Vítěz soutěže na 2. etapu severního obchvatu Prešova na R4

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Vítěz soutěže na 2. etapu severního obchvatu Prešova na R4

Příspěvek od Diaľničiar »

Víťaz verejnej súťaže na výstavbu druhej etapy severného obchvatu Prešova je známy

Ponuka bola nižšia o necelý milión eur ako druhého uchádzača.
BRATISLAVA/PREŠOV: Združenie R4 severný obchvat Prešova II. etapa je víťazom verejnej súťaže na výstavbu druhej etapy severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4. Informuje o tom na webovej stránke Úrad pre verejné obstarávanie.

Združenie tvoria spoločnosti EUROVIA SK, a.s. ako vedúci člen a ďalšími sú EUROVIA CS, a.s., SMS a.s., VÁHOSTAV – SK, a.s. a TuCon, a.s. Uspeli s ponukou 337 745 665 eur. Ich ponuka bola nižšia o necelý milión eur ako ponuka druhého uchádzača.

Termín stále prekladali
Kritériami na vyhodnotenie bola navrhovaná cena a lehota výstavby. V tej druhej všetci traja uchádzači určili rovnaký čas, a to 1464 dní.

Predpokladanú hodnotu zákazky Národná diaľničná spoločnosť odhadla na 263 miliónov eur. Tender však vypisovala v čase pred vojnou na Ukrajine. Po jej začiatku narástli v stavebníctve ceny a zvýšila sa aj inflácia.

Národná diaľničná spoločnosť ešte vo februári 2022 informovala, že vyhlásila verejné obstarávanie na II. etapu severného obchvatu Prešova. Lehotu na predkladanie ponúk preložila sedemkrát.

V marci, tesne pred otváraním obálok, združenie Náš Prešov usporiadalo protest, aby ich „vypočuli kompetentní“ a konečne otvárali ponuky v sľubovanom termíne a začala sa výstavba rýchlostnej komunikácie R4 – 2. etapy severného obchvatu mesta Prešov.

„Proces verejného obstarávania bude ukončený až podpisom zmluvy s úspešným uchádzačom. Do tohto momentu by nebolo zo strany NDS korektné poskytovať akékoľvek informácie o priebehu verejného obstarávania a súvisiacich procesoch, aby sme neovplyvňovali priebeh verejnej súťaže,“ reagovala Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti na otázky, aký bude ďalší postup, či niektorá zo spoločností nepodala námietku a kedy by mohla byť podpísaná zmluva so zhotoviteľom.

Pribudne aj tunel
Druhá etapa severného obchvatu Prešova bude mať dĺžku 10,2 kilometra. Začínať sa bude v mimoúrovňovej križovatke Prešov-sever a končiť v križovatke Kapušany. Trasa nadväzuje na už rozostavený úsek prvej etapy severného obchvatu Prešova.

Súčasťou úseku bude 12 mostných objektov rôznej dĺžky a približne 1,9 kilometra dlhý tunel Okruhliak.

Prvá etapa finišuje
Rozostavaný je od roku 2019 úsek R4 Prešov – severný obchvat, I. etapa. Celková suma na výstavbu 4,3 kilometra dlhého úseku je stanovená na takmer 143 miliónov eur. Súčasťou je aj tunel Bikoš s dĺžkou 1 150 metrov. Odovzdanie diela by malo byť 31. júla 2023.

Motoristom ušetrí približne desať minút. Národná diaľničná spoločnosť predpokladá intenzitu dopravy v počte 15-tisíc vozidiel za 24 hodín. Stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu. Zhotoviteľom stavby je Váhostav-SK a TuCon.

Zvyšok je ešte v príprave
Severný obchvat Prešova, jeho prvá aj druhá etapa, sú súčasťou plánovanej rýchlostnej cesty R4, ktorá má prepojiť Maďarsko s Poľskom. V súčasnosti je v prevádzke obchvat Svidníka a úsek Košice – Milhosť. So začatím výstavby ďalších plánovaných sa momentálne do roku 2028 nepočíta.

Chýbajúce úseky R4 medzi Prešovom a štátnou hranicou s Poľskom sú v príprave. Len na jeden je právoplatné územné rozhodnutie a spracovaná dokumentácia pre stavebné povolenie.

Na ďalšie tri úseky je spracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie a pri zvyšných štyroch úsekoch je ukončený proces posudzovania vplyvov na životné prostredie. Plánované úseky R4 majú dĺžku 65 kilometrov.

Minister dopravy v minulosti uviedol, že niektoré úseky R4 môžu byť preklasifikované a zaradia sa medzi prioritnejšie. Najnovšie hovorí o možnosti financovanie prostredníctvom projektu verejno-súkromného partnerstva, takzvané PPP.

Súťažili traja
Do súťaže sa zapojili okrem víťazného Združenia R4 severný obchvat Prešova II. etapa ďalšie dva subjekty. Druhé miesto obsadil Doprastav, a.s. s ponukou 338 727 965 eur a tretiu priečku obsadilo združenie firiem R4 HOCHTIEF – Metrostav. Tvoria ho HOCHTIEF SK s.r.o., HOCHTIEF CZ a. s., HOCHTIEF Infrastructure GmbH, Metrostav DS a.s. a Metrostav TBR a.s. Ich ponuka bola 346 856 768 eur.

https://www.aktuality.sk/clanok/GGRQ11o ... -je-znamy/
Zamčeno

Zpět na „2023 Svět“