I/23 obchvat Třebíče
Re: I/23 obchvat Třebíče
Ono je celkem otázkou zda je vůbec reálný I/23 dostat do nějakýho skutečně použitelnýho stavu pro potřeby tranzitu, protože těch závad je víc než dost, a některé jsou řešitelné dost složitě.
Re: I/23 obchvat Třebíče
Rozhodně by neměla aspirovat. To by se musela stavět komplet v nové stopě (až na pár úseků) a to IMHO nemá opodstatnění. Když už, tak by taková silnice měla vést jižněji a být úplně novou trasou, aby propojila odlehlé regiony na jihu kraje Vysočina s Brnem či ČB. Navíc tam je příhodnější terén. Vytvářet komfortní trasu místo I/23, aby přebírala dopravu z D1 je naprosto kontraproduktivní.KarelLer píše: ↑8.6.2023 11:20:07 A neměla by 23 aspirovat na to, aby to byla tranzitní silnice? Nebo jinak, její závady se snad postupně podaří odstranit, nestane se potom pro tranzit zajímavější?
EDIT: myslím, že si málokdo užívá jízdu po D1. Alternativní spojení z Brna na západ by se hodilo. Bohužel současná 23 nemá moc dobré parametry.
Budiž, vyřešme ucpanou Třebíč - a jak píše Honey, většinu dne jde projet naprosto v pohodě - jakožto velké město na trase. K tomu ještě Rosice. Zbytek silnice nechat jak je, maximálně řešit nějaké bodové závady, JEN POKUD se tam opakované stávají nehody. Šmitec.
Jinak by měly jít peníze rozhodně spíš do přivaděčů k D1, některé jsou přímo otřesné. Rozhodně je za mě na místě postavit např. obchvat Náměště n.Oslavou a Jinošova na 399 právě ve směru Vladislav - D1. 360 už je díky kraji Vysočina suprová, ještě dodělat Velmez.
23 zůstane nadále regionální jedničkou s průjezdem obcemi. Za mě by se měla rozhodně přeřadit do dvojek a byla by řekněme páteřní dvojkou. Protože její kategorie je na některých úsecích tragická i na tu dvojku. V mapě by to prostě oranžová být rozhodně neměla.
Honey: Tranzit tady není kdovíjaký - souhlas. Že je kvůli tomu podoba obchvat správná - nesouhlas. Ten obchvat bude sloužit skutečně především příměstské dopravě, jenže se chystá novostavba, kde už teď je jasné, že tam bude kvůli hluku MPR 70, možná i 50. Navíc se chystají přeložky na 351, tato stavba bude totiž obchvatem Třebíče i pro směr po této silnici - budoucí hlavní štráse do EDU. Ale obchvat to vůbec nereflektuje. Západní řekněme 1/3 obchvat měla být vedena dál od města, napojila by pomocí MÚK i 410 a na konci ještě právě i tu 405. Eliminovala by i další železniční přejezd a také průjezd (byť kolem pár baráků) Červenou hospodou. Prostě by toho ta přeložka řešila o dost více, a 100% by to vyšlo levněji, než s hloubeným tunelem, 10 m opěrnými zdmi, PHS přes celou trasu apod. Zavléká se to zbytečně doprostřed zástavby, v tomto je to za mě špatně uchopené. Zbytek stavby (ty 2/3) nemám co vytknout, MÚK, stoupáky i oddělení vyloženě místní dopravy mezi těmi dvěma MÚK. Prostě
Třebíč to neskutečně vyhrála, protože je 23 mezi jedničkami. Tohle by kraj nikdy nezaplatil, možná tak s 80 % podporou z EU. A přitom jde opravdu o dvojku, jedničkou 23 není ani stavebně, ani významem.
Re: I/23 obchvat Třebíče
Vydáno souhlasné stanovisko EIA: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... ryStan.pdf
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 27.2.2023 5:45:32
- Bydliště: Stochov
Re: I/23 obchvat Třebíče
https://zdopravy.cz/ctyrmiliardovy-obch ... ky-191446/
Čtyřmiliardový obchvat Třebíče dostal zelené razítko, stavět se má za tři roky
Čtyřmiliardový obchvat Třebíče dostal zelené razítko, stavět se má za tři roky
Re: I/23 obchvat Třebíče
To je spíše průtah než obchvat, na části trasy je rychlost snížena na 50 km/h, neboť vede přes zastavěné území Třebíče.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/23 obchvat Třebíče
Mě to vůbec nepřekvapuje . Stačí se kouknout na Strakonice.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/23 obchvat Třebíče
Gratuluji Třebíči, že bude mít za státní peníze průtah městem a už je nejvyšší čas začít plánovat skutečný obchvat.
Re: I/23 obchvat Třebíče
1) Kudy byste chtěli ten obchvat vést? Tam moc možností není
2) Transit tam je malej a nikdy na I/23 nebude. Většinu provozu tam tvoří místní a ti spíš ocení "průtah" než obchvat 5 km od značky Třebíče
2) Transit tam je malej a nikdy na I/23 nebude. Většinu provozu tam tvoří místní a ti spíš ocení "průtah" než obchvat 5 km od značky Třebíče
Re: I/23 obchvat Třebíče
Zkoušel jsem si klikat do map.cz a vyšlo mi tohle cosi https://mapy.cz/s/mufodazoco . Aneb společný obchvat Vladislavy a Třebíče. Ano vím že je to fantasmagorie .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/23 obchvat Třebíče
Už druhý průtah budou mít. Existovala varianta velkého obchvatu, prosazovaná odpůrci. Byla i ve vyhledávací studii Viapont 2004.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)