Turecko

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

tu-flag.gif
tu-flag.gif (486 bajtů) Zobrazeno 34830 x
tu-map.gif
tu-map.gif (24.33 KiB) Zobrazeno 34834 x
Rozloha: cca. 780 000 km2
Počet obyvatel: cca. 84 mil.
Hlavní město: Ankara (cca. 5,7 mil. obyv.)
Největší město: Istanbul (s okolím cca. 15,5 mil. obyv.)
Další město: Izmir (cca. 4,4 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 15:35:07, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Systém moderních dálnic a rychlostních komunikací se rychle rozšiřuje, v roce 2000 dosáhl 1.773 km. Celková délka silnic je 382.387 km, z toho však jen 61.090 km jsou silnice s dokončeným pevným povrchem. Turecko nyní aktivně staví dálnice a silnice dálničního typu po celé zemi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Generální ředitelství silnic a dálnic :arrow:

https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Sit ... fault.aspx
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2021 10:35:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Turecko disponovalo v roce 2008 celkem 1.851 km dálnic a dalších 485 km dálnic bylo ve výstavbě.

Několik fotek:

Dálnice Anadolu, viadukt Elmah
Elmah.jpg
Elmah.jpg (41.9 KiB) Zobrazeno 34836 x
Dálnice Adana - Osmaniye, viadukt Seyhan
Seyhan.jpg
Seyhan.jpg (29.8 KiB) Zobrazeno 34835 x
Dálnice Adana - Pozantı
A-P.jpg
A-P.jpg (35.67 KiB) Zobrazeno 34839 x
Většina tureckých dálnic má parametry 2x3 jízdní pruhy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Turecko

Příspěvek od Nosorožec »

typický obrázek ze současného Turecka - silnice odpovídají naší I. třídě se rozšiřuje na 2x2, rychlost omezena na 50 km/h (D330 úsek Karapinar-Eregli).
Přílohy
DSCN7845.JPG
DSCN7845.JPG (122.19 KiB) Zobrazeno 35112 x
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Turecko

Příspěvek od martin »

Takhle od zeleného stolu to podle těch intenzit na obrázku vypadá jako naprostá nutnost :D
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Turecko

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Je to hospodářství, inu Turecko :D
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice Kinali-Sakarya a druhý most nad Bosporem :arrow:

Začátek výstavby: 11/1985
Konec výstavby: 12/1994
Délka: 218 km

První most nad Bosporem se postavil v roce 1973. O výstavbě druhého mostu a nadvazujícího úseku dálnice směrem na hlavní město bylo rozhodnuté jak reakce na rostoucí populaci a rostoucí komunikační potřeby, kdy mj. se zvyšoval i podíl obchodu mezi Tureckem a západem.

Nová dálnice spojila města Kinali (na evropské straně je oblast Trácie) a Kazanci v blízkosti řeky Sakarya (oblast Anatolia na asijské straně).

Výstavba se rozdělila na 4 etapy:

1. etapa: výstavba 62 km na evropské straně, 51 km na 2x2, 11 km na 2x3 pruhy.
Obrázek
2. etapa: výstavba 2. mostu nad Bosporem v Istanbule (Fatih Sultan Mehmet Bridge), asi 5 km od jestvujícího mostu a dalších 37 km 2x4 pruhové dálnice připojených k mostu. V rámci výstavby této dálnice se postavili 2 tunely a 14 viaduktů. Nový most má rozpětí 1.090 m a postavil se v letech 1986-1988.
Fatih Sultan Mehmet Bridge.jpg
Fatih Sultan Mehmet Bridge.jpg (76.49 KiB) Zobrazeno 34812 x
Fatih Sultan Mehmet Bridge2.jpg
Fatih Sultan Mehmet Bridge2.jpg (57.62 KiB) Zobrazeno 34812 x
3. etapa: výstavba 45 km dálnice s 2x2 a 2x3 pruhy na asijské straně od Camlica do Gebze.

4. etapa: výstavba 73 km dálnice s 2x2 a 2x3 pruhy, na asijské straně od Izmit na Sakarya. Tato etapa byla rozdělená na dvě menší části; část tunelová na horách, kde tunely propojili viadukty a druhá část byla postavěná podél severního pobřeží jezerní plochy, kde se pilony na viaduktu postavili v řečisku.

Dálnice Kinal-Sakarya a 2. most nad Bosporem se stali jednou z největších zakázek, jaké se kdy v Turecku realizovali v rámci jedné smlouvy.

Zde naleznete výstavbu tureckých dálnic a je zde opravdu množstvo fotek. Čím pozdější strana, tím více komentárů a kvalitnějších fotek.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Země spustila obrovské investice do infrastruktury i průmyslu.

Například jen za předchozích šest let se v Turecku postavilo přes 11 tisíc kilometrů čtyřproudových silnic, a rozšířil se tak dosavadní rozsah těchto komunikací na více než 17 tisíc kilometrů. Pro další období je v plánu přidat dalších 15 tisíc kilometrů.

Turecké státní silnice mimoto plánují dokončit v roce 2010 deset provinčních úseků dálnic a stejný počet nových úseků dálnic má být letos zahájeno. Do roku 2023 by potom měla dálniční síť Turecka dosáhnout celkové délky sedmi a půl tisíce kilometrů.

Zdroj: Businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Seznam všech map dle regionů :arrow:

https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Sit ... /Maps.aspx

Aby bylo jasné, Turecko při výstavbě mnoha silnic na 2x2 jízdní pruhy některé z nich změnilo na dálnice. :idea: I proto se statisticky upravili a liší se.

V zemi je formálně 1.745 km dálnic a dalších 291 km přístupových silnic (přivaděče; včetně částí okruhů měst). Zde je zdroj, ve kterém se dočtete postupné rozšiřování sítě od roku 1973.

Zde je fotogalerie tunelů, které hlavně v posledním období opravdu přibývají jako houby po dešti. V dálničních tunelech Turecka je MPR 80 km/h.

Bude opravdu zajímavé sledovat, jak se bude dálniční síť země rozrůstat, protože postavit za 13 let 5.500 km dálnic, když doposud se nepostavilo za 36 let ani 50% z tohto počtu, tak to si vyžádá opravdu veliké stavební kapacity. Jak je ovšem vidět v mnoha státech světa, není to zase nepřekonatelný cíl (viz státy Maroko, Alžírsko, Jihoafrická republika, Indie, Čína atp.).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2021 10:36:06, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Turecko

Příspěvek od egelebege »

Martin z Ostravy píše:Je to hospodářství, inu Turecko :D
máte pravdu pane inspektore :mrgreen:
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Turecko

Příspěvek od ElWapp »

V Turecku se mi hodně líbily jejich všudypřítomné kruhové objezdy na hlavních tazích. Funguje to jako u nás běžné průsečné křižovatky, tzn. hlavní silnice má přednost; výhodou je snadné křižování hlavní nebo odbočení z vedlejší doleva na hlavní (překonání hlavní je rozděleno do dvou mezikroků).
Adam Filák
Příspěvky: 13
Registrován: 26.6.2010 13:40:41
Bydliště: Bohumín

Re: Turecko

Příspěvek od Adam Filák »

Nevíte někdo, jak je to s mýtným v Turecku? Slyšel jsem, že klasické kasy mizí a nahradily je nějaké karty OGS (automatické, něco jako italský telepass) a KGS (manuální, něco jako italská Viacarta). Kde si to může zahraniční řidič sehnat? Tím dost komplikujou řidičům, kteří do Turecka míří autem cestu.

Někde jsem četl, že i vjezd do Turecka a i výjezd je dosti komplikovaný. Musí vám auto napsat do pasu. Turecko smí řidič tohoto auta opustit pouze tehdy, pokud z Turecka vyjíždí tím autem, které má zapsané v pase.

A povinnost mít dva výstražné trojúhelníky. Taky zajímavé. :)

Hlavně mě zajímá, jak je to s tím OGS a KGS...

edit: Našel jsem o tom článek v angličtině.
http://www.turkeytravelplanner.com/tran ... _toll.html
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dobrá tedy, několik podrobností:

Při cestě motorovým vozidlem musí být vozidlo zapsáno tureckými celními orgány do pasu. Řidič musí mít mezinárodní řidičský průkaz (Turecko uznává pouze jeden typ – dle Úmluvy o silničním provozu ze dne 19. 9. 1949). Při výjezdu se navíc vyžaduje předložení potvrzení o zaplacení pojistky pro zahraničí (tzv. zelená karta). Pokud zelená karta chybí, lze uzavřít pojištění na tureckých hranicích. Daný osobní automobil může opustit území Turecka pouze s řidičem, který má vozidlo zapsané v cestovním pase. Osobě, v jejímž cestovním pase je vozidlo zapsáno, je zabráněno opustit Turecko bez tohoto vozidla, nebo bez předložení potvrzení, že vozidlo bylo v zemi přihlášeno, popř. uloženo do celního skladu. Automobil může být v Turecku maximálně na dobu 6 měsíců. Protože mezi ČR a TR neexistuje příslušná dohoda, může každý český občan zůstat se svým automobilem nepřetržitě na území Turecka max. 3 měsíce; poté musí Turecko opustit (stačí na 1 den), třeba do Bulharska či Řecka, a pak se může na další 3 měsíce vrátit. Po dalších 3 měsících však již totéž nemůže zopakovat – pak si buď musí vyřídit tureckou SPZ pro cizince s povolením k pobytu (viz výše), nebo své auto nechat mimo území Turecka na minimální dobu 6 měsíců. Po těchto 6 měsících může s tímtéž automobilem opět do Turecka a celý proces se opakuje.

Turecko patří mezi země s největším počtem dopravních nehod a nejvyšší úmrtností jimi způsobenou. Dopravní předpisy jsou obdobné těm v ČR, v praxi se však nedodržují. Velmi ostražití by měli být chodci, protože v Turecku je uplatňováno "pravidlo absolutní přednosti motorového vozidla". Při řízení automobilu se doporučuje také zohlednit další specifika zdejšího dopravního provozu: svou přítomnost dává řidič na vědomí často troubením, použití světelné signalizace neznamená dávání přednosti, ale právě naopak. Pokud řidič signalizuje levým blinkrem, nemusí to znamenat pouze jeho odbočení vlevo, ale také tímto způsobem může dávat najevo, že jej lze předjet. Kromě Generálního ředitelství dálnic doplním i další odkazy:

Ministerstvo dopravy a infrastruktury :arrow:

https://www.uab.gov.tr/

Generální ředitelství silniční dopravy :arrow:

http://www.kugm.gov.tr/

Turkish Road Association :arrow:

http://www.ytmk.org.tr/

V posledních dvou dekádách směřovaly do silniční dopravy značné investice. Systém moderních dálnic a rychlostních komunikací se rychle rozšiřuje, v roce 2010 dosáhl 2238 km, o 138 km více než v roce 2009. Podle plánu Generálního ředitelství pro silniční dopravu (uveřejněno 21.3.2011) by do roku 2023, kdy bude slaveno 100 let Turecké republiky, mělo přibýt dalších 5.278 km na celkových 7.516 km. Celková délka komunikací je nyní uváděna téměř 400 tisíc km, z toho však jen cca. 64 tisíc km jsou silnice s dokončeným pevným povrchem. Dne 8.9.2011 byla podepsána dohoda mezi tureckou korporací OTOYOL a japonským konsorciem IHI-ITOCHU o stavbě nejdelšího visutého mostu v Turecku. Bude 3 km dlouhý, povede přes Izmitskou zátoku a odhadované náklady jsou 6,5 mld USD. Bude tvořit významnou zkratku na cestě z Istanbulu směrem na Izmir (třetí největší město v Turecku).

Mýtný sýstém v Turecku :arrow:

HGS
OGS
Turkey to Upgrade Electronic Toll Collection System

Turkey's national roads agency's prime toll collection contractor VENDEKA Bilgi Teknolojileri has awarded a contract to Federal Signal Technologies (FSTech) to upgrade Turkey's in-lane electronic toll collection system infrastructure to ISO 18000-6C tolling technology.

FSTech is teaming up with a Turkish system integrator Turkish Litum Technologies for the deal, which marks the country's first electronic toll collection project using UHF Radio-frequency identification (RFID) technology.

Under the contract, FSTech will upgrade the country's existing 5.8GHz free flow lanes to ISO 18000-6C technology, and will install technology to convert the entire 580 proximity card lanes to electronic tolling.

This technology includes Sirit readers, PIPS cameras, Idris vehicle classification and lane controller technology.

The current tolling system encompasses a free-flow active microwave system and a barrier system using proximity cards to process payment.
Je to opravdu rozsáhlejší změna pro cestování po zpoplatněných komunikacích, bohužel moje znalosti místního jazyku jsou špatné i co do terminologie a špatně se to hledá, ale zde jsou oficiální údaje, když tak se s tím někdo pohrajte ... :arrow:

základní rozcestník pro dálnice: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... ollar.aspx
informace o systému: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... r/HGS.aspx

já se třeba dočetl, že kdo nemá potřebnou kartu tak pokuta je 11 násobek ceny

Detailní informace o novém mýtném systému :arrow:

https://hgsmusteri.ptt.gov.tr/hgs.jsf
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 16:26:33, celkem upraveno 7 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Třetí most přes Bospor se bude jmenovat Yavuz Sultan Selim :arrow:

http://www.3kopru.com/

Slavností ceremoniál k zahájení stavby třetího mostu v Istanbulu přes úžinu Bospor se konal ve 29. května v oblasti Garipče na evropské straně Istanbulu.

Položení základního kamene projektu, který bude stát 3 miliardy dolarů (cca 60 miliard Kč), se konalo při příležistosti 560. výročí dobytí Istanbulu Turky. Ceremoniálu, při kterém bylo také zveřejněno jméno mostu, se účastnil turecký prezident Abdullah Gül a předseda vlády Recep Tayyip Erdoğan. Třetí most se bude jmenovat po jednom z nejdůležitějších vládců Osmanské říše, kterým byl sultán Yavuz Selim a měl by být dokončen do tří let.

Nový most je pro stále se rozšiřující metropol nutností. Ani třetí most však pravděpodobně nebude posledním. Nyní jsou zde 2 mosty, které mají kapacitu dohromady 250.000 vozidel denně, ale bohužel je tato kapacita překročena až 2,5x, denně po nich projede 600.000 vozidel.

Další informace: http://en.wikipedia.org/wiki/Yavuz_Sultan_Selim_Bridge
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Turecko

Příspěvek od Marooned17 »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 15:30:44, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Novinky k mostu:

Koncern VINCI, bude zde instalovat káble pro zavěšení, konkrétně Turkey Freyssinet. Jedná se tedy o 1.408m dlouhé hlavní rozpětí s 58m deskami na provoz 2x4 jízdní pruhy a 2 železniční tratě budou uprostřed.

Instalace káblů se začne v 09/2014 a ukončí se v 07/2015. S tímto projektem dosáhne Freyssinet další rekord co do délky lan; 2x2420m lan bude nést 34 párů vertikálních lan pro udržení střední části objektu; doposud Normandy bridge v 1994 (856m) a Ryssky Island Bridge v 2012 (1,104m, aktuální světový rekord)
BosphorusBridge3_Copyright-ICTAS-ASTALDI-hd.jpg
BosphorusBridge3_Copyright-ICTAS-ASTALDI-hd.jpg (73.02 KiB) Zobrazeno 32019 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Adam Filák
Příspěvky: 13
Registrován: 26.6.2010 13:40:41
Bydliště: Bohumín

Re: Turecko

Příspěvek od Adam Filák »

Se zpoplatněním je to v současnosti takto:
Turecko před pár měsíci přešlo na nový systém zpoplatnění dálnic, který se nazývá HGS. Dá se koupit na čerpacích stanicích nebo na turecké poště. Koupíte si "dálniční známku", která však není časově omezená, nýbrž funguje formou kreditu, který se dá dobít opět na čerpací stanici či turecké poště. Kredit se automaticky strhává na mýtných branách. Výše kreditu se samozřejmě určuje podle typu vozidla, takže techničák s sebou+cestovní pas. Cena dálnice je narozdíl od ostatní západoevropských států extrémně levná. To samé se ale nedá říci o benzínu a naftě za 45-50 KČ/l :D Průměrná mzda (jen tak pro srovnání) činí něco málo nad 19 000 KČ. No můžeme být rádi za cenu benzínu a nafty u nás :D
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

to jste nenapsal žádnou novinku, podrobněji jsem to popsal i s odkazy v tomto příspěvku
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 15:29:20, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Gaziantep ring road :arrow:

*34,3 km dálničního okruhu
99863333.jpg
99863333.jpg (106.61 KiB) Zobrazeno 31679 x
99863347.jpg
99863347.jpg (72.69 KiB) Zobrazeno 31679 x
Tato stavba je součástí 213 km dlouhé dálnice mezi Gaziantep a Sanhurfa. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Turecko

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ten provoz zatím nic moc, to je foceno hned po otevření?
Zajímavá je tam minimální? rychlost 40 km/h a vůbec to definování pravidel jednotlivě a nikoliv jednou značkou dálnice, jako je tomu např. u nás.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

To nevím, kdy to bylo foceno. Ta značka zaujala i mne, snad proto je to tak značeno, že povědomí o dálnicích je slabé.


Republic Of Turkey Ministry Of Development Southeastern Anatolia Project Regional Development Administration :arrow:

http://www.gap.gov.tr/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.3.2016 11:48:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Adam Filák
Příspěvky: 13
Registrován: 26.6.2010 13:40:41
Bydliště: Bohumín

Re: Turecko

Příspěvek od Adam Filák »

Martin z Ostravy píše:Ten provoz zatím nic moc, to je foceno hned po otevření?
Zajímavá je tam minimální? rychlost 40 km/h a vůbec to definování pravidel jednotlivě a nikoliv jednou značkou dálnice, jako je tomu např. u nás.
Ta značka dálnice tam je, když vjíždíš na nájezd. Ty značky co jsou na fotce definují pravidla na jednotlivých dálnicích a jsou za každým MÚK. (v Istanbulu je např. maximální rychlost jen 80 někde i 70 KM/h). Na východě Turecka žijí Kurdové a ti snad ani neví, jak se taková čtyřproudová cesta používá. Úplně na východě Turecka, kde žádní Turci nežijí, se můžeš setkat i s auty a kamiony v protisměru! Čtyřproudové cesty se v tureckém Kurdistánu začali stavět teprve nedávno. Ta oblast byla v důsledku špatné bezpečnostní situace (Kurdové kvůli bojům za svá práva útočili na Turky) dlouho izolovaná. Teď už je to tam v pohodě. Postavení Kurdů se dennodenně zlepšuje.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 18.3. se odevzdal do provozu 2 tubusový tunel Boğsak na dálnici Mersin-Antalya. Tunel je dlouhý 1.570m a cestování se zkrátilo o 30 minut. :arrow:
bogsak1.jpg
bogsak1.jpg (43.38 KiB) Zobrazeno 31560 x
bogsak2.jpg
bogsak2.jpg (49.49 KiB) Zobrazeno 31560 x
Více info: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... ameter=247
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Euroasijský dálniční tunel pod Bosporem bude otevřen koncem r. 2016 :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4699

*tato stavba mi nějak unikla :oops:

další informace: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurasia_Tunnel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“