I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Mě spíše udivuje co tam ta STOPka dělá. Asi kdyby nefungovali semafory ale je tam i tak ten dej přednost a ten by mohl stačit .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
§ 76 odst. 6 zákona o silničním provozu:
(6) Světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost.
(6) Světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Ano je to tak. Svislá značka upravuje přednosti v případě, že je SSZ v režimu blikající oranžová případně nefunguje. https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=752 ... 67119&z=18
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
VIDEO: Opravy mostu Otakara Ševčíka v Brně. Prohlédněte si stavbu z dronu
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... -brno.html
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... -brno.html
Zedňa
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Myslíte, že by to fungovalo v ČR ?
- Přílohy
-
- 364049087_588129473507039_6576951732510558230_n.jpg (167.44 KiB) Zobrazeno 1895 x
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Ne. Než světelnými signály řízené křižovatky, to už jsou lepší kruháče a při rozměrech záboru (a počtech mostů) jeden velkej přes.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Dovolím si oponovat, právě ukázaná varianta DDI (Diverging Diamond Interchange) je velmi efektivní pro takové křižovatky (Kosodélné MUK), kde jsou velmi silné levé odbočení z jednoho prostého důvodu, a to že se vzájemně nekříží. Řízení celé křižovatky probíhá velmi jednoduše na dvě fáze SSZ
Dle mých dostupných informací se silně uvažuje nad pilotní realizací takové křižovatky v Bratislavě. Jinak v české normě je tato možnost velmi okrajově zanesena také u podkapitoly "nekonvenční typy křižovatek"
Konkrétně na této křižovatce jsme úpravu DDI aplikovali v rámci jednoho ještě nedokončeného výzkumného projektu TAČRu zabývajícím se hlouběji nekonvenčními křižovatky. Z mikrosimulací i kontrolního posudku vycházelo významné zlepšení plynulosti hlavně u levých odbočení. Ještě lepší výsledky by byly v případě silnějších levých odbočení a slabších přímých proudů. Konkrétně tady ten případ je poměrně hraniční pro aplikaci DDI z hlediska rozměrů - vzdálenosti těch křižných bodů, tady to je nějakých 80-90m, běžně se navrhují v USA třeba 200m, ale je spousta realiazcí s rozměry 100-150m...
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Praktickou zkušenost nemám (neměl jsem možnost takovou křižovatku po delší dobu sledovat), ale při pohledu na tuto křižovatku, dokáže šest na světlech stojících vozidel jedoucích rovně odbočení doleva zcela zablokovat, takže žádný úspěch. Jediné co by tomu pomohlo je překřížení udělat mimoúrovňově. A nebo nekřížit, ale most udělat patrový.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Tohle asi dává smysl pouze tam, kde jsou silní levá odbočení, ale nelze tam postavit klasickou osmičku. Chápu to správně ? Pokud by to bylo na místech, kde je provoz rovně velmi minoritní, tak mě to přijde velmi kulantní řešení. Já si to naopak umím představit komplet bez světel, ale to by byl na ČR, uznávám, opravdu silný nezvyk.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Zdaleka ne, i při poměru odbočení 1-2-1 (25% doleva, 50% rovně, 25% doprava) z obou směrů vychází kapacitně furt o 30% vyšší než u konvenčního uspořádání, ale při větší vzdálenosti vzájemně překřížených bodů (150-200m), v tomto případě kdy je to kolem 90m zatím nemám podklady..Aram96 píše: ↑9.8.2023 11:31:31 Tohle asi dává smysl pouze tam, kde jsou silní levá odbočení, ale nelze tam postavit klasickou osmičku. Chápu to správně ? Pokud by to bylo na místech, kde je provoz rovně velmi minoritní, tak mě to přijde velmi kulantní řešení. Já si to naopak umím představit komplet bez světel, ale to by byl na ČR, uznávám, opravdu silný nezvyk.
Jo a varianta klasického uspořádání bez světel? to si upřímně nedokážu v silnějším provozu představit, stačí se podívat jak to vypadá o kousek dál na východ na MUK Ostravská x Holzova
-
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Jo, tohle jsem taky viděl, prý to je velmi efektivní. Je to na první pohled neintuitivní, ale eliminuje to spoustu kolizních míst a prý to je plynulejší.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Ne ne, v Brně jsem samozřejmě nemyslel. Bez světel jakože obecně někde místo klasické kosodélné křižovatky. A je pravda, že tam už zase nebude takový provoz, aby se tohle řešení vyplatilo. Takže varianta bez světel je asi pasé.PetrN píše: ↑9.8.2023 13:06:32Zdaleka ne, i při poměru odbočení 1-2-1 (25% doleva, 50% rovně, 25% doprava) z obou směrů vychází kapacitně furt o 30% vyšší než u konvenčního uspořádání, ale při větší vzdálenosti vzájemně překřížených bodů (150-200m), v tomto případě kdy je to kolem 90m zatím nemám podklady..Aram96 píše: ↑9.8.2023 11:31:31 Tohle asi dává smysl pouze tam, kde jsou silní levá odbočení, ale nelze tam postavit klasickou osmičku. Chápu to správně ? Pokud by to bylo na místech, kde je provoz rovně velmi minoritní, tak mě to přijde velmi kulantní řešení. Já si to naopak umím představit komplet bez světel, ale to by byl na ČR, uznávám, opravdu silný nezvyk.
Jo a varianta klasického uspořádání bez světel? to si upřímně nedokážu v silnějším provozu představit, stačí se podívat jak to vypadá o kousek dál na východ na MUK Ostravská x Holzova
Jinak to tedy koukám, že i při tak silném provozu rovně to je kapacitnější. Jakože to je kapacitnější i než kdyby byla klasická kosodélná MÚK ale doplněná o světla ? Jinak těch 150 - 200 m to je celkem důležité dodat, protože to se v praxi u nás jen tak nevyskytne.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Kouzlo je ve velmi jednoduchém signálním plánu, který vyžaduje pouze dvě fáze, kdy není potřeba žádná vyhrazená fáze pro levé odbočení. Zatímco na klasické kosodélné je průšvih že doleva odbočující vozidla z hlavní se vzájemně dvakrát překříží a vzniká tak nutnost řídit minimálně ve třech fázích i pro zajištění připojení vedlejších...
Ono to bude podobně vycházet i v případě kratší vzdálenosti. Podle toho se i volí varianta signálního plánu (buď se pustí zelená vlna v jednom směru a pak v druhém - krátká vzdálenost, nebo v případě dlouhé vzdálenosti se pustí protisměrné zelené a než auta dojedou k druhému křížení tak se fáze přepnou a tím pádem projedou plynule.
Každopádně se testovalo takové uspořádání přímo na této křižovatce na skutečných naměřených intenzitách odpolední špičky a vycházelo to rozhodně lépe než v základním stavu před rekonstrukcí.
Zobecněné porovnání kapacit na kratší vzdálenost (100m) ještě budeme dopracovávat, a dám vědět
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
PetrN: díky za rozšíření obzorů, nevěřil bych, že toto řešení může být až tak účinné. Tak třeba do budoucna najde využití právě na té zmiňované křižovatce Ostravská x Holzova
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
PetrN: rovněž díky. Fakt zajímavé. Se SSZ si to popravdě umím bez problému představit i v ČR, proč ne. Prostě máte zelenou, tak jedete, zdar. Nic neobvyklého tam není. Kromě lepšího levého odbočení z hlavní na rampu je tu ale zásadně lepší odbočení z ramp doleva. Prostě vidím samé výhody. Když se k tomu přičte ta časová úspora a tím pádem vyšší kapacita kvůli signalizačnímu plánu ..
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Zajímalo by mě, kdy se pustí do rozšíření severní mostovky na úkor díry, která tam doteď byla (viz. video v čase 0:39) aby mohl být prodloužen levý odbočovák směr na D1 (viz. výkres zde z 27.10.2022). Pokud mě paměť neklame, na západní polovinu celého díla mají čas do konce ledna
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Mně připadne, že se tam skoro nic neděje a je to nejpomalejší stavba v Brně. Jestli nebylo lepší ty mosty zbourat a vybetonovat znovu. Kdyby tímto tempem stavěli Tomkáč, tak do bude stavba na deset let.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
no nevidím do toho, ale taky mi to tak subjektivně přijde... Každopádně původně to bylo plánované na 4 roky a ve VŘ bylo jedním z kritérií čas realizace a vítězná firma nabídka 2 roky... Tak jsem zvědav, jestli se od ledna bude jezdit po západní polovině a jestli bude v tu dobu už most rozšířený tak jak je ve výkresu...
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Z fb primátorky
Oprava vodovodu je dlouhodobě velký strašák pro Židenice, za mě správný krok to zkoordinovat. Ale teď to teda bude fakt peklo, už se těším na konec roku 2024, kdy snad půjde vše do provozu.Havárie a problémy s dodávkou vody na Gajdošově trápí Židenické poměrně často. Už velmi potřebnou rekonstrukce vodovodního řadu v této ulici jsme proto spojili s aktuální rekonstrukcí nedalekého mostu Otakara Ševčíka a rozestavěného úseku velkého městského okruhu, kvůli kterým už jsou v lokalitě nastaveny objízdné trasy. Oprava tak začne ještě letos v listopadu a dojde ke koordinaci dvou zakázek: Jedna zahrnuje Gajdošovu od mostu po křížení s Podpísečnou, druhá pak tu část ulice od Mikšíčkovy po Bubeníčkovu. Práce budou trvat přibližně rok.
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Na jednu stranu už omezení na mostě je, ale ještě před ním je docela rušná křižovatka Gajdošovy s Táborskou. Nevím, jestli by nebylo bývalo lepší počkat rok na otevření estakády na Rokytovu, bo přes Vinohrady vznikne atraktivní objízdná trasa.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Kdepak, "objízdná" trasa kolem spalovny už teď je na hraně či za hranou kapacity zejména ráno, a to křižovatka Jedovnická x Bělohorská a SSZ Bělohorská x rampa Ostravská... budoucí levé odbočení z estakády na Rokytovu je koncipované kapacitně tak na cílovou dopravu na Vincky/Líšeň. Než bude tunel Vinohrady a VMO Bělohorská, tak hlavní proud na D1 od Tomkáče bude vždy kolem Staré Osady (tj. nikoliv přes estakádu) - toto podpoří i významně navýšená kapacita pro levé odbočení na Ostravskou na mostě Otakara Ševčíka (viz. výkres zde ve vláknu z 27.10.2022)