Vidím to pátky a neděle :lol:
No uvidíme, co vyberou, já se obávám, že plný čtyřpruh to nebude, i kdyby to měla být "nová" rychlostka, čili silnice 1.třídy něco ve smyslu R21,5.

To je škoda, že nemají. Napadlo mě, že když nejsou pozemky k vykupování, tak se nebude nikdo oslovovat a tudíž může mnohem méně lidí připomínkovat. Tudíž méně papírování než úřady vydají stanovisko, ale přiznám se, že přesně nevím, jak to chodí.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Lenny »

Stejně z toho objemu dotčených lidí, se jich k tomu vyjadřuje jen pár.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od michal »

Takze D43 se zcasti stavi kvuli smeru, ktery bude muset na muk Mohelnice-sever pokracovat v jizde po ctyrproude komunikaci malym intermezzem na kruhovem objezdu... Neboli vidime to v sirsim ramci... Ja si nemuzu pomoct, ale povazuji D43 ve stavajici trase za chybu. Jednak nici velmi zajimavou technickou pamatku (a par prirodnich), jednak podle me dostatecne nezohlednuje potrebne dopravni smery CR. Chapu, ze zvoleny teren neni tak narocny, ale to nemecke trasovani taky melo trosku jinaci cile... Bohuzel kvuli D43, ktera neni ani poradne na papire, se ani uz nikdy nic nebude dit se stavajici silnici, protoze se planuje dalnice... Coz je treba mezi Brnem a Cernou Horou megapruser...
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od KarelLer »

Další příspěvky k tématu severního trasování dávejte prosím do D43 Obecně, ať se tady můžeme držet jenom Lysice/Bořitov - Svitávka.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Aram96 »

michal píše:Takze D43 se zcasti stavi kvuli smeru, ktery bude muset na muk Mohelnice-sever pokracovat v jizde po ctyrproude komunikaci malym intermezzem na kruhovem objezdu... Neboli vidime to v sirsim ramci... Ja si nemuzu pomoct, ale povazuji D43 ve stavajici trase za chybu. Jednak nici velmi zajimavou technickou pamatku (a par prirodnich), jednak podle me dostatecne nezohlednuje potrebne dopravni smery CR. Chapu, ze zvoleny teren neni tak narocny, ale to nemecke trasovani taky melo trosku jinaci cile... Bohuzel kvuli D43, ktera neni ani poradne na papire, se ani uz nikdy nic nebude dit se stavajici silnici, protoze se planuje dalnice... Coz je treba mezi Brnem a Cernou Horou megapruser...
Řešil jsem to tady tak 2 týdny zpátky, tu I/43, ale jak uvedl KarelLer, to je na jiné téma - D43 obecně.
Jinak řešit správnost trasování D43 je krom úseku D1-Kuřim a Kuřim-ČH nesmyslná ;)
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od ttc »

KarelLer píše:Existuje veřejná zakázka na D43 Bořitov – Staré Město D35, technicko-ekonomická studie, smlouva je datovaná 26.09.2017. Pokud se nepletu, velký vliv na to má roky neexistující ZÚR JMK, bez kterých se prostě nedá dál postupovat. A pokud se nepletu, na to měl velký vliv hejtman Michal Hašek, jehož první ZÚR zrušil soud, druhé nechal schválit nekompletní (!) těsně před volbami, které stejně prohrál. Ale to by byla jiná diskuze na jiné místo.

Cituji: "Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje byly vydány na 29. zasedání Zastupitelstva Jihomoravského kraje konaném dne 05.10.2016 a nabyly účinnosti dne 03.11.2016."

Takže ŘSD trvá 10 měsíců výběrové řízení na studii, která zjistí že 25,5 je moc :( . To je přesně to o čem píši. Když tak urgentně čekali na ZUR, tak měli v říjnu 2016 dělat zadání pro VŘ a vypsat jej 4.11.2016. Takto ti lenivci na ŘSD ztratili min. 1/2 roku jen v jejich kanceláři.....
Navíc narovinu tu studii mohli dělat již bez ZUR takže mohla být známa již v říjnu 2016 před hlasováním JmK o ZUR.

Jinak doufám, že z této zakázky vyjde pokračování jako 2+2 (jakákoliv úzká). Mj. spojnici Brno-Jeseníky nepodceňujte je to základní směr pro víkendy - historicky je to dáno 100-letou existencí rychlíků Brno-Jeseník a prostě jak Ostraváci jezdí do Beskyd, tak Brňáci do Jeseníků. Navíc ten východ je okres Šumperk a Jeseník (cca 150 tis. obyvatel) pro které to bude tudy do Brna o cca 25km kratší než současná trasa přes Olomouc (D35-D46-D1). Dnes samozřejmě jezdí z 99% po dálnici přes Olomouc.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Aram96 »

Vůbec nechápu, o čem má být ta studie - to budou zjišťovat jestli R21, R24, D26,5 nebo co ? Řeč o počtu pruhů je úplně mimo.
Když vezmu auta, která jsou na I/43 dnes v úseku Svitávka-Svitavy, tak na ní zůstanou pouze auta, která nebudou mít známku, auta mířící do obcí na trase a část OA mířících na Hradec, kteří pojedou raději o 20 km kratší méně komfortní a časově delší cestou. Zbytek včetně NA pojede po D43 + všechna auta, která míří k Mohelnici a dál do Jeseníků, která nyní jezdí po D1+D46+D35. Plus přibude dost tranzitu po realizaci D11 k hranicím + D35 ke Svitavám (bůh nás ochraňuj v budoucnu na I/43 než bude D43 :cry: ). Tak jsou 4 pruhy jasné.
Nechápu ale ani řeč o kategorii. U Přerova je kategorie D27,5 pokud vím, a obrovský problém jsou podle některých normy, které se musí dodržet a nejde dálnici posunout. Kdežto na D43 postavíme klidně R-kové normy, které jsou měkčí a ničemu, žádné bezpečnosti, to nevadí ?? :roll:
Máme mít prostě dálniční normu s odstavným a R-kovou bez odstavného se zálivy (ikdyž se mi taky moc nelíbí) využívanou na 4-pruhových silnicích první třídy. (tam kde bude 110 km/h)
Tam kde je 130 km/h tak někde z pohledu bezpečnosti stačí R24 a někde musí být D27,5 ?? :crazy:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Lenny »

Kategorie je o kapacitě.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Aram96 »

Jak to myslíte ? Že na D27,5 se vejde více aut než na R26,5 ?? :o
Pokud je to kvůli kapacitě při opravách, tak ano, ale to by poté většina dálnic měla být D28, protože na většině úseků se stávající provoz v ani jednom směru nevejde do jednoho pruhu bez tvorby kolon ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Lenny »

Ano vejde, při uzavírce na 26,5 je provoz v 2+1 pruzích a na 27,5 ve 2+2 pruzích. 27,5 se kvůli tomu zaváděla do normy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10364
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od kot »

2 ttc + Aram : Pánové nejdříve mi dovolte, ať se vám omluvím a prosím NIC z toho co sem píši nesměřuje proti vám osobně, ba naopak závidím vám vaše přímé a jasné argumentování bez kompromisu. (ttc ztráta půl roku v kanceláři ŘSD) /To stejné jsou nekompromisní kritiky Arama ve většině vláken týkající se výstavby tam i onde/. Arama jsem se nedávno zeptal, zda má nějaké děti. Odpověděl, že zatím nikoliv. Zatím tedy nemusí být ve stresu na téma : děti, školka, škola, "chytré" nápady učitelek, tchýně, větší byt, nemoce rodiny a podobné maličkosti, které člověka unavují a trápí /nasírají/ více než je zdrávo. Kdysi dávno jsem asi na rok a půl nastoupil od soukromníka do státní organizace. Když se mně zeptali v účtárně, jak se mi ve firmě líbí, nešetřil jsem chválou. Když se ptali dále, co je nejlepší, odvětil jsem, že to co tady mám za úkol NA CELÝ TÝDEN, jsem dříve udělal za dopoledne u toho soukromníka. koukali na mě, jako bych přiletěl z Marsu. Každý v podniku dělal, že dělá. Bylo mi z toho šoufl. V té době jsem neměl šedivý jediný vlásek a tu "bandu" starců jsem nechápal. Obávám se, že se toho za těch pár let tolik nezměnilo. Chlapi, zkuste nastoupit do ŘSD a změnit tuto organizaci zevnitř. Obávám se, že úkol je neřešitelný, ale pochopili byste, proč nikdo ve státní organizaci neuvažuje nad rámec platu a nechce si pálit prsty. Ještě jednou pánové, závidím vám váš elán a tah na branku. Nepřeji vám to, ale život vás časem zpomalí a vaše rigorózní soudy obrousí. Díky ale za ně na tomto fóru, neboť jsou bez servítku a přínosné. Ještě jednou a naposledy, není to osobní útok na vás, a že jich tady na fóru máme dost a dost, ale je to povzdech nad tím, jak funguje náš prašivý svět...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Aram96 »

Předem: je to naprosto OT, stojí to za přesun i s předešlým příspěvkem :)
Já si (bohužel) uvědomuji, že tady víceméně kritizuji skoro vše, kde píšu. Jsou i výjimky a kdykoli se mi něco od ŘSD líbí, tak to napíšu, protože si popravdě vážím té události, že udělají něco pořádně nebo dobře.
I trochu proto, že sleduji politiku už hodně let, tak si myslím, že mám dobré kritické myšlení, ovšem vždy objektivní a snažím se i konstruktivní. Navíc jsem docela puntičkář a nemám moc rád odvedenou práci na 60-80% byť to někdy jinak nejde .. Proto toho mám u ŘSD dost co kritizovat.
Možná to tak nevypadá, ale samozřejmě si uvědomuji, kde je příčina - je to proto, že finanční ohodnocení těch lidí není bůhvíjak lákavé a špičky nebo nadprůměrní lidé jdou VĚTŠINOU do soukromého sektoru (nechci se dotknout nějakého zdejšího pracovníka řsd :oops: ) Navíc tohle je problém celého státního aparátu (snad kromě armády :lol: ) a nejspíš to tak vždycky bude...

Zároveň s každou kritikou, kterou tu píšu, si uvědomuji, že to rozhodně není životně důležitá věc a rodina, zdraví atd. jsou mnohonásobně a nevyčíslitelně důležitější. Právě proto, že nemám děti a občas mám čas (a některé věci mě fakt serou :mrgreen: ) tak sem píšu.
Ovšem s takovým pohledem (o té důležitosti) bychom vlastně nemuseli stavět žádné dálnice, svět se nezboří, když budou auta pořád jezdit po I/43 ... Stejně tak, proč hledat práci, kde mi dají víc, když na obživu mám už teď, a stejně se ve výsledku i bez dálnic máme stokrát lépe než cca 80-90% lidí na planetě (díky bohu) Ano, ale takovýmhle uvažováním mouchy sežerte mě, se nikdy nikam neposuneme ...

A právě to kritické myšlení je impulzem k pokroku. A mě právě štve, že nám západní (a teď i okolní PL a SK) země v dopravní infrastruktuře neskutečně utíkají. A co je horší, není to jen v tomhle, ale například ze školství je mi dobreku ještě mnohem více, protože tam nám Evropa utíká ještě více a my se (hlavně teď s babišem) dostáváme na úroveň východní Evropy. Stěžuji si vlastně ve výsledku na to, jak se nakládá s veřejnými financemi a kam naše republika směřuje ... :cry:

Tolik k mé "obhajobě", čekal jsem již delší dobu, že si mé věčné nespokojenosti někdo všimne :mrgreen:

A ohledně vstupu do ŘSD, popravdě jsem nad tím dosti uvažoval. Bohužel dělám ještě zemědělství, to je velký žrout času, a máme rodinný podnik, kde chci pokračovat, takže do budoucna časově nereálné. Navíc nemám sebemenší technické vzdělání (byť vlohy na ně mám) ať už stavárnu nebo strojárnu. Vzdělání jsem přizpůsobil právě rodinnému podniku + zemědělství.

Pokud ovšem je nějaká šance, jak dosáhnout změny, jinak než pracováním tam, tak ji rád využiju ! Úplně nejraději bych prostě napsal na ŘSD a řekl jim, co selským rozumem vidím jako hlavní nedostatky na jejich plánech a dálniční síti, či konkrétních řešeních. Bohužel se obávám, že nic nezměním. Je ale špatně, že to nevidí sami...
Stejně jako kdybych šel dělat na ŘSD Brno, tak mohu možná za pár let po kariérním posunu dosáhnout nějaké změny v této oblasti, ale nelogickou křižovatku nebo malý počet pruhů někde u Plzně stejně nevyřeším :? Tudíž mi to nepřipadá jako smysluplné. Beru ty dálnice jako celek v celé ČR ikdyž více se mě to dotýká samozřejmě v místě bydliště. Jde mi ale i o jakousi "vizitku" pro zahraničí.
Mě prostě vadí, že já jako totální laik vidím hromadu nedostatků na našich dálnicích a ti pracovníci je nevidí. Tohle nechápu (pokud to tedy není tím, že jsou tam teda opravdu všichni tupci, což nepředpokládám).
Další důležitá věc je, že kdybych neviděl ty dálnice v zahraničí, tak mi asi ty nedostatky nepřipadají jako nedostatky. Ale když se stačí podívat do Německa a Rakouska i do Polska a je to hodně o něčem jiném, tak pak si nestěžovat, je pro mě těžké ... Neříkám ve všem, měli bychom si od každého vzít to nejlepší, protože nejsme určující zemí, která vymýšlí nové a nejlepší. Například v dopravním značení jsme podle mě asi nejlepší kvůli dobrým velkým značkám, zelené barvě, trochu víc zahraničních cílů a oválků a bude to nejlepší
Nevím, je možné, že to vadí jen mě, ale je prostě škoda, že stavíme dálnice přes 20 let a děláme pořád stejné chyby. Hromada věcí by se spravila, kdyby někdo z řsd četl tohle fórum a předával konstruktivní připomínky dál na dílčí místa, kde by se nad nimi zamysleli. Nebo se zajel podívat do zahraničí a přenést to do své práce.
Chápu, že většina dálniční sítě je v přípravě rozjetá, že ke změnám nemůže docházet, o to víc mě teď ŘSD nasrali s tou jižní tangentou u Brna, která je na počátku přípravy a je 100 let za opicema. :zvraci:
Novými nápady na dálnicích u Brna mě opravdu ŘSD naštvalo tolik, že tam napíšu minimálně dopis, protože ty úpravy D1+ JT chystá opravdu nějaký hňup. Celkově mi ŘSD Brno přijde jako slabý článek. Pokud by šlo z pozice "konzultanta veřejnosti" :mrgreen: něco změnit, určitě to udělám. Obávám se ovšem, že se na mě totálně vyprdnou, proč by měli něco měnit, i když je to k hovnu... Odpověď je, protože žijou z peněz nás všech a dělají věci za naše peníze. Proto ! Bohužel se nikomu nezodpovídají, ani NKÚ je nemůže postihnout, že nedělají práci pořádně :(

Sakryš, zase román jak prase :mrgreen:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D43 Lysice/Bořitov - Svitávka

Příspěvek od Aram96 »

Lenny píše:Ano vejde, při uzavírce na 26,5 je provoz v 2+1 pruzích a na 27,5 ve 2+2 pruzích. 27,5 se kvůli tomu zaváděla do normy.
No ale to už je přece jedno, jestli je to 2+1 nebo 1+1 akorát že nebudou kolony z obou stran. Samozřejmě jiná situace je před městy, kde se špičky střídají podle denní doby, což není tento případ.
Každopádně u nás máme těch norem hromadu, protože zůstaly veškeré staré z SMV. Udělám tedy jednu normu pro 20-35 tisíc aut a 35-50 tisíc druhou. 50 a více tisíc 6-pruh a jedem. Je každému jasné, že v severní části D43 nikdy nebude počet aut atakujících 35 tisíc vozidel, tak 26,5 a na co studie.
Uvažovat o nějaké ještě užší bez odstavného nebo méně pruzích má smysl pouze například v příhraničních úsecích kde budou intenzity někde okolo 12-15 tis.
A i kdyby se vědělo, kolik vozidel tam v budoucnu bude, tak je to jedno, protože u nás se stejně dálnice podle toho nestaví, protože tam, kde by mohly vysoké intenzity hrozit, se stejně SDP nestaví široký cca 9 metrů jak např. v Polsku. Čest těm pár výjimkám D0 části D11 a D1 u Lipníku. Např. D1 u Brna mezi velkými MÚK klidně 6-pruh s rezervou na 8-pruh a stejně tam není, naopak, spíše se to ještě okrajuje. Peážní úsek D1 u Přerova s D55 to samé. D0 bych o rezervě také přemýšlel, alespoň tam, kde nejsou tunely ...
Odpovědět

Zpět na „I/73“