Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk

Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Standa »

Jen bych ještě doplnil, že přes Krk jezdí i značná část dopravy na též slušně našlapané ostrovy Cres a Lošinj (kapacita trajektu Krk - Cres je zhruba stejná jako Istria - Cres, zatímco Zadar - Lošinj jezdí jen jednou denně s menší lodí, takže moc neodlehčuje) a dokonce i na ostrov Rab. Navíc je tam umístěno i Rijecké letiště. Brzda podle všeho není samotný most, ani mýtnice (ve směru z Krku se jen projíždí), ale nešťastné "dočasné" ukončení A7 kruhákem s D8 a D102 tady, kde se kříží frekventované směry A7 > D8 směr jih (ten by jednou měl být nahrazen pokračováním A7) a D102 > A7, které zablokují i všechny ostatní...

EDIT: Ještě jsem zapomněl zdůraznit, že A7 > D8 je tah E65...
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Sponik »

a kdo jede až na konec ostrova do Bašky muže hezky sledovat jak se auta postupně třídí a ubývají, každopádně byl sem tam letos v druhé pulce června a na mytnici tam i zpět sem přijel a žádné autop předemnou.,ale ten kruháč byl horší tam sem stál cca desáté auto.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Most na Krk vydělal 45 mil. HRK :arrow:

*za prvých 9 měsíců vydělal most na Krk 44,85 mil. HRK (+1,3 mil. HRK oproti r. 2014)
*mostem projelo 1,61 mil. vozidel (+7%)
*dálnicí Rijeka - Rupa projelo 2,37 mil. vozidel a vydělala 18,6 mil. HRK (+6%)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 10:54:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
NoOne
Příspěvky: 129
Registrován: 19.12.2011 21:09:20

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od NoOne »

Standa píše:Brzda podle všeho není samotný most, ani mýtnice (ve směru z Krku se jen projíždí), ale nešťastné "dočasné" ukončení A7 kruhákem s D8 a D102 tady, kde se kříží frekventované směry A7 > D8 směr jih (ten by jednou měl být nahrazen pokračováním A7) a D102 > A7, které zablokují i všechny ostatní...
Kdyz otvirali D7 v 2013, tak tam kruhovy objezd nebyl a popojizdelo se v kolone stejne jako dnes.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Na dálnici A7 je v provozu (v aktuální trase) celkem cca. 43 km a to od hranic se SLO (Rupa) až pod město Rijeka v Križišće. Úseky dál na jih se nestaví, ale do konce letošního roku se něco dle plánu malo projektovat, ale informace k průběhu k tomu nemám. Chorvatsko ale momentálně není v kondici zde něco stavět. Uvidíme co přinese plán rozvoje státních silnic (a tedy i dálnic) až uplyne rok 2016, resp. období rozvoje 2013-2016.

Stát se zaměřuje na další investice v rámci města Rijeka. Staví se nové státní silnice tak jak je popsané a vylepšují se napojení na hlavní silniční kostru. Vzhledem k obtížnému terénu a napjatým financím jde i tohle pomaleji.
z úseku Sv. Kuzam - Križišće
z úseku Sv. Kuzam - Križišće
Snímka.PNG (1.36 MiB) Zobrazeno 23339 x
V každém případě, když se na to podíváme do nedávné historie, tak si Rijeka jako město zásadně polepšilo. Má hotový bypass ze severu na jih, má hotové napojení na hlavní město Záhřeb, má kvalitní spojení do Slovinska a až společnost Bina Istra dobuduje Z-V dálnici A8, tak i přímé kvalitní dálniční napojení Istrie. Rijeka je tedy rozhodně důležitý silniční uzel v zemi a nejen silniční.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Jadransko - jónský koridor prozatím EU v Chorvatsku financovat nebude a trasa, která je zvolená v rámci Chorvatska tedy v tomto případě zbývající části A7 se tak nemají z čeho zaplatit, což dává odpověď jak bude vypadat další plán rozvoje státních silnic a dálnic ohledně A7. I tak by si to nyní Chorvatsko nemohlo dovolit.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 10:55:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Sponik »

prý se před kruháčem u mostu na krk zase něco kope asi rozšíření ale na Haku sem o tom nic nenašel. má někdo lepší info ?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, není to prý, nevyšlo mi času to sem psát. Souvisí to jen s lepším napojením A7 pod Rijekou.

http://i.imgur.com/VuSQhK5.jpg

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4922
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4928
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4929

Ona celá ta oblast jak tam i končí ta A7, tam "doletí" najednou hromada vozidel, křižuje se to s Jadranskou magistrálou, je tam nájezd na most Krk a hlavně teda letiště Rijeka, takže celá ta oblast tam kolem je bohužel v létě upchaná; ty kolony jsou tam pak všude vzhledem k tomu náporu a mýtnici na Krk.

Je to záměr realizovat A7 po Crikvenicu, ale momentálně na to prostě Chorvatsko nemá peníze, takže ta A7 končí tam, kde končí. Ale zase se vyřešil průtah Rijekou. Na HAK-u to není, když tam ten provoz je umožněn.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2015 se aktualizoval seznam silnic a dálnic včetně jejich trasování, z čeho mj. plyne, že stát již nepočítá s dálnicí A7 v původní 100 km délce, ale zadefinována je následující trasa:

Rupa (hranice se SLO) – Matulji – Orehovica – Sv. Kuzam – Hreljin – Šmrika (D8)

v celkové délce 44,6 km
:arrow: tím je dálnice A7 již hotová a zreálnil se stav

platí od 06/2015; přičemž vláda výhledově uvažuje o prodloužení trasy dál na jih pokud se tak rozhodne EU a zařadí tuto trasu do některého koridoru; i nadále je uvažováno o zcela novém trasování A7 poza město Rijeka až to jednou bude nevyhnutní, do té doby se jedná o nadále dálnici A7, i když více méně městského typu

tímto doplňuji i úvodní příspěvek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od dvs »

Ono te dalnici chybi hlavne pokracovani ve Slovinsku.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

To už Chorvaty ale nemusí trápit. ;)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Sponik »

ano škoda že slovinci nestaví dálnici na svým uzemí to by byla pak jiná jízda k moři :)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od dvs »

Ještě by to chtělo, aby byli v Schengenu a v ještě lepším případě přešli na známky nebo nějaké elektronické mýto.

Tady bych ocenil, kdyby EU ty hraniční propoje zafinancovala. Teď slovinci staví směrem na Záhřeb, ale o směru na Istrii ani slovo.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Nedávno napsané stavební práce jsou již ukončené a pod Rijekou se dá zas normálně jezdit z několika vylepšeními. Celkově se zde prostavělo 7,1 mil. HRK v rámci silnice D523.

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=29333, fotografie: http://radio.hrt.hr/radio-rijeka/clanak ... cu/122598/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady na odkazu se sice řeší nedokonalost VDZ, kde přesvitá staré, ale jsou zde k vidění další záběry z vylepšeného uzlu: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=5073 . :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Čína nabízí Chorvatsku dostavbu dálnice A7 v části, která je momentálně vyřazená z plánů dálniční sítě, tedy od jihu u města Rijeka přes Senj až po Žuta Lokva. :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (501.21 KiB) Zobrazeno 22529 x
*ministr dopravy Oleg Butković, ale i župan Primorsko-goranské župy Zlatko Komadina potvrzují, že investoři již byli v regionu i na ministerstvu a vyžádali si současné projekty a plány pro výstavbu a vše kolem
*Čína má možná zájem o výstavbu formou koncesie a tento model jako jediný akceptuje i ministerstvo dopravy, protože nezatěžuje státní výdaje/rozpočet a nejde do dluhu; navrhuje se forma typu Bina Istra s nějakými zárukami a vkladem ze strany Chorvatska, ale mají se omezit finanční vstupy
*dálnice by se nepostavila najednou, ale v etapách dle narastajícího provozu a pravděpodobně nejdříve v etapách kolem Selce a dále poza Novi Vinodolski, poté by se postupně prodlužovala
*ještě HAC odhadoval, že náklady na dobudování A7 jsou cca. 800 mil. €, protože 1/3 délky bude v tunelech anebo formou viaduktů a mostů, bude zde třeba 3,5 km tunel přes pohoří Vratnik
*kdysi již bylo vydáno i stavební povolení pro úseky Križišće - Novi Vinodolski a Senj - Žuta Lokva - tunel Vratnik, jenomže z finančních důvodů se nezačalo stavět a z těch samotných důvodů se plán dostavby zcela zrušil

Dostavba A7 v této trase je rozdělená na 3 základní etapy: Križišće - Novi Vinodolski (25,2 km), Novi Vinodolski - Senj (16,3 km) a Senj - Žuta Lokva (15 km), což celkem činí 56,5 km.

Zda bude mít Čína reální zájem na pokračování výstavby dálnice anebo nikoliv se nedá odhadovat. Každopádně projektové dokumentace jsou k mání, stejně jak mnoho dalších studií.

Zdroj: http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska ... lmacija.hr
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Konečně mám trochu času pro další projekt, který byl sice ohlášen ještě v roce 2014, ale jeho realizace vázne. Je to D-403, která se napojí na obchvat Rijeky a vyústí v přístavě v novém terminálu. Kdo zná terén Rijeky, tak ví, že tohle bude sice kratší silnice, ale v nenormálním prostředí. Projekt tedy prvně opsán zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 329#p95329 . No a nyní vývoj a více podrobností k projektu, protože jak koukám, ani tehdy nebylo moc času, protože jsem ani neopsal jednotlivé fázy pro realizaci.

Zde jedno video s vizualizací silnice:

https://www.youtube.com/watch?v=e7TFhIIbSmg


Zde tabulka, kde tedy jednotlivé hlavní objekty i s délkou a rozepsání všech 10 etap do bodů:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (100.74 KiB) Zobrazeno 22479 x
Ohlášená byla prozatím pouze ta 1. etapa v nákladech 500 mil. HRK a to úprava křižovatky na obchvatě Rijeky. :idea:

Hrvatske Ceste přiznávají, že nemají na realizaci celé stavby ani dostatek peněz a stavba se má profinancovat z EU fondů. Ovšem k tomu se vede debata jestli se to musí podmiňovat akčním plánem Rijeky, kde HC tvrdí, že ano a Rijeka oponuje, že to bylo předse uváděno dříve. Brusel se prozatím nevyjádřil, ale k čemu se vyjádřil je, že chybí posouzení vlivů na ŽP. Jedna zde sice je, ale je nevyhovující. Dále je nutností aktualizovat dopad stavby na bezpečnost provozu v oblasti a co je další nedostatek, že se musí udělat změna v územním plánu města. Teprve až tohle všechno bude, tak se dá projekt předložit na spolufinancování přes EU. Přístav a návaznost na D-403 se také dokumentačně řeší a zde práce finišují a hodlá se to financovat přes CEF.

Tvorba hlavního územního plánu města Rijeka se formuje a měl by být hotov do konce roku 2016. Je nutno podotknout, že se zde realizovalo mnoho silničně-dálničních staveb a nyní se jde budovat nový terminál a modernizovat železnice. Do investice kolem přístavu/železniční tratě vstupuje také Světová banka, se kterou se bude jednat, až EU neschválí profinancování samotné silnice D-403.

Pro turisty je silnice D-403 nezajímavá, respektivě asi na úrovni přivaděče Ploče, ale pro samotné město Rijeka, které je doslovně dopravním a námořním uzlem státu je to hodně důležitý projekt z hospodářského hlediska, a proto se mu rovněž věnuju kromě mnoha dalších "uzlů", od hranic u Rupa přes samotnou A7 (a náhradní trasu), Krk a vše kolem toho až v návaznosti na předchozí příspěvek ohledně čínské ponuky na dostavbu A7 až po Žuta Lokva.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 10:58:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy zpátky zařadí 56 km prodloužení dálnice A7 od Križišce po Žuta Lokva do dálniční sítě.

http://ilpiccolo.gelocal.it/trieste/cro ... ?ref=fbfpi

v následujícím příspěvku je to nakonec popřeno, tento proces se prozatím nenaplní
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.12.2016 17:45:32, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Navzdory všemu co se kolem dálnice A7 děje poslední období, tedy mediální informace kolem zájmu Číny postavit A7 přes PPP až po možné zařazení dálnice do dálniční sítě, tak vyšla najevo informace z ministerstva dopravy, že se dálnice budovat nebude. Jednoduše řečeno je 800 mil. € investice tak vysoká, že se to nedá ničím obhájit a Chorvatsko si to nemůže dovolit. Nazpátky se tedy do sítě dálnic nic zařazovat nebude, ale úsek od Križišče po Žuta Lokva bude v parametrech rychlostní silnice. To i pro to, že Chorvatsko považuje tuto trasu za jadransko-jónské propojení, které jednou půjde napříč 7 státy v délce cca. 1.500 km (Itálie, Slovinsko, Chorvatsko, Bosna a Hercegovina, Černá Hora, Albánie a Řecko). Stát zadal společnosti Hrvatske Ceste, aby vypracovala studii, zda se má na této trase postavit silnice, dálnice aneb rychlostní silnice a nejlépe vychází rychlostní silnice. Protože bohužel za 56 km dálnice je cena 800 mil. € opravdu neúměrně vysoká, jenomže 1/3 trasy byla plánovaná v tunelech a na mostech. HAC, tedy dálniční společnost plánovala výstavbu rokem 2012. Nyní se musí nalézt asi 1,2 mil. HRK na studii realizovatelnosti. Pokud by rychlostní silnice šla v trase dálnice, tak by se zas ušetřilo na přípravách včetně některých pozemků. Parametry by se ale mohli spustit nadole, což by přineslo další úsporu. Z technické přípravy ale mezičasem skončila platnost stav. povolení na realizaci samostatního objektu tunel Vratnik. Rozvoj celé oblasti, pobřeží a odlehčení stávající páterní státní silnice je tak zřejmě stále v nedohlednu. Ostatně úsporním režimem se vybudovala i silnice 2x2 kolem Rijeky, to je jen taková napůl dálnice, formálně stále vnímáno jako rychlostní silnice tedy státní silnice. Dálnice A7 jednou povede poza město. To se v plánech nezměnilo.

Zdroj: http://www.ncs.hr/hr/odustali_smo_od_gr ... /12035/7_2
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 10:59:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by poškodilo obsah příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde je hezký článek (po chorvatsky) o mostě na Krk. Mj. se tam píše, že když bude o most dobře postarané, tak tady může být i na věky. Hlavním problémem je sůl, která rozežírala již i beton a stále větší opravy si žádal most po přehlídkách v letech 1986, 1993 a 2001, takže se přistoupilo k rozsíhlé renovaci celé konstrukce. Na roky 2014 - 2018 se i tak počítalo s výdaji na údržbu ve výšce 14 mil. HRK. Most je v provozu již 4. desetiletí. Více pak zde: http://radio.hrt.hr/radio-rijeka/clanak ... ci/134612/ .

Dále, o několik příspěvků výše píšu o nové plánované silnici D-403, která napojí přístav Rijeka na státní silniční síť, je to opravu velký projekt. Již jsou dostupné výsledky studie realizovatelnosti, D403 Škurinje - luka Rijeka. Náklady na studii jsou 0,77 mil. HRK. S výstavbou se má začít během dalších 18 měsíců, přičemž se očekávají náklady 420 mil. HRK (56 mil. €), z čeho 85% zaplatí fond CEF, což je nástroj na propojování území a a specifických objektů jako tato investice. Projekt se má dokončit v letech 2020/2021. Více pak (po chorvatsky) zde: http://mppi.hr/default.aspx?id=32579 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

CEF (Connecting Europe Facility) schválil uvolnění 102 mil. € pro pokračování přípravy projektu plovoucího LNG terminálu u ostrova Krk. Je to projekt za odhadované náklady celkem 363 mil. €. Uvedení do provozu se očekává v roce 2019. Částka 102 mil. € směruje nyní na: 50% nákladů na zpracování projektové dokumentace (cca. 747 tis. €) a 28% celkových stavebních nákladů (cca. 101,3 mil. €). V souvislosti s výstavbou a provozování terminálu byla založena společnost LNG Hrvatska: https://lng.hr/ .

Tento projekt byl ze začátku prezentován s velkou dávkou opatrnosti; čekalo se na reakce veřejnosti ohledně ŽP, ale nakonec je projekt toužebně očekáván. Premiér Plenkovič se nyní ohledně příspěvku z CEF vyjádřil, že díky tomuto strategickému projektu se podstatně zvýší chorvatská a evropská bezpečnost dodávek přírodního plynu a zároveň to bude mít pozitivní přínos pro chorvatskou ekonomiku a průmysl.

Na cestovní ruch to nemá mít žádný negativní dopad.

Lokalita LNG terminálu je v Njivice, na SZ pobřeží ostrova.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:00:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

V lokalitě silnic a dálnic pod Rijekou (rázcestí z dálnice A7 směrem na most, ale i dál po státních silnicích) se jdou dělat další upgrady. Nedávno se prováděli úpravy na KO a na extra připájecích/odpájecích pruzích, nyní se vylepší lokální silnice LC58107 (před státní DC523) na úseku silnice Križišće - křižovatka Križišće. Zde státem odhadovaná cena a reální zájem:

Obrázek

Obrázek

Poloha:
ZrgMLHT.jpg
ZrgMLHT.jpg (492.8 KiB) Zobrazeno 21050 x
Dokumenty: https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=1048514

Jde o sérií prací, které se ale musejí provádět etapovitě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Nákres nového mostu na Krk :arrow:
2017-4-11_pogledajte_simulacije_novog_mosta_na_krku_bit_ce_d.jpg
2017-4-11_pogledajte_simulacije_novog_mosta_na_krku_bit_ce_d.jpg (26.31 KiB) Zobrazeno 20955 x
*je to taková vize rozvoje Rijeky, i současný (modernizovaný) přístav se jim zdá malý a potenciál regionu nevyužitý
*nový most by byl vedle stávajícího, ale byl by kapacitnější i včetně železniční tratě
*na ostrově by vznikl přístav a potáhla by se tam i trať
*není radno zapomínat na fakt, že na ostrově je dnes letiště a realizuje se projekt LNG
*most by měl délku 850m
*představy o novém přístavě na ostrově existují 40 let
*most by byl v parametrech 2x2 jízdní pruhy pro auta a 2 koleje pro vlaky
*za posledních 5 let se neudělala ani jedna studie
Snímka.PNG
Snímka.PNG (297.02 KiB) Zobrazeno 20955 x
*v současnosti ale dálniční podnik HAC a železniční HŽ pracují na vytvoření prvních podkladů pro tento projekt
*tuto vizi je nutno vnímat i přes zájem Číny o celý region: Čína projevila zájem dobudovat A7 koncesně až po Žuta Lokva, projevuje zájem o investice do přístavu v Rijeke, jeví zájem i o investice do terminálů atd.
*ministr dopravy odmítá zadávat termíny, ale vnímá projekt jako pro další generaci na rozvoj 30-50 let do dalšího období, který může zásadně pomoct skompletizovat dopravní uzel ve městě Rijeka, kde by se mohl rozvíjet na maximum průmysl, který se právě nemá moc kde jinde rozvíjet (pak až dole na Jadranu u Ploče, ale to je zas vzdálené západní EU)
2424116.jpg
2424116.jpg (77.12 KiB) Zobrazeno 20955 x
Aktuální velké priority také velikosti ve smyslu generační investice jsou silnice D-403 do přístavu Rijeka, kde to nabralo posun, dále pak most Pelješac, kterým se skompletizuje územní spojení odřízlé části země a silnice Split - Omiš v celém koridoru Trogir - Omiš, což jsou stávající stěžejní priority Chorvatska.

Územně a rozvojově se na to region Rijeky (a župy kolem města) připravuje od roku 2013 na základě prvních reálnějších dokumentů z roku 2010. Počítá se jak s novým přístavem tak s prodloužením železnice na ostrov. Reálnější základ by ale byl koncesní model vybudování nového přístavu a státní zapojení se do dopravního propojení na ostrov. Takže vize k novému mostu zde je.

http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska ... kao-viseci
http://www.ncs.hr/hr/pogledajte_simulac ... /12307/7_2
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:02:28, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkazy jsou neplatné, ale jejich odstranění by poškodilo obsah příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

V souvislosti se zítřejším zdražováním mýtného na léto zdraží i přejezd mostem na Krk a to ze současné úrovně 35 HRK o 10% se zaokrouhlením na 39 HRK.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.7.2017 15:12:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: opravena informace, viz další příspěvek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“