VMO: MÚK Ostravská radiála
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Navrženou podobu křižovatky považuji za zdařilou. Určitě patří k tomu lepšímu, co se dosud namalovalo. S vedením jedné větve v krátkém úseku po Bělohorské nevidím zásadní problém, bude-li ten pruh samostatný a neznehodnotí-li ho přechod.Ale město by se intenzívně mělo zabývat opatřeními na křižovatkách, kudy do otevření vinohradského tunelu povede dočasná trasa VMO.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Ano, takto je to zakresleno i v letáku a je to velmi dobré řešení. Ale obávám se, že došlo ke změně - ve vizualizaci je to zakresleno jinak a podle tweetu ŘSD JMK to má být finální stav:Aram96 píše:Viděl jsem někde nějaké výkresy (nevím které a kde) a tam to bylo řešeno pěkně. Ostrava>Svitavy měla komplet sólo rampu/pruh v celé délce a ta křižovatka s přechodem byly zrušeny. Čili sjedete z I/50, rampa přechází v nový pravý průběžný pruh, který pak odbočením na VMO na Jedovnickou končí.
MÚK Bělohorská je na vizualizaci zobrazena v aktuálně připravované podobě. Grafické zobrazení na letáku má spíše informativní charakter, přesto děkujeme za upozornění a v další aktualizaci leták upravíme.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Tak jestli tam má zůstat přechod a ještě úrovňová křižovatka, tak s takovým řešením ať jdou hezky do pr... To snad nemůže nikdo myslet vážně .. teda nikdo kromě ŘSD Brno samozřejmě.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Podle vizualizace dva přechody, úrovňová křižovatka a zastávka autobusu...
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
"Hezká" práce...
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Proč jen mám pocit že brněnské metro bude jednokolejka...?
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Takže by jste raději lidem co v té oblasti žijí, a firmám co tam působí, výrazně zhoršili dopravu v porovnání se současným stavem, jen aby bylo celkové řešení MÚK, alespoň vaším pohledem, elegantnější?
Zrušením přechodu by vznikla ve směru od objezdu ve Slatině půlkilometrová zacházka, zastávka MHD jak jsem viděl využívaná je, spíš mimo špičku.
Podle vizualizace stejně má směr Ostrava - Svitava vlastní pruh, ze kterýho nemusí nikam přejíždět (vlastně tak jak je Bělohorská řešená teď). Jo, teoreticky by místo obou přechodů šel vymyslet podchod (okolní terén k tomu tvarování má), ale není tam tak velkej pohyb lidí, aby se to vyplatilo, i proto že aktuální podoba fakticky vizualizaci odpovídá, a pokud se nebudou snažit aktivně utrácet peníze za v podstatě nic (rekonstrukce rok zpátky rekonstruovanýho úseku), tak do toho ani nemusí kopnout (vlastně jediný změny na vizualizaci oproti současnosti jsou posunutí zastávky ve směru do Slatiny před sjezd, jiný tvar ukončení sjezdu od Ostravy, a chybějící chodník na jedné straně a přimalovaný na druhé, což působí jako detail co autorovi ujel, protože na jiným pohledu je vidět namodelovaný chodník navazující na ten, co byl odmazán), snad s vyjímkou úpravy namalovaných pruhů
Zrušením přechodu by vznikla ve směru od objezdu ve Slatině půlkilometrová zacházka, zastávka MHD jak jsem viděl využívaná je, spíš mimo špičku.
Podle vizualizace stejně má směr Ostrava - Svitava vlastní pruh, ze kterýho nemusí nikam přejíždět (vlastně tak jak je Bělohorská řešená teď). Jo, teoreticky by místo obou přechodů šel vymyslet podchod (okolní terén k tomu tvarování má), ale není tam tak velkej pohyb lidí, aby se to vyplatilo, i proto že aktuální podoba fakticky vizualizaci odpovídá, a pokud se nebudou snažit aktivně utrácet peníze za v podstatě nic (rekonstrukce rok zpátky rekonstruovanýho úseku), tak do toho ani nemusí kopnout (vlastně jediný změny na vizualizaci oproti současnosti jsou posunutí zastávky ve směru do Slatiny před sjezd, jiný tvar ukončení sjezdu od Ostravy, a chybějící chodník na jedné straně a přimalovaný na druhé, což působí jako detail co autorovi ujel, protože na jiným pohledu je vidět namodelovaný chodník navazující na ten, co byl odmazán), snad s vyjímkou úpravy namalovaných pruhů
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Samozřejmě. Bez ironie.Bubakcz píše:Takže by jste raději lidem co v té oblasti žijí, a firmám co tam působí, výrazně zhoršili dopravu v porovnání se současným stavem, jen aby bylo celkové řešení MÚK, alespoň vaším pohledem, elegantnější?
Ostrava>Svitavy bude pravděpodobně nejvytíženější relací této křižovatky (z těch, které někam odbočují) a podle toho by to mělo vypadat. Chodce bez diskuse naprosto vyloučit, mají ani ne 100 m vedle most. Další věc, kterou je třeba ještě IMHO zrušit, je možnost odbočení z bělohorské doprava na vedlejší. Není nic lepšího, než když se na 40 metrech máte vecpat do proudu vozidel, abyste hned poté zpomalili ještě na 20 a odbočili. Na jiné části VMO (Žabovřeská) je nemlich to samé, je tam na to 80 m a je to tam také někdy dost o hubu. A to tam ještě auta vedle najíždějí v o dost menší rychlosti než tady budou najíždět z I/50.
Jediné, co by šlo opravdu ponechat bez velkého vlivu na bezpečnost a plynulost, je pravé odbočení z té vedlejší doprava na bělohorskou + zastávka. Předpokládám, že asi nejde posunout po Bělohorské trochu dolů před rampu, protože nějaká linka ji obsluhuje právě i po cestě z I/50. Ale zastávku lze zkousnout. Přechod a prostě jakékoli donucení zastavení proudu Ostrava>Svitavy považuju za totální zhovadilost a hlavně nebezpečí.
Tohle řešení není zdaleka už komfortní a plynulé tak, jako by byla sólo rampa přímo v MÚK. Když ale ta nejde, tak se hledá nějaké krajní řešení - a tomu se má vše co nejvíc přizpůsobit. A ne že se rampa takovéhle křižovatky bude přizpůsobovat pár chodcům za den. Vždyť sám píšeš, že půjde o pár lidí. Navíc mají fakt kousek vedle most na podejití, co se řeší ?? Přechod prostě pryč, to vymyslel zase někdo od stolu nebo nějaký strejda z té ulice udělal na ŘSD bububu a přechod tam nechali v honbě za hladkým procesem. To že to je paskvil nehledě. Proč mě nezaráží, že by to na ně sedělo ..
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Most? Jakej most? Myslíš ten podjezd, kudy vede Podstránská, a kam se od kruháče nebo zastávky Podstránská ve směru na Slatinu není pořádně jak dostat? Pár chodců v době dopravní špičky (mimo ni to bude víc), takže to na tenhle směr nebude mít fakticky žádnej vliv.Chodce bez diskuse naprosto vyloučit, mají ani ne 100 m vedle most.
Ale pokud většina tady chce zrušit možnost odbočení/nájezdu, místním znemožnit přístup na/z autobusovou zastávku v jednom směru, a pak se vztekat že co si to místní (orientačně 140 domů, pak je tu vícero celoročně obývaných chat a dost zahrádek, ale těch se vzhledem k vzdálenosti týká spíš odbočka než přechod) dovolují že se poměrně výraznýmu omezení pro jejich život brání žalobou (neberu teď v potaz že by to bylo výraznější omezení pro ně), která zastaví stavbu okruhu... Už takhle přijdou o možnost odbočení doleva, bez kterýho budou cesty do centra komplikovanější. A vůbec, chci vidět tebe, jak by ses radoval pokud by tě měli odříznout od MHD (nebo jiné formy veřejné dopravy, která je ve tvým bydlišti k dispozici) a zkomplikovat ti cestu autem.
Na most Otakara Ševčíka (který po dokončení tahle část okruhu efektivně nahradí) bohužel vidím z okna bytu kde bydlím, vytíženější (hlavně v ranní spičce) mě připadne spíš směr doleva od Ostravy na Černovickou.
Označovat Bělohorskou (po které okruh ani nevede, jen se na něj z ní bude odbočovat) za paskvil mě přijde poněkud přehnaný.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Argumentovať pri príprave stavby tým, že tam niečo nie je postavené, je celkom zaujímavé. Hádam, že nejaký chodník by sa do tej stavby schoval.Bubakcz píše:Most? Jakej most? Myslíš ten podjezd, kudy vede Podstránská, a kam se od kruháče nebo zastávky Podstránská ve směru na Slatinu není pořádně jak dostat? Pár chodců v době dopravní špičky (mimo ni to bude víc), takže to na tenhle směr nebude mít fakticky žádnej vliv.
No, takto sa im to tam nechá, ale bojím sa, že tam je naskladaných toľko situácii za seba, že za to pár z nich zaplatí autom, prípadne zdravím.Ale pokud většina tady chce zrušit možnost odbočení/nájezdu, místním znemožnit přístup na/z autobusovou zastávku v jednom směru, a pak se vztekat že co si to místní (orientačně 140 domů, pak je tu vícero celoročně obývaných chat a dost zahrádek, ale těch se vzhledem k vzdálenosti týká spíš odbočka než přechod) dovolují
To môže byť "optický klam" daný tým, že doprava na Židenice je voľno väčšiu časť cyklu križovatky, než doľava.Na most Otakara Ševčíka (který po dokončení tahle část okruhu efektivně nahradí) bohužel vidím z okna bytu kde bydlím, vytíženější (hlavně v ranní spičce) mě připadne spíš směr doleva od Ostravy na Černovickou.
Neviem či paškvil, ale dovolím si prorokovať, že za pár rokov to bude označené za bodovú závadu.Označovat Bělohorskou (po které okruh ani nevede, jen se na něj z ní bude odbočovat) za paskvil mě přijde poněkud přehnaný.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Pokud ta otázka byla myšlená i na mě: chtěl jsem upozornit na to, že tam budou problémy (kolony, bouračky, sražení chodci atd.). Nejsem expert a nevím, jak by se to mělo vyřešit.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :12:22.669
Nový leták.
Aktuální plán realizace je 2027-2030. Po dokončení Tomkova Náměstí a Žabovřeské tak nastane to samé, co po dokončení Královopolských tunelů (tj. na řadu let nic).
Nový leták.
Aktuální plán realizace je 2027-2030. Po dokončení Tomkova Náměstí a Žabovřeské tak nastane to samé, co po dokončení Královopolských tunelů (tj. na řadu let nic).
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Nějaký posun v přípravě? Tenhle úsek už měl stát před 10 lety.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Koncept DÚR už je podle všeho hotový, akorát na Správě Železnic se teprve nedávno probrali a vzpoměli si, že v prostoru MÚK Ostravská radiála by chtěli přidat další koleje. Takže se to teď prověřuje a letošní vydání územka asi nevyjde.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Úseků co měly stát už před 10 a více lety jsou větší desítky...
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Byla zveřejněná vizualizace stavby. Za mě velká paráda.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Díky za odkaz, pár fotek z vizualizace klíčových míst je už nějakou dobu i na ŘSD u v mapové aplikaci: https://t.ly/GpEi0
MUK Průmyslová za mě více než super. Díky omezenému prostoru MUK Ostravská je navrženo propojení od D1 (Ostravské) na VMO směr sever trochu nevhodně přes Bělohorskou, je to mj. vidět dobře na čtvrté fotce z odkazu ŘSD (rozhodně se nejedná o bezkolizní průjezd přes ty dva přechody a zastávku), ale to už se tu řešilo...
No a co mě teda ve videu překvapilo je nově možnost levého odbočení ze spalovny na VMO a s tím semafory na hlavní trase? doufám že to není nějaká novinka a platí stále předpoklad že se tento směr bude realizovat závlekem doprava a otočením na MUK Líšeňská, která tomu má být uzpůsobena (viz. letáky), pokud ne, tak to bude prasárna nejvyššího kalibru Ještě mě napadlo že to je jen dočasné řešení do doby než bude hotov tunel Vinohrady a MUK Líšeňská.
MUK Průmyslová za mě více než super. Díky omezenému prostoru MUK Ostravská je navrženo propojení od D1 (Ostravské) na VMO směr sever trochu nevhodně přes Bělohorskou, je to mj. vidět dobře na čtvrté fotce z odkazu ŘSD (rozhodně se nejedná o bezkolizní průjezd přes ty dva přechody a zastávku), ale to už se tu řešilo...
No a co mě teda ve videu překvapilo je nově možnost levého odbočení ze spalovny na VMO a s tím semafory na hlavní trase? doufám že to není nějaká novinka a platí stále předpoklad že se tento směr bude realizovat závlekem doprava a otočením na MUK Líšeňská, která tomu má být uzpůsobena (viz. letáky), pokud ne, tak to bude prasárna nejvyššího kalibru Ještě mě napadlo že to je jen dočasné řešení do doby než bude hotov tunel Vinohrady a MUK Líšeňská.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Je to.jen dočasné řešení do doby, než bude v provozu tunel Vinohrady/MUK Líšeňská.
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 27.2.2023 5:45:32
- Bydliště: Stochov
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
https://zdopravy.cz/rsd-ukazala-dalsi-c ... ta-192868/
ŘSD ukázalo další část okruhu Brna. Spojení s Ostravskou radiálou uleví dopravě na jihovýchodě města
ŘSD ukázalo další část okruhu Brna. Spojení s Ostravskou radiálou uleví dopravě na jihovýchodě města
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
To mě taky vyděsilo, dík za objasnění. Já prvně myslel, že to je nějaké krajní řešení, že tam ta světla budou, ale 99 % času bude furt zelená a z vedlejší červená. Tak pokud je to jen dočasně, tak v pořádku.
Jinak vizualizace za mě parádní, a stejně tak i samotná stavba. Pruhy, křižovatky atd. Za mě fakt super, není co dodat. Chápejme, že tam prostě nejde nacpat ta rampa Ostrava>Svitavy, to je asi jedná vada.. ty přechody .. Ale jako celek to bude pořád luxus.
Stejně tak lze pochopit, že tam je směrem na D1 sloučení pruhů od Vinohrad + od Černovické poměrně krátké a ne 2-pruhové, protože co nevidět je tam další sjezd (na bělohorskou).
Někde propojené přídatné pruhy, někde i dva vedle sebe, pruh pro BUS zastávku, prostě super. OK raději rovnou turbo ..
Jé .. kdyby všechny stavby vypadaly alespoň takhle... tak si pískáme.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Praštil mě tam do očí ten cyklomost přes tramvaj - to nejde vyřešit nějakým (třeba signalizovaným) přejezdem? Bude to stát haldu peněz a myslím že ten kopec nahoru dolů cyklista neocení.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
V místě toho budoucího mostu je dneska zabezpečovací zařízení, které řídí provoz na rozpletu tramvajových tratí. Eventuální přejezd by musel být integrovaný do toho. Nejsem si úplně jistý, že by to bylo levnější jak ten most.
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Nešly by ty pěší trasy vyřešit bez kolize se směrem Ostravská (D1) - Svitavy?
Buď vést ten chodník společně s cyklostezkou po jižním mostě MÚK Bělohorská (v pořadí jízdní pruh - chodník - cyklostezka) a potom podchodem pod Bělohorskou, čímž by nedošlo ani ke křížení s cyklostezkou:
Nebo (na opěrné zdi?) podél VMO a poté lávkou přes větev křižovatky na stranu ke spalovně, to už je ovšem asi 300 metrů zacházka:
Podchody ovšem nejsou oblíbené, "městotvorné", a ta zacházka přes lávku by zase lákala k překonávání silnice v místě navrženého přechodu.
Edit: Až později jsem si všiml, že cyklostezka vede pod Bělohorskou vedle vlečky do spalovny (je to vidět i tady), to by se tamtudy nedal protáhnout spolu s ní i chodník?
Buď vést ten chodník společně s cyklostezkou po jižním mostě MÚK Bělohorská (v pořadí jízdní pruh - chodník - cyklostezka) a potom podchodem pod Bělohorskou, čímž by nedošlo ani ke křížení s cyklostezkou:
Nebo (na opěrné zdi?) podél VMO a poté lávkou přes větev křižovatky na stranu ke spalovně, to už je ovšem asi 300 metrů zacházka:
Podchody ovšem nejsou oblíbené, "městotvorné", a ta zacházka přes lávku by zase lákala k překonávání silnice v místě navrženého přechodu.
Edit: Až později jsem si všiml, že cyklostezka vede pod Bělohorskou vedle vlečky do spalovny (je to vidět i tady), to by se tamtudy nedal protáhnout spolu s ní i chodník?
Re: VMO: MÚK Ostravská radiála
Pěší trasa podél Bělohorské je ve stávajícím stavu dost významná a vytížená. Celkem živě si dovedu představit, že její zrušení, či významné prodloužení by bylo vnímáno velmi negativně, a mohlo by mít negativní vliv na projednatelnost celé stavby.