Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk

Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Sponik »

Diaľničiar píše:V souvislosti se zítřejším zdražováním mýtného na léto zdraží i přejezd mostem na Krk a to ze současné úrovně 35 HRK o 10% se zaokrouhlením na 39 HRK. Je to takové nepatrné zdražení, ale hodnota zdražení za cestu tam a zpátky přesahuje 1€.
na most na Krk se platí pouze tam, zpátky je průjezd volný bez poplatku
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, já to kopíroval více méně z tunelu Sv. Ilija resp. z textů k dálnicím a tady to mám nepřesné. Děkuji, doplním to tam. :ok:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Na dálnici A7 Orehovica - Šmrika před tunelem Burlica dnes kolem 19:30 vzplanul autobus. Cestující si všimli, že začíná hořet, takže stačili vyskákat na dálnici. Provoz se následně odklonil na státní silnici.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.05 MiB) Zobrazeno 19989 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (437.6 KiB) Zobrazeno 19989 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

V Chorvatsku je již více než měsíc tlak veřejnosti na zrušení vybírání mýta na mostě na Krk. Důvodem je zrušení výběru mýta v tunelu Sv. Ilija (spojnice A1 s Dalmácii): http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 53#p157753 s tím, že ani most na Krk není dálniční stavba a stejně tak demograficky i tato oblast na tom dobře není. Ministerstvo dopravy se nyní vyjádřilo, že uvažuje o zrušení výběru mýta i tady, ale bude si to žádat analýzu, o kolik mil. HRK by došla dálniční společnost ARZ, do správy které tato stavba patří, protože jak je známo, tak ARZ trpí vysokým zadlužením, ale je možnost, že by se opravdu mýto i tady zrušilo. :idea:

Mostem projíždělo v 80. letech 20. století kolem 1 mil. vozidel ročně, nyní jsou to 4 mil. ročně. Na mýtě se vybere kolem 50 mil. HRK, ale neplatí místní, ale za ty dává stát subvenci. Uvažuje se i o výstavbě plnoprofilové silnici D102, tedy že by se rozšířila od Krku po most. Uvažuje se o výstavbě KO a dalších objektů, které mají zlepšit plynulost provozu během letní sezony, kdy je celý tah v jedné koloně. Proto není rozhodnuto zda se tady platba zruší nebo se provede do jiného zdroje.

Takové zásahy do změny schématu příjmů ARZ ale musí nejdříve vidět Světová banka a musí se naplnit plán restrukturalizace podniků a snížit zadlužení podniků, takže další zrušení výběr mýta není na programu dní.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:02:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

HAC připravuje výstavbu úseku obchvat Novi Vinodolski :arrow:

*tendrování na projektovou dokumentaci: A7 RUPA - RIJEKA - ŽUTA LOKVA, DIONICA SELCE - NOVI VINODOLSKI, I FAZA - OBILAZNICA NOVOG VINODOLSKOG: https://eojn.nn.hr/spin/application/ipn ... id=1411742

*z rozhovoru s ministrem dopravy: http://www.ncs.hr/hr/intervju_oleg_butk ... /12946/7_2
  • – Nije baš tako, o tom projektu razgovaramo i priprema se dio dokumentacije. Za jedan dio te autoceste, a riječ je o obilaznici Novog Vinodolskog, radi se sva potrebna dokumentacija. Nalazi se i u planu i programu Vlade do 2020. godine te postoji realna osnova da se obilaznica počne graditi u ovom mandatu. Obilaznica je duga oko 12 kilometara i ide po trasi buduće autoceste, a u prvom navratu gradila bi se kao brza cesta, koja bi se kasnije pretvarala u autocestu. Sva dokumentacija i dozvole trebale bi biti spremne tijekom sljedeće godine. Vezano za cijelu dionicu autoceste Rijeka – Žuta Lokva moram reći kako je nerealno obećavati realizaciju do 2020. godine, a s obzirom na postojeći dug cestarskog sektora i činjenicu da se ne možemo kreditno zaduživati kao ranije. Kao opcija ostaje nam i model koncesije ili javnog-privatnog partnerstva.
Obchvat se postaví z celé trasy A7 jako první úsek v nejbližším období, ale prozatím v parametrech 1/2 profilu, tedy v Chorvatsku rychlostní silnice a postupně se na dálniční parametry upraví. Protože je nereální vzhledem na dluhové problémy očekávat cokoliv ve větším stylu.

V rozhovoru se dá dočíst, že Čína má zájem o vybudování LNG terminálu na ostrově Krk včetně nového přístavu, mostu na Krk a i koncesně řešit A7, o čem všem jsem ale již v tomto vlákně (více do podrobna) psal.

Každopádně i 12 km zcela nové silnice v trase dálnice by kolem Novi Vinodolski byla vynikající zpráva, kdyby se to do roku 2020 rozestavělo. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:03:06, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by poškodilo obsah příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Práce na mostě Krk

Na mostě pracuje firma, která mapuje celkový stav mostu a poté se bude vědět jaký bude potřebný rozsah pro opravy. Ale již nyní se ví o tom, že na celé délce 1430m bude nutno vyměnit asfaltové vrstvy. O nutnosti opravit most se mluví delší dobu, ale neustále se to odkládalo. Most je v provozu od roku 1980.

Správce mostu, ARZ, plánuje zahájit práce nejdříve na podzim 2019 a vzhledem k rozsahu prací budou možná trvat až 2 roky. Most je v celkově dobré kvalitě, konstrukce je i nadále ve velmi dobrém stavu. Výměnu si možná vyžádá odvodnění a jednotlivé přechody, které trpí čím dál zvětšeným provozem.

Náklady na opravy se předběžně odhadují na 20 mil. HRK. Až rozsah průzkumu stavu určí jak dlouho budou práce trvat a zda omezí letní provoz. Tady je mnoho výjimek (jinak na dálniční a hlavní síti pokud není havarijní stav, tak se nesmí prozatím opravovat v letní sezóně), protože je to jediné silniční spojení na ostrov a k letišti a povoluje se i omezený provoz pokud je to stavebně nevyhnutní k určeným pracím. Tomu se ale chtějí v ARZ vyhnout pro maximalizaci zisků z výběru mýta.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:03:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Soutěž na D-403 (v tématu vícekrát) plánuje investor Hrvatske Ceste zahájit v prosinci. Pokud se tak stane a zároveň se nikdo následně neodvolá a proces výběru necelých 3 km silnice za 0,5 mld. HRK nenapadne, tak by se mohlo s výstavbou začít ve 2. polovině 2019. Proces je zpomalen částečnou nepřipraveností některých etap a zároveň potížemi s navazujícími silnicemi, ale financování je de facto schválené vzhledem k hospodářské přínostnosti investicí. Krytí bude přes úvěry se st. zárukami, ale jsou to zajištěné peníze vzhledem na důležitost investice.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:03:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Na výše uvedený projekt výstavby silnice D-403 bude nakonec participovat EU až 85% spolufinancováním, tedy až možných 442 mil. HRK. Stát vynaloží zbytek a tedy 78 mil. HRK.

http://mppi.hr/default.aspx?id=41894

Nejkratší plánovaná výstavba silniční infrastruktury v nejvyšších odhadovaných nákladech zajistí napojení přístavu Rijeka na evropskou silniční síť. Z hlediska nové výstavby jde o realizaci 2997m dlouhé silnice, ale ještě se zrekonstruují i napojující uzly v délce 400m, a proto se dá někde dočíst rozsah 3 km a jinde 3,5 km. :idea:

zopakuji odkazy:





Tímto EU dopomohla do dopravních projektů již 20. mld. HRK.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy si obešel staveniště obchvatu Viškovo v rijecké oblasti. Obchvat bude mít délku 7,6 km. Za pár měsíců má být dokončený. Tento obchvat je součástí DC 427 - od křižovatky Rujevica přes Viškovo po uzel Marčelji. Náklady na část Viškovo jsou 37 mil. HRK. Na celý projekt pak 120 mil. HRK. Projekt je rozdělený na 3 etapy.

Na silnici D403 v Rijece bylo podepsané financování s EU a ukončuje se fáze ukončení veřejné konzultace. Projekt je ve vláknu vícekrát opsaný. Pro Chorvatsko má hospodářský význam a i samotné město Rijeka je důležitý hospodářský uzel státu.

http://mppi.hr/default.aspx?id=42049
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Je zahájeno tendrování na zhotovení projektové dokumentace pro úsek dálnice A7 Križišće - Novi Vinodolski.

detail trasy: https://mega.nz/#!XsVzGA4K!vzH38Q080hHD ... UqpCEmBrug

detail variant: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=7336
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Byl představen projekt výstavby obchvatu v rámci trasy budoucí dálnice A7 Rupa-Rijeka-Žuta Lokva kolem Novi Vinodolski (na půlcestě mezi Rijekou a Senj). Obchvat bude mít celkovou délku 9,8 km, z čeho ve trase dálnice A7 půjde 6,5 km a 3,3 km pak jako spojnice na D8 (Jadranská magistrála). Výstavba tohoto projektu bude složitější, protože tady bude vícero objektů jako například 834m dlouhý tunel Zagori, ale i 1062m dlouhý viadukt Ričina. Náklady se odhadují na 495 mil. HRK bez DPH a první vozidla tady projedou nejdříve v roce 2022. Investorem bude dálniční podnik HAC, výstavba se má zahájit v roce 2020. Projektovou dokumentaci vypracovala společnosť Tempus, která dostala tuto zakázku v létě 2018 za 5,9 mil. HRK. Výstavba má být financována z prostředků HAC bez nového úvěru.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/predstavl ... skog/21936

vizualizace: http://tunera.info/foto-zaobilaznica-no ... im-poljem/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.2.2021 16:25:06, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

O něco výše se dá dočíst o plánované výstavbě (nejdrahší) silnice D-403. Financování je zajištěno, jde více o logistický koridor, než s významem osobní dopravy. O výstavbu má zájem 5 seskupení firem.

slovinská firma Kolektor a další - 456,35 mil. HRK bez DPH
čínská firma CRBC a další - 570,44 mil. HRK bez DPH
italská firma Rizzani deEcher - 598,38 mil. HRK bez DPH
rakouský Strabag - 638,94 mil. HRK bez DPH
chorvatsko-turecké seskupení - 718,37 mil. HRK bez DPH

Stát odhadoval cenu na 461 mil. HRK bez DPH a tomu odpovídá jediná nabídka. Jedná se o výstavbu 3 km úseku silnice, která spojí přístav s obchvatem. Celá trasa vede složitým terénem nad a nebo pod zemí, z čeho plyne i cena stavby. Podání nabídek je 1. krokem procesu VO.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:05:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Byl vyhlášen tendr na opravu betonových částí a povrchu mostu Krk v odhadovaných nákladech 45 mil. HRK bez DPH. Práce budou provedené ve 4 fázích, vždy se odstaví jen jeden jízdní pruh. S minimálním dopadem pro letní sezonu; v období 5.6.-10.9. se mají vykonávat takové práce, které nebudou mít vliv na bezpečnost silničního provozu a nebudou si vyžadovat regulaci provozu.

Více informací: https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=3612585
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno 30.11.2019:
Diaľničiar píše:Byl představen projekt výstavby obchvatu v rámci trasy budoucí dálnice A7 Rupa-Rijeka-Žuta Lokva kolem Novi Vinodolski (na půlcestě mezi Rijekou a Senj). Obchvat bude mít celkovou délku 9,8 km, z čeho ve trase dálnice A7 půjde 6,5 km a 3,3 km pak jako spojnice na D8 (Jadranská magistrála). Výstavba tohoto projektu bude složitější, protože tady bude vícero objektů jako například 834m dlouhý tunel Zagori, ale i 1062m dlouhý viadukt Ričina. Náklady se odhadují na 300 mil. HRK a první vozidla tady projedou nejdříve v roce 2022. Investorem bude dálniční podnik HAC, výstavba se má zahájit v roce 2020. Projektovou dokumentaci vypracovala společnosť Tempus, která dostala tuto zakázku v létě 2018 za 5,9 mil. HRK. Výstavba má být financována z prostředků HAC bez nového úvěru.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/predstavl ... skog/21936

vizualizace: http://tunera.info/foto-zaobilaznica-no ... im-poljem/
novinky:

*studie EIA byla dokončená
*pracuje se na dokumentaci ke stavebnímu povolení a následně se vyhlásí tendr na zhotovitele (čeká se již v 03/2020)


Ministr dopravy při této příležitosti kromě iného informoval, že další výstavbu úseků na A7 bude muset řešit nová vláda. Stávající situace je taková, že žádné nové dluhy se nesmějí brát a HAC investuje maximum do výstavby koridoru Vc. Hrvatske Ceste (silnice I. třídy) realizují 4-pruhy od Záhřebu na Maďarsko, severní rychlostní tah nad Záhřebem, most Pelješac i silnici D-403 v Rijece, takže rovněž tady není moc prostoru na další úseky, které kopírují jak silnici tak dálnici. Úspěchem je právě proto stávající situace kolem obchvatu Novi Vinodolski a z hlediska nové výstavby to bude na nejbližší roky jediným pokrokem. Nová vláda může učinit jiná rozhodnutí včetně alternativní nabídky Číny na PPP na A7; protože Čínu zajímá trasa koridoru Jadersko-Jónské trasy, kde A7 je součástí. Více peněz spíš směruje do oprav silnic a mostů v regioně.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:05:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Již se nevybírá mýto za přejezd na most Krk. A ten mj. letos oslavil 40 let existence. Mohlo se tak stát proto, že výběry mýta společnosti ARZ převzala pod svoje křídla HAC a při tomto kroku se tak vypustila i tato platba. Je to 2. zrušení placení mýta, před pár lety se zrušil výběr mýta přejezdem tunelu Sv. Ilija (z A1 k pobřeží).

https://www.chorvatsko.cz/aktual/200610 ... v-krk.html
https://www.hac.hr/hr/promet-i-sigurnost

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále,
Diaľničiar píše:O něco výše se dá dočíst o plánované výstavbě (nejdrahší) silnice D-403. Financování je zajištěno, jde více o logistický koridor, než s významem osobní dopravy. O výstavbu má zájem 5 seskupení firem.

slovinská firma Kolektor a další - 456,35 mil. HRK bez DPH
čínská firma CRBC a další - 570,44 mil. HRK bez DPH
italská firma Rizzani deEcher - 598,38 mil. HRK bez DPH
rakouský Strabag - 638,94 mil. HRK bez DPH
chorvatsko-turecké seskupení - 718,37 mil. HRK bez DPH

Stát odhadoval cenu na 461 mil. HRK bez DPH a tomu odpovídá jediná nabídka. Jedná se o výstavbu 3 km úseku silnice, která spojí přístav s obchvatem. Celá trasa vede složitým terénem nad a nebo pod zemí, z čeho plyne i cena stavby. Podání nabídek je 1. krokem procesu VO.
Smlouva byla podepsaná, práce budou stát 456,35 mil. HRK bez DPH.

Obrázek

Tato silnice má nesmírný tranzitní význam z logistického hlediska. Z obvatu Rijeky se bude dát pohodlně dostat až ke kontejnerové části přístavu Rijeka. V tématu je projekt vícekrát rozepsaný.

Celkové investice státu, župy a města do dopravních projektů pro město Rijeka činí v současnosti 1,3 mld. HRK.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:07:21, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Za v propočtu 29 mil. € z fondu CEF se vylepší přístav ve městě Rijeka. Po dokončení této další etapy přístavu a silnice D-403 nadobudne přístav zcela jiný rozměr než kdy doposud. Celková výše investice je pak 33,66 mil. €.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... jeka/22350
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Honda »

Začíná rekonstrukce mostu Krk, práce potrvá dva roky, doprava bude probíhat v jednom jízdním pruhu

Zahájeny budou rozsáhlé práce na rekonstrukci mostu Krk, která bude probíhat ve čtyřech fázích a bude trvat dva roky, a v úterý budou zahájeny práce ,bude střídavě probíhat doprava, v jednom jízdním pruhu, informovaly chorvatské dálnice (HAC).

V úterý 15. září budou zahájeny rozsáhlé práce na státní silnici D102, tedy na mostě Krk. Práce zahrnují sanaci desky vozovky výměnou asfaltové opony a hydroizolace a dokončení primární sanace a ochrany zbývajících betonových povrchů mostu před agresivním působením chloridů z mořské vody, uvádí se v prohlášení.

Mimochodem, před třemi měsíci, 15. června, bylo zrušeno mýtné za most na Krku a poté byly podepsány smlouvy na rekonstrukci a sanaci mostu v hodnotě 44,6 milionů kun. Smlouvu na sanaci betonových povrchů a dlažby mostu poté podepsali zástupci ARZ a společenství uchazečů, v nichž chorvatské společnosti Sitolor, Spegra a Geotehnika a zástupci ARZ a IGH Institute podepsali smlouvu o odborném dozoru a kontrole kvality.
„Jedná se o komplexní práce, které jsou nezbytné k tomu, aby byl most bezpečný pro provoz po dobu 40 let od uvedení do provozu, a aby byla chráněna před nepříznivými povětrnostními podmínkami jedinečná betonová konstrukce, kdysi největší most na světě se železobetonovým obloukem,“ říká HAC. v dnešním prohlášení.

Vzhledem k délce celého projektu a podmínkám prací, při současně bezpečném a maximálním dopravním toku, jsou práce rozděleny do čtyř fází, přičemž každá z těchto čtyř fází prací probíhá na jedné polovině chodníku jednoho oblouku (velký a malý oblouk mostu Krk). .

Celková doba prací je plánována na dva roky a během období zvýšeného provozu v turistické sezóně bude možné provozovat celou šířku silnice bez provádění prací, vysvětluje HAC.

Dnes budou práce na velkém přístavu zahájeny nejdříve, a proto bude dopravní pruh ve velkém přístavu ve směru na ostrov uzavřen pro dopravu, zatímco provoz bude střídán s dopravním pruhem ve směru na pevninu. Dočasná regulace provozu bude regulována semafory a intervaly budou upraveny podle zatížení provozu, oznámil HAC.

Dodávají, že práce potrvají do poloviny června 2021 a budou pozastaveny během vánočních a novoročních svátků a oslav.

HAC žádá všechny uživatele, aby respektovali předpisy v pracovní zóně a vyzývali k trpělivosti při jízdě v obtížných podmínkách, zejména v neděli večer, kdy velký počet víkendářů cestuje ve směru na pevninu.

Rovněž oznamují, že všechny informace o dočasných předpisech na dálnicích budou pravidelně zveřejňovány prostřednictvím pravidelných zpráv HAK v médiích a na webových stránkách dálnice Rijeka-Záhřeb (ARZ) a HAC, zatímco všechny další informace lze získat na bezplatném informačním telefonu 0800 0111 a 0800 0422.
https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... m-15019082
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy si prošel stavební práce na státní silnici DC501 u města Hreljin. :arrow:

*rekonstrukce silnice v délce 7,2 km, která spojuje město s dálnicí A7
*stavební náklady 37,8 mil. HRK bez DPH
*dokončit se má v roce 2022 ještě před zahájením turistické sezony

Cílem stavebních prací je silnici zásadně vylepšit tak, aby se provoz po ní stal bezpečnější.

Provádí se vyrovnání zatáček, realizují práce na kanalizací, postaví opěrní zdi, vylepší křižovatky atd. Tomu odpovídá i ta cena. Po silnici běžně projíždí 3 tis vozidel za 24h, v létě až 7 tis.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... ljin/22567
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Přečetl jsem celou tému, všechny odkazy a informace platí. Respektivě u několika příspěvků je v rámci upravení příspěvku poznámka odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by poškodilo obsah příspěvku, tedy se jedná o konstrukčně důležité příspěvky s možností dohledání informací jinde. Co se dalo, to jsem aktualizoval a to včetně úvodního příspěvku. Do minulosti padlo politické rozhodnutí a najednou se A7 zkrátila a celá byla v provozu, pak se to pozměnilo zpátky. Co je a není dálnice se vedou debaty neustále, v praxi je zde bezmála 50 km 4- pruhu s napojením Rijeky, ale jen 28 km v trase skutečné A7, zbytek je spíš městský obchvat a tzv. dočasná A7, trvalá Rijecka obilaznica, tedy obchvat. Trasování dálnice vede poza město, ale tento úsek tak skoro do realizace nepůjde. Z pochopitelných důvodů to působí zmatečně i na mapách, ale rozvoj a dokumenty definující stav a značení jsou realita. Uživatele se to takřka nedotýká. Nyní se již začíná realizovat pod městem Rijeka. Dokončení dálnice po Žluta Lokva, kde by se napojila na A1 je ovšem v nedohlednu.

Pokud se budeme držet nadpisu, tak se jedná o 3 územní části ve smyslu i silniční dopravy, nebo li dopravy jako takové. Ve zkratce se dá říct: A7 se rozvíjí, obchvat Rijeky formuje, v Rijece staví nejdrahší silnice (na km) v zemi a zrušilo se zpoplatnění mostu na Krk. Nejen to, ale kdo sem jezdil od východu, tak již je společnost ARZ spravující A6 pod křídly HAC. Zároveň Bina Istra na Istrii umožňuje platit modelem ENC. Takže je to takový mezník "spolupráce". A to nejen tohle, ale taky se Rijeka nachází na mapách koridorů a to všech druhů. Nepříznivý je na tom terén, ale ani terén nikdy nebyl překážkou tady tuto oblast dopravně rozvíjet. :idea:

Zrušit zpoplatnění mostu se musí vnímat jako podpora regionu a odstranění brzdy rozvoje. Jednoduše řečeno, most, který bude zadarmo a nebude vytvářet kolony bez ohledu na to, jestli to mýtnice zpomalují nebo ne, tak je nutno vytěžit tady z tohoto prostoru maximum a uvidí se, kdy to již nebude postačovat. Tento argument nechtěl být vnímán, ale po zrušení poplatků za přejezd tunelem Sv. Ilija (spojnice A1 a D8 na jihu země) se odstranilo mýto i na tomto úseku. :)

Všechno se tady "točí" kolem města Rijeka. Tohle město sice není turisticky atraktivní, pokud nemáte v oblibě podívat se na největší nákladní přístav v zemi. Tohle je pro Chorvatsko nejdůležitější aspekt a sice hospodářský význam jako dopravní uzel, jako průmyslová základna rozvoje, ale i nezbytnost projet touto lokalitou pokud máte namířeno dál ať už na Istrii nebo jih Chorvatska.

K co nejlepšímu pochopení tady mapa koridorů a dopravních uzlů:
K1.JPG
K1.JPG (78.75 KiB) Zobrazeno 9887 x
Most Krk je důležitý i pro návaznost letiště na ostrově Krk. (odhlédnout nyní od cestovního ruchu)

Chorvatsko plánovalo a realizuje od r. 1999 až do roku 2020 "základní" dopravní vybavení pro tuto oblast. Do roku 2030 jí chce dokončit. Nebudu teď psát, že se má dokončit souvisle silnice ta a ta a co všechno dokončit, ale má se tím pádem jak se zároveň investuje do projektů LNG a dalšímu upgradu přístavu a jak stoupá transport zboží do Evropy, tak se tady po roce 2030 připravuje již dopravní infrastruktura II. řádu (to jsou projekty Chorvatska v tzv. 2. generaci tohoto století; patří sem třeba nový okruh Záhřebu, dálnice po Dubrovnik) a tedy mj. se má postavit A7 (již A7 a ne jen obchvat Rijeky) a taky nový most na Krk. Tohle jsou všechno projekty a programy, které se tady již formují a se kterými se tady počítá. Jde jen o čas realizace. Tím chci říct, že tady je vize a co má být dál. Samozřejmě, je to daleko, jsou to pak doby realizace někde kolem 2030-2060. V tomto smyslu je třeba proti zájmům Slovinska zrychlovat transportní os na Rijeku (jak na Istrii, což by byla os pro Itálii tak i přímo na Rijeku), protože to oslabuje jejich Koper jako přístav, který je nyní ale v kontejnerech větším právě pro tu blízkost západní Evropy a tak taky dělá vše pro to, co jde, aby oddálilo realizace tras na Chorvatsko v tomto směre. Nemá problém přidat nové osy na Rakousko či Itálii, ale na Chorvatsko ta vůle není a tím taky klesá ochota Chorvatska tyto vztahy zlepšovat. Ale to již není problém Chorvatska. Proč? Protože Slovinsko nedělá nic, co by bylo v rozporu s koridorovou politikou:
K2.JPG
K2.JPG (174.85 KiB) Zobrazeno 9887 x
Až bude taková iniciativa jako i v jiných trasách postavit J-J koridor, s čím počítá mnoho států, tak právě v tom okamihu hodlá Chorvatsko zadat realizaci dálnice A7 poza město Rijeka do realizace z těchto peněz. Na to ale musí město zase hospodářsky zesilnit a taky celá ta trasa. Výhodou je, že EU k tomuto koridoru z velké části přišla jako k hotovému, protože byl v provozu před zadefinováním. Problémem je pak místo u Ploče, kde je "válka" o pokračování, ale to do tohoto tématu nepatří, ale jde o to, jestli má pokračovat dálnice na území Chorvatska nebo přejít na území Bosny a k Dubrovniku pak bude přivaděč. Stejně ta dálnice přejde na území Bosny, ale Chorvatsko dělá co může, aby to bylo co nejdéle na jeho území. (ale pak se nesmíme divit, že i SLO dělá co může) V základě nechtějí porozumět tomu, že blokováním tohoto procesu se zpomaluje rozvoj na celé osi. Jenomže o tom je Balkán a silný nacionální kontext a úhel pohledu.

Dálnice A7, brožurka odevzdávání úseků po hranici se Slovinskem: https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhi ... eka-hr.pdf a širší náčrt vedení A7. Nebo taky tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 611#p81611 .

Obrázek

Po přečtení tématu nadobudnete dojem, že se neustále mění délka A7. Lze to tak vnímat, ale je to dáno tím, že když byla stavební, ekonomická a dluhová krize v silničních podnicích, tak tehdejší vláda udělala radikální řez ve smyslu: překlasifikace dálnic A12/A13 na rychlostní silnice, zkrácení A7 a zrušení plánů dostavby v nové trase, zrušení záhřebského prstence, zrušení pokračování A1 dál na jih atd. Pak se část projektů vracela zpátky a to i legislativně a neustále se měnila délka tahů, které jednou mají měřit. Dá se cestovat v úseku A7 Rupa - Križišće po 4- pruhu, ale dálnice A7 je z této délky v rozsahu 28 km. Zbytek je rychlostní tah v rámci "obchvatu Rijeky". Dálnice se odklání z této trasy a jde více ve vnitrozemí, aby zcela obešla tohle město. Do něj půjdou přivaděče. Vzhledem k nemožnosti to nyní ufinancovat se to jen plánuje a realizuje to, co se musí postavit a to je rychlostní tah kolem Rijeky. A pokračuje se jižními úseky znovu na A7, protože pochopitelně se teď nerozestaví úseky A7 a nebude dokončená ani jedna část S-J. Na to Chorvatům chybí i s přivaděčama kolem 1-1,3 mld. €. Tolik chybí i na dokončení A1 atd. a ten investiční rozpočet je nyní někde jinde, protože se zplácí realizace 1000 km dálnic za uplynulých 20 let.

Připravují se 3 úseky do realizace a sice Križišće - Novi Vinodolski (25,2 km), Novi Vinodolski - Senj (16,3 km) a Senj - Žuta Lokva (15 km), ale reálně se taky formovala ta malinká část v rámci Novi Vinodolski: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p201500 , a to proto, že se má "stáhnout" více provozu na trasu a zároveň jí dopravně řešit. Je to ale důležitý krok, protože to je již úsek pod Rijekou. :idea: A z pochopitelných důvodu v širší návaznost se jedná i o přiblížení se k letišti (zkrácení cestovního času).

Takže, když se tady jede, tak se jede po E65, D8 a A7. Ale na parametry dálnice to nemá a když se dostaví jednou dálnice poza město, tak se to pak upraví. Pokud to vnímáme takto, tak je v provozu cca. 43 km. :P Odůvodněno to je již a tedy i zapracováno v rámci Dopravní strategie Chorvatska pro období 2017 - 2030; autocesta A7 (E61): Križišće – Rijeka – Rupa, kao veza sa Slovenijom

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

bonus k výše uvedenému souhrnu za poslední dobu; realizace silnice D-403

Ve zkratce se dá říct: A7 se rozvíjí, obchvat Rijeky formuje, v Rijece staví nejdrahší silnice (na km) v zemi a zrušilo se zpoplatnění mostu na Krk.

Silnice, o které se hodně mluvilo, která je docela krátká. S tunelem, viaduktová část. Od silniční sítě ve městě až k přístavu. Ten je nákladní, takže žádné využití pro turisty. Abych to přiblížil faktama a nemusel se opakovat:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 86#p133186
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 39#p140139

záběry z výstavby:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -171555456
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -171656133
ErkYqi7.jpg
ErkYqi7.jpg (256.81 KiB) Zobrazeno 9853 x
LNG na ostrově Krk je taky ambiciózní projekt, v provozu.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 87#p144787

Zdůrazňuju to, protože tohle je budoucnost této lokality. Rijeka měla z okruhu všech přístavů nejmenší podíl kontejnerů, ale nejvyšší meziroční růst a další upgrade to umožní dál zvednout. LNG, to jsou další příjmy a další rozvoj v tomto procesu. O tom tady je ten "dopravně-průmyslný aspekt". Když by se to tady nerozvíjelo, tak jsou tady upadající loděnice.

Nedá se nyní ovšem předpokládat, že by se do roku 2024 postavilo více úseků v rámci A7 (kterákoliv trasa). To je převázáno na státní dálniční výstavbu a PPP ze strany Číny se za těch podmínek nepřijalo a musela by to Čína "provázat" jinak.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Blíží se termín doručení nabídek tendrování dálnice A7 Novi Vinodolski: IZGRADNJA I. FAZE DIONICE AUTOCESTE - OBILAZNICA NOVOG VINODOLSKOG (7 KM), AUTOCESTA A7 RUPA - RIJEKA - ŽUTA LOKVA, DIONICA SELCE - NOVI VINODOLSKI (cca. 66 mil. €)
https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=4015361

Koncem tohoto měsíce se končí 1. fáze obnovy mostu Krk:
https://www.novilist.hr/rijeka-regija/p ... cka-traka/
de3.JPG
de3.JPG (224.75 KiB) Zobrazeno 9577 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

O výstavbu obchvatu Novi Vinodolski (A7) má zájem 6 firem: (uvedené ceny jsou s DPH)
v trase A7 jde 6,5 km
v trase A7 jde 6,5 km
yySNGpC.jpg (81.11 KiB) Zobrazeno 9464 x
*slovinsko-italské seskupení: Kolektor CPG a ICM SPA, 593 mil. HRK
*chorvatsko-turecké seskupení: DIV Grupa a Yapi Merkezi Inaat ve Sanayi A, 599 mil. HRK
*Strabag a GP Krk, 650 mil. HRK
*China Road and Bridges Corporation (CRBC, z mostu Pelješac třeba), 662 mil. HRK
*China Railway 14TH Bureau group company ltd, 883 mil. HRK
*turecká Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., 902 mil. HRK (tato firma v HR podepsala železniční tendr za 2,418 mld. HRK)

Podrobnější informace v tabulce: https://i.imgur.com/gIwsBIi.jpg

Pod odhadovanými náklady jsou jen první 2 nabídky. Více k tomu, co přesně se bude stavět jsem psal detailněji zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p201500

https://www.novilist.hr/rijeka-regija/n ... i-italije/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu - o pár příspěvků výše taky informace a stav realizace silnice D-403
1.JPG
1.JPG (155.77 KiB) Zobrazeno 9200 x
Tunel Podmurvice zevnitř.
Tunel Podmurvice zevnitř.
2.JPG (51.01 KiB) Zobrazeno 9200 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

K posledně psanému doplním, že ministr dopravy byl v Rijece, kde informoval, že D-403 nebude vlastně slepou, končící v přístavě, protože se upraví taky pokračování silnic v přístavu a jednoduše se postaví další spojnice přístavu s nově budovanou D-403.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... 2710/22710
a.JPG
a.JPG (192.49 KiB) Zobrazeno 8406 x
b.JPG
b.JPG (134.63 KiB) Zobrazeno 8406 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“