I/43 Lanškroun - obchvat

Brno (I/42) – Boskovice (I/19, I/73) – Svitavy (D35) – Opatov (I/14) – Lanškroun – Štíty (I/11) – Králíky (I/11) – Polsko
butes
Příspěvky: 67
Registrován: 16.12.2018 0:36:40

I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od butes »

Oživení obchvatu Lanškrouna. Ve hře je nadále přeložka k D35, na sever k hranicím zatím nic: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d ... zpravy_mvo
JakubMD
Příspěvky: 313
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od JakubMD »

Nádhera, pěkně S 9.5 a za 15 let budeme předělávat na čtyřpruh...

Další příspěvky přesunuty do tématu I/43 obecně. Jirka L.
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od Avantime »

Nový leták I/43 Lanškroun – obchvat:

https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :05:43.572

Tři kruháče na hlavní trase, dobrá sabotáž! :crazy:
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od michal »

To bude cílená snaha odradit s předstihem polský tranzit od využívání D73... :twisted:
Luďa1977
Příspěvky: 13
Registrován: 17.10.2021 15:19:57

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od Luďa1977 »

To už mohli rovnou obejít i Rudoltice,ale takhle se u nás neuvažuje.Asi jiný katastr,tak to prostě nejde.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Proč odradit? Obchvat bude potřeba tak či tak i pro druhou třídu. A část obchvatu Lanškrouna je přeci součást prodloužené 73. Avšak také pochybuji, že by se případná dálnice D73 dala prodloužit právě tudy, mezi Sázavu a Lanškroun. Původní německá dálnice se totiž stavěla vhodnějším terénem okrajem lesa východně od Sázavy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od Mike »

naopak, až to polský tranzit zahltí, tak to slavně za nějaké to mega předěláme ... :zvraci:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Myslím, že než se cokoli v tomto regionu nainvestuje i do příprav, tak by se mělo fakt řešit, jestli teda Poláci budou tu dálnici chtít dotáhnout až na hranice a tudíž asi bude potřeba vyřešit a vymyslet, kudy táhnout 4-pruh u nás. Jestli až k D35 nebo využít S44. Teprve podle toho zahájit přípravy těchto či jiných staveb. Jenže než to těm u nás nahoře dojde (mám na mysli MD, ne ani tak politiky), tak Polák dostane stavební povolení a začíná stavět ten hraniční úsek. :crazy:

Že by obchvat Lanškrouna měl využití i po případném odklonu dopravy jinam, o tom docela pochybuju...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Využití bych se nebál. Obchvaty se stavějí i druhých tříd. Ale nespěchal bych :-) Proč by to stát měl stavět pro nějakou budoucí dvojku.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od Mike »

myslím, že tvé přání bude splněno
s dopravní infrastrukturou tento stát nespěchá již asi 27 let :zvraci:

až se zase bude debatovat o "nezbytnosti" zvýšení ceny DK
tak tady mohla vyrůst dálnice, která by si uživatele určitě našla, a na ní mohl narůst i výběr
ale to se radši zdraží a udělí se vyjímky, než vybírat na více kilometrech...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Matezs
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2020 0:21:07
Bydliště: Svitavy

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od Matezs »

Aktualizovaný leták: V roce 2021 zpracována vyhledávací a technická studie. Následně byl zpracován Záměr projektu, který CK MD schválila 31. 1. 2023. Následovat bude proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Bude zadáno zpracování dokumentace pro zjišťovací řízení.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Tak tohle se doufám nikdy nepostaví. Jen 3 kruháče ? A není to málo Antone Pavloviči ?
oakenfold
Příspěvky: 178
Registrován: 17.12.2021 21:03:41

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od oakenfold »

Na MUK tam nejsou intenzity a na příkladu Chýnova je jasně vidět, že kruháč je mnohem bezpečnější řešení. Až se Češi naučí jezdit, tak můžou být normální křižovatky.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Až tahle silnice bude dvojkou, ať si to kraj postaví. Tohle nemá se silnicí první třídy vůbec nic společného. Návrh co je v letáku je na vyhazov. Kruháč s nějakou místní silnicí a na konci trasy kruháč na stykovou křižovatku. Na zblití. Možná by šel přežít kruháč s tou dvojkou.
darwousek
Příspěvky: 930
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od darwousek »

Souhlasím s Aramem. Tohle je fakt na zblití. To že tam nejsou na múk intenzity mě nezajímá... Tak ať si tam ty stykovky jsou ale 1 nebo 2 , ne 3 OK a 1 stykovka.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
mindik
Příspěvky: 67
Registrován: 22.9.2022 8:58:12

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od mindik »

Aram96 píše: 7.8.2023 11:35:39 Až tahle silnice bude dvojkou, ať si to kraj postaví. Tohle nemá se silnicí první třídy vůbec nic společného. Návrh co je v letáku je na vyhazov. Kruháč s nějakou místní silnicí a na konci trasy kruháč na stykovou křižovatku. Na zblití. Možná by šel přežít kruháč s tou dvojkou.
To jo, ale to byste to musel udělat mimoúrovňově. V místech, kde jsou kruháče by byly křižovatky dost nebezpečné. S tou dvojkou je to paradoxně jediné místo, kde by být nemusel. V ostatních případech jsou zrovna v místech OK i místní komunikace, které předpokládám budou chtít napojit pomocí OK, jinak by to bylo dost komplikované.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Ne, je to všechno naprosto špatně. S tou III/36810 má být most, takže mimoúrovňově, ano. Napojení je hned kousek vedle.
Kruháč s tou dvojkou lze ještě pochopit, ano. Nicméně na této silnici si umím bez problému představit i průsečnou křižovatku. Tohle se nemůže srovnávat s Chýnovem ani za nic. Samozřejmě by se to muselo pořádně označit, že tam nově je "v cestě" nová silnice, která je hlavní. Ale nemůže se z toho důvodu stavět kruháč. Vždyť na tom obchvatu bude pár aut. Takže tento kruháč budiž, ale nevím, proč zrovna tady nemůže být průsečná s odbočováky vpravo i vlevo.
A kruháč na konci stavby je na facku nejvíce. Tam má vést přeložka plynule dál a se silnicí z Lanškrouna má být styková křižovatka.

A kdyby se tam někdy dotáhla přeložka I/43 od D35 a pak na hranice, tak to chce všude na trase MÚK, takže by se pak obhájila MÚK jak s tou dvojkou, tak by asi vznikla MÚK místo toho prvního kruháče a napojovalo by to starou 43 a tu trojku.

Je to projekt jak pro méně významnou silnici druhé třídy, tohle nemá v přípravě ŘSD co hledat. Šílenost jak od 30 pro Prahu. :zvraci:

A celkově, jak tohle za půl miliardy může udělat ekonomiku, mi není docela jasné. Vždyť na tom obchvatu nic jezdit nebude, drtivá většina dopravy má v Lanškrouně zdroj/cíl. To se bude stavět kvůli těm 50, 60 kamionům nebo těm 2000 OA ? Víc tam toho jezdit nemá odkud. :crazy: To tam bývají takové kolony ve špičkách ? Podělil by se někdo o zkušenosti ? Já tudy jel jen jednou před pár lety a prostě pohoda jazz. Na tohle snad v nejbližších 20 letech peníze nebudou. Má to smysl jedině až s celou velkou přeložkou 43.
mindik
Příspěvky: 67
Registrován: 22.9.2022 8:58:12

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od mindik »

Když se podíváte pozorně, tak OK s III/36810 tam není kvůli silnici III. třídy, ale kvůli přivaděči k D35 I. třídy. Takže tam je OK jasná, další varianta je pak MÚK, jak píšete, ale do toho teď asi nechce nikdo investovat. S II/315 by teoreticky být nemusela, je to vcelku přehledné křížení, ale možná tam jsou plány na rozšíření průmyslové zóny.

"A kruháč na konci stavby je na facku nejvíce. Tam má vést přeložka plynule dál a se silnicí z Lanškrouna má být styková křižovatka."

U Albrechtic, je, myslím si, právě problém s místnímy komunikacemi. Jsou tam 2 v místě plánované křižovatky, a také výhledové poměry jsou zde dost bídné. Navíc tam jedete 50, takže to máte jedno. Za mě to tam je v pořádku, nejlevnější varianta.

Kolony ve špičce jsou, ale troufám si tvrdit, že je to spíš místní dopravou, která se potkává na OK v centru, navíc s chodci, kteří moc nemají kudy jinudy procházet. Spíše než obchvat si troufám tvrdit by pomohl nadchod/podchod u kruhového objezdu. případně napojení průmyslové zóny na západě na výpadovku na Svitavy.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Díky za info.
Ale vždyť píšu, že jestli se tam má napojovat přeložka od D35, tak tam stejně bude muset být MÚK a žádný kruháč, takže je úplně zbytečný. Viděl bych tam právě most a s případnou stavbou přeložky k D35 by se tam dostavěly větve pro MÚK. Ten most by tam tudíž měl smysl i tak. Na rozdíl od OK.

Ale už s tím končím, nevím, proč to tu vlastně řešíme, když celý ten záměr je popravdě dost neživotaschopný sám o sobě. Ať už tam budou kruháče nebo ne. Ve městě je dle sčítání 11.000 vozidel, to je na takové město naprosto normální stav a obchvaty se nestaví. A kamionů tam už vůbec není nějak hodně. Tohle nechápu, že prošlo přes CK MD. :ko: A i tak to je stejně záměr spíš tak do zásobníku pro Babišův národní plán, nikoli že by se to reálně dostalo k realizaci. To se snad nestane.

To jako pardon, to by se měly dát peníze rozhodně radši na obchvat Hodonína na I/51, který byl nedávno vyřazen z přípravy pro špatnou ekonomiku. Prostě nemůže stát říct "tady je to drahé, to se stavět nebude, ale tady je to levné, byť to potřeba není, tak to postavíme". To nemá s řádným hospodářem nic společného. Tady bych proti betonování krajiny tedy s chutí protestoval. :) A když už by se měl stavět tento, tak ať tu dopravu taky zrychlí, a ne že budou na 3 km 3 kruháče, to může vymyslet jen de*il bez pardonu. Smysl dává opravdu jeden. A vůbec smysl dává obchvat jen s celou tou přeložkou.
mindik
Příspěvky: 67
Registrován: 22.9.2022 8:58:12

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od mindik »

Ještě bych doplnil, že dává smysl nejen s přeložkou, ale i s úsekem k Dolní Lipce. Zpracovat záměr za mě v pořádku, ale realizace těchto 3 staveb by měla být nějak koordinována. Za mě osobně by bylo lepší se Albrechticím vyhnout, ale to je od Lanškrouna dost problematické. Snad jediné místo bez bourání by mohlo být zde: https://mapy.cz/s/cosobamotu

Alternativně přivaděč vést jen pro Lanškrounsko, bez nutnosti obchvatu (nicméně za 15 minut jste na dálnici u Svitav po současné I43) a tah na Polsko z D35 vést po německé variantě, jak píšete, klidně jen se stoupáky. Nicméně kaminony budou mít bez tunelů v zimě problém v jakékoliv z obou variant.
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od _jan91 »

Předem podotýkám, že jsem v těchto končinách byl párkrát v životě, a už je to dost dlouho, co jsem tam byl naposledy. Ale tento obchvat, jak je navržený mi opravdu přijde zbytečný - z hlediska trasování, budoucího napojení případných návazných úseku a obligátního znepříjemnění jízdy těmi kruháči je to opravdu na úrovni silnice II. třídy. Jak je uvedeno v sousedním vlákně, že už možná i něco takového probíhá, měl by se pořádně prověřit celý úsek od D35 po polské hranice z hlediska výhledových intenzit (=kategorie) a trasování, jestli to táhnout na méně vytížený čtyřpruh I/44 a následný šestipruh na D35 nebo rovnou ke Starému Městu po samostatném tělese. Vzhledem k tomu, že se I/73 snad už definitivně postaví ve čtyřpruhu, nabízelo by se napojení rovnou na I/73 a minimálně v půlprofilu budoucího čtyřpruhu výhradně s MÚK. Tuto silnici vnímám podobně jako např. I/7, I/26, I/38 atd., tj. jako takovou výplňovku pro přeshraniční tranzit mezi dvěma vzdálenějšími dálnicemi. A zrovna tady jsou ty dálnice sakra daleko a jediné podobné spojení je řešené I/33. Takže se moc neohlížet na intenzity a stavět min. S11,5, ideálně třípruh (jako na D49) a nadjezdy rovnou na čtyřpruh. Dělat to už s výhledem na to, že se to postaví až před rokem 2040, v celé délce a koordinovaně s polskými záměry. Pořádně! A plány na tento obchvat rovnou zahodit...
darwousek
Příspěvky: 930
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od darwousek »

No mě by něco D35-Polsko napadalo ale je to taková fantasmagorie s 8,5 km dlouhým tunelem mezi Lanškrounem a Štíty :) . Viz. https://mapy.cz/s/nohokajona . Samozřejmě by to bylo ideální celé rovnou 4-pruh a napojit to na tu Polskou plánovanou dálnici.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od kot »

Jj pánové, ale až po dostavění základní dálniční sítě.
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od PetrN »

_jan91 píše: 7.8.2023 18:11:45 ...jestli to táhnout na méně vytížený čtyřpruh I/44 a následný šestipruh na D35 nebo rovnou ke Starému Městu po samostatném tělese.
By mě zajímal ten váš šestipruh na D35 :-) jestli máte na mysli úsek Mohelnice-Olomouc, tak ten by byl do budoucna rozhodně fajn protože se tam dají očekávat opravdu velké intenzity, ale nevěřím že se tam něco takového podaří protlačit. Budeme rádi když se podaří alespoň rozšíření na plnohodnotnou dálniční kategorii D27,5
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/43 Lanškroun - obchvat

Příspěvek od mapman »

Šestipruhem pravděpodobně myslí ty přidané pruhy ve stoupání/klesání na úseku Maletín - Mohelnice.
Odpovědět

Zpět na „I/43“