[D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Ano, vozovka bude rozšířena provizorně na 12,5 m, oproti 11,5 m při modernizaci. Doprava bude v provizoriu veden i v zimě.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Přemýšlím, jak se dostat do Brna, ale zároveň se mu vyhnout... Na služební cestě člověk může řídit jen 9 hodin, to bude radost toto. A radovat se budeme nepřetržitě několik let...
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Při modernizaci byla šířka 11,5 m jen jedním směrem. Tím druhým vedlo omezení už rozšířenou dálnicí na 12,25 m a komplikace nebyly o nic menší. Tady bude rozšířena na 12,5, tzn. širší o 12,5 cm v každém směru, což u mě teda není "daleko širší"
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Hoši, hoši, co to tu motáte. Hlavně nepleťte dohromady šířku zpevnění a volnou šířku mezi svodidly, ta je obvykle o metr větší než šířka zpevnění.
Modernizovaná D1 měla před rozšířením šířku zpevnění 10,75 m, po modernizaci má 11,5 m. Jízdní pruhy při režimu 2+2/0 byly široké 2,5+3,15 m, zbývajících 0,2 m připadá na dočasné svodidlo mezi protisměrnými pruhy.
D1 u Brna má šířku zpevnění stejnou - 10,75 m a pro provizorní vedení jsou tu přísnější požadavky na šířku provizorních pruhů, a to min. 2,75+3,25 m, což při započtení 0,2 m pro dočasné svodidlo mezi protisměrnými pruhy dělá minimum 12,2 m pro šířku zpevnění - v projektech je pak napsáno ještě o 5 cm víc, tj. 12,25 m.
Modernizovaná D1 měla před rozšířením šířku zpevnění 10,75 m, po modernizaci má 11,5 m. Jízdní pruhy při režimu 2+2/0 byly široké 2,5+3,15 m, zbývajících 0,2 m připadá na dočasné svodidlo mezi protisměrnými pruhy.
D1 u Brna má šířku zpevnění stejnou - 10,75 m a pro provizorní vedení jsou tu přísnější požadavky na šířku provizorních pruhů, a to min. 2,75+3,25 m, což při započtení 0,2 m pro dočasné svodidlo mezi protisměrnými pruhy dělá minimum 12,2 m pro šířku zpevnění - v projektech je pak napsáno ještě o 5 cm víc, tj. 12,25 m.
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Díky za odpověď.
Ještě mě zajímá napojení z Vídeňské -> Vyškov. to už bude řešeno do zúžení a bude tam stopka?
Ještě mě zajímá napojení z Vídeňské -> Vyškov. to už bude řešeno do zúžení a bude tam stopka?
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Jak tak koukám na zavřenou Kbelskou, tak dnes nemáme ve východní části Prahy Brnu co závidět...
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Když vidím ty červené mapy a čtu vaše komentáře, tak se mi "naše" kongesce v Africe zdají hned menší... díky
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Tak to teda muselo vypadat .. Tohle se mně osobně nikdy na navigaci ještě nestalo.
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Kolik hodin ta trasa trvala?
-
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Připojuji se k těm, které by zajímalo, kolik tahle trasa trvala.
Ale zároveň: zajímalo by mě, jestli by šlo postavit dálnici zhruba v téhle trase. Prostě severní obchvat Brna, křížící se s budoucí S73. Aby se jako nemuselo jezdit v podstatě přes Brno. Došlo by tím jistě k rozdělení tranzitu, ti, co by jeli do Brna, na D2 nebo D52, by jeli jihem, ale zbytek, tzn. oblast téhle dálnice a kamkoliv severně nad Brno (S73) by jeli severem. K tomu ti, co by jeli dál za Brno.
(Teda, píšu to tak, jako že se jede jen od Prahy, ale domyslete si tam i ten protisměr).
Co zdejší na to? Je to totální fantasmagorie, co NIKDY neuvidí světlo světa, nebo to je nápad, nad kterým se stojí aspoň trochu zamyslet?
Ale zároveň: zajímalo by mě, jestli by šlo postavit dálnici zhruba v téhle trase. Prostě severní obchvat Brna, křížící se s budoucí S73. Aby se jako nemuselo jezdit v podstatě přes Brno. Došlo by tím jistě k rozdělení tranzitu, ti, co by jeli do Brna, na D2 nebo D52, by jeli jihem, ale zbytek, tzn. oblast téhle dálnice a kamkoliv severně nad Brno (S73) by jeli severem. K tomu ti, co by jeli dál za Brno.
(Teda, píšu to tak, jako že se jede jen od Prahy, ale domyslete si tam i ten protisměr).
Co zdejší na to? Je to totální fantasmagorie, co NIKDY neuvidí světlo světa, nebo to je nápad, nad kterým se stojí aspoň trochu zamyslet?
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Aram96, michal: Väčšinu z toho mám najazdené (aj keď nie súvisle) a pre človeka čo to ide prvýkrát by som tipol tak 1:40. Kto je zvyknutý jazdiť cez neznáme horizonty stovkou, tak o desať minút menej. Nesmie sa zaseknúť v Lipůvce (vie urobiť kľudne 10 minút) a samozrejem vo Vyškove, ten vie byť veľmi zrádny. Cesty sú dobré (na hodne miestach opravené), vysloveného tankodromu je tam len trochu, ale sú často pomerne úzke, s kopou zákrut a cez horizonty.
NullDeVoid: Je to cez 3 kopce, úzkymi dolinami a cez CHKO. Ja by som bol dosť skeptik. Jediné volnejšie miesto je práve tam, kde sa plánuje S73.
NullDeVoid: Je to cez 3 kopce, úzkymi dolinami a cez CHKO. Ja by som bol dosť skeptik. Jediné volnejšie miesto je práve tam, kde sa plánuje S73.
-
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
asdf: Jasný, taky mám zhruba povědomí, že to tam je takový…terénně nepřívětivý. Proto se ptám.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Tak ono hlavně není třeba vymýšlet severní trasu, stačilo jít důsledně za realizací té jižní - v podobě jihozápadní, jižní a jihovýchodní tangenty... Každopádně díky za tip i reference na severní objížďku
-
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Tak až bude D1 od exitu 182 až do exitu 210 6pruh, tak to bude OK…
Nějaká vzdálenější severní propojka je něco, nad čím nepřemýšlím poprvé. Asi to je nerealizovatelné, ale to mě nikdy nezastavilo…
Nějaká vzdálenější severní propojka je něco, nad čím nepřemýšlím poprvé. Asi to je nerealizovatelné, ale to mě nikdy nezastavilo…
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Přes CHKO Moravský kras by to nešlo a nešlo by to kvůli té krasové oblasti ani podzemím. A ke všemu, proč toto vymýšlet? Kdo pojede od Prahy na sever Moravy, zvolí spíše D35. A až bude dokončena jižní část VMO, ubude na D1 i regionální zátěž.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Jen pro doplnění - když se podíváte severněji, tak I/19 historicky pokračovala z Boskovic do Prostějova a do Přerova - toto je původní cesta z Hané na Prahu, než postavili D1. Tam by to šlo.....
... ale jinak by to šlo jen přes Tišnov, Lipůvku s problémy do Blanska (úzké údolí) .... dál je CHKO Moravský kras a tato trasa vede údolím jen kousek od Macochy, Punkevní jeskyně atd... prostě středem CHKO...
... ale jinak by to šlo jen přes Tišnov, Lipůvku s problémy do Blanska (úzké údolí) .... dál je CHKO Moravský kras a tato trasa vede údolím jen kousek od Macochy, Punkevní jeskyně atd... prostě středem CHKO...
-
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Takže až nad tímhle konceptem budu příště přemýšlet, tak se pokusím si vzpomenout, že něco jako D35 existuje… Jo, to je argument, co severní obchvat Brna doopravdy plně zabíjí.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
No vzhledem k terénu severně od Brna mi přijde logické, že se uvažovalo, že se D1 ulehčí odvedením hlavních tranzitních směrů - tedy právě těmi tangentami jižně od D1, aby D1 fungovala víc pro Brno. Bohužel z toho je kočkopec, který občas na tu severní objížďku pár nešťastníků asi přivede...
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Já to tady taky znám dobře, je to jak píšeš, dokonce bych řekl, že ten časový rozdíl mezi řidičem co to zná a co nezná bude ještě klidně větší. Ale to muselo být někde na dálnici zdržení minimálně na poctivou hodinu, aby tohle vyšlo rychleji. S NA bych to tudy ale určitě neobjížděl, nicmoc, jsou tu jak slušné krpály, tak velmi úzké úseky.asdf píše: ↑22.4.2023 13:34:53 Aram96, michal: Väčšinu z toho mám najazdené (aj keď nie súvisle) a pre človeka čo to ide prvýkrát by som tipol tak 1:40. Kto je zvyknutý jazdiť cez neznáme horizonty stovkou, tak o desať minút menej. Nesmie sa zaseknúť v Lipůvce (vie urobiť kľudne 10 minút) a samozrejem vo Vyškove, ten vie byť veľmi zrádny. Cesty sú dobré (na hodne miestach opravené), vysloveného tankodromu je tam len trochu, ale sú často pomerne úzke, s kopou zákrut a cez horizonty.
NullDeVoid: Je to cez 3 kopce, úzkymi dolinami a cez CHKO. Ja by som bol dosť skeptik. Jediné volnejšie miesto je práve tam, kde sa plánuje S73.
NullDeVoid: ne, tady určitě nešlo, a to ani tunelem.
Ale ono to není potřeba. Jakmile budou stát plánované dálnice, případně pořádná I/38 na hranice s Rakouskem a 6-pruh na D1 (v tom krátkém průpletu kterému patří toto téma to chce 8-pruh), tak se Brnu trochu uleví. Akorát nebude úplně na některých úsecích vhodná alternativa při nehodě. To by řešily tangenty.
-
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Aram96: Teoreticky VMO by mohlo…? Částečně, při nehodě na specifickém místě…
Ale líbí se mi ta věta „Jakmile budou stát plánované dálnice“. Jen…chci říct, že se mi to líbí.
K I/38 se vyjadřovat asi radši nebudu, to by byl OT a rozvášnil bych se…
Jen nějak nevím… Jako část D1 od Prahy po Brno dělat jako 6pruh a okolo Brna 8 pruhů? Já nevím, přijde mi to moc… Pokud počítám s tím, že existuje D11 a D35.
Ale líbí se mi ta věta „Jakmile budou stát plánované dálnice“. Jen…chci říct, že se mi to líbí.
K I/38 se vyjadřovat asi radši nebudu, to by byl OT a rozvášnil bych se…
Jen nějak nevím… Jako část D1 od Prahy po Brno dělat jako 6pruh a okolo Brna 8 pruhů? Já nevím, přijde mi to moc… Pokud počítám s tím, že existuje D11 a D35.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
VMO ano, jenže právě zbydou ty úseky, které jsem myslel: od exitu 182 po 190 a od exitu 203 po 210. Tam je jen souběžný 2-pruh. To prostě pro 6-pruhovou dálnici není alternativa. Navíc je ve špičkách - když se stávají nehody - zacpaná i sama o sobě. Ale věřím, že na 6-pruhu bude těch nehod ještě méně, navíc je tam více místa na objetí.
Důležité je, aby to ve finálním stavu bylo opravdu zkapacitněné. Ty současné plány třeba na křižovatku Brno-jih jsou doslova na přes dr*ku. Jednopruhové připojování a odbočování D1-D2(+kolektory). To je prostě špatně a ve špičkách se to bude stejně štosovat. Přitom stačí udělat připojování jak třeba na MÚK Hulín a bude to na věky stačit. To, co plánují, to mělo už 20 let stát a ne se stavět v nadcházejících letech.
8 pruhů by mělo být jen mezi exity 194 a 196. V exitu 194 by vedly 4.pravé pruhy do této křižovatky a dál na Prahu pořád 3+3 až ke Kývalce (možná v budoucnu dál). A v exitu 196 by do/z křižovatky měly jít pruhy dva. Zbydou dva na Ostravu a za exitem 196 se vytvoří 3.pruh postupným připojováním provozu z D2. A pak 6-pruh až k Vyškovu, kde se to rozděluje a vystačí to na 100 let.
Snad je to srozumitelné, ale prostě ten průpletový úsek má mít 8 pruhů včetně těch přídatných.
Důležité je, aby to ve finálním stavu bylo opravdu zkapacitněné. Ty současné plány třeba na křižovatku Brno-jih jsou doslova na přes dr*ku. Jednopruhové připojování a odbočování D1-D2(+kolektory). To je prostě špatně a ve špičkách se to bude stejně štosovat. Přitom stačí udělat připojování jak třeba na MÚK Hulín a bude to na věky stačit. To, co plánují, to mělo už 20 let stát a ne se stavět v nadcházejících letech.
8 pruhů by mělo být jen mezi exity 194 a 196. V exitu 194 by vedly 4.pravé pruhy do této křižovatky a dál na Prahu pořád 3+3 až ke Kývalce (možná v budoucnu dál). A v exitu 196 by do/z křižovatky měly jít pruhy dva. Zbydou dva na Ostravu a za exitem 196 se vytvoří 3.pruh postupným připojováním provozu z D2. A pak 6-pruh až k Vyškovu, kde se to rozděluje a vystačí to na 100 let.
Snad je to srozumitelné, ale prostě ten průpletový úsek má mít 8 pruhů včetně těch přídatných.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
Náš největší problém je nedokončená základní dálniční síť a proto si nedokážeme představit, jak dopravní zátěž bude vypadat poté. Pozorujeme přetíženou dálnici tuhle a támhle, ale její zátěž převezme jiná, stále nedokončená trasa. Podobně u Brna. Trasu PL-Ostrava-Videň (Bratislava) převezme D55. Trasu E461 Svitavy-Vídeň zase převezme (snad jednou) dokončená tangenta vyhýbající se D1. Trasa Praha-Ostrava převezme zátěž z D1. Takže nakonec zůstane D1 kolem Brna výrazně odlehčena.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
D55 převezme leda tak OA, nikoliv NA. Leda že by pak začaly jezdit přes Bratislavu... A těžko se dá v případě Jižní tangenty mluvit o odlehčení D1 kolem Brna, když je Jižní tangenta napojena na D1 na 198.km přes D2. Myslím, že problém je spíš to, že aniž bychom měli hotovou základní dálniční síť, nemáme v záloze legislativní plán a územní rezervu na její rozšiřování. Čili nové dálnice už budou v podstatě nerealizovatelné. A pokud má být budoucnost v podobě elektrických tahačů s dojezdem 300 km, jak jsem tuhle s hrůzou četl, tak provoz neubyde. Ale bude nám tragicky chybět odstavná plocha, která bude zapotřebí násobně větší... Situace kolem Brna mi přijde totálně tragická - jednak v neschopnosti rozšířit D1, jednak v neschopnosti naplánovat nějakou fukční síť kapacitních komunikací, které by eliminovaly nutnost vést vše po jedné jediné dálnici. Která by přitom ve dvou zásadních tranzitních směrech nebyla nejkratší trasou. Mám na mysli relace Praha-Bratislava a PL-AT. Všechny tři tangenty měly být obdobou Pražského okruhu. Ten je alespoň v územně plánovací dokumentaci. Takhle je v plánech jen část, která ale vlastně odlehčí jen té nejméně vytížené I/52...
Re: [D1] 01191.C Brno centrum – Brno jih
D1 to samozřejmě odlehčí právě proto, že se ten provoz odpojí už v této křižovatce "než" se připojí mega provoz z D2 na Prahu. Kvůli tomu (mimojiné) vznikla celá myšlenka jižní tangenty, která odlehčí tomu nejzatíženějšímu úseku. A je správná. Jen ta křižovatka D1xD2 tomu není přizpůsobena, vůbec.
Zase má jít veškerý provoz z D1 na D2 + do kolektoru jedním pruhem. To je naprosto předpotopní řešení. Dtto připojování z D2 na D1. Přestavba samozřejmě pomůže, ale nebude to zdaleka postaveno tak, jak si křížení dvou 6-pruhů zaslouží a jak by to bylo kapacitní i ve špičkách. Je to zase po česku trapně jednopruhové a udělané napůl. My se to prostě nenaučíme.
Tangenty by to chtělo, s tím souhlasím, ale reálně to vidím tak do 40.let, dříve ne. Jsem zvědavý, jestli se někdy v této dekádě začne vracet JZT do ZUR JMK. Lze uznat, že není nutná. Ale pomůže samotné déjedničce a rozložil by se provoz. A S-J provoz by potom nemusel na D1 najíždět vůbec, to je její hlavní přínos.
Jinak myslím, že D55 odvede i dost NA, ne jen OA. Bude to kratší a terén bude určitě rovnější. Jen chvíli nepojedou po dálnici a to jim až tak nevadí, zůstane tam doslova pár obcí v Rakousku. (slovy dvě obce) Naopak bych řekl, že je klidně možné, že nějaké NA to tudy začnou jezdit už po dobudování těch prvních úseků D55 na Slovácku.
Zase má jít veškerý provoz z D1 na D2 + do kolektoru jedním pruhem. To je naprosto předpotopní řešení. Dtto připojování z D2 na D1. Přestavba samozřejmě pomůže, ale nebude to zdaleka postaveno tak, jak si křížení dvou 6-pruhů zaslouží a jak by to bylo kapacitní i ve špičkách. Je to zase po česku trapně jednopruhové a udělané napůl. My se to prostě nenaučíme.
Tangenty by to chtělo, s tím souhlasím, ale reálně to vidím tak do 40.let, dříve ne. Jsem zvědavý, jestli se někdy v této dekádě začne vracet JZT do ZUR JMK. Lze uznat, že není nutná. Ale pomůže samotné déjedničce a rozložil by se provoz. A S-J provoz by potom nemusel na D1 najíždět vůbec, to je její hlavní přínos.
Jinak myslím, že D55 odvede i dost NA, ne jen OA. Bude to kratší a terén bude určitě rovnější. Jen chvíli nepojedou po dálnici a to jim až tak nevadí, zůstane tam doslova pár obcí v Rakousku. (slovy dvě obce) Naopak bych řekl, že je klidně možné, že nějaké NA to tudy začnou jezdit už po dobudování těch prvních úseků D55 na Slovácku.