Víťaz verejnej súťaže na výstavbu druhej etapy severného obchvatu Prešova je známy
Ponuka bola nižšia o necelý milión eur ako druhého uchádzača.
BRATISLAVA/PREŠOV: Združenie R4 severný obchvat Prešova II. etapa je víťazom verejnej súťaže na výstavbu druhej etapy severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4. Informuje o tom na webovej stránke Úrad pre verejné obstarávanie.
Združenie tvoria spoločnosti EUROVIA SK, a.s. ako vedúci člen a ďalšími sú EUROVIA CS, a.s., SMS a.s., VÁHOSTAV – SK, a.s. a TuCon, a.s. Uspeli s ponukou 337 745 665 eur. Ich ponuka bola nižšia o necelý milión eur ako ponuka druhého uchádzača.
Termín stále prekladali
Kritériami na vyhodnotenie bola navrhovaná cena a lehota výstavby. V tej druhej všetci traja uchádzači určili rovnaký čas, a to 1464 dní.
Predpokladanú hodnotu zákazky Národná diaľničná spoločnosť odhadla na 263 miliónov eur. Tender však vypisovala v čase pred vojnou na Ukrajine. Po jej začiatku narástli v stavebníctve ceny a zvýšila sa aj inflácia.
Národná diaľničná spoločnosť ešte vo februári 2022 informovala, že vyhlásila verejné obstarávanie na II. etapu severného obchvatu Prešova. Lehotu na predkladanie ponúk preložila sedemkrát.
V marci, tesne pred otváraním obálok, združenie Náš Prešov usporiadalo protest, aby ich „vypočuli kompetentní“ a konečne otvárali ponuky v sľubovanom termíne a začala sa výstavba rýchlostnej komunikácie R4 – 2. etapy severného obchvatu mesta Prešov.
„Proces verejného obstarávania bude ukončený až podpisom zmluvy s úspešným uchádzačom. Do tohto momentu by nebolo zo strany NDS korektné poskytovať akékoľvek informácie o priebehu verejného obstarávania a súvisiacich procesoch, aby sme neovplyvňovali priebeh verejnej súťaže,“ reagovala Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti na otázky, aký bude ďalší postup, či niektorá zo spoločností nepodala námietku a kedy by mohla byť podpísaná zmluva so zhotoviteľom.
Pribudne aj tunel
Druhá etapa severného obchvatu Prešova bude mať dĺžku 10,2 kilometra. Začínať sa bude v mimoúrovňovej križovatke Prešov-sever a končiť v križovatke Kapušany. Trasa nadväzuje na už rozostavený úsek prvej etapy severného obchvatu Prešova.
Súčasťou úseku bude 12 mostných objektov rôznej dĺžky a približne 1,9 kilometra dlhý tunel Okruhliak.
Prvá etapa finišuje
Rozostavaný je od roku 2019 úsek R4 Prešov – severný obchvat, I. etapa. Celková suma na výstavbu 4,3 kilometra dlhého úseku je stanovená na takmer 143 miliónov eur. Súčasťou je aj tunel Bikoš s dĺžkou 1 150 metrov. Odovzdanie diela by malo byť 31. júla 2023.
Motoristom ušetrí približne desať minút. Národná diaľničná spoločnosť predpokladá intenzitu dopravy v počte 15-tisíc vozidiel za 24 hodín. Stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu. Zhotoviteľom stavby je Váhostav-SK a TuCon.
Zvyšok je ešte v príprave
Severný obchvat Prešova, jeho prvá aj druhá etapa, sú súčasťou plánovanej rýchlostnej cesty R4, ktorá má prepojiť Maďarsko s Poľskom. V súčasnosti je v prevádzke obchvat Svidníka a úsek Košice – Milhosť. So začatím výstavby ďalších plánovaných sa momentálne do roku 2028 nepočíta.
Chýbajúce úseky R4 medzi Prešovom a štátnou hranicou s Poľskom sú v príprave. Len na jeden je právoplatné územné rozhodnutie a spracovaná dokumentácia pre stavebné povolenie.
Na ďalšie tri úseky je spracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie a pri zvyšných štyroch úsekoch je ukončený proces posudzovania vplyvov na životné prostredie. Plánované úseky R4 majú dĺžku 65 kilometrov.
Minister dopravy v minulosti uviedol, že niektoré úseky R4 môžu byť preklasifikované a zaradia sa medzi prioritnejšie. Najnovšie hovorí o možnosti financovanie prostredníctvom projektu verejno-súkromného partnerstva, takzvané PPP.
Súťažili traja
Do súťaže sa zapojili okrem víťazného Združenia R4 severný obchvat Prešova II. etapa ďalšie dva subjekty. Druhé miesto obsadil Doprastav, a.s. s ponukou 338 727 965 eur a tretiu priečku obsadilo združenie firiem R4 HOCHTIEF – Metrostav. Tvoria ho HOCHTIEF SK s.r.o., HOCHTIEF CZ a. s., HOCHTIEF Infrastructure GmbH, Metrostav DS a.s. a Metrostav TBR a.s. Ich ponuka bola 346 856 768 eur.
https://www.aktuality.sk/clanok/GGRQ11o ... -je-znamy/
Vítěz soutěže na 2. etapu severního obchvatu Prešova na R4
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion