Právě je 15.9.2019 10:21:16




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 416 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Další
 Chorvatsko všeobecně 
Autor Zpráva
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
z tématu z Bosny a Hercegoviny ... viewtopic.php?p=171888#p171888

Honey72 píše:
Teď ještě ten kousek na chorvatské straně, aby alespoň na jednom konci ta dálnice nevedla odnikud nikam.


tak to se vraťme někam sem: viewtopic.php?p=150439#p150439 :idea:

a přidejme aktuální vývoj :arrow:

Chorvatsko totiž vypsalo tendr na výstavbu mostu u Gradišky a to začátkem tohoto měsíce. Hrvatske Ceste jako investor: https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=2092636 .

Právě BaH poukázala na to, že mezinárodní dohoda platí od roku 2012 a Chorvatsko vypsalo soutěž až nyní, ale na to bylo vícero důvodů. Tendrování je v souladu s EU věstníkem a je tam odhadovaná cena 221 mil. HRK. Do 20.11. se mohou podávat nabídky. Týká se to ale opravdu jen mostu a krátkých úseků z obou stran, ze strany Chorvatska asi 60m a z druhé pak 400m.

Zdroj: https://www.klix.ba/biznis/privreda/hrv ... /181005046
Příloha:
181005046.8_mn.jpg
181005046.8_mn.jpg [ 146.5 KiB | Zobrazeno 6045 krát ]

Obrázek

Jenom doplním, že celková hodnota s napojením v délce 9,5 km v 4-pruhovém uspořádaní na stávající silniční sítě se odhaduje na 60 mil. €, tedy 3x samotného mostu. Původní záměr proplatit stavbu z EU fondů padla, nyní se na most složí 50/50 oba státy, protože Chorvatsko již nemá volne peníze a doposud nedokázalo žádné další uvolnit. Stavba má mimořadně velký význam pro Bosnu a ta proto na výstavbu tlačí ze všech sil. Debaty trvají již dekádu. Vedou se debaty o financování i ze strany EIB.

Most bude mít délku 426m, šířku 22,6m a budou na něm 4 pruhy. Čas výstavby se plánuje na 3 roky.
Příloha:
181005046.1_mn.jpg
181005046.1_mn.jpg [ 39.07 KiB | Zobrazeno 6043 krát ]

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.10.2018 19:07:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Kdo by chtěl, tak si může na základě plánu investicí do státní sílniční sítě 2017 - 2020 pročíst materiál pro rok 2018 jak z hlediska údržby tak výstavby, ale jde jen o plán ze začátku tohoto roku, ale je tak zároveň poznat, co je a co není priorita pro zbytek let a s čím se ale taky počítá do těch dalších.

https://vlada.gov.hr/UserDocsImages//Sj ... 09%20b.pdf

ten plán do 2020 je rozepsaný zde: viewtopic.php?p=147085#p147085

krátké shrnutí k dopravě a nejbližšímu vývoji:

Více méně platí, že v této dekádě je nových investicí na dálniční síti minimum. A i projekty ve státních silnicích po novém schvaluje vláda, kdežto donedávna tam byla jistá forma autonomie, kdy stačil souhlas ministerstva dopravy. Ale dálniční síť se udržuje, opravuje a pracuje se na dokumentacích v rámci chybějících úseků, protože se uleví na zadlužení a v další dekádě se s novými EU fondami umožní dobudovat další chybějící km a směruje to k prioritám dobudovat dálnice A1, A5 a A7. S tím ale, že se počítá i s rozšířením A1 Zagreb - Karlovac co bude pomalu jak nová výstavba, navíc tady bude jiný mýtný systém, co jedno s druhým souvisí a upravuje se legislativní proces. Má se postavit další spojnice mezi A1 a D8, o čem píšu v příslušných vláknech. Připravují se další obchvaty a i další 4-pruhy a 2-pruhy v rámci rychlostních silnic a to tedy i obchvat Omiše, který je jediný z hlediska intenzit z TOP7 bez obchvatu/dálnice a provoz kolabuje řadu let, ale uvázlo to pro nedostatek financí. Časem za pár let se nebude dát uvolnit opravované silnice během léta, protože ty silnice degradují a veliká obnova hlavních silnic byla v minulosti zrealizovaná při menších intenzitách, ale teď se to projektuje a poté financuje, tedy se změnil postup a práce se tak prodlužují od zadání po odevzdání než tomu bylo v minulosti. Dobrá zpráva ale je, že cca. 1000 km silnic I. třídy má obnovené podloží a všechny prvky kolem (ty různé sítě, upravené zářezy, nová svodidla, nové odpočívky) a bude na nich stačit vyměnit vozovku, co Chorvatsko pravidelně dělá v maloplošných opravách, aby se minimalizovala nutnost odstavit celou silnici. No a když už se musí, tak se provádí oprava delšího souvislého úseku. Síť státních silnic je rozsáhlá (na úrovni ČR) s dosahem na ostrovy, kam se často musí dopravit technika a materiály a jsou rozdělené na vícero "důležitostí", ale ty opravdu hlavní jsou ve velmi dobrém stavu. Poslední roky se spíše intenzivně opravuje ve vnitrozemí na severu. Zdržením stavebních prací jsou a budou nové projekty: různé upgrady, veliké rekonstrukce, kde se upravuje klopení zákrut, geometrie silnic, rozšíření tělesa, veliké zásahy do jiného typu odvodnění co se dá pozorovat za roky a roky počasí, přeložky silnic a takové investice se pak dle možností protáhnou tak, aby jejich realizace neomezovala letní provoz. Chorvatsko takto investuje celoplošně, ale hlavně pak podél celého Jadranu co souvisí s bezpečností silničního provozu ve vztahu k intenzitám a ochotou tyto práce financovat bankami a EU. Otázní bude realizace nohého dálničního obchvatu Záhřebu, protože ten stávající se ze severu dostavuje, i když jen ve formě rychlostní silnice, ale pomalu se staví a zcela nová dálnice kolem hlavního města nemá investiční prostor z hlediska financovatelnosti před ostatními regiony. Na to bude muset zesílit provoz, kterému ale bude stále více konkurovat západní a východní S-J větvy, v návaznosti na A7 a A5, takže se bude dát dostat do jižního Chorvatska z odlehlejších regionů Evropy i bez použití obchvatu Záhřebu. Na nový okruh tak bude mít vliv hlavně hospodářský rozvoj státu, který je největší mimo turistického segmentu jako takového právě v největších městech nebo se bude muset počkat na nové dopravní tepny v okolí, které tu stávající síť zatíží. Ale to zas jen buď tranzitem třeba z Bosny a Srbska nebo místním hospodářským rozvojem. Faktem ale je, že stav silnic patří k dobrým v rámci EU a k lepšímu průměru v rámci světa a dálniční síť je rovnoměrně rozvinutá a moc toho k dokončení nechybí. Chorvatsko má dopracovanou dopravní strategii 2030, kterou ostatně EU požaduje a právě dle této strategie se budou EU fondy přidělovat na konkrétní projekty, takže i z toho se dá pochopit více, ale zase jde částečně o všeobecní materiál, který je tak i naformulovaný. Důraz nových investicí bude již na "vícero typů": např. nový přístav v napojení na novou silnici i železnici a to napojit na stávající dopravní síť. Tohle se třeba bude realizovat ve městě Rijeka a levné to opravdu nebude. Podobný záměr je pro Split. Ploče to má již k dispozici. Kapacitních přístavů musí být v Evropě více a musejí mít napojení na koridory. I proto Chorvatsko neustále investuje i do přístavů a výstavby mol ze státní úrovně a nenechává to na samosprávy. Dálnice ale nebudou nadřazené ani v další dekádě, tam bude i nadále prostor pro silnice I. třídy, železnice (rovné těm silnicím) a námořní dopravě. Letiště dokázalo Chorvatsko docela úspešně vyřešit udělením koncesí a tam kde ne, tak tam ten proces běží nebo se připravuje. Z hlediska zadlužení je velikou výzvou transformace železnic, kde jsou problémy ještě většího rozsahu než tomu bylo v silnicích a dálnicích. Ale tento problém je v mnoha státech Evropy, že železnice si vyžadují veliké investice a náklady na provoz táhnou firmy do dluhů, které nakonec sanuje stát navýšenými dotacemi.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.10.2018 14:50:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Ministerstvo moře, dopravy a infrastruktury si v roce 2019 polepší až o 1 mld. HRK

*v roce 2018 byl rozpočet tohoto ministerstva na úrovni 7,1 mld. HRK, v 2019 bude 8,1 mld. HRK
*nárůst souvisí jak s přidělením cca. 320 mil. HRK ohledně restrukturalizace zadlužení silničního sektoru, tak ale hlavně především s velikými infrastrukturními projekty z EU, kde musí Chorvatsko navýšit zdroje na spolufinancování těchto projektů
*celkově kromě reformy silničního sektoru směrují peníze na most Pelješac, na most Gradiška, na projekty v železnicích a o dalších 360 mil. HRK si polepší infrastruktura pro širokopásmové infrastruktury nové generace
*ministerstvo podepsalo/schválilo projekty z EU na dopravní infrastrukturu za celkem 16 mld. HRK

HDP má růst o cca. 3% HDP a přibližně o tolik i rozpočet, přičemž bude v deficitu do 3,5 mld. HRK, respektivě kolem -0,4% HDP. Celkové příjmy kolem 136 a výdaje do 140 mld. HRK. Nejvyšší suma, až kolem 40-45 mld. HRK pak směruje do sociálních věcí a důchodů. Ale to jenom pro doplnění.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


16.11.2018 23:26:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
ještě na doplnění obrazu další zprávy k Chorvatsku:

Národnímu leteckému dopravci Croatia Airlines hrozí konkurz. Společnosti pro řádné provozování letecké činnosti v následujícím půlroce chybí 150 mil. HRK. Hospodaření za prvních devět měsíců letošního roku vykazuje ztrátu ve výši 34,4 mil. HRK. Společnost se už delší dobu marně snaží najít strategického partnera. Nepočítá se s tím, že by stát zachraňoval CA penězi ze státního rozpočtu.

Míra nezaměstnanosti na historicky nejnižší úrovni. Na konci září bylo v Chorvatsku 1,43 milionu zaměstnaných. Naopak v evidenci místního úřadu práce bylo 130 577 nezaměstnaných, ale už osm měsíců jdoucích po sobě pokračuje klesání jejich počtu a pokles míry nezaměstnosti, a to až na její historicky nejnižší úroveň 8,4%.

Růst HDP 3% v roce 2018 a snížení dluhu. Letos chorvatská ekonomika poroste 3%, zatímco v příštím roce má růst mírně zpomalit na 2,9%. Očekává se mírná inflace (1,5%), nízké úrokové sazby, stabilní kurz chorvatské kuny vůči euru, solidní turistická sezóna a pokračování stabilizace veřejných financí. V roce 2017, poprvé po dvaceti letech, konsolidovaný rozpočet státu zaznamenal přebytek a proto je očekáváno snížení podílu státního dluhu v HDP na úrověň 75,6% v letošním roce a na 70% v roce 2019. Ještě 4 roky dozadu atakoval hranici 85% HDP.

Stabilizace silničního sektoru. Po novém se investice řídí dle celkového státního rozpočtu a nikoliv samostatně dle jednotlivých státních dálničních a silničních firem. Tím se zamezuje nekontrolovaným půjčkám. Ty staré se úspěšně refinancují. Nevýhodné půjčky se zplácejí nahrazením nových výhodnějších. Více projektů v silničním sektoru se děje díky podpoře EU (fondy, EIB, EBRD, CEF) a soukromým investicím co snižuje nároky státu. Dále se navyšuje mýto v létě a celkově mají podniky více peněz z většího zdanění PHM a z navýšení mýta jak i z většího provozu.

Hospodářské výzvy pro Chorvatsko:

*transformace železničního sektoru, který je ve velikých problémech (na úrovni kdysi silničních)
*reorganizace řízení státu (příliš mnoho obcí i žup, co odčerpává mnoho peněz navíc)
*zastavení příliš veliké emigrace; udržení pracovní síly a transformace pracovního práva pro udržitelnost zaměstnanosti v sektoru cestovního ruchu, který má potenciál nárůstu, ale zpomalen je pro nedostatek pracovníků v něm

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.11.2018 0:58:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Ministr dopravy se byl podívat na novo- vybudovanou silnici Hrvatsko - Ložac :arrow:

Obrázek

*lokace: státní hranice se SLO
*délka: 2,63 km
*náklady: 31 mil. HRK bez DPH
*projekt čekal na realizaci více než 20 let

záběry z výstavby: http://www.novilist.hr/Vijesti/Regija/n ... -listopadu

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=40854

Jedná se o župní silnici, ale investorem byl stát (Hrvatske Ceste).

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.11.2018 16:38:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
záběry na hlavní silniční síť Osijeku včetně napojení:

Osijek je 4. největší město Chorvatska s populací převyšující 100 tisíc a vláda tam celé roky investuje značné částky peněz do vybudování jednotlivých obchvatů, průtahů, budují se rychlostní silnice na ostatní směry a napojení na dálnici A5

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=2442
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=2449
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=2451

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.12.2018 12:04:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Ministerstvo dopravy vyčlenilo dodatečných 100 mil. HRK pro investice do župních silnic. Děje se tak již několik let po sobě, letos ale výjimečně se ještě peníze o takouto mimořádnou částku navyšují.
Příloha:
ŽUC.JPG
ŽUC.JPG [ 85.1 KiB | Zobrazeno 4790 krát ]

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=40884

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


25.12.2018 22:58:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Prehled infrastrukturnich projektu podpesanych v roce 2018:

https://www.facebook.com/oleg.butkovic/ ... 284111286/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.1.2019 12:11:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Výnosy na mýtném za rok 2018 v rámci sítě státních dálničních firem HAC a ARZ :arrow:

*na mýtném se vybralo 2,87 mld. HRK bez DPH (+6% oproti r. 2017)
- tedy stát má ještě i DPH
*mýtné zaplatilo 58,5 mil. vozidel (+5% oproti r. 2017)
*v praxi je to o 3 mil. vozidel více a 160 mil. HRK navíc
*nejvíce se vybralo na dálnici A3 a to 946,9 mil. HRK bez DPH
*v rámci měsíců pak zas dominuje srpen, kdy se vybralo celkem 450,7 mil. HRK bez DPH

Plány pro rok 2019: příprava zahájení výběru nového systému výběru mýta, dále pak pokračování restrukturalizačního procesu s cílem snížit provozní náklady a zvýšit čistý zisk a zesílit hlavní investice v rámci koridoru Vc.

Zdroj: http://www.ncs.hr/hr/prihodi_hac_u_od_c ... /13625/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


8.1.2019 18:41:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
pro zajímavost: Chorvatsko: v roce 2018 nejprodávanější model Škoda Octavia

V loňském roce se v Chorvatsku prodalo 60 041 nových osobních automobilů, což je o 18,3 procent více než o rok dříve, uvedla agentura Promocija plus. Tyto údaje se zakládají na evidencích chorvatského Ministerstva vnitra.

Nejvíce nových automobilů vloni prodal Volkswagen - 8 932, s tržním podílem 14,9 procent, druhý byl Renault s 5 805 auty a podílem 9,7 procent a třetí Škodovka s 5 293 vozy a podílem 8,8 procent. Opel je s 5 212 vozidly na čtvrtém místě (podíl 8,7 %), a páté je Suzuki (3 794, podíl 6,3 %).

Chorvatští občané také koupili 1 804 nových vozů značky Audi, 1 487 BMW a 1 216 Mercedesů a 85 Porsche.
Nejvyhledávanějším modelem byla Škoda Octavia s odbytem 2 981 vozů, druhou nejčastější volbou byl v posledních letech velmi oblíbený Renault Clio (2 599) a třetí pozici zaujal Volkswagen Golf, kterého se prodalo 2 193 kusů. Od stejného výrobce je čtvrté Polo (2 162) a žebříček pětice nejprodávanějších uzavírá Suzuki Vitara s 1 720 vozy.

Podle druhu paliva většinu tvořila auta na benzin s podílem 54,9 procent (32 940 vozů), zatímco ta se vznětovými motory dosáhla podílu 42,7 procent (25 618). Prodalo se také 834 hybridů, 504 vozů na plyn a pouze 145 elektrických aut.

Zdroj textu: www.businessinfo.cz

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.2.2019 14:10:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Z Virovitica do Záhřebu za 60 minut, někdy v budoucnosti :arrow:

https://lokalni.vecernji.hr/zupanije/od ... nuta-13187

Dnes to trvá přinejmenším 2 hodiny.

Region Virovitica je po Dubrovniku velmi špatně napojený na páteřní dálniční síť. Vzhledem k celkovému rozvoji dálniční sítě dochází na řadu i tyto regiony. Hrvatske Ceste proto vyhlásil tendr na dokumentace k výstavbě rychlostní silnice (může být 2-pruh stejně jak 4-pruh silnice I. třídy; dálniční přivaděč) Bjelovar – Virovitica – hraniční přechod Terezino Polje v délce asi 60 km.

Bjelovar je pak v dohledání ex-dálnice, dnes budovaných 4-pruhových silnicích I. třídy a tedy tam ta napojenost dál na Záhřeb již existuje: viewtopic.php?f=119&t=2149 .

Na Maďarsko tak půjde v delším časovém úseku vícero dálničních tahů, silnic dálničního typu. Proto se to tahá po hranice, aby se hospodářsky region Virovitica zesilnil. Město je sídlem župy Virovitičko-podravska županija; žije v něm kolem 20 tis. obyvatel, v župě pak cca. 80.000 obyvatel.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.2.2019 14:29:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
info z oblasti: železniční infrastruktura:

V letošním roce bude vypsán tendr na zabezpečení a modernizaci 50 železničních přejezdů.

Mimo toho se investuje 1,1 mld. € do železniční infrastruktury (něco se podepisuje, něco bude tendrovat):

Koridor Vb vedoucí z přístavu Rijeka do Budapešti
- Križevci - Koprivnica - st. hranice s Maďarskem ... 272 mil. €
- H. Leskovac - Karlovac ... za 315 mil. EUR

Koridor X v úseku Dugo Selo - Novska za 550 mil. EUR.

Další tendry budou vypsány na studie a projektování zbylé části trati z Karlovace do Rijeky, které státní investor chce modernizovat v budoucnosti.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.2.2019 16:43:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Chorvatsko chce drasticky trestat přestupky na silnicích :arrow:

http://www.ncs.hr/hr/drasticnim_kaznama ... /13712/7_2

*přestupek bude policie evidovat 15 let a dle opakování bude sankcionován
*vozidlo může být i dočasně zabaveno
- 2x jízda v protisměru, 2x odmítnutí foukání, 2x jízda 50 km/h nad limitem v obci
*některé sankce jsou o 100% výše včetně uvěznění
- 60 dní vězení hrozí těm, co pojedou 50 km/h nad limitem v obci nebo přes vícero červených
- až 20.000 HRK může být za překročení MPR v obci nebo místech kde je výslovně regulována značením; 3.000 - 7.000 HRK za všeobecní překročení MPR o 30 km/h namísto dosavadních 2.000 HRK
*možnost i zabavení ŘP, extra bodování pro mladé řidiče, povinnosti pro starší řidiče
...

Dle ministerstva vnitra se tím docílí bič na drzé turisty a bude to mít odstrašjící efekt na i na domácí obyvatelstvo s cílem zlepšit bezpečnost silničního provozu. Ještě to není zcela schváleno.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.2.2019 20:26:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
500 mil. HRK pro letiště v Zadaru: http://mppi.hr/default.aspx?id=42066

Zadar: modernizace/výstavba přístavu, letiště, napojení na dálniční síť. Navíc na pobřežní magistrálu. Dosah i na železniční síť.

A ještě jedna informace: Chorvatsko na podzim 2018 vyhlásilo tendr za více než 250 mil. HRK na nákup 94 hasičských vozidel pro všechny župy a veliká města, vícero typů. Je to největší tendr tohoto typu za uplynulých 15 let. Až 85% proplatí EU. Politici a vláda se snaží zesilnit financování techniky a výbavu po posledních katastrofálních lesních požárech v zemi.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.3.2019 11:05:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
dále ještě doplním k projektu dálničního spojení u Gradiška (řeka Sáva)

viewtopic.php?p=172640#p172640

Ministr dopravy informoval, že celková hodnota chorvatské části na most a spojovací silnici jsou kolem 520,5 mil. HRK bez DPH. Vláda projednala možné financování výstavby a otevřené jsou prozatím všechny modely: úvěr, fondy EU (další programovací období nebo korekce ve stávajících), úvěr.

http://mppi.hr/default.aspx?id=42023

Chorvatsku na tomto záleží, protože chce mít dálniční napojení na obě části Bosny a Hercegoviny a nutno říct, že část kolem Banja Luka má osovo rozvíjenou dálniční síť. Z chorvatské strany toho navíc mnoho k dostavbě není a pro Banja Luka je toto napojení pak napojením na evropskou dálniční síť, i když to bude výhledově možné i přes koridor Vc, tak je to oklika oproti tomuto propojení.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.3.2019 11:33:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
450 mil. HRK investice na letišti u Splitu: http://mppi.hr/default.aspx?id=43092

Nutno říct, že Chorvatsko modernizuje letiště v Dubrovniku, Záhřebu, Splitu i Zadaru za řádově stovky mil. HRK respektivě miliardy. Budují se nové terminály, zkapacitňují parkoviště, obstárává nová technologie atd. Po novém se u Splitu na letišti vejde více o 900 vozidel a 50 autobusů.

jedna špatná zpráva pro Chorvatsko (dlouhobý negativní vývoj): stav populace neustále klesá - od vzniku pokles ze 4,5 mil. na stávající úroveň 4 mil. obyvatel (již koncem roku se očekává jen 3,95 mil.), což bude pokles od 2011 o 1/4 milionu, hlavním důvodem byla dlouhá recese v zemi a špatná finanční situace mnoha státních podniků

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


22.3.2019 10:36:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Chorvatsko vydalo stavební povolení na výstavbu mostu Gradiška ponad řeku Sáva. Jde o sledovanou stavbu nového spojení mezi HR a BiH, stačí si to vyhledat jak v tomto vlákně tak i v rámci BiH. HR zaplatí cca. 70 mil. € za most i rychlostní silnici v napojení na dálniční síť, což je odhad. Most bude stát asi 23,5 mil. €, ale náklady si rozdělí státy napolovinu. EK v minulém roce uvolnila na most grant ve výši 6,8 mil. €. HR spolupracuje v tomto projektu velmi úzce s firmou Autoputevi a most mají postavit firmy Duro Dakovic Montaza, Zagreb Montaza a Integral Inzinjering. O 2 příspěvky výše k tomu zasedala vláda.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.4.2019 15:49:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Program řešení železničně-silničních přechodů i pro pěší přes železniční tratě v období 2018 - 2022 :arrow:

http://www.mppi.hr/UserDocsImages/PROG% ... 3-5_18.pdf

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


3.5.2019 13:56:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Dopravní intenzity za rok 2018

dálniční síť: https://i.imgur.com/XQDnfpP.jpg

státní a župní silnice: https://i.imgur.com/1jJ0RH1.jpg

https://hrvatske-ceste.hr/hr/stranice/p ... je-prometa
https://hrvatske-ceste.hr/uploads/docum ... DP2018.pdf

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.5.2019 20:11:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Chorvatsko popadlo dech v rozvoji dopravní infrastrukturě a na řade je další větší investiční vlna :arrow:

*rozdíl oproti minulosti je kombinace vícero pilířů financování, všechny najednou
*dopravní projekty se financují z EU fondů, vícero z nich, z koncesí, z PPP, ze státních zdrojů, z úvěrů
*Chorvatsko má dobré dálnice - ale budují a připravují se další části
*Chorvatsko má dobré státní silnice - ale jejich parametry se lokálně neustále zlepšují
*Chorvatsko má v horším stavu železniční infrastrukturu - ale masivně se začíná podporovat
*Chorvatsko má dobrou námořní infrastrukturu - ale neustále jí pozvedává na lepší úroveň
*Chorvatsko má průměrný stav letecké infrastruktury - hlavní letiště prochází velikými investicemi
*důležitým momentem pro vytvoření lepších podmínek pro nové investice je stabilizace silničního sektoru a celé reformy v něm, co dopomohlo i ke stabilizaci veřejných zdrojů

v realizaci například:
*železniční tratě: Dugo Selo - Križevci, Zabok - Zaprešić, Gradec - Sveti Ivan Žabno
*největší silniční projekt: most Pelješac
*dálniční investice u Bina Istra ve výši 160 mil. €
*dálniční investice státu na A5
*silniční výstavba u Zagorju, přes Krapine na hranice se SLO

před zahájením veliká silniční investice: rychlostní tah Solin - Omiš, podúsek Split - Omiš - 300 mil. €

v přípravách finišuje plán výstavby na most Sáva u Staré Gradišky a odsud výstavba dálnice, ale staví se i mosty na A5 a připravuje úsek směrem na H

jeden z velikých projektů bude koridor Rijeka - Maďarsko, co má význam jak pro námořní dopravu tak i pro železnicu a již nejen silniční tahy v této osi

letiště v Záhřebe, Splitě i Dubrovniku se masivně rozvíjejí a veliké investice jsou připravené i dále: pro Zadar, Pulu a Rijeku

s Čínou se připravují investice do přístavů; snahou bude dostat HR přístavy na mapu obchodu co se s čínskou investicí v tomto segmentu povede zrealizovat

v následujících 4 letech se dostane na železniční síť 9,3 mld. HRK, z čeho 60% jde z EU

i když se plánuje zapojit Čínu do projektů, tak zůstane tlak na zachování standardů EU

tolik investiční summit do dopravní infrastruktury HR, v Záhřebu

http://mppi.hr/default.aspx?id=43196

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.5.2019 17:17:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Nezapomeňte, od 15.6. se zvedá mýto pro 90% vozidel. Jde o letní přirážku, která se realizuje z důvodu zajištění maximálního výnosu z provozu na zlepšení finanční situace dálničních podniků. Léto se podílí na intenzitách až 40% za celý rok. Na některých dálnicích je provoz 3x větší.

V roce 2018 projelo po síti dálnic pod firmami HAC a ARZ celkem 58,5 mil. vozidel, tedy o +5% oproti roku 2017.

Z celé dálniční sítě 1313,8 km se navýšení týká 1112,8 km.

Mýtné se zvedne znovu o 10% a týká se to kategorií I.A, I. a II., III. a IV. Systém se nemění proti minulosti nijak.

V roce 2018 se na mýtném za HAC a ARZ vybralo 2,87 mld. HRK bez DPH, což je o +6% více než v roce 2017.


A dále, ministerstvo vnitra začalo obstarávat 59 systémů kombinace radaru a kamery, s cílem zajistit úsekové měření na asi 1000 km rozsahu dálniční sítě. Plně funkční má být systém v roce 2020. Prozatím se již testuje 1 z nich. Bude se jednat o úseky, kde je 130 km/h ale se vstupem do tunelů nebo na viadukty, je výslovně snížená MPR na 100 km/h, co téměř nikdo nedodržuje. Již od tohoto momentu bude vozidlo sesnímané. Hlavním cílem je zvýšit bezpečnost silničního provozu na dálniční síti. Zdroj: http://www.ncs.hr/hr/otkrivamo_kako_ce_ ... /13976/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.6.2019 14:37:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Dále,
Diaľničiar píše:
Chorvatsko vydalo stavební povolení na výstavbu mostu Gradiška ponad řeku Sáva. Jde o sledovanou stavbu nového spojení mezi HR a BiH, stačí si to vyhledat jak v tomto vlákně tak i v rámci BiH. HR zaplatí cca. 70 mil. € za most i rychlostní silnici v napojení na dálniční síť, což je odhad. Most bude stát asi 23,5 mil. €, ale náklady si rozdělí státy napolovinu. EK v minulém roce uvolnila na most grant ve výši 6,8 mil. €. HR spolupracuje v tomto projektu velmi úzce s firmou Autoputevi a most mají postavit firmy Duro Dakovic Montaza, Zagreb Montaza a Integral Inzinjering. O 2 příspěvky výše k tomu zasedala vláda.
Takže po dohodě BiH a HR postaví most nejlevnější seskupení uchazečů: Integral inženjeringa, Đuro Đaković montaže a Zagreb montaže s cenovou nabídkou 19,5 mil. €. Ostatní uchazeči mají nabídky ve výši 33,2 a 36,9 mil. €. První odhad byl ve výši 30 mil. €, poté byl zredukovaný.

Rovným dílem most zafinancují oba státy. :idea:

Most se může začít stavět na podzim a hotovo má být do 30 měsíců od zahájení prací. Od mostu po Banja Luka je již dálnice hotová a aby byla souvislá i na chorvatské straně, tak ještě zbývá postavit 9,5 km po dálnici A3. Na přípravách již Chorvatsko pracuje.

Tady je více informací:
viewtopic.php?p=150442#p150442
viewtopic.php?p=172640#p172640

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.6.2019 15:40:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Diaľničiar píše:
Chorvatsko na podzim 2018 vyhlásilo tendr za více než 250 mil. HRK na nákup 94 hasičských vozidel pro všechny župy a veliká města, vícero typů. Je to největší tendr tohoto typu za uplynulých 15 let. Až 85% proplatí EU. Politici a vláda se snaží zesilnit financování techniky a výbavu po posledních katastrofálních lesních požárech v zemi.
Vozidla převážně značek Man a Mercedes jsou již rozmístněné. :idea: Vláda přislíbila regionům další finance do této oblasti.

Dále pak vývoj v procesu schvalování nových sankcí za prohrešky na silnicích: viewtopic.php?p=191191#p191191 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.7.2019 13:19:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
CROATIA NATIONAL REPORT ON MOTORWAYS 2018

zdroj: ASECAP
Příloha:
100.JPG
100.JPG [ 72.33 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

Příloha:
101.JPG
101.JPG [ 63.45 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

Příloha:
102.JPG
102.JPG [ 69.05 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

Příloha:
103.JPG
103.JPG [ 59.41 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

Příloha:
104.JPG
104.JPG [ 34.91 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

Příloha:
105.JPG
105.JPG [ 116.46 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

Příloha:
106.JPG
106.JPG [ 42.65 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

Příloha:
107.JPG
107.JPG [ 86.6 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

Příloha:
108.JPG
108.JPG [ 107.26 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

Příloha:
109.JPG
109.JPG [ 88.99 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

Příloha:
110.JPG
110.JPG [ 72.4 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

Příloha:
111.JPG
111.JPG [ 82.41 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

Příloha:
112.JPG
112.JPG [ 99.76 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.7.2019 21:13:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 12881
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Došlo k přejměnování (již opakovaně) ministerstva dopravy: zpátky na MMPI ovšem i se skratkou .gov, čímž se stalo to, že většina zdrojových odkazů definitivně padla. Vysvětleno i v úvodním příspěvku tohoto vlákna. :idea:

Brožurka o HAC: http://hac.hr/sites/default/files/2018- ... rofile.pdf (HR, EN)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


7.7.2019 22:17:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 416 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz