Doprovodky

Odpovědět
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Doprovodky

Příspěvek od KarelLer »

Tzn. doprovodné silnice dálnic jsou nějak oficiálně schválené, třeba ministerstvem dopravy? Google poradil jenom ČSN 73 6100-2 - Názvosloví pozemních komunikací.

Např. Mezi Brnem a Jihlavou je při pohledu do mapy celkem jasné, že doprovodka D1 je silnice II/602 ("stará brněnská silnice"). Ale od Jihlavy do Prahy už to tak jasné není. Nabízí se II/112, ale ta končí v Benešově, nebo I/38 a I/2.
mapman
Autor
Příspěvky: 5764
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Doprovodky

Příspěvek od mapman »

Žádný oficiální seznam doprovodných komunikací neexistuje, byť jsou snahy zavést systém tzv. náhradních tras (známé např. v Německu a Rakousku pod písmenem U XX). Zatím se ale musíme spokojit s tím, že doprovodnou komunikací je jakákoliv silnice, která umožnuje objet dálniční úsek v jeho bezprostředním okolí.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Doprovodky

Příspěvek od Honey72 »

Když nemáme oficiální doprovodky, tak vlastně zbytečně přečíslováváme staré silnice na řadou 6xx? :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Doprovodky

Příspěvek od kot »

Ale Honey ...!
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Doprovodky

Příspěvek od darwousek »

Já to přeznačování na II/6xx beru. Alespoň je ta doprovodka něčím odlišená. Spíš naopak nechápu proč se na D1,D4 a na starších úsecích D6,D7 nějaká ta soubĕžná komunikace na II/6xx nepřeznačí.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Doprovodky

Příspěvek od Honey72 »

Právě. Zavedli jsme systém značení doprovodek, jenže jen některých. Pokud bychom očíslovali všechny doprovodky, mohli bychom po každém sjezdu z dálnice přerušovaným rámečkem označit směr k doprovodce a tedy i směr objízdné trasy. Když jste kvůli zácpě nuceni z D1 sjet na exitu 162, dozvíte se akorát kudy do okolních obcí, ale nikoli k 602. Pokud by tam kromě Bíteše byla i směrovka :602: Brno+Praha, řidičům co to tam neznají by to pomohlo a zbytečně by nebrzdili zmatkováním provoz.
Samozřejmě označení některých doprovodek komplikují kraje a obce, kteří se bojí, že se přes ně pohrne doprava. Ona se tudy stejně pohrne, ale nechtějí mít oficiální značení.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Doprovodky

Příspěvek od Aram96 »

Tam, kde není doprovodka 6xx, je to spíše tím, že tam nevede souvislá doprovodka, která by mohla být alespoň tou dvojkou. Spíše je to uzounká klikatice vesnicemi.
Jediné, co třeba nechápu, proč není označeno jako dvojka, je potenciální II/652. Navíc má být v celé délce D52 (už i přes nádrže). Někde v peáži s jinou dvojkou .. to by nevadilo. Ale její stav je na dvojku naprosto odpovídající.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Doprovodky

Příspěvek od KarelLer »

Díky za odpovědi. S tím souvisí otázka, proč dochází k přeznačování souběžné silnice I. třídy na II. třídu (II/603 atd.)? Třeba na Slovensku mají souběžně s D1 I/61 a I/18, proč to nejde u nás?
mapman
Autor
Příspěvky: 5764
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Doprovodky

Příspěvek od mapman »

Těch důvodů je víc, ale ten nejpodstatnější z poslední doby je ten, že doprovodky podél dálnic nejsou určené pro tranzit a je žádoucí na nich zakázat průjezd tranzitních NA nad 12 t, což jde na silnici II. třídy, ale už nejde na silnici I. třídy. Navíc nedává smysl, aby se ŘSD jako státní správce dálnic staral i souběžné silnice, které slouží hlavně místní dopravě.
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Doprovodky

Příspěvek od Rio13zm »

Na Slovensku sú súbežne cesty spoplatnené rovnakým mýtom ako diaľnice (a navýšil by som to ešte viac) aby sa ten tranzit úplne vylúčil.
Keď je niekto idiot a zvolí si nižšiu triedu, nech platí a to mýto aj tak zaplatia koncoví zákazníci, dopravca to znášať nebude.
Či to platí štátny správca alebo krajsky, je to úplne jedno, aj tak to niekto zaplatiť musí.
Odpovědět

Zpět na „Dálnice“