Právě je 15.10.2019 1:14:41




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 592 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Další
 Slovensko všeobecně 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 378
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
rozostavane useky: http://files.historiadialnic.sk/200000721-aeca9afc41/2016%20(1)%20v%20su%C5%A5a%C5%BEi%20gif.gif


23.11.2016 20:30:50
Profil
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
2 rozhovory (nejde o nějaké protichodné názory):

:arrow: s ministrem dopravy: viewtopic.php?f=210&t=5677
:arrow: se šéfem VÚD (výskumný ústav dopravný): viewtopic.php?f=210&t=5682

ministr mluví o dopravě jako o celku, ale převážně o dálnicích, silnicích a nálepkách, šéf VÚD hlavně o dálnicích D1/D4 při Bratislave

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


24.11.2016 20:12:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Aktuální stav rozestavěnosti dálniční sítě na Slovensku

pro jednoduchost bez přesného km staničení, jen v přibližném stavu

staví se celkem 148 km dálnic a rychlostních silnic (bez prací na rozšíření D1)
90% v plném profilu
ve stavebních nákladech přes 3,2 mld. € (bez prací na rozšíření D1)
tedy asi 21,76 mil. € / 1 km

na D1 se staví celkem 54,5 km :arrow:

JZ obchvat Žiliny
D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka ... 11,3 km (tunely Žilina 0,7 km, Ovčiarsko 2,4 km)

spojení Žiliny a Martina
D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala ... 13,51 km (tunel Višňové 7,5 km)

obchvat Ružomberka
D1 Hubová - Ivachnová ... 15,27 km (sesuv v tunelu Čebrať změní jeho trasu a prodlouží se, prozatím 2 km)

obchvat Košíc
D1 Budimír - Bidovce ... 14,4 km

poznámka: v procesu rozšíření je dalších 36 km u Bratislavy, jízda je umožněná v režimu výstavby v 2x3, ale bude se ještě celé upgradovat a vylepšovat, částečně až na 2x4

na D3 se staví celkem 25,5 km :arrow: (větší část je v 1/2 profilu; v úseku od Svrčinovca)

SZ obchvat Žiliny
D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno ... 4,3 km (tunel Považský Chlmec 2,2 km)

D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec ... 5,7 km (smlouva je podepsaná, výstavba se začne do konce roku)
D3 Svrčinovec - Skalité ... 12,3 km (tunely 1-tubusové Svrčinovec 0,4 km a Poľana 0,8 km)
D3 Skalité - hranica SR/PR ... 3,2 km (částečně v provozu)

na D4 se staví celkem 26,6 km :arrow:

obchvat Bratislavy
D4 Jarovce - Ivanka, sever ... 22,6 km (PPP)
D4 Ivanka, sever - Rača ... 4 km (PPP)

na R2 se staví celkem 9 km :arrow:

R2 Zvolen, východ - Pstruša .. 7,9 km

součást obchvatu Košíc
R2 Hrašovík, križovatka – Košické Oľšany, křižovatka ... 1,1 km (v rámci D1 Budimír - Bidovce)

na R7 se staví celkem 32,6 km :arrow:

R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec ... 7 km (PPP)
R7 Bratislava, Ketelec - Dunajská Lužná ... 8,2 km (PPP)
R7 Dunajská Lužná - Holice ... 17,4 km (PPP)

Shrnutí:

*staví se celkem 148 km dálnic a rychlostních silnic
*staví se 5 tahů: D1, D3, D4, R2, R7
*staví se ve 4 krajích: Bratislavský, Trnavský, Žilinský, Banskobystrický
*staví se i s tunelem Čebrať 7 tunelů (12 tubusů) v celkové délce v rámci sítě 16 km
*všechny tunely se staví v Žilinskom kraji
*celkem 59 km se staví formou PPP
*zásadní podíl na financování výstavby mají EU fondy a evropské finanční nástroje
*staví se nejdelší dálniční tunel (Višňové)
*staví se nejvyšší mosty (na D3 Svrčinovec - Skalité) na celé síti

V rámci tendrování je 1 úsek:

JZ obchvat Prešova
D1 Prešov, západ - Prešov, jih ... 7,9 km (tunel Prešov 2,2 km)
úsek je vytendrovaný, ale musí se dopracovat EIA, až poté bude zajištěno financování přes EU a až poté se podepíše smlouva, předběžně je známý vítěz, ale není nic více dáno

Závěr ode mě: Po dostavbě toho co všechno je ve výstavbě (včetně tunelu Čebrať a Čadca, Bukov - Svrčinovec) bude mít Slovensko v provozu dálniční síť o rozsahu 870 km. S JZ obchvatem Prešova cca. 880 km. Bude se psát další přelom dekád. Slovensko stále nebude mít na svém území souvislé propojení dvou největších měst. Magické číslo 1.000 km bude ještě na míle vzdálené, pokud se nezabere v přípravě a nedořeší se další financování, protože EU fondy pokryjí nanejvýš několik desítek km a PPP není jisté a navíc i jeho příprava trvá roky, než se řádně připraví, vyhlásí mezinárodní tendr, vše se posoudí, finančně uzavře a projektuje a teprve poté se staví. Není to tedy skutečný nástroj urychlení, ale pouze pomocná ruka do výstavby sítě. Nyní je relativní spokojenost, ale realita je, že výstavba nepřináší kontinuální odevzdávání do provozu, mnoho úseků má neustálé problémy od nedostatečné legislativy v rámci neplacení dodavatelům a subdodavatelům až po sesuvy a různá neštěstí zaviněné do doteď nevyřešenými faktory (pád mostu, úmrtí dělníků atd.). Staví se nároční úseky, které ale mohli být ve valné většině již v provozu. Slovensko dobíhá jeho politická minulost v rozvoji sítě. Není to dobrý stav a do roku 2025 se nedá očekávat zlepšení, protože teprve kolem roku 2020 budou k dispozici úseky, které hodně vyřeší, ale zase nebudou mít návaznost a budou chybět další úseky a to, zda se bude masivněji budovat v jednoduchším terénu a zároveň se zajistí dostavba obchvatu Bratislavy a chybějícího úseku na D1 (Turany - Hubová) bude záležet od reálních kroků ministerstev dopravy, financií a NDS. Kdybych to měl oznámkovat, tak dám 3.

v rámci tohoto spracování jsem upravil mnoho vláken v jejich úvodních příspěvcích jak aktuální stavy rozestavěnosti a kde tu posunul datum zprovoznění atd.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


26.11.2016 11:58:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 4140
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
2 dialničiar : Díky za kompletní shrnutí výstavby. Čísla jsou opravdu impozantní. Až dojde ke kompletnímu zprovoznění na D1, bude to opravdu bomba. Vím, že to ještě "chvíli" potrvá, ale je to v běhu. Až se ještě rozjede obchvat Prešova... :kladivo: .


30.11.2016 5:37:27
Profil
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Pak stále zůstává mina v podobě Turany - Hubová. Ale není za co, bylo to potřebné někde sepsat.

Nový ministr dopravy by rád sloučil NDS a SSC :arrow:

viewtopic.php?f=210&t=5688

*oddělení způsobilo navýšení výdajů na provoz NDS, přičemž stačílo zesílit kapacity SSC
*záměr, že NDS bude jako ASFINAG a dluh nepůjde do státního dluhu v Bruselu neprošel

Stát lépe hospodaří, vláda navrhuje zvýšit výdaje na dálnice :arrow:

viewtopic.php?f=210&t=5694

*vláda by chtěla přesunout zdroje z jiných OP, protože ten stávající na dálnice je takřka zakontrahován, to se ale EU nelíbí
*jiné možnosti financování ve větším prozatím nejsou, takže vláda chce více zadlužit zemi, když má Slovensko rekordně nízké úrokové sazby
*vláda jedná s opozicí o odbrždění stávající hranice zadlužení země

Kromě již financí v ministerstvu dopravy pro dálnice (NDS) směruje dodatečná suma na obchvat Bratislavy (D4, R7) na výkup pozemků v tomto roce. Tato částka se pro další roky rovněž uvolní na další cíle. Na odkazu je seznam prioritních úseků D/R, na které nejsou další peníze.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


2.12.2016 1:09:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 378
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
v roku 2008 urobila TV Markiza experiment, ktora trasa medzi Bratislavou a Kosicami bude najrychlejsia: severna, juzna alebo madarska.

Příloha:
EDDo.stahovanie_naroda_web_trasy_jpg.jpg
EDDo.stahovanie_naroda_web_trasy_jpg.jpg [ 61.37 KiB | Zobrazeno 8643 krát ]


v roku 2014 po dostavani dalsich usekov na severnej (D1) aj juznej trase (R1) sa experiment zopakoval.

porovnanie 2008 a 2014:

severna: 470km 6:45 ---> 471 5:38 : po dostavani D1 okolo Popradu je trasa dlhsia o kilometer, ale casova uspora 1:07
juzna: 415km 5:30 ---> 415km 5:12 : trasa je rovnako dlha aj po dostavani R1 okolo Nitry, casova uspora 18 minut
madarska: 515km 6:00 ---> 488km 5:14 : dokoncili sa useky na Budapestianskom obchvate a to trasu skratilo o 27km a usetrilo 46 minut

este link: http://www.tvnoviny.sk/domace/1776518_reporteri-tv-markiza-su-uz-v-kosiciach.-nic-sa-im-po-ceste-nestalo

zajtra 16.12.2016 bude tretie kolo


16.12.2016 0:01:35
Profil
 

Příspěvky: 25
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Tři články k tomu letošnímu experimentu:


20.12.2016 11:06:29
Profil
 

Příspěvky: 4140
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Díky za příspěvek. Minulý víkend jsem si na vlastní kůži vyzkoušel objížďku v mlze a sněhu přes Těrchovou a zpátky přes Sorošku a Nitru. Tak už mi příště chybí jen to Maďarsko. Kromě toho Strečna asi největší problémy opravdu přinese momentální počasí na té které trase...


20.12.2016 14:34:31
Profil
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Další úseky určené na možnou výstavbu jsou ty, které jsou nejlépe připravené do tendrování a jsou to:

R3 Tvrdošín – Nižná
R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany
R4 severný obchvat Prešova, I. etapa

Do PPP jako do alternativního financování (pokud se jiný zdroj nenalezne) se připravují:

D1 Turany – Hubová
R1 Banská Bystrica – Ružomberok
dokončení D4 směrem na ČR
pokračování R7 směrem na Nové Zámky a Nitru

Zdroj: viewtopic.php?f=210&t=5718

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


22.12.2016 23:56:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
z realizace dálnic pohledem z kabiny tatrovky:





a další manipulační práce:




_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 5.1.2017 12:20:21, celkově upraveno 1

odstraněná informace o uzamknuté celé sekce Slovensko



23.12.2016 18:34:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Rozhovor se šéfem slovenských stavařů (Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska): Srovnávat ceny za kilometr nových dálnic je nesmysl

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.12.2016 22:11:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
viewtopic.php?f=210&t=5726

k 1.1.2017 došlo ke změně názvu a části kompetencí na ministerstve dopravy, původní název: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja se mění na Ministerstvo dopravy a výstavby a problematika RR přejde pod Úrad vlády

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


1.1.2017 20:54:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Stavební firmy očekávají růst odvětví :arrow:

viewtopic.php?f=213&t=5741

*letos se naplno rozjede výstavba nově zahájených úseků D/R a modernizace žel. koridorů, které se formálně zahajují v 4.Q 2017, takže stavebnictví zase poroste, škoda že to nešlo kontinuálně, inu politika

Letos se musí vyřešit další financování výstavby dálnic :arrow:

viewtopic.php?f=213&t=5743

*co se staví se dostaví, na pár desítek km (doslova) D/R ještě jsou EU fondy a tím to končí, nebude pak za co stavět v letech od roku 2018 v rámci nových úseků ...

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


8.1.2017 20:17:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Slovensko tak jak většinu Evropy trápí silná zima. Neustále se střídají tuhé mrazy a větší nadílky sněhu. Mnoho teplotních rekordů již bylo překonáno a za poslední dny i sněhová nadílka na východě Slovenska překonala rekordy.

Medzilaborce, tam napadlo cca. 35 cm nového sněhu za noc, celkem ho tam mají přes 80 cm a situace došla tak daleko, že se musí vyvážet z města ven. Podobný stav, ale s menším rozsahem je i v Košiciach, Trebišove, Michalovciach a v dalších městech. Fotogalerie:

http://hornyzemplin.korzar.sme.sk/c/204 ... o-krk.html
http://dolnyzemplin.korzar.sme.sk/c/204 ... ref=njctse
http://tech.sme.sk/c/20429263/zima-zasa ... amity.html (historické fotky BA)

Na východním Slovensku pro silné mrazy nešla elektrická energie v desítkách tisíc domácnosti pro popadané stromy na vedení a situace se pomalu dostává do normálu.

Na Dunaji jsou nasazené 3 těžké ledoborce, aby řeka nezamrzla. Třeba úseky v Rumunsku a Bulharsku již zamrzají a desítky lodí už nemohou ani pokračovat dále.

Na severním Slovensku si myslím lidé oceňují nové dodávky techniky pro silničáře, kde se do toho investuje nejvíc ze všech krajů, ale zase jsou tam v regionu Turiec tzv. ledové povodně, při kterých zasahuje mnoho techniky od té ze správy povodí na rozbíjení ledových kryh až po těžkou hasičskou techniku.

Na západním Slovensku je problematické cestování po silnicích v okrese Myjava, kde mnoho silnic již několik týdnů zafukuje sníh z polí a vzhledem ke kopcovitému terénu je zde problémem přejet pro skřížené kamiony.

Stav sjízdnosti je v jiném tématu, ale přidám odkaz sem: http://www.zjazdnost.sk/report/view.html .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.1.2017 14:45:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 378
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
na stranke NDS spomenuli, ze sa chysta rozsirenie Seneckej cesty na 4 pruhy, je to nahrada za zrusene kolektory na D1 a prechod z modelu 2+3+3+2 na 4+4.

http://www.ndsas.sk/aktuality-odstartov ... 372s49344c

plus sa zacala priprava dalsich dvoch obchvatov.


7.2.2017 21:38:05
Profil
 

Příspěvky: 144
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Zajímavý článek: https://www.aktuality.sk/clanok/413285/ ... roku-2020/


8.2.2017 10:09:41
Profil
 

Příspěvky: 378
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
clanok o nicom, kazdy vie, ze ked sa docerpaju fondy, bude to musiet ist inym sposobom.
tych sposobov je niekolko...


8.2.2017 12:21:20
Profil
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Přesně tak. Článek, kterých je za 2 roky snad 100. Jenom je sem téměř nepřidáváme. Jednak jsou to částečné polopravdy, protože jednak se některé úseky budou stavět déle než tam je uvedeno, jednak tam nejsou všechny úseky, které ještě chybí v tom výpočtu, ale hlavně co to je za model, že se uvede seznam všeho co chybí a napíše se, že na to nejsou peníze? :lol: Jistě, že nejsou peníze v rozsahu 16 mld. € po roce 2020. I když myslí se to jak? Tak, že to má být ještě do roku 2020? To těžko vzhledem k rozestavěnosti. A po roce 2020 to může být při SK tempu i do roku 2100 a ty peníze se průběžně najdou. Hlavně je to nepřesná formulace, je nutno říct, že se staví dálniční síť za 3,5 mld. € a ještě se řadu let stavět bude a pokud se má začít něco nového, tak se musí řešit i příprava. Jistě, že nejsou peníze na 2x tak větší rozsah D/R, než jaký Slovensko za celé dekády postavilo. To dá snad rozum.

Jiná věc je, že nejsou finance mimo EU fondů. To je fakt. Ale to zase není jenom o dálniční síti, protože 70% všeho nového na Slovensku je z EU fondů. A takhle ta otázka pak i stojí. Ale klidně se může vynaložit ze státního rozpočtu ročně navíc na dálnice 200 mil. €. Letos se to povedlo, peníze jdou na zaplacení pozemků pod obchvat Bratislavy, D4/R7. A když by se to ponechalo ve financování D/R, tak se bavíme o 800 mil. € navíc za 4 roky. A něco jde již nyní ze státního rozpočtu. I splátky za mýtní systém klesají, takže ta situace po roce 2020 nebude kritická. A hlavně tím trpí všechny státy EU, když tedy EU fondy nebudou. No tak budou půjčky z J. fondů, čož je de facto ideální stav, aby se peníze z EU dávali na smysluplné projekty, které mají návratnost. A fond CEF nebo něco podobné na propájení zemí zůstanou i nadále.

EU fondy dávají na D/R cca. 2 mld. €, vinou nečerpání 07-13 se stalo to, že v dekádě 12-22 se prostaví z EU fondů 4 mld. €. Z původního rozpočtu chybějících úseků za 20 mld. €. To nedává žádnou logiku, pouze to má vyvolat emoce a zájem lidí. Což je ale i dobře, protože to vyvolá tlak na hledání řešení financování výstavby. Vždyť opravdu spoléhat se ze 70% na 1 zdroj financování je velmi špatný přístup. Když by jste namítli že to je ještě více tak není, protože sice spolufinancování má vyšší % podíl, ale ve výstavbě na Slovensku sehrává roli i PPP. EU byla dobrá na to, že se díky ní budují finančně nároční úseky díky fázování výstavby/financování.

Průměrně se ročně staví tak málo km, že ani po této stránce nedává logiku, aby ihned najednou bylo 16 mld. € k dispozici. I kdyby bylo, tak většina se ani nedá tendrovat. Ono to ale skrátka moc hezky zní :arrow: peníze na dálnice jsou vyčerpané. Jenom je to omyl. Oni jsou jen zakontrahované respektivě ty co tam ještě jsou jdou již na vybrané úseky a tím jsou fondy vyčerpané. A už je to špatně. :twisted: A když nejsou vyčerpané, tak je to ještě horší. :twisted:

Vláda a i další mají čas 5 let na hledání prostoru pro hledání peněz. Buď to navyšováním přes státní rozpočet klidně i o 50-100 mil. € nebo jinak. Ono, PPP model není ideální, trvá to reálně 1 rok příprav k tendru, poté 0,5 roku vybírání vítěze a fin. uzavření, poté 0,5 roku projektování a pak teprve výstavba. A aby to naplnilo formu PPP, tak tam musí být kvalitní údržba a za tu se hold musí platit. Navíc se musí platit úroky, které mají ty firmy stále vyšší než státní dluhopisy. Všechny projekty se nedají platit přes PPP, jednoduše řečeno si to Slovensko nemůže dovolit. Takovou údržbu ani výstavbu.

Na to, aby Slovensko postavilo všechny chybějící úseky D/R bez těch co se staví, tak na to by se muselo vynaložit (stavebně, nikoliv ještě přípravně) tolik, kolik dají EU fondy za celé období 2014-2020 a to v plném rozsahu včetně plateb pro farmáře. Po této stránce jsou jak vidíte i EU fondy jen přilepšením pro celý stat, i když 3/4 všeho nového je právě z těch fondů, takže ta tragédie, že najednou nebudou nebo nebudou s těmito pravidly poznačí celý stát a nejen dálnice.

Promarněná šance to je v tom, že 20% z těch fondů je vyhozeno ven oknem. Na marketing, na zbytečně navýšené ceny atd., vše co se ví. Ale to je o jiném ...

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


8.2.2017 13:05:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Dálnice ve slepé ulici: viewtopic.php?f=213&t=5828 . Vláda by ráda investovala více státních zdrojů, ale i na úkor státního dluhu. Hledají se různé možnosti jak financovat další výstavbu.

Bez výstavby silnic se regiony rozvíjet nebudou: viewtopic.php?f=213&t=5827 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.3.2017 13:15:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Dovolím si sem přidat jednu mapku a stejná je i v úvodním příspěvku.
Příloha:
Poznámka: Síť dálnic a rychlostních silnic v provozu.
zdroj: portál NDS

Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 70.91 KiB | Zobrazeno 7110 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.3.2017 22:47:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Ministerstvo financí uplatní model Hodnota za peniaze a prověrí dopravní projekty za 7,5 mld. €, z nich dálnice a rychlostní silnice tvoří 5,4 mld. €. Dle zhodnocení se může upravit priorita další výstavby. Více zde: viewtopic.php?f=213&t=5902 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


27.4.2017 21:22:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
povodně a níže odkazy na zdražující se dálnice a další návrhy jak urychlit výstavbu D/R/I

Slovensko čelilo o víkendu povodním ... hlavně v Žilinskom a Banskobystrickom kraji :arrow:

https://nasmikulas.sme.sk/g/61119/velka ... t-20520988
https://nasmikulas.sme.sk/c/20522388/po ... ref=njctse
https://nasziar.sme.sk/c/20521578/cesta ... ref=njctse

Nejhorší byla situace na severním Slovensku, ale v podstatě i část středního. Podemleté silnice, stržené mosty, provizorní řešení náhradní dopravy.

Na Slovensku je již nyní uzavírek více jak dost: http://www.zjazdnost.sk/situation/list.html . Dostat se nákladní dopravou plynule do Polska po normální hlavní silnici bez nutnosti prožívat kolony je již více jak problém. S největším sousedem ... a cestování v rámci vnitrozemí komplikuje stav mnoha mostů na silnicích I. třídy, kterých stav je více jak žalostný. Na mnoha místech se omezuje zátěž nebo snižuje MPR.

Obcházka úseku silnice I/65 který je v havarijním stavu a který se řeší (dlouho se odkládal) je rovněž v katastrofálním stavu: https://nasziar.sme.sk/c/20521578/cesta ... ref=njctse . Tato zima nebyla zrovna mírná a ta zvýšená doprava tomu stavu nedopomohla.



https://www.noviny.sk/slovensko/216769- ... vanie-vody

Poškozeno vodou jsou desítky km silnic vícero tříd, desítky silničních mostů a stovky budov bylo zaplaveno. Minimálně 4 lidé jsou mrtví.

Pro větší odpouštění vody ze severních přehrad bylo zvýšené riziko povodní i na jihu: Dunajská Streda, Galanta, Šaľa, Komárno ... ale samozřejmě na druhou stranu jsou to právě přehrady, které ještě díky volným kapacitám chrání území před mnohem většími škodami.

HP Čertovica: https://nasabystrica.sme.sk/c/20522482/ ... ref=njctse


_________________________________________________________________

Proč SK dálnice zdražují v posledních letech? Vysvětlení nabízí Transparency International :arrow:

viewtopic.php?f=213&t=5907

*ať je tady i ten pohled anti-stavební společnosti :idea:

4-pruhy nahraďte lepšímí silnicemi I. třídy :arrow:

viewtopic.php?f=213&t=5908

*ve smyslu méně D/R, ale více kvalitnějších silnic I. třídy se zvýšenou MPR atd.
*nutno zdůraznit, že institut IDH je politicky zaměřený ... ale jsou to odborníci dle svých možností

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


2.5.2017 21:10:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Sociologička: protestů za nové dálnice bude více :arrow:

viewtopic.php?f=213&t=5910

*rozhovor

Lokální povodně se přesouvají poslední dny i na východ země:

https://kosice.korzar.sme.sk/c/20524606 ... l?ref=njct
https://korzar.sme.sk/c/20524571/vlna-n ... chode.html
https://dolnyzemplin.korzar.sme.sk/c/20 ... burky.html

Bouřky, při kterých spadne najednou tolik vody, že na to nestačí zareagovat nikdo včas se odehrávají po celém světě, včetně toho vyspělého. Nepamatuje si to nikdo ať už se to vyskytne kdekoliv. Nepomáhá ani systém 2-kanalizace (extra pro dešťovou vodu), i když je to lepší řešení než nedostatečná kanalizace, která je často příčinou větších škod. Ale to jen na margo těch článků ...

Město Lučenec si plánuje vzít několik úvěrů a největší částky mají směrovat na opravy silnic: https://nasnovohrad.sme.sk/c/20524708/l ... riska.html . Není to ani první ani poslední město. Některá města na Slovensku mají průměr věku vozovek nad 30 let. Někde se to snaží řešit přes PPP, tedy že stavební firma silnice opraví a udržuje a město to pak 10 let splácí. To také není TUŘ, jen dočasné zlepšení jinak katastrofálního stavu silnic. Některá města se ale snaží ušetřit a z rezerv za vícero let pak tyto aktivity financují bez zadlužování. To rozepisovat dál nebudu, ale je to třeba Banská Bystrica: https://nasabystrica.sme.sk/c/20524896/ ... lasti.html .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.5.2017 14:37:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Letos se síť dálnic rozroste o přibližně stejný počet km jaké se naopak začnou stavět:

viewtopic.php?f=213&t=5916

trochu to rozepíšu, do provozu se má odevzdat: úsekově 27,6 km

D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno, 4,25 km
D3 Svrčinovec - Skalité, 12,3 km
D3 Skalité - PL hranice, 3,2 km (tam krátká část v provozu je)
R2 Zvolen, východ - Pstruša, 7,85 km

Všechny jsou v omeškaní, ten nejkratší mnoho, mnoho let.

rozestaví se: 29,04 km

D1 Budimír - Bidovce, 14,4 km + 1,1 km rychlostní silnice R2/R4 jakožto napojení na příslušný uzel (staví se)
D1 Prešov, západ - Prešov, jih, 7,87 km (s výstavbou se ještě jen začne)
D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec, 5,67 km (staví se)

poznámka: i když se základní kámen k realizaci 59 km D4/R7 poklepal ke konci r. 2016, reálně se naplno plánuje výstavba zahájit letos

Masírování veřejné mínky o nedostatku peněz na nové dálnice (po roce 2020) pokračuje i nadále, prezentuje to již i samotný ministr dopravy: viewtopic.php?f=213&t=5913 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.5.2017 17:15:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12914
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
amatérské záběry z projíždění dálniční sítě :arrow:



Proces sloučení NDS a SSC pokračuje :arrow:

viewtopic.php?f=213&t=5918

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.5.2017 13:37:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 592 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz