Vestecká spojka

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10510
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od kot »

Arame, že se ti nechce zpátky na zem, viď ? :P
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mapman »

Nechce se mu :)
Vestecká spojka ve 4 pruhu je mrtvý projekt a je to škoda. Ale rozhodně nesouhlasím s tím, že D3-západní bez ní postrádá smysl. Ten počet vozidel z ní jedoucí do centra opravdu není tak veliký jak by se mohlo zdát. A pořád platí, že tu VS vznikne, jen nebude tak kapacitní, jak se původně plánovalo. Takže když někdo bude chtít do centra a po D1 mu to přijde daleko, tak si to může zkrátit po Vestecké nebo i Kunratické spojce.
michal
Příspěvky: 4580
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od michal »

Nemusí být kapacitní, stačí 1+1 a vše mimoúrovňově... :D
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od darwousek »

Nejlépe 1+1 vše mimoúrovňové s mosty a podjezdy s rezervou na 2+2.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
kot
Příspěvky: 10510
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od kot »

I vy snílci !!!!
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od mts »

D3 zapadni i bez VS smysl samozrejme dava. Kdo jede po D3 přes Prahu cisty tranzit, tomu je VS ukradena. Kdo jede v Praze kamkoliv na levem brehu, VS taky nepotrebuje. Kdo jede v Praze kamkoliv na vychod od linie Prumyslova-Ceskobrodska-Spojovaci tak se bez VS taky obejde. Pro zbytek by absence VS asi byla problém ale snad jednou bude aspoň ve forme SPMV 1+1 s MUK.
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od dvs »

Pro začátek bude stačit 2+2 mohou být úzké s odbočovacími pruhy v křižovatkách řízených SSZ řízené zelenou vlnou. V okolí křižovatek rezervy na případné MÚK v budoucnu.
Něco jako Kbelská tam se kolem Proseka dodělávali dvě MÚK co se pamatuji. - Já vím tyto doby jsou pryč.
PS: Stejně nejlepší by to bylo modernizovat Kunratickou spojku a doplnit ji o přímé napojení na D1 a Vesteckou spojku
Aram96
Příspěvky: 7896
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

mapman píše:Nechce se mu :)
Vestecká spojka ve 4 pruhu je mrtvý projekt a je to škoda. Ale rozhodně nesouhlasím s tím, že D3-západní bez ní postrádá smysl. Ten počet vozidel z ní jedoucí do centra opravdu není tak veliký jak by se mohlo zdát. A pořád platí, že tu VS vznikne, jen nebude tak kapacitní, jak se původně plánovalo. Takže když někdo bude chtít do centra a po D1 mu to přijde daleko, tak si to může zkrátit po Vestecké nebo i Kunratické spojce.
Tak je pravda, že alespoň nějaké propojení snad vznikne, to je opravdu hodně důležité, i když to nebude kapacitní komunikace.
Nicméně je opravdu nefér, že zastánci západní varianty opravdu často argumentovali VS jako přivaděčem do centra z D3.
Ale po informaci, že většina dopravy do centra mířit nebude, tedy uznávám, že je i samostatný projekt D3 bez VS ekonomicky obhajitelný. Vždy to dříve vyznívalo přesně naopak. Protože kdykoli se řešila třeba kapacita okruhu kolem napojení D3 (že nebude stačit 4-pruh na D0 mezi D3 a D1, či ani na opačnou stranu, kde jsou tunely), tak to bylo argumentováno právě rychlým odvodem velké části dopravy na VS a do centra/na MO.
romul
Příspěvky: 30
Registrován: 5.10.2010 11:00:44

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od romul »

dvs píše:Pro začátek bude stačit 2+2 mohou být úzké s odbočovacími pruhy v křižovatkách řízených SSZ řízené zelenou vlnou. V okolí křižovatek rezervy na případné MÚK v budoucnu.
Něco jako Kbelská tam se kolem Proseka dodělávali dvě MÚK co se pamatuji. - Já vím tyto doby jsou pryč.
PS: Stejně nejlepší by to bylo modernizovat Kunratickou spojku a doplnit ji o přímé napojení na D1 a Vesteckou spojku
Pokud VS někdy vznikne tak jen jako 1+1, na další pruhy tam nebude rezerva např. u projektovaných mostů, musely by se zbourat a postavit znovu. Varianta modernizace Kunratické spojky tu už byla x-krát a není to z mnoha důvodů (ochrana území kolem Hrnčířských luk, napojení na D1 apod.) moc reálné. Z mého pohledu je celá tahle akce (převod D1 v pražském úseku do vlastnictví hl. města) jen vyvrcholením mnohaleté snahy o vybudování exitu 4 a komerční zhodnocení pozemků, které leží už léta ladem a přitom mají značnou hodnotu. A jestli někdy vznikne i VS tak zřejmě jen v úseku mezi D1 a ulicí K Šeberovu, protože MČ Šeberov touží po obchvatu zatímco Vestec spojku nechce, i když moc možností jak do procesu zasahovat nemá. V daném místě navíc v minulých letech vznikly nové stromové aleje (alej Svobody 2019 a alej Prince Philipa 2022) a to i za aktivního přispění Středočeského kraje. Kácet stromy, které financovala britská královská rodina by asi nebylo moc košer. Stávající část VS (přivaděč od D0) bude dle mého do budoucna sloužit jako příjezd k budoucímu sběrnému parkovišti u konečné stanice D Depo Písnice + stejně jako dnes bude končit na Vídeňské. Bude se tam stavět mimo jiné i trasa pro metrobus z Jesenice přes Vestec, vznikne obchvat Písnice, otevře se snad konečně i ten nešťasný exit z D0 apod. a samozřejmě to vše dramaticky změní napojení D3 u Jesenice, čili dopravní situace v dané lokalitě se časem výrazně změní, otázka jen jestli k lepšímu nebo spíše k horšímu. Na VS se už léta třese i pražské ANO (Prokop), který to chce jako spojnici mezi D3 a Prahou 11. Dokud ale nevznikne 511 tak jsou to stejně jen takové mokré sny...
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od mapman »

Ještě poznámka k té vzdálenosti mezi Chodovem (km 0 D1) a MÚK Václavice na D3. Po D1, D0 a D3 to bude 42 km, po D1, I/3 a II/112 to bude 41 km...

K té VS ještě pár situací křižovatek z DUR, jako je to tragédie, o tom žádná.
Nejdřív okružní křižovatka pod D1:
VS-D1.JPG
VS-D1.JPG (143.04 KiB) Zobrazeno 2763 x
Pak následuje styková SSZ s připojením komerční zóny:
VS-K1.JPG
VS-K1.JPG (43.49 KiB) Zobrazeno 2763 x
Pak je tam nějaká šílená OK pro výhledové plochy komerce, asi nej zvěrstvo:
VS-K2.JPG
VS-K2.JPG (51.3 KiB) Zobrazeno 2763 x
Následuje mimoúrovňové vykřížení se silnicí Rozkoš - Hrnčíře:
VS-K3.JPG
VS-K3.JPG (42.2 KiB) Zobrazeno 2763 x
Pak okružka se silnicí Zdiměřice - Hrnčíře:
VS-K4.JPG
VS-K4.JPG (118.86 KiB) Zobrazeno 2763 x
A nakonec jediná normální MÚK s II/603:
VS-K5.JPG
VS-K5.JPG (153.77 KiB) Zobrazeno 2763 x
Minimálně v případě těch dvou OK by to chtělo turbo OK s dvěma pruh přímo přes OK.
kot
Příspěvky: 10510
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od kot »

Jj, alespoň tenhle ústupek.
Aram96
Příspěvky: 7896
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Aram96 »

Takže z toho bude prostě taková městská sběrná komunikace řekněme (neznám přesné názvosloví). Asi tak bylo rozhodnuto, v takovém provedení ale souhlasím s tím, že stačí asi jen ten 2-pruh. :crazy: Ale jestli tam vyroste hromada obchoďáků a kanclů a kdoví čeho, tak ani pro tu místní dopravu nemusí ten 2-pruh stačit. :)

Za mě 100 krát lepší je mít buď všechno SSZ nebo všechno turbookružky. Obyč kruháč na takové komunikaci je fakt mimo. A jednou to a jednou to mi přijde rovněž špatně.

A jestli tam bude MPR 50, tak nevím, proč ta styková nemůže být jen normální styková křižovatka s odbočovacími a připojovacími pruhy, včetně toho pro levé odbočení na hlavní (tak aby z vedlejší dával každý přednost jen jednomu směru). Není na obyč křižovatce SSZ zbytečnost ? Nebo kdyby tam odbočovalo opravdu hodně dopravy, tak také neřeknu, ale to podle počtu pruhů nevypadá. :?
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od darwousek »

Achjo tak jsem si najivně myslel že bude Vestecká spojka něco jako součást městského okruhu,nebo aspoň kapacitní spojka D0-D1. Jenže ono to vypadá že to bude druhá souběžná Kunratická spojka... :( . Ta MPR 50 km/h mě taky ničí počítal jsem aspoň s 70. Zástavbou to konec konců nevede.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Aram96
Příspěvky: 7896
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Aram96 »

MPR 50 je moje domněnka/dotaz. Jestli tam má být, nevím. Ale skladbou celé trasy bych ji očekával. :(
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od darwousek »

No jestli opravdu proleze varianta i s tou úplně zbytečnou OK tak bych se MPR 50 ani nedivil :( . A obecně na tu důležitost stavby mi přijde že z Vestecké spojky chtějí udělat další Kunratickou spojku. Dokonce to Kunratickou spojku kopíruje i tím SSZ ......
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
romul
Příspěvky: 30
Registrován: 5.10.2010 11:00:44

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od romul »

darwousek píše:Achjo tak jsem si najivně myslel že bude Vestecká spojka něco jako součást městského okruhu,nebo aspoň kapacitní spojka D0-D1. Jenže ono to vypadá že to bude druhá souběžná Kunratická spojka... :( . Ta MPR 50 km/h mě taky ničí počítal jsem aspoň s 70. Zástavbou to konec konců nevede.
Jakože když se kdysi rozhodovalo o tom jestli postaví v rámci okruhu JV dlouhou nebo krátkou trasu a vybrali a zrealizovali tu dlouhou, tak následně po x letech by měli postavit ještě i tu krátkou? No nevím, ale takhle by to asi fungovat nemělo. O VS se sice občas píše jako o propojení mezi D3 a Prahou, ale ty parametry tomu opravdu neodpovídají. Jde hlavně o zhodnocení soukromých pozemků určených ke komerční zástavbě. Časem zjistíme co si pánové Ivan Zach a David Beran, majitelé pozemků u Šeberova, nakonec u investora prosadí.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od mts »

Pokud si dobře pamatuju tak D0 mel puvodne jen kratkou variantu. Pak si starosta Jizaku Zapotocky vyrval tu delší variantu a následek je ten, chybi propojeni v trase byvale kratke varianty a temahle doprasenostma se to dohani. To je vecne memento, takhle to dopada, když do celkem vyladeneho optimálního konceptu zacnou zasahovat lokalni dobroserove a menit ho ku obrazu svému a mistnich volicu. Jen to zpusobi trikrat vetsi obtize za kopcem.
Jarda
Příspěvky: 10
Registrován: 2.4.2009 11:27:55

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Jarda »

Jenom doplním, že starosta Zápotocký byl starostou samostatné obce Újezdu u Průhonic, nikdy nebyl starostou Jižáku ...
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od adamos »

a já to ještě opravím, u nás v Újezdu nikdy nestarostoval, byl starostou MČ Praha-Křeslice
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Marek 3035
Příspěvky: 130
Registrován: 27.2.2023 5:45:32
Bydliště: Stochov

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Marek 3035 »

https://zdopravy.cz/peripetie-vestecke- ... ud-195010/
Peripetie Vestecké spojky. Územní řízení bylo přerušeno sotva začalo, zasáhl soud
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Lynx »

V tom území, kudy má vést jsem byl nedávno na procházce a okolní obce tam budují rekreační zónu resp. různé aleje propojující rekreační zóny v přilehlých obcích, okruhy pro cyklisty a bruslaře a podobně. Šeberov staví nedaleko novou základní školu, Slavia tam někde plánuje tréninkové centrum, Tohle bude hodně těžko průchodné.
Mike
Příspěvky: 4988
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Mike »

úplně stejně "zemřela" Nová Toužimská
se na skládce udělá načerno lesopark a je to :oops:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Odpovědět

Zpět na „Praha“