Začala oprava části zvlněné dálnice u Ostravy, náklady platí stavební firmy
4. dubna 2022 14:10
Čtyřkilometrový dálniční úsek mezi Bohumínem a Antošovicemi opravují od pondělí v rámci reklamace společnosti Eurovia a Porr. Stavební práce nebudou ŘSD nic stát, jde o opravy v rámci reklamace vad vzniklých už při stavbě dálnice D1, dříve D47.
Ostravská zvláštnost: poněkud houpavá dálnice.
Až několikaletý soudní spor vedl k úspěchu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve sporu o kvalitu dálnice mezi Ostravou a Bohumínem. Ty začalo ŘSD vést krátce po zprovoznění dálničního úseku, když se na něm začaly postupně projevovat nejrůznější vady.
Stavitelé ale byli proti a tak se stroje v rámci reklamace vrací na dálnici až letos.
„Opravy proběhnou na základě nálezu Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR, který ŘSD obdrželo v červnu loňského roku a ve kterém bylo vyhověno v naprosto převažující většině žalovaných vad žalobním nárokům ŘSD,“ konstatoval mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
„Rozhodčí soud nařídil zhotoviteli stavby, firmám Eurovia CS a Porr odstranění uznaných žalovaných vad v termínu do osmnácti měsíců od vydání rozhodčího nálezu,“ dodal mluvčí.
Kvůli problémům při stavbě dálnice vedoucí do Polska byla na některých místech snížena rychlost vozidel i na 80 kilometrů v hodině. I zde totiž kvůli špatnému podloží docházelo ke zvlnění vozovky, což je na dálnicích na Ostravsku problém na více místech.
Že ke zvlnění došlo vinou použití nevhodného materiálu potvrdil Rozhodčí soud i v případě právě opravovaného dálničního úseku.
„Rozhodčí senát v odůvodnění uvedeného nálezu také potvrdil, že použitím materiálu ze studeného odvalu NH a ocelárenské strusky zhotovitel stavby porušil smlouvu s ŘSD,“ nastínil Rýdl.
Dálnice by se měla opravovat do konce srpna, oprava postupně čeká oba směry. Po dobu prací bude provoz veden v jednom z pruhů v obou směrech, řidiči se tak musí připravit na možné kolony.
Na řadu přijdou i „skokanské můstky“
Ještě větší omezení pak možná čekají trasu ostravské dálnice D1 v dalších letech. Zástupci ŘSD věří, že uspějí v dalších sporech, které se týkají úseků od křižovatky D1 s Rudnou ulicí až po křižovatku u Vrbice.
Právě tyto úseky neblaze proslavily ostravskou dálnici svými „skokanskými můstky“, které měly vzniknout opět použitím nevhodných materiálů do náspů.
I tam proto byla v minulosti rychlost opakovaně snížena, „hrby“ se několikrát frézovaly, ale po čase se nerovnosti většinou objevily znovu.
„Soudní spory ohledně těchto úseků ještě běží, ale věříme, že uspějeme,“ řekl Jiří Hlavatý, ředitel úseku kontroly kvality staveb ŘSD. „Celý proces je časově hodně náročný, hlavně co se znaleckých posudků týče, nevíme, kdy bude rozhodnuto.“
Termíny dalších oprav nejsou jasné
Kdy se začnou opravovat i nejpostiženější části dálnice zatím není jasné. Zástupci ŘSD ale už dnes ví, že by případné opravy byly mnohem rozsáhlejší.
„Nechali jsme si zpracovat studii, která říká, že v případě uvedení dálnice do požadovaného stavu by na těchto úsecích mohlo vést i k úplnému přerušení provozu na této komunikaci,“ vysvětlil Jiří Hlavatý.
Podle dřívějších prohlášení zástupců ŘSD by se případné „velké“ opravy ostravské části D1 musely koordinovat s další velkou stavbou na území kraje, modernizací silnice I/48 mezi Bělotínem a Novým Jičínem.
Poté by totiž následně vedla hlavní objízdná trasa pro kamiony a tranzitní dopravu. „S takovým využitím počítáme a věříme, že bychom tuto trasu takto mohli využít,“ potvrdil plán Jiří Hlavatý.
Autor: Darek Štalmach
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/dal ... zpravy_dar
Začala oprava zvlněné dálnice u Ostravy, na náklady stavební firmy
Články z novin a internetu - domácí
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion