Vestecká spojka
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Arame, že se ti nechce zpátky na zem, viď ?
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Nechce se mu
Vestecká spojka ve 4 pruhu je mrtvý projekt a je to škoda. Ale rozhodně nesouhlasím s tím, že D3-západní bez ní postrádá smysl. Ten počet vozidel z ní jedoucí do centra opravdu není tak veliký jak by se mohlo zdát. A pořád platí, že tu VS vznikne, jen nebude tak kapacitní, jak se původně plánovalo. Takže když někdo bude chtít do centra a po D1 mu to přijde daleko, tak si to může zkrátit po Vestecké nebo i Kunratické spojce.
Vestecká spojka ve 4 pruhu je mrtvý projekt a je to škoda. Ale rozhodně nesouhlasím s tím, že D3-západní bez ní postrádá smysl. Ten počet vozidel z ní jedoucí do centra opravdu není tak veliký jak by se mohlo zdát. A pořád platí, že tu VS vznikne, jen nebude tak kapacitní, jak se původně plánovalo. Takže když někdo bude chtít do centra a po D1 mu to přijde daleko, tak si to může zkrátit po Vestecké nebo i Kunratické spojce.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Nemusí být kapacitní, stačí 1+1 a vše mimoúrovňově...
Re: Vestecká spojka
Nejlépe 1+1 vše mimoúrovňové s mosty a podjezdy s rezervou na 2+2.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Vestecká spojka
D3 zapadni i bez VS smysl samozrejme dava. Kdo jede po D3 přes Prahu cisty tranzit, tomu je VS ukradena. Kdo jede v Praze kamkoliv na levem brehu, VS taky nepotrebuje. Kdo jede v Praze kamkoliv na vychod od linie Prumyslova-Ceskobrodska-Spojovaci tak se bez VS taky obejde. Pro zbytek by absence VS asi byla problém ale snad jednou bude aspoň ve forme SPMV 1+1 s MUK.
Re: Vestecká spojka
Pro začátek bude stačit 2+2 mohou být úzké s odbočovacími pruhy v křižovatkách řízených SSZ řízené zelenou vlnou. V okolí křižovatek rezervy na případné MÚK v budoucnu.
Něco jako Kbelská tam se kolem Proseka dodělávali dvě MÚK co se pamatuji. - Já vím tyto doby jsou pryč.
PS: Stejně nejlepší by to bylo modernizovat Kunratickou spojku a doplnit ji o přímé napojení na D1 a Vesteckou spojku
Něco jako Kbelská tam se kolem Proseka dodělávali dvě MÚK co se pamatuji. - Já vím tyto doby jsou pryč.
PS: Stejně nejlepší by to bylo modernizovat Kunratickou spojku a doplnit ji o přímé napojení na D1 a Vesteckou spojku
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Tak je pravda, že alespoň nějaké propojení snad vznikne, to je opravdu hodně důležité, i když to nebude kapacitní komunikace.mapman píše:Nechce se mu
Vestecká spojka ve 4 pruhu je mrtvý projekt a je to škoda. Ale rozhodně nesouhlasím s tím, že D3-západní bez ní postrádá smysl. Ten počet vozidel z ní jedoucí do centra opravdu není tak veliký jak by se mohlo zdát. A pořád platí, že tu VS vznikne, jen nebude tak kapacitní, jak se původně plánovalo. Takže když někdo bude chtít do centra a po D1 mu to přijde daleko, tak si to může zkrátit po Vestecké nebo i Kunratické spojce.
Nicméně je opravdu nefér, že zastánci západní varianty opravdu často argumentovali VS jako přivaděčem do centra z D3.
Ale po informaci, že většina dopravy do centra mířit nebude, tedy uznávám, že je i samostatný projekt D3 bez VS ekonomicky obhajitelný. Vždy to dříve vyznívalo přesně naopak. Protože kdykoli se řešila třeba kapacita okruhu kolem napojení D3 (že nebude stačit 4-pruh na D0 mezi D3 a D1, či ani na opačnou stranu, kde jsou tunely), tak to bylo argumentováno právě rychlým odvodem velké části dopravy na VS a do centra/na MO.
Re: Vestecká spojka
Pokud VS někdy vznikne tak jen jako 1+1, na další pruhy tam nebude rezerva např. u projektovaných mostů, musely by se zbourat a postavit znovu. Varianta modernizace Kunratické spojky tu už byla x-krát a není to z mnoha důvodů (ochrana území kolem Hrnčířských luk, napojení na D1 apod.) moc reálné. Z mého pohledu je celá tahle akce (převod D1 v pražském úseku do vlastnictví hl. města) jen vyvrcholením mnohaleté snahy o vybudování exitu 4 a komerční zhodnocení pozemků, které leží už léta ladem a přitom mají značnou hodnotu. A jestli někdy vznikne i VS tak zřejmě jen v úseku mezi D1 a ulicí K Šeberovu, protože MČ Šeberov touží po obchvatu zatímco Vestec spojku nechce, i když moc možností jak do procesu zasahovat nemá. V daném místě navíc v minulých letech vznikly nové stromové aleje (alej Svobody 2019 a alej Prince Philipa 2022) a to i za aktivního přispění Středočeského kraje. Kácet stromy, které financovala britská královská rodina by asi nebylo moc košer. Stávající část VS (přivaděč od D0) bude dle mého do budoucna sloužit jako příjezd k budoucímu sběrnému parkovišti u konečné stanice D Depo Písnice + stejně jako dnes bude končit na Vídeňské. Bude se tam stavět mimo jiné i trasa pro metrobus z Jesenice přes Vestec, vznikne obchvat Písnice, otevře se snad konečně i ten nešťasný exit z D0 apod. a samozřejmě to vše dramaticky změní napojení D3 u Jesenice, čili dopravní situace v dané lokalitě se časem výrazně změní, otázka jen jestli k lepšímu nebo spíše k horšímu. Na VS se už léta třese i pražské ANO (Prokop), který to chce jako spojnici mezi D3 a Prahou 11. Dokud ale nevznikne 511 tak jsou to stejně jen takové mokré sny...dvs píše:Pro začátek bude stačit 2+2 mohou být úzké s odbočovacími pruhy v křižovatkách řízených SSZ řízené zelenou vlnou. V okolí křižovatek rezervy na případné MÚK v budoucnu.
Něco jako Kbelská tam se kolem Proseka dodělávali dvě MÚK co se pamatuji. - Já vím tyto doby jsou pryč.
PS: Stejně nejlepší by to bylo modernizovat Kunratickou spojku a doplnit ji o přímé napojení na D1 a Vesteckou spojku
Re: Vestecká spojka
Ještě poznámka k té vzdálenosti mezi Chodovem (km 0 D1) a MÚK Václavice na D3. Po D1, D0 a D3 to bude 42 km, po D1, I/3 a II/112 to bude 41 km...
K té VS ještě pár situací křižovatek z DUR, jako je to tragédie, o tom žádná.
Nejdřív okružní křižovatka pod D1: Pak následuje styková SSZ s připojením komerční zóny: Pak je tam nějaká šílená OK pro výhledové plochy komerce, asi nej zvěrstvo: Následuje mimoúrovňové vykřížení se silnicí Rozkoš - Hrnčíře: Pak okružka se silnicí Zdiměřice - Hrnčíře: A nakonec jediná normální MÚK s II/603: Minimálně v případě těch dvou OK by to chtělo turbo OK s dvěma pruh přímo přes OK.
K té VS ještě pár situací křižovatek z DUR, jako je to tragédie, o tom žádná.
Nejdřív okružní křižovatka pod D1: Pak následuje styková SSZ s připojením komerční zóny: Pak je tam nějaká šílená OK pro výhledové plochy komerce, asi nej zvěrstvo: Následuje mimoúrovňové vykřížení se silnicí Rozkoš - Hrnčíře: Pak okružka se silnicí Zdiměřice - Hrnčíře: A nakonec jediná normální MÚK s II/603: Minimálně v případě těch dvou OK by to chtělo turbo OK s dvěma pruh přímo přes OK.
Re: Vestecká spojka
Jj, alespoň tenhle ústupek.
Re: Vestecká spojka
Takže z toho bude prostě taková městská sběrná komunikace řekněme (neznám přesné názvosloví). Asi tak bylo rozhodnuto, v takovém provedení ale souhlasím s tím, že stačí asi jen ten 2-pruh. Ale jestli tam vyroste hromada obchoďáků a kanclů a kdoví čeho, tak ani pro tu místní dopravu nemusí ten 2-pruh stačit.
Za mě 100 krát lepší je mít buď všechno SSZ nebo všechno turbookružky. Obyč kruháč na takové komunikaci je fakt mimo. A jednou to a jednou to mi přijde rovněž špatně.
A jestli tam bude MPR 50, tak nevím, proč ta styková nemůže být jen normální styková křižovatka s odbočovacími a připojovacími pruhy, včetně toho pro levé odbočení na hlavní (tak aby z vedlejší dával každý přednost jen jednomu směru). Není na obyč křižovatce SSZ zbytečnost ? Nebo kdyby tam odbočovalo opravdu hodně dopravy, tak také neřeknu, ale to podle počtu pruhů nevypadá.
Za mě 100 krát lepší je mít buď všechno SSZ nebo všechno turbookružky. Obyč kruháč na takové komunikaci je fakt mimo. A jednou to a jednou to mi přijde rovněž špatně.
A jestli tam bude MPR 50, tak nevím, proč ta styková nemůže být jen normální styková křižovatka s odbočovacími a připojovacími pruhy, včetně toho pro levé odbočení na hlavní (tak aby z vedlejší dával každý přednost jen jednomu směru). Není na obyč křižovatce SSZ zbytečnost ? Nebo kdyby tam odbočovalo opravdu hodně dopravy, tak také neřeknu, ale to podle počtu pruhů nevypadá.
Re: Vestecká spojka
Achjo tak jsem si najivně myslel že bude Vestecká spojka něco jako součást městského okruhu,nebo aspoň kapacitní spojka D0-D1. Jenže ono to vypadá že to bude druhá souběžná Kunratická spojka... . Ta MPR 50 km/h mě taky ničí počítal jsem aspoň s 70. Zástavbou to konec konců nevede.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Vestecká spojka
MPR 50 je moje domněnka/dotaz. Jestli tam má být, nevím. Ale skladbou celé trasy bych ji očekával.
Re: Vestecká spojka
No jestli opravdu proleze varianta i s tou úplně zbytečnou OK tak bych se MPR 50 ani nedivil . A obecně na tu důležitost stavby mi přijde že z Vestecké spojky chtějí udělat další Kunratickou spojku. Dokonce to Kunratickou spojku kopíruje i tím SSZ ......
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Vestecká spojka
Jakože když se kdysi rozhodovalo o tom jestli postaví v rámci okruhu JV dlouhou nebo krátkou trasu a vybrali a zrealizovali tu dlouhou, tak následně po x letech by měli postavit ještě i tu krátkou? No nevím, ale takhle by to asi fungovat nemělo. O VS se sice občas píše jako o propojení mezi D3 a Prahou, ale ty parametry tomu opravdu neodpovídají. Jde hlavně o zhodnocení soukromých pozemků určených ke komerční zástavbě. Časem zjistíme co si pánové Ivan Zach a David Beran, majitelé pozemků u Šeberova, nakonec u investora prosadí.darwousek píše:Achjo tak jsem si najivně myslel že bude Vestecká spojka něco jako součást městského okruhu,nebo aspoň kapacitní spojka D0-D1. Jenže ono to vypadá že to bude druhá souběžná Kunratická spojka... . Ta MPR 50 km/h mě taky ničí počítal jsem aspoň s 70. Zástavbou to konec konců nevede.
Re: Vestecká spojka
Pokud si dobře pamatuju tak D0 mel puvodne jen kratkou variantu. Pak si starosta Jizaku Zapotocky vyrval tu delší variantu a následek je ten, chybi propojeni v trase byvale kratke varianty a temahle doprasenostma se to dohani. To je vecne memento, takhle to dopada, když do celkem vyladeneho optimálního konceptu zacnou zasahovat lokalni dobroserove a menit ho ku obrazu svému a mistnich volicu. Jen to zpusobi trikrat vetsi obtize za kopcem.
Re: Vestecká spojka
Jenom doplním, že starosta Zápotocký byl starostou samostatné obce Újezdu u Průhonic, nikdy nebyl starostou Jižáku ...
Re: Vestecká spojka
a já to ještě opravím, u nás v Újezdu nikdy nestarostoval, byl starostou MČ Praha-Křeslice
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 27.2.2023 5:45:32
- Bydliště: Stochov
Re: Vestecká spojka
https://zdopravy.cz/peripetie-vestecke- ... ud-195010/
Peripetie Vestecké spojky. Územní řízení bylo přerušeno sotva začalo, zasáhl soud
Peripetie Vestecké spojky. Územní řízení bylo přerušeno sotva začalo, zasáhl soud
Re: Vestecká spojka
V tom území, kudy má vést jsem byl nedávno na procházce a okolní obce tam budují rekreační zónu resp. různé aleje propojující rekreační zóny v přilehlých obcích, okruhy pro cyklisty a bruslaře a podobně. Šeberov staví nedaleko novou základní školu, Slavia tam někde plánuje tréninkové centrum, Tohle bude hodně těžko průchodné.
Re: Vestecká spojka
úplně stejně "zemřela" Nová Toužimská
se na skládce udělá načerno lesopark a je to
se na skládce udělá načerno lesopark a je to
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit