Doprovodky
Doprovodky
Tzn. doprovodné silnice dálnic jsou nějak oficiálně schválené, třeba ministerstvem dopravy? Google poradil jenom ČSN 73 6100-2 - Názvosloví pozemních komunikací.
Např. Mezi Brnem a Jihlavou je při pohledu do mapy celkem jasné, že doprovodka D1 je silnice II/602 ("stará brněnská silnice"). Ale od Jihlavy do Prahy už to tak jasné není. Nabízí se II/112, ale ta končí v Benešově, nebo I/38 a I/2.
Např. Mezi Brnem a Jihlavou je při pohledu do mapy celkem jasné, že doprovodka D1 je silnice II/602 ("stará brněnská silnice"). Ale od Jihlavy do Prahy už to tak jasné není. Nabízí se II/112, ale ta končí v Benešově, nebo I/38 a I/2.
Re: Doprovodky
Žádný oficiální seznam doprovodných komunikací neexistuje, byť jsou snahy zavést systém tzv. náhradních tras (známé např. v Německu a Rakousku pod písmenem U XX). Zatím se ale musíme spokojit s tím, že doprovodnou komunikací je jakákoliv silnice, která umožnuje objet dálniční úsek v jeho bezprostředním okolí.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Doprovodky
Když nemáme oficiální doprovodky, tak vlastně zbytečně přečíslováváme staré silnice na řadou 6xx?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Doprovodky
Já to přeznačování na II/6xx beru. Alespoň je ta doprovodka něčím odlišená. Spíš naopak nechápu proč se na D1,D4 a na starších úsecích D6,D7 nějaká ta soubĕžná komunikace na II/6xx nepřeznačí.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Doprovodky
Právě. Zavedli jsme systém značení doprovodek, jenže jen některých. Pokud bychom očíslovali všechny doprovodky, mohli bychom po každém sjezdu z dálnice přerušovaným rámečkem označit směr k doprovodce a tedy i směr objízdné trasy. Když jste kvůli zácpě nuceni z D1 sjet na exitu 162, dozvíte se akorát kudy do okolních obcí, ale nikoli k 602. Pokud by tam kromě Bíteše byla i směrovka :602: Brno+Praha, řidičům co to tam neznají by to pomohlo a zbytečně by nebrzdili zmatkováním provoz.
Samozřejmě označení některých doprovodek komplikují kraje a obce, kteří se bojí, že se přes ně pohrne doprava. Ona se tudy stejně pohrne, ale nechtějí mít oficiální značení.
Samozřejmě označení některých doprovodek komplikují kraje a obce, kteří se bojí, že se přes ně pohrne doprava. Ona se tudy stejně pohrne, ale nechtějí mít oficiální značení.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Doprovodky
Tam, kde není doprovodka 6xx, je to spíše tím, že tam nevede souvislá doprovodka, která by mohla být alespoň tou dvojkou. Spíše je to uzounká klikatice vesnicemi.
Jediné, co třeba nechápu, proč není označeno jako dvojka, je potenciální II/652. Navíc má být v celé délce D52 (už i přes nádrže). Někde v peáži s jinou dvojkou .. to by nevadilo. Ale její stav je na dvojku naprosto odpovídající.
Jediné, co třeba nechápu, proč není označeno jako dvojka, je potenciální II/652. Navíc má být v celé délce D52 (už i přes nádrže). Někde v peáži s jinou dvojkou .. to by nevadilo. Ale její stav je na dvojku naprosto odpovídající.
Re: Doprovodky
Díky za odpovědi. S tím souvisí otázka, proč dochází k přeznačování souběžné silnice I. třídy na II. třídu (II/603 atd.)? Třeba na Slovensku mají souběžně s D1 I/61 a I/18, proč to nejde u nás?
Re: Doprovodky
Těch důvodů je víc, ale ten nejpodstatnější z poslední doby je ten, že doprovodky podél dálnic nejsou určené pro tranzit a je žádoucí na nich zakázat průjezd tranzitních NA nad 12 t, což jde na silnici II. třídy, ale už nejde na silnici I. třídy. Navíc nedává smysl, aby se ŘSD jako státní správce dálnic staral i souběžné silnice, které slouží hlavně místní dopravě.
Re: Doprovodky
Na Slovensku sú súbežne cesty spoplatnené rovnakým mýtom ako diaľnice (a navýšil by som to ešte viac) aby sa ten tranzit úplne vylúčil.
Keď je niekto idiot a zvolí si nižšiu triedu, nech platí a to mýto aj tak zaplatia koncoví zákazníci, dopravca to znášať nebude.
Či to platí štátny správca alebo krajsky, je to úplne jedno, aj tak to niekto zaplatiť musí.
Keď je niekto idiot a zvolí si nižšiu triedu, nech platí a to mýto aj tak zaplatia koncoví zákazníci, dopravca to znášať nebude.
Či to platí štátny správca alebo krajsky, je to úplne jedno, aj tak to niekto zaplatiť musí.