Splitsko-dalmatská župa

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Do této župy patří taky ostrov Brač. Právě tady se z EU fondů staví nová župní silnice Pučišća - Povlja, II. fáze Pučišća - Luka.
Brač.JPG
Brač.JPG (148.41 KiB) Zobrazeno 9916 x
Tato silnice, která když se dokončí, tak spojí východní část Brače s její centrální částí. Náklady na projekt jsou 60,8 mil. HRK (8 mil. €) a 85% z toho je hrazeno Kohézním fondem EU. Zvyšek státní rozpočet.

Je součástí širšího projektu "Jeden Brač". Zároveň se jedná o 1. etapu komplexní rekonstrukce a výstavby silnice Supetar - Pucisca - Povlja - Sumartin. Taky na další etapy se plánuje financování z EU fondů. Realizací 1. úseku z Pučišća do zálivu Luka a 2. do Povlje se vzdálenost mezi těmi 2 obcama zkrátí o více jak 12 km.

Plány na její výstavbu existují od roku 1971. Nyní v létě má silnice první km již asfaltované.

https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... id=1&pid=1

záběry z dronu na trasu:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Za 20 mil. HRK se začala sanace původního historického mostu vedoucího do Trogiru: https://dalmatinskiportal.hr/vijesti/po ... ija/110080 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

1. priorita vlády pro finance EU 2021 - 2027 se stala dostavba rychlostní silnice Solin - Omiš
https://www.dalmacijadanas.hr/omiski-mo ... vince-ttts

Nechce se mi to znovu celé opisovat. Ale stát hodlá celý tah konečně dokončit. Prozatím je ve výstavbě jen něco (část obchvatu Omiše), něco je v provozu a zbytek se plánuje. Vnímá se to jako komplex staveb a skutečná realizace se vleče a je závislá na financování EU fondama.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy si obešel stavby v rámci města Split, které se realizují dle většího dopravního plánu schváleného pro Split s okolím z r. 2018. Ministr ujistil, že se tento plán bude plnit i nadále a nasměrují se sem další zdroje z EU fondů. Vylepší se dopravní uzly, postaví se nové uzly a to všechno tak, že se potáhne nejen město, ale celá aglomerace města Split. Projekty jako tunel Kozjak nebo nové přístavní molo s osobním přístavem, to nebudou již sci-fi projekty na dalších 30 let. Stejně tak tah Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš se stane v této dekádě realitou. Již i poslední silniční práce na propojování páteřních tahů díky novým nájezdům a sjezdům jsou toho důkazem. Ve městě Split se realizují poslední roky stavby v takovém počtu, že to se za uplynulých 20 let neudělalo a byla to chyba. Je dodržen investiční cyklus, ministr shodnotil, že část projektů, která končí je nahrazována dalšíma díky kvalitné přípravě a implementaci plánů do praxe.

Split má stejnou váhu pro regionální investice jako Rijeka, Osijek nebo Záhřeb. Ministerstvo dopravy se snaží rozvíjet všechny tyto základní regiony Chorvatska co nejvíce rovnoměrně z pohledu jak investicí do letecké, námořní (Osijek má projekt říčního přístavu za 400 mil. €), silniční, ale i železniční dopravy. Všude je neustále co rozvíjet a co pozvednout. Split tak společně s Dalmatskou župou zažívají další expanzi investic do dopr. infr.

Ministr je potěšen, že Hrvatske Ceste přebírají další části majetku města Split do svých rukou díky čemu zde může stát provést tolik potřebné investice do budování páteřních dopravních osí.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... lice/22958
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Nejpozději do roku 2027 má získat Split s jižním předměstím směrem na Omiš nový vstup do města, který vyřeší (kompletizací tahů) i obchvat Omiše. Nový vstup do Splitu vyjde na 900 mil. HRK, celá investice má hodnotu 2,5 mld. HRK. (asi 333 mil. €). Celkem se zrealizuje 21,5 km silnic. Investor Hrvatske Ceste uvolnil technické parametry a plány, na kterých intenzivně v letech ´17 - ´20 pracoval.
Slit.JPG
Slit.JPG (149.38 KiB) Zobrazeno 8894 x
Značí to i dle plánů, které tady pro toto město jsou, že se zrealizuje nová silnice kousek od pobřeží (tady zakřesleno: http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=15467 ), která se napojí na obchvat Omiše a rozestavěné stavby na trase, které čekají na porci peněz z EU, o čem tady neustále píšu. Tohle samo o sobě přesahuje možnosti normálního rozepsání, proto pod to uvádím níže ve vícero dalších přílohách. To samo o sobě vychází na 2,5 mld. HRK a formuje nový jižní vstup. A obchvat Omiše k tomu patří a to je samo o sobě inženýrské veledílo ...

Ale taky se má naplnit slib vlády a sice, že Split dostane 2. sjezd z dálnice a postaví se tunel Kozjak, ale to s tím nyní nesouvisí. (tady zakřesleno: http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=15473 )

A dál se zrealizuje projekt, který jsem tady již taky uvedl a sice se přesune osobní přístav "kousek" vedle. Tento projekt za asi 220 mil. HRK je uveden zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 13#p239713 .


Takhle vystavěná nová páteřní silniční síť umožní opravdu odlehčit stávající kapacitně vyčerpané hlavní tahy. :jidlo:
Multimodalna platforma splitske aglomeracije:<br />Brza cesta Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš
Multimodalna platforma splitske aglomeracije:
Brza cesta Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš
S1.JPG (82.79 KiB) Zobrazeno 8894 x
Multimodalna platforma splitske aglomeracije
Multimodalna platforma splitske aglomeracije
S2.JPG (104.9 KiB) Zobrazeno 8894 x
Multimodalna platforma splitske aglomeracije
Multimodalna platforma splitske aglomeracije
S3.JPG (120.46 KiB) Zobrazeno 8894 x
Multimodalna platforma splitske aglomeracije
Multimodalna platforma splitske aglomeracije
S4.JPG (132.26 KiB) Zobrazeno 8894 x
S5.JPG
S5.JPG (167.14 KiB) Zobrazeno 8894 x
S6.JPG
S6.JPG (172.16 KiB) Zobrazeno 8894 x
S7.JPG
S7.JPG (155.58 KiB) Zobrazeno 8894 x
Obchvat Omiše
Obchvat Omiše
S8.JPG (136.83 KiB) Zobrazeno 8894 x
Obchvat Omiše
Obchvat Omiše
S9.JPG (92.86 KiB) Zobrazeno 8894 x
Obchvat Omiše
Obchvat Omiše
S10.JPG (130.52 KiB) Zobrazeno 8894 x
S11.JPG
S11.JPG (151.59 KiB) Zobrazeno 8894 x
Tunel Komorjak
Tunel Komorjak
S12.JPG (94.54 KiB) Zobrazeno 8894 x
Most Cetina
Most Cetina
S13.JPG (74.53 KiB) Zobrazeno 8894 x
Most Cetina
Most Cetina
S14.JPG (84.94 KiB) Zobrazeno 8894 x
Most Cetina
Most Cetina
S15.JPG (85.69 KiB) Zobrazeno 8894 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Mně se to tam již ani všechno nevešlo. Takže tady je ještě celkový přehled od státního silničního podniku Hrvatske Ceste jaký má plán rozvoje pro město Split z hlediska státních silnic: (většina se nachází již ve vláknu)
Sx.JPG
Sx.JPG (94.52 KiB) Zobrazeno 8889 x
No a tady jsou základní intenzity provozu v oblasti Splitu:
Sy.JPG
Sy.JPG (64.07 KiB) Zobrazeno 8889 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

lze to realizovat, když na Trogir vede nový most

psáno 09/2021
Diaľničiar píše:Za 20 mil. HRK se začala sanace původního historického mostu vedoucího do Trogiru: https://dalmatinskiportal.hr/vijesti/po ... ija/110080 .
a tady jedno video:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Strabag vyhrál soutěž na rekonstrukci státní silnice DC409 od letiště u Splitu po Bilinski Put. Odhadované náklady 24 mil. HRK podlezla firma o 1,5 mil. HRK.
1.JPG
1.JPG (53.95 KiB) Zobrazeno 8291 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak pokračuje mega stavba obchvatu Omiše :?:

fotky z úseků s tunelama Komorjak a Omiš: https://slobodnadalmacija.hr/cestovna-i ... is-1150402

a další záběry jsou zde: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -176576938

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.12.2021 23:58:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplněn obsah
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od michal »

Tohle jsem zahlédl na vlastní oči a hned jsem musel "gůglit", jakmile jsem zastavil, protože jsem měl pocit, že to, co jsem viděl, jsem vidét nemohl :D
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, je to nepochybně veledílo. Inženýrské silniční veledílo od projektu po realizaci. To beze sporu. Od Omiše se odrazím ke Splitu:

Uzel Vučevica, dálnice A1 - město Split, státní silnice D8: žádá si vybudovat tunel Kozjak se silnicí, třeba tady jsou mapy a informace: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 97#p227997 .

Před 20 rokama se plánovalo i jiné a sice tehdejší premiér Sanader (zvaný slibotechna; zahájil vícero staveb, které dodnes nestojí nebo se muselo restartovat atd.) mluvil o dalším exitu pro Split. V každém případě se zahájila taková 1. část, která k tomu povede.

Hrvatske Ceste začínají s budováním nového vstupu do města Split: trasa uzel Vučevica a tunel Kozjak. Vše v tématu k dispozici na vícero místech. Dne 13.12. vybral investor HC společnost Euro-Asfalt z BiH, která má postavit přivaděč ke: čvor "Vučevica" na A1 - na čvor D8, poddionica čvor "Vučevica" - sjeverni portal tunela Kozjak. Oč jde?

Řeč je o 400m dlouhé silnici, kterou se propojí dálnice s budoucí státní silnicí. Výstavba vyjde na 26,2 mil. HRK bez DPH. Výstavba potrvá 1 rok.

3 dny poté HC vydávají výzvu na předběžné konzultace na výstavbu 6,85 km spojovací silnice uzel Vučevica - po spojnici se státní silnicí D8 u Kaštel Kambelovec. Tato bezmála 7 km silnice v sobě zahrnuje i 2,55 km tunel Kozjak. Tohle předběžně vychází na 625 mil. HRK bez DPH. Tunel bude mít 1 rouru se 2 pruhama. Vedle se ale postaví evakuační roura s 11 přechody do hlavní roury. Kromě tunelu se postaví 2 viadukty: 151,5m a 225m dlouhé. A další objekty. Doba výstavby má být 36 měsíců. S výstavbou se počítá začat na podzim 2022.

Výstavbou tohoto uzlu se dosáhne odlehčení uzlu Dugopolje a výhledově ho lze napojit až na stavby vedoucé po Omiš.

https://www.jutarnji.hr/video/news/prij ... t-15136819
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční spojení Split - Omiš je prozatím jediným projektem, který dostane v dalším programovacím období takový objem peněz jaký směroval na projekt mostu Pelješac s přístupovými silnicemi. To je výsledkem jednání Chorvatska a EU. Jináč řečeno, na jednotlivé silniční projekty na této silniční osi směruje 2,5 mld. HRK. Na některých úsecích se již pracuje resp. se obnovila výstavba po dlouhých letech. Split s okolím dostane stavby nebo se již projekty realizují, v celkové výši prozatím více než 7 mld. HRK. To bude bezmála 1 mld. €.

Věnoval jsem se tomu v uplynulých příspěvcích a na vícero stranách.

Split tak získá 2 sjezdy z dálnice, díky novým sjezdům mezi vnitřním průtahem a D8 se zlepšila provozuschopnost trasy, dále se realizují nebo budují nové MÚK. V nedávné době se dokončila dualizace úseků silnice na sever mezi Kaštelama a v této dekádě se bude dát dostat z Kaštelů tunelem Kozjak na A1. Jsou to projekty plánované dekády a Chorvatsko je začíná realizovat. A ufinancuje je díky EU fondům.

Ministr dopravy zdůraznil, že velikost města s okolím bylo zanedbáváno ve srovnání s mnoha městama. Ačkoliv byla dokončená dálnice A1 po město Split a modernizován sjezd do Splitu, tak tyto dopravní investice zhoršují letní kolony ve městě. Teprve nové investice dokáží město zásadněji odbřeměnit a tudíž městu ulevit a pomoct rozvíjet okolní území.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... osta/23110


Další megaprojekt, který je sice v plánech, ale prozatím nemá vyjasněno financování je překlenutí kaštelského zálivu mostem. Tady se náklady odhadují na až 0,5 mld. €. Více zde: https://www.dalmacijadanas.hr/megaproje ... u-iz-hc-a/ . To bude završení nové silnice: z A1 tunelem Kozjak v napojení na dosavadní silniční síť. Ovšem novým mostem by se to razantně změnilo, protože by se ten přístav dosáhl novou trasou. Hrvatske Ceste letos hodlají tendrovat technické provedení stavby. Tady je to bod č. 11:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

z rozhovoru s ministrem dopravy

Proč dostane Split s okolím největší peníze v tomto a nejbližším období? Protože je tohle město na tom z dopravního hlediska nejhůře. Split je centrem Dalmácie a má existenční dopravní problémy, které je nevyhnutní vyřešit a zajistit tak udržení obyvatelstva ve městě.

Intenzivně se poslední 3 roky pracovalo na multimodální platformě Solin - Split - Omiš a tato jako jediná bude mít zajištěné evropské financování. Na částech se již pracuje, třeba obchvat Omiše s mostem a tunelem Komorjak se staví ze státních peněz, ale budou proplacené z EU fondů. Ze Splito do Omiše jsou v létě intenzity 50 tis. vozidel za den a situace je dlouhé roky zcela neúnosní.

Pracuje se na novém vstupu do Splitu: nejdříve tunelem Kozjak a napojení na D8, co je projekt za miliardu kun. Ještě letos se vyhlásí architektonická soutěž na návrh mostu přes Kaštelský záliv, čímž se zcela zkrátí cestování do přístavu a odlehčí jízda městem a zajíždění po dálnici pro tento účel. Bude to taková přístavní zkratka, která odlehčí všechny alternativy.

Ministr dopravy tak potvrdil, že tyto plány jsou myšleny jako seriózní plány a budou se v dalších letech postupně realizovat. Právě díky zajištěným zdrojům financování, které budou doplněné o státní zdroje.

https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hr ... ji-1165278


stav realizace sledovaného projektu v tématu

Obchvat Omiše: Omiška obilaznica bude státní silnice DC 70 - most Cetina - Omiš východ. Jedná se a to i pohledem do tohoto vlákna o technicky nejsložitější silniční stavbu v Chorvatsku, která tady nemá obdoby, na čem se zhodují všichni.

Tunel Komorjak bude spojen mostem nad kaňonem řeky Cetina s tunelem Omiš. Tohle je gro projektu, který zajistí obejítí jediného (zvedacího) mostu ve městě Omiš, což vytváří nekonečné kolony.

Most nad kaňonem řeky Cetinja: most je kompletně obstarán, ocelové prvky se vyrábí v Itálii, zatlačení první poloviny mostu se očekává v polovině letošního roku. :jidlo: Most bude dlouhý 215m. A bude právě mezi 2 tunelovýma sekcema.

Tunel Komorjak: proražen v 04/2021, asi 2 týdny před termínem. Probíhá sekundární ostění, izolační práce, portálové práce. Vše ve značném stadiu pokroku, 70-95%.

Tunel Omiš: dokončené jsou razící práce, pokračování prací v 03/2022. Bezpečnostním a osobitým rizikem je nestabilita skalních bloků nad kaňonem řeky a mostem Cetina a stávajících silnic pod mostem během výstavby.

Ještě dodám, že ve městě Omiš se nyní modernizuje za asi 100 mil. HRK i přístav; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 28#p238428 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

video: obchvat Omiše, Strabag: prostorové pochopení situace, již brzo most nad kaňonem řeky Cetina, který spojí 2 tunely ve skalách proti sobě

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

historický záběr, první části mostu nad kaňonem řeku Cetina v rámci stavby obchvatu Omiše: :jidlo:
1JPG.JPG
1JPG.JPG (118.24 KiB) Zobrazeno 6650 x
Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy se byl podívat na probíhající výstavbu obchvatu města Omiš. A to obzvlášť fázi vysouvání mostu nad kaňonem řeky Cetina. Nyní je vysunuto 26m z celkových 216m mostu nad kaňonem.

pán uprostřed, všichni stojící "v luftě"
Obrázek

Obrázek

Obrázek

záběry zpracované ve videu:



Ministerská návštěva se konala 24.3. Tento projekt, kterého součástí bylo dokončení ražby tunelu a nyní vysouvání mostu je vyčíslen na 180 mil. HRK. Celkem se projekt, který je navázáním na nedokončené práce obchvatu, dotýká asi 3,5 km úseku a má být hotový v 03/2023.

Ministr dopravy dále informoval, že do roku 2025 se počítá s tím, že bude v provozu celá nová trasa z Omiše do Splitu a Solinu. Všechny práce se člení tak, aby je šlo financovat EU fondama.

Výstavba tunelu Omiš a mostu nad Cetinou jsou součástí fázy projektu Multimodální platforma aglomerace Split, přesněji Dugi Rat - Omiš, východ. Výstavba části obchvatu, DC70 - Most Cetina - Omiš, východ, se začala v 09/2019.

Soutěž na pokračování prací na Dugi Rat bude vyhlášena do konce letošního roku. Do ukončení výstavby napojení na Dugi Rat bude obchvat dočasně napojen na DC70 přes tunel Komorjak, sever. (viz jeho rozdvojení, zde ve vlákně)

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... omis/23221
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

většina informací z rozhovoru je v tématu, ale některé jsou upřesněné :ok:

Ministr dopravy poskytl širší TV rozhovor:



*ministr řekl, že byl na tomto projektě před asi 1,5 týdnem (viz příspěvek výše) a že výhled z budoucího přemostění mezi tunelama nad kaňonem řeky Cetina byl opravdu impozantní
*v minulém roce se dokončilo ražení tunelu Komorjak
*obchvat Omiše bude k dispozici za 1-1,5 roku, ale prozatím v částečné dostupnosti na původní vnitrozemskou silnici
*na pobřežní trasu se musí pokročit v celé Multimodální platformě, což souvisí s dalšíma stavbama až po Split, ale je to nejvyšší priorita pro region i stát ve stávající době, je na to zajištěno financování
*Split - Omiš má v létě na D8 více než 50 tisíc vozidel za den a je nevyhnutní to řešit, nyní se to řešit dá, v ex dekádě se pro finanční problémy silničních firem muselo odložit, ale provoz na D8 je v této části země neudržitelný
*celá Multimodální platforma má schváleno financování z EU fondů a zrychluje se příprava do výstavby dalších fází
- s tím bude spjato i jisté omezení provozu, ale bude snaha to vynechat během hlavní letní sezony, kdy nejde ani tak o dopravní zatížení, jak půjde o prašnost ...
*úsek od Omiša po Dugi Rat se vyhlásí do soutěže do konce tohoto roku, takže se odevzdá v krátké návaznosti na zprovoznění stávajícího obchvatu Omiše a Omiš tak získá do pár let komplexní obchvaty :ok:
*doplňující investicí je investice za 90 mil. HRK do modernizace přístavu v Omiši, o tom píšu i v námořním tématu a sice se zkvalitní život ve městě, podél kterého se u pobřeťí táhne přístavní infrastruktura a je to největší přístavní investice státu v regionu a přímo souvisí se zkvalitněním dopravních služeb v Omiši a pro život lidí v něm


takhle to bude přibližně vypadat při jízdě, z tunelu do tunelu ...

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 11/2021:
Diaľničiar píše:lze to realizovat, když na Trogir vede nový most

psáno 09/2021
Diaľničiar píše:Za 20 mil. HRK se začala sanace původního historického mostu vedoucího do Trogiru: https://dalmatinskiportal.hr/vijesti/po ... ija/110080 .
a tady jedno video:
no a stav je takový, že se po obnově konstrukce, prvně za 60 let, tato vrací zpátky na původní historické přemostění v Trogiru

foto, video: https://www.tportal.hr/vijesti/clanak/f ... o-20220414

Takže město Trogir má skoro zcela obnovený historický most, tak i nové mostní spojení s přístupovou silnicí na ostrově. (obchvat historického jádra Trogiru: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 88#p183988 ) Takový je výsledek systematické modernizace silnic v Chorvatsku. :idea:



most vedoucí historickým jádrem Trogiru:
Obrázek

nový zvedací most, který vytvořil společně s fází přístupových silnic obchvat původní trasy se starým mostem, přičemž nový most nevyčnívá nad linie, aby vyvnikla jiná dominanta regionu
Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.7.2022 16:34:11, celkem upraveno 2 x.
Důvod: +video
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

jeden velmi podařený snímek na stavbu mostu nad kaňonem Cetina v rámci budovaného obchvatu Omiše, z lokality pod horama z vnitrozemí
1.JPG
1.JPG (198.96 KiB) Zobrazeno 5718 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 05/2021:
Diaľničiar píše:A ještě jeden příspěvek, ale pro změnu samotné město Split. Tady se bude zásadně rekonstruovat bezmála 1 km strategické silniční tepny; MÚK na D8; křížení Širin u Solinu a rekonstrukce 990m tahu. Dominantním objektem bude 471m dlouhý mostní objekt. Smlouva byla podepsaná 27.4., podpisu se jako svědek účastnil i samotný chorvatský premiér. Ten mj. ale informoval i o tom, že Split dostane díky EU fondům nové autobusy a další dopravní investice se připravují. Dále jeho návštěva "přinesla" do města investici do technologického parku a další, pro toto fórum nezajímavé záležitosti.

zde je vizualizace:



Společnost Brodosplit vyrobí 14 segmentů hlavního mostního nostníku s hmotností 2000t a dopraví na místo stavby. Společnost DIV Group je namontuje na betonové sloupy.

https://www.divgroup.eu/en/media/div-gr ... ersection/

Náklady na tento projekt činí cca. 137,7 mil. HRK. Cestování Splitem se tak v této lokalitě stane rychlejším a bude i bezpečnějším. Kapacitně se tady taky lépe obslouží obchodní zóny.
Tento projekt se nerealizuje, resp. ne dle představ a jedním z důvodů je i napjatá finanční situace společnosti Brodosplit. Pro tento fakt bylo i menší omeškání na projektě mostu Pelješac, kde tato firma dopravovala nosníky a kde zase tamní zhotovitel musel platit předem jako kdyby vydat záruky pro Brodosplit a taky s tím extra nepočítal. Ve Splitu je situace ještě horší. Problém nastal u začátku, protože se plánovalo, že se začne po ukončení turistické sezony. V omeškání bylo ale stavební povolení. Dnes, když je projekt prakticky úředně připraven, tak je tady tento zádrhel. Stavět se mělo od 01/2022 celkem 2 roky.

https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... ti-1188419

Nyní probíhá archeologický průzkum. Dá se říct, že se nezrealizovala žádná součást této stavby, co bylo v plánu, takže letní sezona 2022 nebude v tomto uzlu vylepšená a jestli kdy se dočká celkového upgradu v roce 2023 resp. 2024, tak to je nyní ve hvězdách. Rozsah nálezů je totiž větší, než se předpokládalo a to si bude žádat dodateční zdroje od investora Hrvatske Ceste.

Je to příliš mnoho problémů najednou ... snad se projekt nezasekne.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

letecké záběry na most nad kaňonem řeky Cetina v rámci obchvatu města Omiš:


Fakta o něm:

*délka 216m
- 32m v jednom tunelu, 32m ve druhém tunelu a 152m přímo nad řekou
*spotřeba ocele v rozpětí mostu bude 1150t
*1m mostu se vysouvá 15 minut
*investice: 174,5 mil. HRK
*investor: Hrvatske Ceste
*zhotovitel: Strabag

Během 05-06/2022 se připraví vše proto, že se začne pracovat i na opační straně kaňonu.

Most je neoddělitenou součástí 3,5 km etapy obchvatu Omiše, kde se staví 2 tunely a tento most. Navazuje se na dávnější ale nedodělané stavební práce.

Most bude mít 2 jízdní pruhy pro vozidla, které budou v šířce 3,25m s dalšími pasážemi 0,3m+0,75m.

Bude zde oplocení z průhledných panelů s efektem matného skla a osvětlením v zábradlí. Nebude tady žádný turistický chodník, ačkoliv by to bylo lákavé.

Venku "trčí" 36m mostu. V tunelové rouře je postavených dalších 84m mostu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: ještě jeden povedený záběr na město Trogir se 2 mosty:

Obrázek

:arrow: další 2 videa na most nad kaňonem řeky Cetina v rámci obchvatu města Omiš:

časosběrné záběry: https://www.youtube.com/watch?v=N3byqtXzWCo
letecká prohlídka zaměřená na detaily: https://www.youtube.com/watch?v=4d4zDct3Hzo
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Google Earth, 05/2022, most u Omiše

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav mostu nad kaňonem řeky Cetina v rámci obchvatu Omiše:

k 25.6. - 32m mostu ve vnitřku tunelu a 77m tunelu vysunutého na straně Omiše

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Hrvatske Ceste informují, že pokračují (zde v rámci fóra nové) práce na ulici Zbora narodne garde ve městě Split, tedy další nájezd na tento strategický tah, který se posledně změnil zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 03#p206303 a o něco příspěvků výše jsou zachycené další informace a fotky. Cílem je snížení kongescí ve vstupu do města.

A to navzdory složité situaci na trhu se stavebníma materiálama. Jen na asi 450m se staví nadjezd, podjezd a 4 opěrné zdi.

fotky: https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/hrvatske- ... ampe/23406



:arrow: Chorvatsko ukončilo modernizaci původního historického zvedacího mostu ve městě Trogir. Hrvatske Ceste přinášejí video:



V rámci vlákna se lze dočíst o realizaci nového zvedacího mostu, který zcela obešel Trogir a přímo spojil obě pevninské části. Dále se vystavěla síť přístupových komunikací. Vše právě pro to, že bylo nevyhnutní odstavit původní most. Posledně lépe opsané v tomto příspěvku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 51#p254251 .

Nyní má Trogir dopravní alternativu, což je perfektní zpráva, protože se s novým mostem obejde historické jádro, tedy vzácná památka a nezatěžuje se tak zbytečnou dopravou a zároveň může dál sloužit původní most.

Geo poloha Trogiru je významná, začíná tady multimodální os, tedy dualizovaný tah do Splitu a nedaleko je letiště. To je zase důležité pro stát, ne jen pro turisty v létě, tady tato lokalita.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.7.2022 16:35:19, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“