VMO: obecné info

VMO a jiné
Odpovědět
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od siesa »

Aram96 píše: Samozřejmě, že by si to vyžádalo širší tunel v délce třeba 50-100 m, to není nic, co by nešlo postavit.
To prave neni uplne pravda... Zrovna v tomto miste by to bylo mimoradne narocne, mozna i neresitelne, vzhledem k huste zastavbe a velmi melkemu nadlozu v miste zausteni tunelu (v jednom miste ca. 3 metry pod sklepem jednoho z domu, nebo si dokonce vybavuju studnu zastizenou v kalote jedne z trub tunelu). Rozsireni tubusu o dalsi jeden jizdni pruh by byla, troufnu si rict, vyznamna komplikace...
Aram96 píše:Podle mě je za tím to, aby Hradeckou jezdilo co nejméně aut, nejspíš kvůli hluku.
Ja si myslim, ze nikdy nebylo zamerem, aby tranzitni doprava (ani nakladni, ani osobni) jezdila po Hradecke, a to uz od uplneho zacatku budovani VMO. Vzpomente, jak vypadala MUK Hradecka/Zabovreska pred stavbou tunelu (muzete si osvezit pamet napr. tady https://mapy.cz/s/jebasuveta). Tam bylo zjevne, ze puvodni plan byl pokracovat po povrchu prutahem pres Krpole, a na Hradeckou vedla pouze prudka zpetna rampa. Pri preprojektovani teto MUK bohuzel puvodni zamer asi pretrval...
(Btw. ja osobne jezdim prakticky vyhradne po Hradecke..)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

Myslím, že kdyby tranzitní osobní doprava nejezdila po Hradecké, tak by ta MÚK se Svitavskou radiálou každodenně kolabovala, byl by to hrozný špunt. Podle mě naopak koncepce tohoto uzlu a celého VMO na severu naopak počítá s tím, že OA (I/43-Pisárky) jedou po Hradecké. Samozřejmě celé VMO počítá s D43, ale to je už jiná debata .. Jaké bylo uvažování dříve, neumím posoudit. :)
Jinak netvrdím, že by prodloužení toho pruhu byla jednoduchá věc, on pravděpodobně právě proto, že to bylo tak složité, zůstal takhle krátký. Ovšem postavit by to šlo, samozřejmě o něco dráž, předpokládám, že širší by byla samozřejmě jen ta hloubená portálová část.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od siesa »

Aram96 píše:Myslím, že kdyby tranzitní osobní doprava nejezdila po Hradecké, tak by ta MÚK se Svitavskou radiálou každodenně kolabovala, byl by to hrozný špunt. Podle mě naopak koncepce tohoto uzlu a celého VMO na severu naopak počítá s tím, že OA (I/43-Pisárky) jedou po Hradecké. Samozřejmě celé VMO počítá s D43, ale to je už jiná debata .. Jaké bylo uvažování dříve, neumím posoudit. :)
Jinak netvrdím, že by prodloužení toho pruhu byla jednoduchá věc, on pravděpodobně právě proto, že to bylo tak složité, zůstal takhle krátký. Ovšem postavit by to šlo, samozřejmě o něco dráž, předpokládám, že širší by byla samozřejmě jen ta hloubená portálová část.
Hloubena cast tam je zrovna velmi kratka a bez rozsireni razene tunelove trouby by se to neobeslo, myslim si (a jak si to pamatuju...)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

No, já bych řekl, že ten připojovák, kdyby měl 100 m, tak je to nebe a dudy oproti nynějším cca 50 m. Takže myslím, že by hloubená část mohla stačit. Ale teď si to přesně také nevybavuju ..
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Likas »

Hloubená měla 50m. Ovšem rozšíření bez zvětšení záboru by asi nešlo. Leda za cenu nějakých milánek nebo pilotové stěny navíc.
M4t3s
Příspěvky: 153
Registrován: 14.12.2011 11:14:33
Bydliště: Brno

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od M4t3s »

Přidám zkušenost z pohledu obyvatele Řečkovic. Do dostavby tunelu byla vždy jediná varianta napojení na VMO a to u Brnocaru na Kuřimské/Palackého tř. A ještě do nedávna, něž se dostavěly světla na tomto sjezdu bylo vždy rychlejší je tudy. K nájezdu většinou využívám původní stavební nájezd z ul. Novoměstská. Světla na Hradecké mají ale docešla dlouhé intervaly ve směru od Globusu k Tech. parku, proto je dnes rychlejší zajet až do tunelu.

Ten hlavní problém vnímám v tom, že spousta řidičů přijždějících od Lesné po Porgesove do tunelu brzdí právě v předportálí, kde se napojuje krátký připojovák. Kolikrát je tak složité odhadnout, zda se rychle zařadit ještě před něj nebo téměř zastavit a čekat až proplouží okolo. A když tam chytíš před sebou na připojováku TIR, tak je o zábavu postaráno.

Ale ono to bude dáno i tím, kolik ramp a napojení je naskládáno na relativně malém prostoru před tunelem.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

Podle mě je tento uzel (na ten prostor) dost povedený. Hlavní směr celé křižovatky je dá se říct dostatečně kapacitní (I/43-Tomkáč). Jen tohle připojení do toho tunelu je jediná, ale docela velká, vada na kráse. Můžeme být fakt rádi, že je to docela minoritní směr, protože existuje Hradecká. Dá se říct, že tento uzel opravdu na 90 km/h stavěn není, nejspíš to počítá s tím, že tady auta prostě jedou fakt pomalu a vklidu se zařadí.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od goldfinger »

Jako další vady na kráse vidím vjezd do tunelu a výjezd z tunelu, který je v trase VMO pouze jednopruhový. Chápu, že se momentálně preferuje směr VMO-svitavská radiála, ale po otevření Žabovřeské a Tomkáče tam může vzniknout problém. Dá se to akorát přemalovat, ale víc pruhů se na most nevejde.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

Na tohle, se přiznám, že jsem také zvědav. Doufám, že to měli inženýři před pár lety propočítáno dobře. Když jsem tam jel poprvé, tak mě to popravdě úplně dostalo, že samotné projetí křižovatky po VMO není pořád v 2+2. Nicméně to stačí. Opravdu otázka co v budoucnu ..
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Majkii »

wazer.cz
Pište česky, prosím!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

Když pominu samozřejmě nejpravděpodobnější scénář, že se to plánovalo pro někoho "blízkého" a doufalo se, že si nikdo ničeho nevšimne, tak v našem státě velice často levá ruka neví, co dělá pravá, takže i ten "jejich" scénář je relativně pochopitelný. :crazy: Zajímalo by mě, jak vypadala ta nabídka ŘSD v roce 2019. Pokud byla opravdu oficiální, pak je to o to více trestuhodnější, že to nedopadlo tak, jak mělo. A také to zase něco málo vypovídá o brněnském ŘSD... po aktualizaci příspěvku: ŘSD o pozemky zájem projevilo .. zajímavé, že před rokem a půl ne ..
Ještěže se objevil tweet (obraz) pana (souseda) Kunce, na němž je to jasně vidět. :) :ok:
Hobr
Příspěvky: 128
Registrován: 26.3.2010 9:31:46
Bydliště: uvnitř VMO

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Hobr »

v červnu oprava 2 tubusu Pisáreckého tunelu a instalace kamerového systému, bude funkční ve všech třech tunelech ne jen v Husovickém
liborp
Příspěvky: 39
Registrován: 4.1.2021 17:03:26

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od liborp »

Hobr píše:v červnu oprava 2 tubusu Pisáreckého tunelu a instalace kamerového systému, bude funkční ve všech třech tunelech ne jen v Husovickém
Jak to myslíte funkční kamerový systém? Jakože předtím to nefungovalo nebo nově i na měření rychlosti?
Kubasssssssss
Příspěvky: 64
Registrován: 8.11.2012 20:59:49

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Kubasssssssss »

liborp píše:
Hobr píše:v červnu oprava 2 tubusu Pisáreckého tunelu a instalace kamerového systému, bude funkční ve všech třech tunelech ne jen v Husovickém
Jak to myslíte funkční kamerový systém? Jakože předtím to nefungovalo nebo nově i na měření rychlosti?
Ano ve všech se mají naistalovat kamery na měření rychlosti.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/usekov ... pravy_krut
D52, D43 v původní trase!
komeťák777
Příspěvky: 56
Registrován: 3.5.2020 11:28:20

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od komeťák777 »

Nějak se na tu dostavbu VMO musí začít vydělávat. Schválně, kdo z nás bude největší "investor"?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

Až bude v Krpolském 80, nemám nic proti. Pokud ne, tak ať jdou do ******.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od kot »

Arame, to sice jít mohou, ale přispívat jim chtít nebudeš, ne ?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

Naštěstí ten Královopolský využívám nejméně, takže to přežiju a přispívat snad nebudu. Ale jestli bude v plánu mít v budoucnu 60 i v tunelu Vinohradském, tak jdu okamžitě za Patrikem, ať se činí. :)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

https://zdopravy.cz/brno-odmita-pokutov ... icu-77771/
Za vyjádření primátorky Brna jednoznačně :ok:
„Je to téma, které se opakovaně řeší již od roku 2019, a my jsme několikrát deklarovali, že s pokutováním řidičů nesouhlasíme. K dopravním nehodám zde dochází v jednotkách případů ročně, z toho lze dovozovat, že řidiči jezdí bezpečně,“ uvedla Vaňková. Podle ní město nesouhlasí s tím, že by si plnilo rozpočet automatizovaným vybíráním pokut.
Za vyjádření policie (bohužel jako obvykle): :ko: .. nebo spíše :zvraci:
„Samotné ukáznění menšiny řidičů, kteří se dopouštějí přestupků, pak v konečném důsledku přináší větší propustnost i plynulost dopravy,“ doplnil Tržil.
Leda ho*no .. jak asi pomůže plynulosti dopravy, když někdo jede 60 místo 70 ? Naopak plynulosti dopravy nejvíce uškodí to, když někdo z 80 prakticky zadupne na MPR 60, kvůli "bezpečnosti". :crazy:
Brnak46
Příspěvky: 184
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Brnak46 »

Skvělá zpráva, upřímně jsem tomu už ani nevěřil :ok:
Aram96 píše:Naopak plynulosti dopravy nejvíce uškodí to, když někdo z 80 prakticky zadupne na MPR 60
Kéž by na 60, od té doby co se začlo mluvit o radaru tam většina lidí jezdí sotva 50, protože se bojí, aby náhodou MPR nepřekročili... :roll:
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Paul1 »

Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

No, nejen jižní bohužel. Nový územní plán je potřeba i pro poslední segment té části mezi D2 a Rokytovou, čili pro jeden ze 3 segmentů, na které byla nedávno vydána EIA a příprava běží dál. :(
OT koment: dost dobře to posra*i s tím územním plánem. Snad nikdy jsem neviděl něco více projednaného s občany a dalšími institucemi, jako tento ÚP. A pak tuto x-letou práci zastupitelé jednoduše shodí pod stůl. :zvraci:
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od goldfinger »

Úsek mezi D2 (prešpurská radiála) a Černovickou se má stavět jako jeden z posledních. Problémem tam je trasování přes farmu. A vedení směrem k Heršpické je podmíněno zrušením komároffské spojky, což je naprosté scifi, bo odsun v tomto tisíciletí nejspíš nebude. Prostě se musíme smířit s tím, že místo okruhu bude podkova od Vídeňské po Mariánské náměstí.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

Kdyby se dalo od Holubic dostat po 4-pruhu bez světel na Svitavy, a od Jedovnické na Černovickou, tak jsou IMHO nejhorší boty Brna vyřešeny. Zůstane akorát ta přecpaná jižní část současného okruhu Zvonařka a Opuštěná.
A samozřejmě Žabovřeská bude kapacitně na hraně, podobně tak radiály na jih (Vídeňská+Heršpická+Hněvkovského), ale to nejhorší by mělo být vyřešeno Vinohradským tunelem+MÚK Ostravská radiála. :jidlo: :jidlo:
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od goldfinger »

A protože vinohradský tunel ještě dlouho nebude, mělo by se urychleně pracovat na opatřeních pro co největší propustnost Žarošické a Jedovnické.
Odpovědět

Zpět na „Brno“