[D10] Opravy a údržba

Praha – Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
Odpovědět
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lynx »

No a odbočka z odpojovacího pruhu před odpočívkou by být mohla ? Tak jako jsem dával příklad výše a tak jak je to třeba v těch Ďáblicích ?

Jinak mi to striktní odmítání napojení odpočívky na cokoliv připadá jako takové alibistické ulehčování si práce na úkor motoristů. To že někdo v divokých devadesátých letech udělal nejrůznější paskvily, by podle mě nemělo znamenat alibi pro to, že ani dnes, 30 let po revoluci nedokáže stát právně vyřešit a ošetřit podobné případy.

Stejně tak se stát dodnes nenaučil hospodařit s odpočívkami obecně, což je obrovská ostuda mezinárodního dosahu. Podívejte se, jak mnohé odpočívky vypadají. Třeba právě na D10, to je děs a hrůza. Stát dodnes nebyl schopen zajistit to, aby na odpočívkách probíhal úklid, údržba, prostě aby fungovaly. Nedokážete zajistit aby s provozovatelem byla uzavřena smlouva, která umožní vymáhat když něco neplní, ale zároveň nebyla pro provozovatele likvidační. Jediné co stát umí dobře, je něco zakázat. Říct že to nejde. Formálně dodržet normy, to je věc svatá. I když by jejich porušení někdy třeba pomohlo provozu i bezpečnosti. Jakmile se má něco vyřešit kladně ku prospěchu veřejnosti, to bývá neřešitelný problém. Protože normy, protože zákony.

Já jsem například koukal jako blázen, že se vypisují výběrová řízení, na provozovatele ČSPHM na odpočívce, kde si má provozovatel tu pumpu sám postavit a po osmi letech jí bezplatně předat státu ! To se na méně frekventovaných dálnicích prostě nevyplatí. A tohle tady řešíme 30 let po revoluci.

Vždyť bychom po těch 30 letech snad měli mít dávno vypracovaný systém, jak tyto věci právně a technicky řešit. Z reálného stavu odpočívek mi připadá, že žádný systém v praxi nefunguje.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Sosa »

Vám ta D3 u Tábora nestačila? To je ukázka, co to může mít za důsledky.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lynx »

O čem to mluvíte ? Jak podle vás souvisí eventuální odbočka do průmyslové zóny v Horních Počernicích vedená společně s odbočkou k odpočívce se situací u Tábora, kde byla k ČSPHM připojena nesouvisející provozovna ? Podle mě tedy niják.

A jak to souvisí celé s tím, že upozorňuji na to, že stát není schopen odpočívky principiálně řešit ? Je podle vás řešení, že pro jistotu zakážeme na odpočívkách cokoliv, protože to stát neumí právně ošetřit ? Možná by mohlo ŘSD odpočívky rovnou zrušit, když je neumí provozovat, ne ? Pro jistotu, aby se nedostalo zase do nějákých problémů jako s Bratránkovými.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Sosa »

V obou případech jde o výjimky. Ale proč se snažím.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Aram96 »

Nechci tu zabíhat do odpočívek a neschopnosti státu (tedy konkrétně ČR). Ale může se v současné době (i kdyby pomocí výjimky) udělat připojovací pruh délky cca 600 m, který volně bez přerušení přechází v odbočovací pruh délky také hodně třeba 600 m, na jehož konci je odpočívka a v polovině sjezd do zóny ??
Proč by to nemělo jít, máme jich tu hromady takových případů. Je to rozhodně bezpečnější a přehlednější než 2 km od sebe vzdálený připojovák a odpojovák, ale oba o délce 200-300 m, je to používané v zahraničí, problém se značením také žádný, a rozhodně lepší než hnát veškeré kamiony do zóny přes kruhový objezd. Přijde mi, že s těmi kruháky se to u nás opravdu přehání. O tom, že u nás se dodržují nesmyslné zákony a normy i když jsou ve výsledku nepohodlné nebo i nebezpečné psát nemusím. To vidím i když je mi 20, jaký jsme kocourkov, obzvláště v dopravní infrastruktuře :crazy:
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lynx »

Sosa píše:V obou případech jde o výjimky. Ale proč se snažím.
Srovnáváte hrušky a jablka. V případě trabantu a Rolls Royce jde také v obou případech o auta, přesto bych je moc nesrovnával. Vy se snažíte tak akorát trollit, jako obvykle. V případě odbočky do průmyslové zóny nemůže vzniknout nic srovnatelného s kauzou Bratránkoých, a to ani hypoteticky, takže to přirovnání vůbec nesedí. Prostě holínky a hodinky, všechno je to stejné, protože se obojí natahuje :) Kromě toho není zřejmé ani to, zda by to byla nějáká výjimka. Odpojovací pruh tam už je. takže z tohoto hlediska žádný nový vyjímečný problém nevzniká.
Aram96 píše:Ale může se v současné době (i kdyby pomocí výjimky) udělat připojovací pruh délky cca 600 m, který volně bez přerušení přechází v odbočovací pruh délky také hodně třeba 600 m, na jehož konci je odpočívka a v polovině sjezd do zóny ??
Odpověď na tuto otázku by mě také zajímala.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od mapman »

Na dálnici to nejde.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od 1975 »

My v Radonicích tomu klidně nebude říkat dálnice, když to bude funkční :o) A přestaneme blokovat 520... no dobře, to asi ne, pan starosta tam má zájem:o)
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od MPMP »

mapman píše:Na dálnici to nejde.
To je škoda, protože tady to tak je a funguje to. Pravda je to v úseku s omezením na 80 km/h, ale v diskutovaném úseku by se klidně sneslo omezení na 100 km/h - v protisměru už je a v diskutovaném směru končí vlastně na začátku řešeného úseku (z jednoho směru 100, z druhého 80) - to by už šlo?
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od hh »

Ano, různé kokotiny historicky bohužel prošly - sporthotel Průhonice, napojení IKEA na D2, autosalona na začátku D8, trojexit Zličín, čtvrexit 82 na D4 ... ale jaké jsou na to reakce? "Tam je to blbý, proč už to neudělali celý?", "Já tam vždycky zabloudím" NE! Na dálnici je x km trasa, pak exit do čtyř směrů, nebo kolektor s vícero odbočkami. Tečka. Nevymýšlejte blbosti, primárně ty kruháky a nevyhovující silničky měli rozšířit ti co měli peníze na ty krabice a sklady hnusný.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lynx »

Tady ale nejde o dálnici někde v širé divočině. Uvědomme si, že se jedná de facto o radiálu z Prahy a jestli dálnici formálně značit od Černého Mostu nebo až od Radonic je opravdu jen formalita. Stejně už dnes určitě toto místo nemůže vyhovovat jako normová dálnice. Například vzdálenost mezi výjezdem z odpočívky u průmyslové zóny (koncem připojovacího pruhu) a začátkem odbočovacího pruhu exitu Radonice je pouhých 100 metrů ! Normy neznám, ale tohle nevyhovuje zcela určitě.

Proto nevidím důvod pro neumožnění nějákého méně formálního řešení, které ale přitom pomůže provozu. Pokud budeme jen nadávat na to, že by to měli udělat ti majitelé hnusných krabic si nepomůžeme a větší bezpečnost pro sebe a ostatní si tím nezajistíme. Stejně tak si nepomůžeme tím, že budeme říkat, že to nejde, protože normy. Normy jsou tam zásadně porušovány už dnes a budou stále ! A hlavně je tam zásadní ohrožení bezpečnosti provozu vzdouváním aut až na dálnici.

Je třeba řešit realitu a ne normové teorie. Takže ať to klidně úřední šiml přeznačí třeba na místní komunikaci, hlavní je, aby bylo umožněno rozumné řešení bezpečnosti a plynulosti provozu ! Hlavně té bezpečnosti.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Mike »

hh píše:...
Nevymýšlejte blbosti, primárně ty kruháky a nevyhovující silničky měli rozšířit ti co měli peníze na ty krabice a sklady hnusný.
tohle by měly mít všechny stavební odbory napsané na zdi, stropu, podlaze, oknech... 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Andreascz
Příspěvky: 72
Registrován: 10.11.2015 23:02:12

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Andreascz »

je to tak, zóna za stovky miliard a nemaj na padesát metrů asfaltu aby byl bypass alespoň na radonice a d10??? takže jsme zase na začátku = neschopné úřednictvo už od protektorátu.
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od musklin »

Úředník by měl zkontrolovat zda to má náležitosti a schválit, nikoli vše přezkoumávat. V některých případech by měl posoudit, že odchylka plánu a následného provedení není závažná a neřešit to, tím by to mělo skončit.
Takto by to mělo fungovat. Takže není to primárně vina úředníka, ale projektanta, který musel provést posouzení napojení, mít vyjádření policie a 1000 dalších věcí a podepsat se, že napojí zónu tímhle způsobem.
Dokud nezačnou brát projektantům razítka za účelové podvody tohoto typu, hlukové studie dtto.. můžeme mít úředníky nejlepší na světě a nic nezmůžou.
V tomto konkrétním případě je to však tak do očí bijící, že to opravdu kdokoli včetně ŘSD, které samozřejmě také bylo obesíláno během povolování výstavby mohlo zarazit - zejména přestavba na krůháč a zrušení připojovacího pruhu D10 - Radonice před cca 3 lety.
Jenomže ohánět se normami a něco neudělat je jednoduché, vstoupit do záměru soukromého investora a hájit nějaký veřejný zájem je jiná liga.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Aram96 »

mapman píše:Na dálnici to nejde.
A nejde to z důvodu "odbočky" z odpojovacího pruhu, nebo se už ani nemůže udělat ten připojovací pruh plynule přecházející v odbočovací ? Protože oboje se v současné době dělá ... Pokud vím, tak právě na D1 u Brna je v plánu udělat z připojovacího pruhu z MÚK Brno-jih směr Praha odbočovací pruh do kolektoru na Brno-centrum :shock:
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od 1975 »

musklin píše: V tomto konkrétním případě je to však tak do očí bijící, že to opravdu kdokoli včetně ŘSD, které samozřejmě také bylo obesíláno během povolování výstavby mohlo zarazit - zejména přestavba na krůháč a zrušení připojovacího pruhu D10 - Radonice před cca 3 lety.
Jenomže ohánět se normami a něco neudělat je jednoduché, vstoupit do záměru soukromého investora a hájit nějaký veřejný zájem je jiná liga.
Jaký připojovací pruh se rušil? Kruháč se postavil, na místo obyčejného křížení se spoustou nehod. Byl krokem vpřed, byť samozřejmě malým...
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od musklin »

Myslel jsem ten kvazi bypass ze sjezdu z D10 na ul Ve Žlíbku - auta, které dříve sjela z D10 exit 3 mohla do Radonic přes pruh, který se připojoval na ul Ve Žlíbku těsně před mostem nad D10 - při výstavbě KO, rozbili asfalt připojovacího pruhu a nechali to tak.
Teď stojí auta do Radonic ve frontě, protože kruháč je pidi a blinkr na něm úplně ztrácí význam. Tyto auta jsou tedy navíc oproti původnímu stavu blokována provozem jedoucím z Počernic na D10 směr MB a z průmyslové zóny na D10 směr MB, protože blinkr se na nájezdu na KO nedává a zejména NA si prostě netroufnou najet na KO pokud do poslecní chvíle neví zda z něj jedoucí auto odbočí nebo ne, zvláště když je to do kopce.
Ten KO je prostě od počátku zmetek.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Mosquit »

most 33310-4 (Zeleneč-Svémyslice) by se měl bourat asi v dubnu.

http://www.svemyslice.eu/ píše:Dne 16.1. proběhla informativní schůzka investora a zhotovitele za účasti dalších dotčených stran ohledně demolice a výstavby nového mostu přes D 10 (dálnice na Mladou Boleslav) v obci Svémyslice.

Do 31.3.2019 bude předáno staveniště, v průběhu měsíce dubna dojde k uzavření mostu.

Předpokládaný termín dokončení stavby je říjen 2019.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od 1975 »

Nemá někdo info, zda v tu samou dobu dojde i na rekonstrukci vozovky a druhého mostu (Zápy)?
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Mosquit »

Kterého? Most Zápy-Brandýs je přeci od loňského roku nový.
Spíš hrozí, že se ve stejném termínu uzavřou a omezí mosty v Horních Počernicích (Ve Žlíbku, Bystrá).

Do toho oprava pravého pásu D11, do toho kruháč v II/611 u exitu Jirny...
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od 1975 »

Opravoval se most na 101. Do Záp vede ale ještě jeden, jakoby od Svémyslic, blíž k Praze... a ten by měl jít taky k zemi...
Most Horní Počernice-Radonice asi dřív jak 2020 nebude, ne?
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Mosquit »

Ten je taky špatnej?

Ve Žlíbku (Radonice): Tak havarijní stav, to je otázka, do kdy to vydrží...
https://www.pocernice.cz/aktuality-z-ur ... cernicich/
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Majkii »

Objevil se tendr na opravdu D10 PS km 14,375 - 20,502. Součástí je mj. i prodloužení odbočováků a připojováků v obou dotčených MÚK a odstranění zastávek BUS.

Takže by letos mohla být kompletně opravená pravá strana v km 3 - 29 :ok:

Dále bude na pravé straně v km 46-53 položen mikrokoberec podobně jako loni v opačném směru, z čehož tu moc radost nepanovala :D :ko: Tam už je znám zhotovitel - Eurovia.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Majkii »

Jako další z řady mostů nad D10 by měl padnout nadjezd II/610 na 26. kilometru.

Plus k tomu kraj chystá na staré silnici spouuustu dalších oprav - jejich seznam jsem dal do samostatného příspěvku.

Vzhledem k pokračujícím opravám D10 to asi bude v oblasti kolem Brandýsa-Staré Boleslavi a Benátek docela výživné..
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Majkii »

Ve věstníku je další tendr na opravu D10, tentokrát už levá strana v úseku Radonice-Svémyslice, kilometráž 3,620 - 7,670. Kilometráž už je ponovu, takže bohužel neodpovídá té z loňské opravy pravé strany. Oproti ní bude delší na začátku (+ nájezd směr Praha na Exitu 3) i na konci (+235m za novým mostem). Součástí je prodloužení odbočovacího pruhu. Délka opravy dle projektu 4 (levý pruh) + 5 týdnů (pravý pruh včetně Exitu 3, omezení na nájezdu by mělo být výrazně kratší).

No vzhledem k tomu, že i na otevřených sjezdech a nájezdech Exitu3 to bude bez odbočováků a připojováků, to bude asi další střípek do dopravního masakru v této oblasti :shock:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Odpovědět

Zpět na „D10“