D6 obecně
-
- Příspěvky: 652
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
-
- Příspěvky: 351
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: D6 obecně
Příhraniční úsek nepovažuji za prioritu (intenzity a „nezájem“ protistrany). Dostavět výhledově? Jo, proč ne. Ale až někdy…v době, kdy nebudeme vědět, do čeho kopnout.
Zato KV, obchvat… No, ta část o něm to shrnula pěkně. Buďto daleký severní, kdy to člověk bude objíždět tak dlouho, že průjezd po původní S6 vyjde rychleji, nebo tunelem, kde z nějakého důvodu rádi v našich končinách omezujeme rychlost na rychlost kroku průměrného důchodce, tudíž, znovu, vyjde to rychleji, pokud pojedu městem.
No, a teď se připravte na „ballz to the wallz“ řešení. Drahý, technicky nejnáročnější z celé ČR, a zcela jistě se to nestane realitou:
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... 91405&z=15
Tentokrát jsem to jen naklikal do mapy, protože pokud bych vám tu nakreslil v Corelu pěkný obrázek, neviděli byste ten výškový profil. Jo, to je pořádnej masakr. Tohle nazývám KV, jižní obchvat. Je to kratší, vyhýbá se to městu a…z tunelu na estakádu. Protože proč ne, že jo…
Není to nijak vážně myšlené, spíš by mě zajímalo, jestli bychom za 9,2 km dálnice mohli překonat 170 m výškový rozdíl. Protože pokud ano, tak TEORETICKY nic nebrání tomu postavit něco v tomhle smyslu. Kromě teda toho, že 90% trasy by bylo na estakádě, což by znamenalo, že by to stálo takových peněz, že by se musela zastavit stavba absolutně všeho, aby na to bylo.
Takže to sem jen dávám, abych si mohl přečíst argumenty proč je tohle špatný nápad.
Zato KV, obchvat… No, ta část o něm to shrnula pěkně. Buďto daleký severní, kdy to člověk bude objíždět tak dlouho, že průjezd po původní S6 vyjde rychleji, nebo tunelem, kde z nějakého důvodu rádi v našich končinách omezujeme rychlost na rychlost kroku průměrného důchodce, tudíž, znovu, vyjde to rychleji, pokud pojedu městem.
No, a teď se připravte na „ballz to the wallz“ řešení. Drahý, technicky nejnáročnější z celé ČR, a zcela jistě se to nestane realitou:
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... 91405&z=15
Tentokrát jsem to jen naklikal do mapy, protože pokud bych vám tu nakreslil v Corelu pěkný obrázek, neviděli byste ten výškový profil. Jo, to je pořádnej masakr. Tohle nazývám KV, jižní obchvat. Je to kratší, vyhýbá se to městu a…z tunelu na estakádu. Protože proč ne, že jo…
Není to nijak vážně myšlené, spíš by mě zajímalo, jestli bychom za 9,2 km dálnice mohli překonat 170 m výškový rozdíl. Protože pokud ano, tak TEORETICKY nic nebrání tomu postavit něco v tomhle smyslu. Kromě teda toho, že 90% trasy by bylo na estakádě, což by znamenalo, že by to stálo takových peněz, že by se musela zastavit stavba absolutně všeho, aby na to bylo.
Takže to sem jen dávám, abych si mohl přečíst argumenty proč je tohle špatný nápad.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: D6 obecně
Tohle řešení se mi upřímně dost líbí. Kdyby tam bylo napojení lázní a letiště tak by se mi to dost líbilo. Otevírá to i novou možnost napojení I/20 na D6. Určitě by to šlo kdyby se chtělo. Jen to jsou plány tak na 2050 až se budou fakt zoufale hledat plány na obchvat měst které jsou skoro nemožné objet.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 351
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: D6 obecně
Já se právě obávám, že technická náročnost stavby je mimo to, co dokážeme postavit. V některých místech by tam musela být snad 100 m vysoká estakáda. Jak tohle proboha postavit…to snad ani nejde.
Ale souhlasím, tohle je 2050+. Do té doby stávající průtah KV bude stačit. A pokud je teorie ohledně demografického kolapsu pravdivá, ono těch aut v budoucnu ani moc nepřibyde. Navíc, lidi se stěhují do měst, tzn. pro většinu bude destinace a origin point KV. Což mě přivádí k tomu, co jsem v původním příspěvku měl napsat. Další argument proti, je v tom, že polovina aut jede do KV. Takže by se to stavělo pro intenzity, které nejsou na dálnici. Zejména ne takhle drahou. A pokud už, tak by se tam stavěl nějaký 3pruh nebo tak. Což…se mi příčí tak strašně moc, že ať se raději nestaví nic.
Jo, byl bych rád, kdyby se něco takového plánovalo, a ještě se to využilo na řádné napojení okolních oblastí, připojila by se na to S20, takže 4pruh, co by vedla jako eSko až do Plzně (a odtam dál do Písku), ale jsem si plně vědom, že tohle jsou jen „vlhké sny“, nic takového nikdy nebude. Jo, kdyby Sokolov (nebo Cheb) bylo město o takových aspoň 900 000 lidí, tak OK. Ale na druhou stranu, to by už v téhle době něco takového stálo.
Ale souhlasím, tohle je 2050+. Do té doby stávající průtah KV bude stačit. A pokud je teorie ohledně demografického kolapsu pravdivá, ono těch aut v budoucnu ani moc nepřibyde. Navíc, lidi se stěhují do měst, tzn. pro většinu bude destinace a origin point KV. Což mě přivádí k tomu, co jsem v původním příspěvku měl napsat. Další argument proti, je v tom, že polovina aut jede do KV. Takže by se to stavělo pro intenzity, které nejsou na dálnici. Zejména ne takhle drahou. A pokud už, tak by se tam stavěl nějaký 3pruh nebo tak. Což…se mi příčí tak strašně moc, že ať se raději nestaví nic.
Jo, byl bych rád, kdyby se něco takového plánovalo, a ještě se to využilo na řádné napojení okolních oblastí, připojila by se na to S20, takže 4pruh, co by vedla jako eSko až do Plzně (a odtam dál do Písku), ale jsem si plně vědom, že tohle jsou jen „vlhké sny“, nic takového nikdy nebude. Jo, kdyby Sokolov (nebo Cheb) bylo město o takových aspoň 900 000 lidí, tak OK. Ale na druhou stranu, to by už v téhle době něco takového stálo.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 obecně
KV nebudou jediné město na světě, kde musíte z dálnice na dálnici projet přímo městem. Spousta jich i v sousedním Německu, Holandsku apod. Ne tedy jen na východě. Dokonce jsou tamní průjezdy i mnohem horší a ne poměrně pohodlné jako ve Varech. Jenže co je nyní, nemusí být za pár let. Dokončená D6 přitáhne auta, která doposud jezdila pohodlnější trasou přes Planou. A právě dojíždějící budou čím dál víc způsobovat ucpávání této jediné páteřní komunikace městem. A co se může stát, že podél plánovaného obchvatu vyrostou domečky a dopadne to jak u Pražského okruhu. Skončit dálnici z obou stran a nechat projíždět tranzit městem, kousek od lázeňské zóny UNESCO je dost opruz. I kdyby měl být obchvat desítky let v polovičním profilu, aspoň nákladní tranzit by byl odkloněn a nikdo si barák stavět u jeho trasy nebude.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 obecně
Jižně od Varů se nesmí stavět vůbec nic, je tam ochranné pásmo lázeňských vodních zdrojů a chráněná oblast. Na to úplně zapomeňte...
-
- Příspěvky: 351
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: D6 obecně
Honey72: Po I/21 a D5 to do Prahy je pohodlnější snad jen z Chebu, a i to možná ne.
OK, jaký obchvat tedy ale vybrat?
mapman: Jop. Něco takového jsem čekal. To je přesně ten důvod, proč jsem sem dal ten můj návrh. Tohle jsem se potřeboval dozvědět.
Já jsem tedy pro severní, tunelový obchvat, ALE! Změnu pravidel, aby se v tunelu mohlo jezdit plných 130. (A ideálně změnu pravidel aby se na všech dálnicích mohlo jezdit aspoň těch 160, ale hej… Člověk může snít.)
OK, jaký obchvat tedy ale vybrat?
mapman: Jop. Něco takového jsem čekal. To je přesně ten důvod, proč jsem sem dal ten můj návrh. Tohle jsem se potřeboval dozvědět.
Já jsem tedy pro severní, tunelový obchvat, ALE! Změnu pravidel, aby se v tunelu mohlo jezdit plných 130. (A ideálně změnu pravidel aby se na všech dálnicích mohlo jezdit aspoň těch 160, ale hej… Člověk může snít.)
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: D6 obecně
Jojo 130 v tunelech by bylo fajn. Zvlášť v těch co mají pod 500m . 160 na dálnicích je tak trochu sen ale reálný. Třeba na D3 ČB-Tábor si 160 nebo 150 dost dobře dokážu představit.
Omlouvám se za OT
Omlouvám se za OT
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 obecně
130 v tunelu na severním karlovarském obchvatu, který bude tvořit poměrně prudký oblouk? .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 351
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: D6 obecně
Tak, ta rychlost by se samozřejmě musela přizpůsobit tomu, jaké by to bylo. A to zatím nevíme. Víme, co zamýšlejí, postavit se nakonec může něco jiného. Jak tomu tak obvykle bývá. Přece jen, nevidím ani studii na tohle, takže…
Obecně mi ale přijde, že rychlostní limity jsou nastaveny na příliš nízko, ale to ze mě asi mluví přesvědčení, že léta páně 2023 jsme už měli mít plně automatické řízení aut, co mají být elektrická a co se mají prohánět po dálnicích 250tkou. Já vím, já vím, chci moc. Budoucnost, teď. Nebo líp, včera.
Obecně mi ale přijde, že rychlostní limity jsou nastaveny na příliš nízko, ale to ze mě asi mluví přesvědčení, že léta páně 2023 jsme už měli mít plně automatické řízení aut, co mají být elektrická a co se mají prohánět po dálnicích 250tkou. Já vím, já vím, chci moc. Budoucnost, teď. Nebo líp, včera.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: D6 obecně
Mám pro všechny odpůrce čtyřpruhu na hranici špatnou zprávu. On už tam totiž dávno je. Jo, není to dálnice a na jeho předělání na dálnici by to chtělo nějaký vyšší tlak na Německo, protože to znamená i několik dalších věcí jako komunikace pro pomalá vozidla nebo úpravu směrového vedení mezi těma pumpama. Teď se mluví o úseku mezi Cheb-Chlumeček - most přes Skalku, kde jsou ty pruhy jenom 2. A tam je to za celkem málo peněz spousta muziky. Mohlo by to být jednodušší, než obchvat Loun na D7. D6 by pak končila na MÚK Pomezí a na čáru po I/6 (ale čtyřpruhové) by to bylo "jen" trapných 1100m. To prolítnete ani nevíte jak. A co se rozšiřování B303 týče, tak kus mezi hranicí a A93 už ve čtyřpruhu je taky. Jen se jim nechce stavět mosty.
-
- Příspěvky: 351
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: D6 obecně
kalanis: Tady není nikdo proti 4pruhu. Vím, že NEDĚLENÝ tam už je. Tohle je pak taky důvod, proč jsem používal zkratku SD4P.
Zastávám jen to, že dotažení D6 až na hranice by neměla být priorita, protože jsou daleko potřebnější úseky.
Zastávám jen to, že dotažení D6 až na hranice by neměla být priorita, protože jsou daleko potřebnější úseky.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: D6 obecně
Celá Evropa snižuje z různých důvodů rychlost na dálnicích a my budeme zvedat na 160 km/h, geniální Neustálá diskuze ohledně dostavby D6 je úplně mimo. Pokud nebude zkapacitněna B303 je dostavba D6 naprosto zbytečná. I kdyby B303 byla zkapacitněna, tak mapa ukazuje "spádovou" oblast, kam by to bylo po D6 z východní půlky ČR (Evropy) kratší. Ne opravdu to teď není třeba.
Re: D6 obecně
Mohl bych poprosit o definici celé Evropy? Na čem zakládáte Vámi přiloženou mapu? Vycházíte z nějakých dat?
Díky
Díky
-
- Příspěvky: 351
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: D6 obecně
JakubMD: Nevím, kde se v Evropě snižuje rychlost. Jen vím, že možná něco ve městech…? Což je podle mě jedině dobře. Města jsou zasekaný autama a není tam k hnutí. Tohle donutí lidi využívat MHD víc.
Jinak na navyšování rychlosti na směrově dělených komunikacích nevidím nic špatného, naopak. Tyhle vedou obvykle mimo města. Takže jo, navýšit, iv tunelech apod. Aby se zase mezi městama dalo jezdit rychle.
S tou mapkou nesouhlasím. Po napojení ten záběr bude trochu větší, zejména severně. Ale souhlasím s tím, že dovést D6 až ke hranicím by neměla a naštěstí ani není priorita. Ale zbytek D6by dostaven měl být, protože není to jen o napojení Deu, ale o KV kraji.
Jinak na navyšování rychlosti na směrově dělených komunikacích nevidím nic špatného, naopak. Tyhle vedou obvykle mimo města. Takže jo, navýšit, iv tunelech apod. Aby se zase mezi městama dalo jezdit rychle.
S tou mapkou nesouhlasím. Po napojení ten záběr bude trochu větší, zejména severně. Ale souhlasím s tím, že dovést D6 až ke hranicím by neměla a naštěstí ani není priorita. Ale zbytek D6by dostaven měl být, protože není to jen o napojení Deu, ale o KV kraji.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: D6 obecně
Holandsko:NullDeVoid píše: ↑11.4.2023 13:06:00 JakubMD: Nevím, kde se v Evropě snižuje rychlost. Jen vím, že možná něco ve městech…? Což je podle mě jedině dobře. Města jsou zasekaný autama a není tam k hnutí. Tohle donutí lidi využívat MHD víc.
Jinak na navyšování rychlosti na směrově dělených komunikacích nevidím nic špatného, naopak. Tyhle vedou obvykle mimo města. Takže jo, navýšit, iv tunelech apod. Aby se zase mezi městama dalo jezdit rychle.
S tou mapkou nesouhlasím. Po napojení ten záběr bude trochu větší, zejména severně. Ale souhlasím s tím, že dovést D6 až ke hranicím by neměla a naštěstí ani není priorita. Ale zbytek D6by dostaven měl být, protože není to jen o napojení Deu, ale o KV kraji.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/niz ... 202024_ada
Německo, Franice:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Rakousko (pojem IG-L předpokládám znáte):
https://www.novinky.cz/clanek/auto-ve-m ... y-40421882
S mapkou můžete nesouhlasit, ale to je tak vše, co s tím lze dělat. Stačí si vzít mapy.cz a klikat. Pokud si dáte trasu Praha - Jena (Erfurt) tak se podívejte kudy vás to táhne, jaká je to vzdálenost a čas
Re: D6 obecně
Omlouvám se, špatně jsem to napsal. Bylo to myšleno na východní půlku ČR (vše co je za Prahou) a na to napojené státy (tudíž Slovensko, Maďarsko, Rumunsko atd.).
-
- Příspěvky: 652
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: D6 obecně
článek o přípravě 2 úseků v karlovarském kraji: https://zdopravy.cz/rsd-pokrocilo-s-pri ... .sznhp.box
Re: D6 obecně
Alespoň něco. Přijde mi trochu komické táhnout teď II/205 Knínicemi a čekat na obchvat zvlášť když tam silnice vypadá takhle https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=751 ... 62426&z=15 .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: D6 obecně
Určitě to je sladěné s krajem, stejně jako třeba v Pardubickém kraji s D35...
-
- Příspěvky: 351
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: D6 obecně
Zajímavé vidět, že se tohle rozjelo. Tak jsem zvědavý, jak to dopadne.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: D6 obecně
Hlavně aby byly ve státní kase nějaké peníze...
Re: D6 obecně
No právě že se bojím že to dopadne jako s D35. O obchvatu Veselova jsem něco našel, že by tam koordinace s řsd být měla. Zároveň že by to měl být Karlovarský první PPP projekt. https://zdopravy.cz/karlovarsky-kraj-ch ... pp-132379/ Snad to nedopadne jako D35....
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: D6 obecně
Na Redditu přišel rant na stav značení kolem stavby. Není řečeno která z nich (proto to házím sem), ale je tam prý až nepřehledný les značení a policie si z toho udělala kasičku. Máte někdo průjezd?
Re: D6 obecně
Sjezd z dálnice u Velké Dobré bude uzavřen z důvodu výstavby kruhového objezdu
https://www.e-kladensko.cz/zpravy/2555- ... de-uzavren
https://www.e-kladensko.cz/zpravy/2555- ... de-uzavren