Severojižní Magistrála

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Pavel Q »

pivko píše:...Pokud je něčeho nedostatek je vidět, že poptávka převyšuje nabídku. Je tedy vidět, že lidé to chtějí a proto se mi velmi příčí jim to naopak cíleně znesnadňovat, protože vím lépe než oni, co je pro ně dobré.
Abychom se mohli chovat podle zákonů nabídky a poptávky, chybí tu další faktor, totiž cena. Jestliže je něco zadarmo, bude poptávka vždy převyšovat nabídku. A pokud cenu nemáme takovou, aby nabídku a poptávku vyrovnala, pak je převis poptávky nad nabídkou. Pokdu je něco zadarmo, může se poptávka blížit nekonečnu. Na to můžeme buďto nereagovat za cenu chaosu, nebo nasadit nějakou regulaci. Nezapomeňte také, že také máme poptávku i po jiném využití veřejného prostoru, než jen individuální doprava.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od krtek700 »

P_V píše:Tomu "malému městskému okruhu kolem historického centra" by právě odpovídala kombinace západní části MO a magistrály :)
Tak Praha jako taková je dost postižená :D K Hranici Prahy to máte z centra na jednu stranu 3 kilometry na druhou stranu 20 km :D To pak způsobuje, že na severozápadě bude vnitřní i vnější okruh blízko sobě, blízko centru. Na druhé straně je to zase daleko jak od sebe tak centra.
Reálně bych viděl vnitřní okruh Smíchov-Vyšehrad-Bohdalec, napojit na jižní spojku a pokračovat Vršovice-Žižkov- Balabenka a napojení zase na okruh.
Stačila by nám Blanka II. jenom na Balabenku. Případně se může později dostavit ten dnešní návrh
:D
Na tom Bohdalci by se okruhy nepotkávali, vnitřní okruh by v kuse mířil na Žižkov, ale bylo by to propojené nějakou spojkou.
Tím je doprava na magistrála vyřešena, vyřešena další spousta problémů s dopravou(Baranďák). Nemáte zač, po cestě jsou hlavně brownfieldy, takže je tam i spousta místa na křižovatky.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ML90 »

Pavel Q píše:Nezapomeňte také, že také máme poptávku i po jiném využití veřejného prostoru, než jen individuální doprava.
Přesně tak, zrovna v tomhle případě bych operoval se slovem poptávka velmi opatrně. V Praze naprosto evidentně převyšuje nabídku poptávka po mnoha různých věcech (včetně třeba lepší infrastruktury pro cyklisty nebo zklidňování některých míst v centru – Václavák v tomhle asi bude typický příklad). Uvědomte si, že v Praze žije velká část lidí, kteří auto buď vůbec nemají, nebo ho nikdy (nebo naprosto minimálně) pro cestování po městě nepoužívají. Dokud jsem žil v Praze, tak jsem taky až na výjimky, kdy jsem obvykle jel s někým (ale zase si nevybavuju situaci, kdy by se to nedalo místo toho jet MHD), pro cesty po Praze nikdy IAD nevyužíval. Tihle lidé se k tomu mohou vyjadřovat úplně stejně legitimně jako vy.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od goldfinger »

SJM je neblahým dědictvím chybné koncepce dálnic, kdy z D1 neexistuje šance rozumně odbočit (kromě jižní spojky) a podstatná část zátěže vtrukne na most a k Muzeu. Kdyby D1 přijížděla od východu jako D11 (která by se u Kolína rozštěpila a D1 by šla ve stopě stávající I/38, nevznikly by problémy se SJM. Jakákoli snaha tuto komunikaci zrušit je předem odsouzena k neúspěchu. Jediné jakž takž přijatelné řešení je mezi mostem a Operou ji zakopat. Bohužel vřed u Wilsonova vágusonu a zrůdná křižovatka u Bulhara už zůstanou navěky věků.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Vetsina aut na SJM nema s D1 nic spolecneho. To je opravdu takovy problem precist par prispevku zpet?
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od pivko »

Pavel Q: No to jste se dotknul zajímavého tématu. Já proti zpoplatnění vjezdu do centra nic nemám. Přijde mi to o parník lepší opatření, než nějaká administrativní buzerace s omezováním vjezdu. Na druhou stranu do jisté míry chápu argument, že řidiči platí už tak dost. Nicméně veřejný prostor centra Prahy je natolik cenný, že to prostě bez rozumného zpoplatnění asi dlouhodobě nepůjde. A musím říci, že bych raději byl, kdyby každá cesta do centra stála dejme tomu 50 Kč a hodina parkování dalších 50 Kč, ale měl bych jistotu, že tam rozumně dojedu a zaparkuju, když budu potřebovat. A jestli to za to stojí, to je už na každém z nás.
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Saljack »

Stačila by nám Blanka II. jenom na Balabenku. Případně se může později dostavit ten dnešní návrh
A kam by jako z Balabenky jeli? Po Spojovací? Nebo dopravu nahnat na Průmyslovou? Ale kudy? Byl jste tam někdy? Nyní se doprava aspoň rozpadne ale po tom by se oblast Spojovací stala noční můrou všech řidičů.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od krtek700 »

Saljack píše:Stačila by nám Blanka II. jenom na Balabenku. Případně se může později dostavit ten dnešní návrh
A kam by jako z Balabenky jeli? Po Spojovací? Nebo dopravu nahnat na Průmyslovou? Ale kudy? Byl jste tam někdy? Nyní se doprava aspoň rozpadne ale po tom by se oblast Spojovací stala noční můrou všech řidičů.
A přečetl jste si ten příspěvek, ze kterého jste to zkopíroval?
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od pivko »

Spojovací je noční můra už teď a ještě lepší to bude, až tam udělají bus pruhy. A vzhledem k tomu, že v těchto věcech se magistrát řídí tím, že čím větší kolona, tím větší potřeba bus pruhů, tak je to jen otázka času.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Geo »

pivko píše: A musím říci, že bych raději byl, kdyby každá cesta do centra stála dejme tomu 50 Kč a hodina parkování dalších 50 Kč
Tohle je mantra, ktera mi uz trochu leze krkem.

Za prvy, uz ted je na P1 parkovani zpoplatneno v modre zone 80 Kc/hodina, ve fialove asi 40Kc. Stejne tak na P2 60/30. Tudiz odhaduji. ze zmena na 50 + n*50 prinese mozna vic penez, ale na mnozstvi aut nebude mit vliv.

Za druhe. Vsichni se tvari, ze tu dopravu zpusobuji nejaci cizaci. To je podle mne nesmysl. A to ze dvou pricin. Spousta aut je mistnich (a ti plati smesnou cenu za parkovani), dalsi spousta jsou trvale pracujici s parkovacim mistem (cca od 4000Kc/mesic, s prumerem nekde okolo 7000Kc/mesic, zalezi na firme, lokalite, etc...). No pak jsou ti, kteri jsou oznaceni za cizaky, protoze bydli za nejakou pomyslnou carou, ktera je obtizne definovatelna. Jako, ze z Otakarovy osklivy cizak nejsi, ale beda jak by jsi jel z Vitezne plane.

Za treti. Praha nema modal split o nic horsi nez ostatni metropole. Jen Auto*mat a Ghel se*ou cihly z toho, ze kolo tady pabjerkuje okolo 1% a tak nejak doufaji, ze kdyz se zakazou/zdani auta, ze vsichni zacnou jezdit na kole. Podle mne se spis zacnou teleportovat ;).
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od pivko »

No když vidím, jak to v centru občas vypadá, tak se mi pořád zdá, že ta poptávka a nabídka nějak nejsou v rovnováze. Nicméně stávající stav je samozřejmě možné ponechat a svět se nezboří. Já jen říkám, že pokud to někdo chce řešit, tak zpoplatnit vjezd je z mnohem lepší, než půlku centra zašpérovat a vymýšlet nesmysly, že se od Interkontinentalu k ND bude jezdit Blankou. A pokud jde o rezidenty, tak bych to zpoplatnil nižší částkou např. 1-2 tisíce za rok, ale zadarmo by to taky být nemělo, bydlení v centru Prahy spolu holt nese náklady.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od 1975 »

ML90 píše: Uvědomte si, že v Praze žije velká část lidí, kteří auto buď vůbec nemají, nebo ho nikdy (nebo naprosto minimálně) pro cestování po městě nepoužívají. Dokud jsem žil v Praze, tak jsem taky až na výjimky, kdy jsem obvykle jel s někým (ale zase si nevybavuju situaci, kdy by se to nedalo místo toho jet MHD), pro cesty po Praze nikdy IAD nevyužíval. Tihle lidé se k tomu mohou vyjadřovat úplně stejně legitimně jako vy.
Moc nesouhlasím.
1) osobních aut bylo v Praze registrováno v 2018 cca 875.000. Tedy těch, co auto nemají, rozhodně není "velká část".
2) jestli ho používají... to je zase manipulace vytrženým případem. Já "su" Pražák od narození, a taky jsem do vejšky jezdil jen MHD (zvlášť když všechny fakulty UK tenkrát ještě byly v historickém centru, stejně jako putyky).
Ale to jsem tenkrát neměl třeba děti:o)

Takže ať se legitimně všichni vyjádří. Ideálně třeba ve volbách. Kolik hlasů dostal v Praze AutoMat?
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ML90 »

AutoMat není politická strana, takže argument o tom, že se mají nechat zvolit, je úplně mimo. Co se týče voleb, tak ty nějak dopadly (k nelibosti zjevně většiny z fóra), což je celkem jasné vyjádření vůle Pražanů (ať už volili tu kterou stranu z jakéhokoliv důvodu – jak už se tady diskutovalo, doprava není zdaleka jediná věc, kterou lidi řeší a podle které se rozhodují, minimálně třeba bytová situace je podle mě dneska v některých skupinách – mých vrstevníků se to týká naprosto akutně – mnohem větší problém). A argument počtem aut taky není úplně čistý. Zaprvé samotná registrace reálně nic neznamená, spousta lidí má auto se značkou z jiného kraje a zadruhé ne každý, kdo má v Praze auto ho používá pro cesty do práce nebo po městě. Znám ve svém okolí docela dost lidí, kteří sice auto v Praze mají, rozhodně to nejsou nějací odpůrci IAD a výstavby nebo podporovatelé současné koalice a stejně se v naprosté většině případů po Praze pohybují MHD a autem jezdí vesměs akorát o víkendu třeba na chalupu. Pokud už jedou autem, tak jedině do nějakých odlehlejších částí města, kam by to MHD trvalo nepřiměřeně dlouho. Ono je to fakt trochu pestřejší než že buď máš auto a podporuješ IAD, nebo ho nemáš a jezdíš jenom MHD nebo na kole a podporuješ výstavbu cyklostezek a zklidňování města. Mezi tím je docela dost odstínů šedivé.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Geo »

pivko píše:A pokud jde o rezidenty, tak bych to zpoplatnil nižší částkou např. 1-2 tisíce za rok, ale zadarmo by to taky být nemělo, bydlení v centru Prahy spolu holt nese náklady.
To je takova dan z dejchani. Vsichni to zaplati. Pri najmech zacinajicich na ~12 tisich za krcalek to ma naprosto nulovy regulacni ucinek.

Pokud budu chtit regulacni ucinek, pak ta castka musi byt mnohem (radove) vyssi. Ale to uz jsme si jednou psali. Jenze takove opatreni se dotkne chudych (spis chudsich v kontextu prazanu vlastnicich auto), a to je pro soucasnou garnituru neprijatelne. Tudiz nezbyva, pokud chci snizit pocet aut ,nez
pivko píše:půlku centra zašpérovat a vymýšlet nesmysly, že se od Interkontinentalu k ND bude jezdit Blankou.
Bohuzel.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od pivko »

Moment, moment, jak se vyjádřila většina Pražanů? Volby pokud vím vyhrála ODS. Nicméně Piráti, TOP/STAN, ANO a Praha Sobě měli všichni mezi 15-17 %. A v které straně rezonují myšlenky Auto-matu? V Praze Sobě nesporně (dejme tomu 70 % jejich voličské základny s nimi souzní), u Pirátů a STAN méně (dejme tomu 50 a 40 %) a u těch ostatních vůbec (TOP 09 dejme tomu 5 %, ODS a ANO 0 %). Takže touto úvahou myšlenky Automatu podporuje dejme tomu 25 - 30 % voličů a to se ještě můžeme bavit o tom, jak silná ta podpora skutečně je a jakých všech názorů se týká. Je to tedy velmi orientační, samozřejmě, ale jisté je, že většina to není ani náhodou. Jenom má bohužel nadstandardní podporu v médiích, když třeba Aktuálně, Deník N, HN, Respekt a bohužel i veřejnoprávní média jim poskytují o mnoho více prostoru, než odpovídá jejich reálnému zastoupení ve společnosti.

No a že TOP a STAN na několika radnicích i ve velké Praze šli raději s Čižinským a Pirátama, než ODS a ANO? No to je bohužel jejich rozhodnutí, které si za a) nemyslím, že má nějak masovou podporu mezi jejich voliči a za b) už začínají zjišťovat do jakého hov.. šlápli a začínají z toho couvat. třeba Praha 1 právě dnes a jak jim to dlouho ještě vydrží na magoši je taky otázka. Já jako Žižkovák bych si tedy hlavně přál vykopat z rady P3 Ruta se Žaloudkem a to hned a s rozběhem. A to ani nemluvím o regulérních komančích co se motají kolem obecních firem, jako je třeba Hausknecht, co chtěl znárodňovat byty.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od krtek700 »

pivko: To je teda analýza, ale ty procenta jsou totálně vycucaná. Na druhou souhlas, že nějaké jasné vyjádření ve volbách rozhodně neproběhlo.

K téhle otázce by to chtělo rozhsáhlé měření dopravy (jak jsem psal tak buď prostě každé auty kudy kam jede, případně masivní kamerový průzkum, který by sledoval podle času a SPZ všechny větší silnice okolo centra) + rozsáhlý průzkum přesně na tuhle otázku pro dotčené občany (obyvatele možná i firmy)

PS.: Ty procenta jsou podle mě úplně mimo. TOP 09 více.(hodně voličů v centru) ODS a ANO je nesmysl 0. Praha sobě méně. Piráti možná více(více mladých voličů, kteří třeba auta vůbec nemají). Ale spíš bych bral ty procenta k poměru mezi stranám. I těch 50% je podle mě příliš pro každou stranu. U Zelených by to bylo asi určitě mnohem víc, jinak jsou ostatní strany dosti namíchané.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ML90 »

Jenom poznámka (protože se dostáváme do OT) – slovo "většina" v mém předchozím příspěvků v souvislosti s výsledkem voleb v Praze ani jednou nepadlo. Zbytek je dost dojmologie, a to včetně těch médií, tvrdá data k tomu evidentně nemáte (schválně by mě zajímalo třeba to mediální pokrytí – obávám se, že v celkovém součtu toho moc nebude, namátkou jsem třeba zkusil něco najít na webu Respektu. Nevylučuju, že tam bude něco víc, ale z toho zběžného vyhledávání se tam počet textů na tahle témata za poslední rok dá spočítat na prstech jedné ruky, přičemž jedním z nich je rozhovor s A. Vondrou. Zmínku přímo o AutoMatu jsem tam nenašel nikde – kromě jednoho blogu, který si tam píše nějaký člověk od nich, ale tam se může zaregistrovat kdokoliv).
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od pivko »

Tvrdá data pochybuju, že někdo má. Nicméně se mi zdá, že ty názory podsouvající, že jezdit autem je něco špatného, čtu v médiích dnes a denně. A nejen autem. Třeba komentář kritizující stavbu paralelní dráhy letiště od Apoleny Rychlíkové ČRo zařadil, opačný názor jsem u nich nezaznamenal, byť si myslím, že má mezi veřejností i odborníky převahu.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od 1975 »

ML90 píše:AutoMat není politická strana, takže argument o tom, že se mají nechat zvolit, je úplně mimo. .
V čem je mimo? Nemělo by město být vedeno těmi, co byli zvoleni? Není toto ta demokracie? A ne že pak tyto nevolené skupiny ovlivňují rozhodnutí města?

Samozřejmě, jak dojdeme na jednotlivé životní příběhy, bude to vždy pestré. Proto jsou tu velká data - například právě ten počet aut, nebo denní intenzity. Jasně, zprůměruje se tam kdeco, ale pořád lepší než dojmologie hlubokých lidských příběhů...
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mike »

tohle je na přesun do "komunální politika "....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od 1975 »

pivko píše:Tvrdá data pochybuju, že někdo má. Nicméně se mi zdá, že ty názory podsouvající, že jezdit autem je něco špatného, čtu v médiích dnes a denně. A nejen autem. Třeba komentář kritizující stavbu paralelní dráhy letiště od Apoleny Rychlíkové ČRo zařadil, opačný názor jsem u nich nezaznamenal, byť si myslím, že má mezi veřejností i odborníky převahu.
Nějaká data mají na TSK - například v ročence 2018 je pentlogram průjezdů severozápadní částí okruhu, tedy tunely....zkusím to sem nějak dostat.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ML90 »

pivko píše:Nicméně se mi zdá, že ty názory podsouvající, že jezdit autem je něco špatného, čtu v médiích dnes a denně.
Slovo "zdá" je naprosto zásadní :) Takhle to vyznívá jako pohled z vlastní bubliny (nic proti, v té obzvlášť dnes žije každý, ale je fajn ji občas s něčím konfrontovat). Já třeba nic takového v mainstreamových českých médiích nevidím. Minimálně rozhodně ne "dnes a denně".
pivko píše:Třeba komentář kritizující stavbu paralelní dráhy letiště od Apoleny Rychlíkové ČRo zařadil, opačný názor jsem u nich nezaznamenal, byť si myslím, že má mezi veřejností i odborníky převahu.
A tady je to zase slovo "myslím" :) Na základě čeho?
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od mts »

to pivko: proc by meli byt zpoplatneni rezidenti nejakou nizsi castkou? Rezidenti jsou nejaka lepsi kasta?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Aram96 »

Protože jsou to rezidenti, to je jasné i mě z vidlákova, ach bože .. :roll:
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od mts »

Aha. A proc by nekdo, kdo bydli ve vedlejsim bloku mel platit jinou cenu nez nekdo, kdo bydli za dvema bloky?
Odpovědět

Zpět na „Praha“