Spojené státy americké - všeobecně

Odpovědět
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od dvs »

Hodně zajímavá křižovatka. Nějak mi nedochází až tak smysl jízdy vlevo...

Tady ta je z křížení I-44 a 13 u města Springfield, Missouri, United States
https://maps.google.com/maps?q=Springfi ... souri&z=17
Přílohy
USAvlevo.jpg
USAvlevo.jpg (152.98 KiB) Zobrazeno 33187 x
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od vaclav »

dvs píše:Hodně zajímavá křižovatka. Nějak mi nedochází až tak smysl jízdy vlevo...

Tady ta je z křížení I-44 a 13 u města Springfield, Missouri, United States
https://maps.google.com/maps?q=Springfi ... souri&z=17
10vterin na google
one of the best innovations in 2009 (engineering category) in "Best of What's New 2009"
http://en.wikipedia.org/wiki/Diverging_ ... nterchange
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od mapman »

Smysl té jízdy vlevo je v tom, že se úplně eliminují problematická levá odbočení a v místě těch dvou semaforů jsou pak už jen dvě sekvence. Pro ty co jedou přes most přímo jsou tedy dva semafory zachovány, pro ty co odbočují vlevo je pak semafor jen jeden. Tohle řešení bylo opakovaně zkoumáno a posouzeno jako kapacitnější než běžné řešení s dvěma SSZ a levým odbočením.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od dvs »

Děkuji za srozumitelnou odpověď na tři řádky.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav v infrastruktuře je kritický. Málem finančně skolaboval Highway Trust Fund, který je příjemcem části daní z prodeje pohonných hmot, ze kterých federální vláda financuje opravy a rozvoj dopravní infrastruktury (cca 2% všech peněz, které se v USA na tyto účely vynakládá). Kongres v červenci t.r. přijal mimořádné opatření, kterým na účet fondu převede z jiných účtů 10,8 mld. USD, což zajistí financování fondu do května 2015.

Jenom silnice a mosty mají investiční dluh v řádově stovkách mld. USD. Vláda nalezla řádově desítky mld. USD. Zcela vázne a absentují nové úseky silnic a dálnic, jenom malým řešením je stavba přes PPP buď novou výstavbou anebo expresních pruhů na již stávající síti.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes se odevzdal do provozu 27 km úsek Interstate 49 mezi Hosston v Louisianě a Doddridge v Arkansase. I-49 je nyní kompletní od Shreveport do Texarkana.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Marooned17 »

Počet ujetých kilometrů autem (VMT) na hlavu klesá v USA již 9. rokem po sobě. Graf v článku:
http://www.ssti.us/2014/02/vmt-drops-ni ... ng-notice/
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od martini »

Z ono článku:

2009 Plan: No clear evidence that Marylanderrs will continue to drive less in future
2014 Plan: Return to strong VMT growth is unlikely

U nás to setrvale tvrdím od posledního sčítání 2010, že už to neporoste a nikdo mi pořád nechce věřit, ale postupně se jednotlivci přidávají... Škoda, že to sčítání v 2015 se bohužel asi nestihne, kvůli Prachařovi...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Marooned17 »

martini: Cože? Jak to, že ne? To je problém najmout pár tisíc brigádníků na čárkování projetých aut?? (já vím, představuju si to jak Hurvínek válku :-D )

Ještě ke Státům tedy přidám jeden odkaz:
http://www.washingtonpost.com/blogs/won ... you-think/

Je ale nutný dodat, že v USA šly minulý rok ceny benzínu dolů o cca 40% a nějaký vliv se přeci jen čekat dá.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Ohio

Příspěvek od Marooned17 »

Projekt nahrazení Brent Spencer Bridge na I-75 na hranicích Ohia a Kentucky v Cincinnati novým mostem a příjezdy k němu. Měla by se tak zvýšit kapacita z 8 na 16 pruhů :arrow:

http://www.brentspencebridgecorridor.com/
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Tragedie se stala před měsícem ve státě Ohio, kde spadnul most ponad dálnici: http://www.usatoday.com/story/news/nati ... /22031819/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Standa »

Počasí v USA docela řádí, na to, že už je březen a třeba Kentucky je zhruba na úrovni severního Tuniska:

http://zpravy.idnes.cz/tisice-ridicu-uv ... anicni_fer
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

V březnu 2016 podstoupila sekce USA zásadní proměnu díky které je zde vytvořena možnost debaty ve všech státech v rámci federace a Portorika k tomu za následující představy:

*příspěvky z tohoto vlákna zde zůstávají a bude se sem psát vše, co se týká více jak jednoho státu najednou a všeobecní informace z USA
*v tomto vláknu naleznete v prvních 3 příspěvcích nejdůležitější federální odkazy a seznam států pro rychlejší vyhledání
*nebudu se moc historicky vracet v jednotlivých státech, ale počínaje 01/2014 budou doplněné nové úseky v provozu

Všechny státy obsahují základní informace včetně příslušných odkazů.

Co mě k tomuto kroku vedlo: I když možná nebudou témy ihned v rozvinutějších debatách, přistupuji k tomu jako když se sadí stromy. Ty se taky nesadí k okamžitému užitku. :idea: USA a jejich dálnice jsou nepochybně magnetem a tento krok masivního doplnění všech států byl odkládán jen z důvodu lenosti. :oops:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.3.2016 11:28:52, celkem upraveno 1 x.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

American Road and Transportation Builders Association upozorňuje na absolutně nedostatečné investice na obnovu mostů. Za největší problém se dá pokládat asi 18.000 mostů s realizací 1950-1970 v rámci výstavby dálniční sítě Interstate za Roosevelta, protože tyto mosty se za dalších 40 let téměř nijak neudržovali. Reální potřeba na rekonstrukce mostů v USA ve všech státech by byla alespoň 28,5 mld. USD. Tyto peníze nejsou nikde k mání, protože Silniční fond, který má zdroje z daní z PHM nemá peníze navíc, protože daně na PHM se nemění a automobily jsou stále více úspornější. Ani Obamův infrastrukturální dálniční balíček v hodnotě 27 mld. USD na to sám o sobě nepostačoval a co je nejdůležitější, tak na rekonstrukce mostů se z toho dostalo jen 3 mld. USD.

Situace je vážná a pokud se do dalších 8 let nenalezne zdroj financování, tak se země bude potýkat s mnoha katastrofálnímí scénami z provozu. Přitom za posledních 20 let se zhroutilo více i větších dálničních mostů a přitom relativně nečekaně a to je další důvod: USA nemají ani dostatek peněz na vykonávání prohlídek všech mostních objektů alespoň jednou v dostatečnom časovém horizontu. Pokud tedy selhává financování z federálních zdrojů, tak by mělo být prioritní pro jednotlivé státy, aby hledali další zdroje na rekonstrukce mostů, protože bez mostů bude americká silniční a dálniční infrastruktura nepoužitelná. Dodatečně by se mohlo uvažovat o nějaké formě mýta.

Výsledkem uplynulých dekád, kdy se nalézají pouhé miliardy namísto desítek miliard je to, že stav se dokonce zhoršuje. Rozsah mostů ve špatném stavu se zvyšuje. A s tím stoupá i riziko, že další mosty někde spadnou a to je to, o čem motoristé musejí být informování. Na problém se poukazuje téměř 15 let, poslední 4 roky velmi intenzivně, ale kompetentní situaci účinně neřeší.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.2.2018 11:53:22, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

I když je na začátku tohoto vlákna několik informací k tomu co zde uvedu a zcela jistě mnoho z nás ví o systému dálnic v USA toho dost, tak vzhledem ke čtenosti zahraničních sekcií si dovolím zde dát několik dalších odkazů k silniční síti USA. Na začátek Interstate (dálniční síť Interstate) :arrow:
finalmap.jpg
finalmap.jpg (149.09 KiB) Zobrazeno 29428 x
cus921.gif
cus921.gif (44.76 KiB) Zobrazeno 29425 x
*jedná se o základní dálniční síť USA a dlouhé roky (do 2013-2014) to byla nejrozsáhlejší dálniční síť světa; nyní už na 2. místě po Číně

Je nevyhnutní znát angličtinu, ale několik základních odkazů, ze kterých se dá velmi dlouho překlikávat dle vašich dalších zájmů:

Interstate System
Dwight D. Eisenhower National System of Interstate and Defense Highways

Dále, základní členěnení National Highway System :arrow:

https://www.fhwa.dot.gov/planning/natio ... ay_system/

*jejich součástí j i Interstate síť dálnic

Explicitně se klade důraz na koridory:

https://www.fhwa.dot.gov/planning/natio ... corridors/

Zde naleznete základní otázky včetně odpovědí:

Interstate Frequently Asked Questions


Tolik výše zmíněné odkazy a nyní několik dalších statistických informací (2014) ohledně USA:

USA disponují absolutně nejrozsáhlejší silniční síti na světě a to až 6,59 mil. km:
- z toho je 4,3 mil. km se zpevněným povrchem (to je ještě stále více jak celá silniční síť Číny)
- jak uvedl Standa na začátku vlákna, tak hlavní silnice se člení na 3 kategorie: Interstates, US Routes a State Highways
- na této silniční síti se nachází neskutečných 608.445 mostů

Celková délka sítě Interstate je 47.575 mil (cca. 76.600 km). Je to necelé 1% všech silnic, ale s dopravní zátěží 25%. To je velmi důležitý fakt, protože to dokazuje jak geniálně je tato síť vystavěná.

Celková délka všech 3 kategorií hlavních silnic a dálnic je 179.650 mil (cca. 289.000 km).

Nejdelší Interstate je I-90, která spojuje Seattle, Washington, Boston a Massachusetts a má délku cca. 4.990 km.

Vůbec nejdelší silnicí v USA je Route 20 (US 20), V-Z spojnice dlouhá 5.415 km.

Další fascinující údaj je ohledně místních silnic. Je jich až 4,7 mil. km a z tohoto počtu je 1,9 mil. km místní komunikace a ulice. Z hlediska nákladů na jejich údržbu (včetně té zimní) na ně směruje rekordních 77% peněz na údržbu z celé sítě.

Další zajímavostí jsou silnice v národních parcích, vojenských areálech a v rezervacích a těchto silnic je 150.000 mil (cca. 240.000 km). Údržba na ně jsou další 4%.


Vývoj v letech 2000 - 2013 ohledně řešení kapacit :arrow:

Jenom velmi stručně: silniční síť vzrostla o 5,3% co se týče všech silnic, ale populace vzrostla o 12% a registrace nových vozidel o 11% a ještě i vozidla najíždějí o 9% více mil. Takže kapacitně síť silnic zaostává. A co je ještě horší je fakt, že z nových silnic jen 18% připadá na nové hlavní silnice 3 kategorií. Vše ostatní jsou lokální a místní silnice a ulice.

Mnoho z vás zajímají výdaje na silnice, tak to znázorním rokem 2013 :arrow:

*na federální silniční program směrovalo 30,1 mld. USD na nové projekty na vylepšení tedy tzv. upgrady 65.500 mil silnic a na 4.887 mostů
*pouze 1,4 mld. USD směrovalo na novou výstavbu silnic a na výstavbu nových mostů

Pod pojmem upgrade si ale nepředstavujte, že to jsou jen nové pruhy, protože to je v mnoha případech vylepšení bezpečnosti, eko projekty kolem, upgrade MÚK a mnoho dalších prvků. Ta částka je i tak nepostačující (viz. extra balíky na obnovu silnic a mostů).

To jsou federální výdaje. Nyní jednotlivé státní rozpočty a lokální rozpočty a to se dostáváme k částce 110,7 mld. USD na rekonstrukce, upgrady a vylepšení. A dalších 10,1 mld. USD na novou výstavbu. Opětovně vzhledem k té starostlivosti a rozsahu jsou to hrozně malá čísla.

Detailně se financování údržby a výstavby a stavu silnic (fyzický stav a kapacitnost) věnovat nebudu. Možná někdy příště. Stav je takový, že strukturálně ročně chybí částka 15 mld. USD na dofinancování údržby a oprav. Opravu si žádá 16% silnic, které mají nárok na federální podporu, tedy asi 160.000 mil. A z lokálních silnic je to dalších 500.000 mil. Síť dálnic Interstate je na tom relativně dobře, jsou to řádově % které potřebují opravit; 2% na mezistátních úsecích a 5% na městských. Silnice jsou kapacitně na mnoha místech přetížené. Stav mostů není dobrý; o příspěvek výše podrobněji, ale i celkově stav všech mostů je nevyhovující.

Zde je třeba rozpis dle států, kde je jaký stav silnic: http://www.artba.org/wp-content/uploads ... itions.pdf .

Teď třeba dopravní nehodovost. Za rok 2013 zemřelo na všech silnicích celkem 32.719 lidí. Další 3 mil. skončili se zraněním. Nejvíce mrtvých je v rozmezí 1 až 24 let a to až 20%. Nejbezpečnější je síť dálnic Interstate. Více je pak na tomto odkazu: National Highway Traffic Safety Administration. Je vypočítano, že kdyby se nevybudovala dálniční síť a neprováděli se upgrady silnic (rovnější úseky, méně nepřehledných zákrut, horší bariéry, špatné značení atd.), tak by bylo mrtvých 159.000. A vzhledem k rozsahu celé sítě a stavu motorizace je to číslo opravdu nízké.

Jak bylo zmíněno, tak Interstate dal vybudovat Roosevelt i s vojenským účelem, ale ten se neztrácí ani dnes. Z hlediska národní bezpečnosti je až 60.000 mil silnic (cca. 96.600 km) označeno za Strategic Highway Network a to včetně Interstate Highway System. Tato síť silnic slouží k evakuacím v případě obrovského ohrožení obyvatelstva ať už to byl útok na WTC v roce 2001 anebo hurikán Katrina v roce 2005 a Sandy v roce 2012. Nebýt této starostlivě vybrané sítě komunikací, které když je obyvatelstvo v ohrožení, tak se i zvláštně na nich upravuje provoz, tak by i následky byly ještě horší. Kromě evakuace slouží i k zásobování v rámci USA z hlediska národní gardy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Další informace; k financování:
Snímka00.PNG
Snímka00.PNG (58.92 KiB) Zobrazeno 29437 x
Financování v letech 2016 - 2020 :arrow:

Kongres v prosinci 2015 odhlasoval speciální financování dopravy pro dalších 5 let. Je to reakce na to, že systém financování z daní z PHM a z dalších výnosů určených do dopravy jsou neaktualizované a zastaralé mechanizmy a ani zvláštní balíčky pro stimul ekonomiky nic extra neřeší ohledně infrastruktury.

Jedná se o FAST, tedy Fixing America’s Surface Transportation. Je to posílení hlavního finančního fondu pro silnice; Highway Trust Fund o speciální balík 305 mld. USD pro období 5 let. Polepší si všechny složky, úřady a kapitoly v oblasti silnic a ještě i meziročně se budou výdaje zvyšovat o inflační položku. Zesílí se i podpora veřejné dopravy.
2.PNG
2.PNG (191.94 KiB) Zobrazeno 29437 x
3.PNG
3.PNG (30.72 KiB) Zobrazeno 29437 x
4.PNG
4.PNG (159.53 KiB) Zobrazeno 29437 x
Historie systému financování, stručně :arrow:

Highway Trust Fund

Je to základní prvek pro financování silniční dopravy. Byl vytvořen Kongresem v roce 1956 pro výstavbu dálnic Interstate a dalších federálních investicí do silnic. V roce 1982 pak Kongres přidal ještě tzv. Mass Transit Account pro financování federálních plánů pro veřejnou dopravu. Veškeré poplatky za silnice a daně k užívání za vozidla jsou příjmem tohoto fondu včetně daní z PHM. V současnosti se jedná o 18,3 centu za galón benzínu a 24,3 centu za galón nafty. Příjmy za poslední roky se pohybují na úrovni 38-42 mld. USD. Ve skutečnosti je toto zdanění o 0,1 centu vyšší, ale tato částka směruje na uskladňovací fond: Liquid Underground Storage Tank Trust Fund.
222.PNG
222.PNG (39.25 KiB) Zobrazeno 29437 x
Co se týče dalších zdrojů, tak v USA existuje i Airport and Airways Trust Fund na zlepšení stavu letišť a tam jsou příjmy za poplatky cestujících.

Jednotlivé státy pak vytváří další systém pro financování údržby a výstavby silnic. Mají vlastní zdanění a to od 8 centů na Aljaške až přes 30 centů jako limit v mnoha dalších státech. Kromě toho směrují finance za prodej vozidel, registraci nových řidičů, za dopravní pokuty atd. na financování silniční dopravy.

Jako reakce na nedostatečné investice od 90-let až do 2013-2014 bylo zavádění modelu PPP, kde investice přicházejí od bank a dalších finančních zdrojů (důchodové fondy), přičemž za tyto silnice se již platí tzv. mýto. Buď se jedná o celé úseky anebo o vyhrazené jízdní pruhy, které vznikají rozšířením původních úseků. I tato metoda je ale více méně málo rozvinutá a neřeší problémy v silniční dopravě ani na federální úrovni ani na státních úrovních.

Daň z PHM se od roku 1993 nenavýšila, ale federální výdaje na státní silnice 3 kategorií a na tranzitní koridory a na silnice, které mají nárok na čerpání federálních zdrojů (to je cca. 1 mil. mil) směruje velmi málo peněz a reálně chybí 15 mld. USD. To je téměř 1/2 současných zdrojů. Nedostatek se tedy datuje do roku 2015. To se odráží na stavu povrchů a na stavu mostů. Dále na nedostatečné kapacitě a zaostalých bezpečnostních prvcích. Rozpočty během toho slabého období vykrývají de facto údržbu. Statisticky se ví kolik je v zemi vozidel a taky kolik se prodá PHM. Nebudu tady zatěžovat těmito počty, pouze řeknu, že průměrná americká rodina zaplatí za týden na federálních daních za PHM 3,24 USD za týden a ta samá rodina vlastní 1,75 vozu. K tomu je nutno připočítat státní zdanění PHM, ale to se jak jsem psal liší.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Ohledně výše zmíněného: dnes 18.12. se odevzdal do provozu chybějící úsek I-265 (Louisville outer beltway) v délce cca. 9,7 km. Jde od US 42 v Kentucky do Indiany State Road 62, spojuje tedy 2 americké státy a to ponad řeku Ohio. Most bude zpoplatněn. Mýto se bude platit i na I-265 i na I-65 v Downtown Louisville, kde se otevřel nový most již v minulém roce. Je to 1. PPP dálnice v zemi[/url] v provozu. Více informací: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 9-0830.htm .


Dále zde ještě doplním, že jak jistě víte, tak novým prezidentem se stane Donald Trump. Ten slíbil masivní investice do stávající sítě dálnic, silnic, letišť a železnic. A to tedy mj., protože toho slíbil mnohem více. Potřebné investice do všeho jsou na úrovni 3.000 mld. USD, ekonomové mluví o tom, že pokud provede Trump co říká, tak za své období dokáže vložit do infrastruktury 1/3, ti spíše kritizují, kde vezme zbývající 2/3. Ale i tak by tato částka byla opravdu ohromující. Potřebná jako sůl již 2. dekádu. Uvidíme jaký bude program a plány.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.10.2021 14:33:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Na základě nedávno uvedených přehledů financování neustále se zhoršujícího stavu infrastruktury je zde další varovní zpráva od Federal Data by American Road & Transportation Builders Association (ARTBA) ohledně stavu mostů v USA. :arrow:

*dle ní má tzv. strukturální vadu až 56.000 silničních mostů, jsou na seznamu - tzv. structurally deficient List
*v kooperaci s National Bridge Inventory, která provádí monitorování zatížení NA, OA, autobusů těchto 55.710 mostů narušeno 185 mil. krát za den dalším projížděním vozidel
*z hlediska rozložení je 1.900 km z nich na Interstate Highway System, v rámci jednotlivých států je pak nutno zcela nahradit dalších 13.000 v rámci celé sítě Interstate
*délka mostů ve špatném stavu je dohromady 2.027 km a při současném stavu financování by se to provádělo ještě 20 let, což je zcela neúnosní situace
*dle ARTBA je z celkového počtu mostů v zemi až 173.919 z nich s věkem nad 50 let a nikdy neměli větší rekonstrukce, U.S. síť silnic a mostů je v obrovském investičním deficitě, zoufalá je situace v mnoha regionech, kde se snižuje povolená zatíženost, rychlost a mosty i reálně padají; s vypětím sil se stačí nahrazovat mosty na hlavní dálniční síti, ale i zde poškozených mostů přibývá
*hodnocení mostů je na stupnici od 0 do 9, přičemž mosty se strukturálním deficitem mají 0-4
*průměrný věk mostů s touto vadou je 67 let oproti ostatním s věkem 39 let
*v sezname jsou i takové objekty jako Brooklyn & Throgs Neck (NY), Yankee Doodle (Conn), Memorial (Va.-DC) and Greensboro (NC) Bridges
*až 41% U.S. mostů (250.406) nemělo za 40 let žádnou významnější rekonstrukci
*ARTBA provedla i analýzu stavu mostů s touto vadou dle jednotlivých států: Iowa (4.968), Pennsylvania (4.506), Oklahoma (3.460), Missouri (3.195), Nebraska (2.361), Illinois (2.243), Kansas (2.151), Mississippi (2.098), Ohio (1.942) and New York (1.928) ... nejméně je to pak District of Columbia (9), Nevada (31), Delaware (43), Hawaii (64) a Utah (95).
*dále až 8 států má velmi vysoký stupeň poškození s touto vadou: Rhode Island (25%), Iowa (21%), Pennsylvania (20%), South Dakota (20%), West Virginia (17%), Nebraska (15%), North Dakota (15%) and Oklahoma (15%)

Obamova administrativa vyčlenila desítky miliard USD pro obhlídky a renovaci, dále vypracovala nový zákon tzv. FAST (výše opsán), protože stávající platné financování oprav je nepostačující již 2 dekády a tak se snažila zalepit tento nedostatek dalšími zdroji alespoň do roku 2020. Nestačí to ani na opravy a nové se téměř nikde nic nestaví.

Trump vícekrát ohlásil velké investice do národní infrastruktury. Detailnější plány chybí, ale jsou rozsahem asi 3x větší ohledně silnic, než provedl Obama. Americká silniční infrastruktura to již potřebuje jako sůl.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

AAA Foundation for Traffic Safety navrhuje Trumpově administrativě investiční plán v hodnotě 146 mld. USD s cílem na zlepšení stavu silnic tak, aby ze silnic byla znovu bezpečná forma cestování. Dnes tomu tak není a situace se z roka na rok zhoršuje. Dokument obsahuje 6 řešení jak toho dosáhnout: klíčové křižovatky upravit do odpovídajících KO, zajistit vyčištění silničních odvodňovacích prvků a dobudovat je, instalovat střední dělící pásy na vícepruhové komunikace kde tomu tak není, ale i ochranné bariéry po stranách, přidání silničních přechodů a signalizaci k nim na hlavní silnice a prodloužení připájecích a odpájecích pruhů a nájezdů včetně jejich rozšíření. Tato opatření mohou zachránit během 20 let 63.700 lidských životů a snížit počty těžce zraněných 353.560 nebo se na tom radikálně podepsat. Dále to bude mít pozitivní dopad na vnitrostátní ekonomiku, zaměstnanost atd.

Inu, další kdo by si rád utrhl z koláče slíbených investicí do zanedbané U.S. infrastruktury.

Oficiální stránky organizace: https://www.aaafoundation.org/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Moody's: tolls will have a greater role in closing US highway funding gap :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (65.1 KiB) Zobrazeno 26333 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Mroz »

Nevite nekdo vcem je zasadni rozdli v asfaltovych smesich pouzivanych naprikald u nas a v USA?

Jde mi o to, proc v USA novy asfaltovy povrch behem dvou let zmeni barvu z cerne jak noc na uplne bilou. Jeste ze maji zlute stredni cary, ty bile nekdy nejsou ani videt. Mozna to je pocasim, ale ta rychlost zmeny barvy je neskutecna.

A take bych se chtel zeptat, zdali jste se u nas setkali nekdy s opravami silnic stylem: na starou, bez frezovani, nanesu rovnou novou vrstvu a krajnice dosypu.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Sosa »

Toto bývá kamenivem.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Já to zpočátku ani nepochopil tu otázku a nebýt tady kolegy Sosa ani na to snad neodpovím vůbec. Je to dáno 2 věci: ta první a důležitější je jak napsal Sosa a tedy kamenivo. Asfaltová silnice je laicky řečeno asfalt, který je pojivem kameniva. Asfalt je sice černý, ale kamenivo je šedé. Záleží od počasí a kvality kameniva jak rychle se pojivo "ojezdí", ale částečně záleží i od stavební technologie. Dnes se stále více používá i rozdrcený materiál z původní asfaltové silnice, tedy se recykluje a i to má dopad na vámi popsaný jev vybledání. Teplo a sluneční světlo, kyslík a voda to všechno působí negativně na barvu, ale nejen na ní, ale i na kvalitu vozovky. Zhoršuje se to během zimní údržby solením silnic; se solí tady máme oxidaci. Kdysi asfaltové silnice vydrželi opravdu i 15-20 let bez dotčení, jenomže dnes je jiný i proces rafinace ropy, tedy se vytěží z asfaltového oleje stále více kvalitních živic a olejů, takže ten asfalt je opravdu již jen lepidlem, které drží kamenivo a během několika let dochází nejen k vybledání, ale i k poškození vytrháváním kameniva a vznikají různé deformace. Ty kvalitnější živice a oleje najdete v dalších výrobcích z ropy. To, že to tak je to je i dopad ekologizace a tlačení na moderní postupy a ceny ropy. Dále záleží od hustoty použitého asfaltu, čím hustější tím lepší, protože méně ho poškodí UV světlo. Jenomže hustější směs je drahší a záleží pak od vyžadované záruky na dílo. V klimaticky chladných podmínkách se lpí na kvalitním asfaltu, ale ve sluncem zalitých oblastech již nikoliv.

To co popisujete jako další vám neumím odpovědět zda někde v ČR, ale v Severní Americe se tyto opravy nerealizují všude, ale pokud ano tak je to nejlevnější způsob jak pokrýt nanovo ještě jakž takž dobrou vozovku, ale již má trhliny a dostává se do silnice voda, takže se nanáší v různé hroubce nová vrstva. To může být i ve formě pomalu jako kdyby koberce, ale i po více cm vrstvu. Je to levnější než frézování a ne vždy je frézování nevyhnutní. To zase závisí od zatížení a poté vedlejších faktorů jako rozpočet té-které správy. Nejčastější opravy v podobě nekonečných čar po každé trhlině jsou již v podstatě na silnicích udělané a tak není moc dalších možností jak vylepšit levně vozovky.

Bohužel, ale údržba se začíná hned po tom co pokládka asfaltu začne chládnout. Samotné chládnoutí je nevyhnutní proces zpevnění a to trvá ještě pár měsíců, ale zároveň již asfalt stárne a vzhledem k výše napsanému se asfaltový olej láme a přestává plnit funkci pojiva kameniva a to dle materiálů a kvality pak začíná na základě světla blednout tak v jakých farbách je. 1-2 palcové překrytí staršího asfaltu sníží náklady na další údržbu a opravy o 1/5 až 1/4 na další roky.

Má na to tedy vliv vícero faktorů. Materiály, technologie, intenzita provozu, počasí a styl prováděné údržby v návaznosti na chemické procesy. Technologie je třeba ve speciálné směsi kameniva i asfaltu a takové pokládky, která má minimální vliv na barevné opotřebné, protože ten asfalt tam řadu let drží a třeba poruchy v něm již opravené jinou metodou jsou vyblednutá místa. Na Slovensku silnice I/51 Senica - Jablonica, ale mnoho dalších opravovaných úseků na té samé silnici je již vyblednutých. Ten první není 5 let, ty ostatní jak píšete po 2 letech.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Mroz »

Dekuji mnohokrat za podrobnou odpoved a za mnoho novych informaci.

Slo mi mimojine napriklad o tuto silnici
goo.gl/ZaD177

kde povrch na fotce vpravo je necele 2 roky stary (fotka z lonskeho cervence), nyni je bila jeste vic :) Dale je videt, jak oprava pretazenim noveho koberce bez frezovani (od oka bych rekl ze to tenkrat delali tak 5-8cm), moc nepomohla a silnice uz po tak kratke dobe zase vykazuje nedostatky.

(ze stejne doby je opravovana cyklostezka goo.gl/3ktCAg, zde naopak vlevo:)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené státy americké - všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

New highway links spanning the Mississippi River, I-74 :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (25.52 KiB) Zobrazeno 27732 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „USA“