Právě je 23.4.2019 9:53:50




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 393 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Další
 Chorvatsko všeobecně 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
z rozhovoru s ředitelem státního provozovatele státních silnic Hrvatske Ceste

Chorvatsko za posledních 10 let vybudovalo tolik dálnic, kolik by v jiných zemích trvalo postavit 30 let. Když se ustanovovalo, co se má stavět, tak se to během let měnilo a přidávalo se neustále více kilometrů. Stavělo se levně, protože to bylo i po válce, i proto, že hodnota pozemků se neřešila, protože třeba dálnice A1 se vede převážně na státním majetku.

Mnoho lidí dnes vidí krizi v naší zemi. Ona zde opravdu je, ale ona taky musela jednou přijít. Ta světová krize tu naší pouze urychlila. :idea:

My nejsme země bohatá na ropu a nemáme ani takovou ekonomiku jako třeba Nizozemie, abychom si mohli dovolit realizovat dalších 10 let to, co se tady udělalo. Je zcela jistě pozitivní, že jsme dálniční síť vystavěli. :idea: I to, že jsme dokázali investovat bezmála 1 mld. € do obnovy marin a přístavů. I to, že jsme uvedli do provozu desítky nových silnic a obchvatů, za další 1 mld. €.

Lidé dnes reagují, že naše stavebnictví je na tom katastrofálně. Ale ono i musí být. Mít nadimenzováno tolik strojů a tolik zaměstnanců pro tak obrovskou výstavbu dopravních staveb se v útlumu takové výstavby musí zákonitě projevit propouštěním a bohužel i krachem a vyčištěním našeho trhu. Není normální, aby tam, kde cena za stavbu byla 220 mil. HRK, aby zvítězila ponuka 120 mil. HRK a ta stavba se pak nedala ani dostavět. :idea: (moje poznámka: jde o stavební společnost Osijek Koteks a stavbu Osijecka obilaznica). Tohle všechno se bude muset vrátit na normální úroveň. Bohužel, je to těžké, protože je to násobeno mezinárodní krizí. I útlumem v EU.

EU nás naučí jednat racionálně. Vidíme, že projekt Pelješac Bridge nemá Brusel problém spolufinancovat. Ale pouze s nějakým limitem. Já se velmi nerad vyjádřuji k politickým stranám, ale opravdu je zvláštní, když se stavěl 1 km dálnice od 4 mil. € a končíme na posledních úsecích až na 17 mil. €. A tam nenaleznete 5-6 km tunely. Rovněž se nám rozmohlo nedořešit majetkové poměry, to nás rovněž dokáže zdržet a často i na období delší jak 12 měsíců. Dále se některé stavební objekty plánovali s tak obtížným technickým řešením, že i toto pak prodražovalo koneční cenu. Výsledkem jsou sice nové dálnice, silnice i přístavy, ale i zadlužené všechny tyto podniky, které tuto infrastrukturu staví a udržují. Tyto úvěry mají pak státní záruky a tedy jenom ty dálnice nás doposud stáli 10% našeho HDP. Nyní jsou tyto podniky ve stavu, že stojí před bankrotem a nebýt teho, že jsou státní, dávno by jim žádná banka nedala úvěr. Naše země je ale rovněž zadlužená a nemůžeme si nyní dovolit, zdá se, ani jen vlastnit tyto podniky. Tedy to, na co jsme tak všichni hrdí. :idea: Zcela jistě není správné prodávat něco, co vynáší na 800 mil. HRK ročně. Když to chce někdo koupit, tak asi ví, proč to udělá. Ale my nyní nemáme peníze na splácení dluhů těchto firem a opravdu není snadné nalézt ani jen 1% HDP a ne 10% během několika let. A to jsou pouze dálnice, my tady pak máme úvěry za silnice a i za chorvatské železnice atp.

Budeme se snažit stavět levněji, efektivněji (co nejkratší výstavba) a dle možností žádné veliké projekty. Naše země bude ráda, když nalezneme peníze jako spolufinancování k těm evropským. Musíme se snažit nyní více zaměřit na modernizaci silniční infrastruktury, především pak vyřešit financování župních silnic a místních silnic a rovněž se musíme zaměřit na obnovu železniční infrastruktury, na kterou se zapomíná.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.8.2013 20:50:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 2357
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Jejich důvěru v to, že je evropská unie naučí jednat racionálně bych chtěl mít. Myslím že jsme podobná očekávání měli před vstupem do EU i my.


19.8.2013 8:15:46
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Sosa: Je fakt že EU svými pravidly ztěžuje a omezuje korupci. I když je módní na EU jenom nadávat.


19.8.2013 10:08:03
Profil
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Sosa píše:
Jejich důvěru v to, že je evropská unie naučí jednat racionálně bych chtěl mít. Myslím že jsme podobná očekávání měli před vstupem do EU i my.
Je to myšleno na toto a racionalita je v tem, že EU prostě nedá peníze na "architektonické řešení nebo něco co je zcela zbytečné", ani rodič by neměl dítěti koupit něco jenom proto že to je to nejdrahší s argumentem "ale já to chci" a tak je to myšleno. Protože bohužel, k takovým technickým řešením Chorvatsko dospělo, protože už pomalu nebylo co stavět. Tak si někdo řekl a teď postavíme né most na Pelješac ale rovnou tunel. A na to náráží ředitel HC, že na tohle si bude muset Chorvatsko zvykat. Již jsou závislý od peněz z EU a ta jim všechno jenom tak nepostaví, i vzhledem na Natura2000 atd. :idea:

Také je někde chyba, když se 20x násobně prodražilo 1 WC na odpočívce atp. Všechno je nakonec legislativně v pořádku, nikdo za to nešel do vězení. Ale HAC byla tunelována, takhle přes prodražené klientelistické zakázky. A že to šlo na úvěry rovněž nikoho netížilo. Tohle musí opravdu odpadnout.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.8.2013 20:56:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 2357
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Já narážím na to, že my jsme v EU 10 let, a míra korupce a prodražování se u nás nezmenšila, spíše naopak. Je hezké, že tu jsou nějaká pravidla, ale pokud není vynucováno jejich dodržování.....
Prostě pravidla EU nejsou samospasitelná. Kolik je u nás projektů, kde dá EU 80% a ne přesnou částku?


20.8.2013 7:51:01
Profil
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Výstup z provozu na HR dálnicích z víkendu 23.-25.8.2013 :arrow:

Na dálnicích HAC projelo 500.641 vozidel, což je nárůst o +39.000 (+8,47%) oproti r. 2012. Mýtné vzrostlo o +11,1% na 26,18 mil. HRK bez DPH.

Na dálnici Rijeka-Záhřeb (ARZ) projelo 288.272 vozidel, což je nárůst o +122 vozidel (+0,4%) oproti r. 2012.

Na dálnici Záhřeb-Macelj (AZM) projelo 107.906 vozidel, což je nárůst o +7,3% oproti r. 2012.

Bina Istra zaznamenala přejezd 133.267 vozidel, což je nárůst oproti r. 2012 o +3,5%. Nejvyšší nárůst ze všech mýtnic zaznamenala mýtnice Umag a to až o +8,1%.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


27.8.2013 21:18:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Výstup z provozu na HR dálnicích z víkendu 30.8.-1.9.2013 :arrow:

Spokojenost vládne u provozovatelů dálniční sítě.

Na dálnicích HAC projelo 463.509 vozidel, což je nárůst o +38.474 (+9%) oproti r. 2012. Mýtné vzrostlo o +11,1% na 24,23 mil. HRK bez DPH.

Na dálnici Rijeka-Záhřeb (ARZ) projelo 259.107 vozidel, což je nárůst o +26.483 vozidel (+11,4%) oproti r. 2012.

Na dálnici Záhřeb-Macelj (AZM) projelo 114.786 vozidel, což je nárůst o +12,4% oproti r. 2012.

Bina Istra zaznamenala přejezd 120.857 vozidel, což je nárůst oproti r. 2012 o +9,1%. Nejvyšší nárůst ze všech mýtnic zaznamenala mýtnice Umag a to až o +21,9%.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


3.9.2013 21:20:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Dle již oficiálního materiálu z roku 2012 došlo ke změnám v silniční a dálniční síti země. Já jsem již některé zapracoval, ale část jsem si nechal "na později" kvůli výstavbě. Inu, Chorvatsko je mladá země a několikrát se změnila kostra dálniční sítě a také označování atp.

Takže, dle materiálu máme síť dálnic složenou z A1 až A13 :arrow:

A 1 ve trase Zagreb (čvorište Lučko, A3) – Karlovac –Bosiljevo – Split – Ploče – Opuzen – granica Republike Bosne i Hercegovine) te granica Republike Bosne i Hercegovine – Dubrovnik s délkou 550,0 km :arrow: Původně s délkou 555 km :roll:

A 2 ve trase G.P. Macelj (granica Rep. Slovenije) –Trakošćan – Krapina – Zagreb (čvorište Jankomir, A3) s délkou 61,0 km.

A 3 ve trase G.P. Bregana (granica Rep. Slovenije) – Zagreb – Sl. Brod – G.P. Bajakovo (granica Rep. Srbije) s délkou 306,0 km.

A 4 ve trase G.P. Goričan (granica Rep. Mađarske) – Varaždin – Zagreb (čvorište Ivanja Reka, A3) s délkou 97,0 km.

A 5 ve trase G.P. Branjin Vrh (granica Republike Mađarske) – Beli Manastir – Osijek – Đakovo – čvorište Sredanci (A3) – G.P. Svilaj (granica Republike Bosne i Hercegovine) s délkou 88,1 km. :arrow: Původně s délkou 88,6 km :roll:

A 6 ve trase Čvorište Bosiljevo 2 (A1) – Delnice – Rijeka (čvorište Orehovica, A7) s délkou 81,0 km.

A 7 ve trase G.P. Rupa (granica Rep. Slovenije) – Matulji – Orehovica – Sv. Kuzam – Križišće (D523) uključujući pristupnu cestu čvorište Draga – grad Rijeka (luka Brajdica) i pristupnu cestu čvorište Križišće – most Krk s délkou 42,4 km. :arrow: zkrácení ze 103,5 km na 42,4 km je způsobeno tím, že prozatím se vypustil úsek od Rijeky po Žlutou Lokvu a ukončuje se to napojením na most Krk.

A 8 ve trase Čvorište Kanfanar (A9 ) – Pazin – Lupoglav – čvorište Matulji (A7) s délkou 64,0 km.

A 9 ve trase Čvorište Umag (D200) – Kanfanar – čvorište Pula (D66) s délkou 77,0 km.

A 10 ve trase Granica Republike Bosne i Hercegovine – čvorište Metković (A1) s délkou 4,6 km. :arrow: Zde to nějak nesedí s realitou, protože úsek po Ploče se reálně stavěl a i zprovoznil a i o něm informuje odkaz na stránke ministerstva. Tedy zde je nejasnost, ale ty jsou již od zadefinování A10 jako takové a ta délka se měnila několikrát, i ta trasa. Prozatím nechávám údaj v v tématu A10 na 9 km. :crazy:

A 11 ve trase Zagreb (čvorište Jakuševec, A3) – Velika Gorica – Sisak s délkou 42,0 km. :arrow: Původně s délkou 47,6 km ... :roll:

A 12 ve trase Čvorište Dubrava (D26) – Križevci – Koprivnica – G.P. Gola (granica Republike Mađarske) s délkou 70,5 km. :arrow: došlo ke zkrácení a zjevně k přetrasování (zkrácení o cca. 15 km)

A 13 ve trase Čvorište Vrbovec 2 (A12) – Bjelovar – Virovitica – G.P. Terezino Polje (granica Republike Mađarske) s délkou 86,5 km.

Spolu: 1.570,1 km bude mít jednou dálniční síť Chorvatska s tím, že dálnice A7 může být prodloužena, rovněž se možná přidá i nový obchvat Záhřebu. :idea:

Trasy jsem doplnil do jednotlivých témat.

V provozu je již cca. 1.270 km dálnic. :P

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


23.12.2013 19:19:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Chorvatská vláda vypracovala nový investiční program Rozvoje státních silnic 2013 - 2016 :arrow:

viewtopic.php?f=198&t=4300

*vydáno 27.12.2013 Ministerstvem pomořství, dopravy a infrastruktury
*celkové investice: 23,1 mld. HRK
- na dálniční síť se dostane 8,7 mld. HRK
- na státní silnice se dostane 10,9 mld. HRK
- na župní silnice dá vláda 3,5 mld. HRK


Z této částky 23,1 mld. HRK se zároveň suma rozděluje na 3 oblasti:

- 13 mld. HRK jde na novou výstavbu
- 5,4 mld. HRK jde na rekonstrukční a vylepšovací práce
- 4,7 mld. HRK směruje na standardní údržbu

Cíle programu jsou:

*další integrace silniční sítě s evropskou silniční sítí
*zvýšení bezpečnosti silničního provozu
*vývoj a implementace národních dopravních systémů
*vývoj národních dopravních modelů

Konkrétní výstavba:

*na dálnici A1: dokončit všechny práce na úseku Vrgorac - Ploče, pokračovat v napojení na přístav v Ploče, dokončit všechny práce na st. hranice BiH - křižovatka Ploče

*na dálnici A3 (Bregana - Zagreb - Lipovac): vylepšení křižovatky Kosnica, investice do dalších křižovatek a upgrade "Zagreb istok", výstavba nové křižovatky Lipovljani

*na dálnici A4 (Zagreb - Goričan): rozšíření uzlu křižovatka Sv. Helena

*na dálnici A5 (Vc koridor): pokračovat ve výstavbě Sredanci - BiH, výstavba mostů přes Sávu a Drávu, práce na úseku Osijek - Beli Manastir

*na dálnici A11 (Zagreb - Sisak): dokončit práce na úseku Jakuševec - Veliga Gorica, jih a podúseku Buševec - Lekenik, dále viadukt Ranžirni (v Záhřebe spojit se Sarajevskou ulicí)

*naprojektovat nový obchvat hlavního města Záhřeb

*státním silnicím se věnovat nebudu :arrow: sem tam uvedu do pozornosti když se něco zprovozní/zahájí větší stavba

Vláda zdůvodnila i to, proč se omeškal nový Projekt. Způsobeno to je katastrofální finanční situací ve státních podnicích provozujících dálnice a silnice. I proto se uvádí nový plán až ke konci roku 2013. Některé stavby se definitivně završí již v roce 2014, mnoho dalších se ale začne, přičemž priorita financování se naklání na státní silnice. Rovněž i z pohledu dopravní infrastruktury se ze silniční sítě začíná více investovat do železniční infrastruktury. :idea:

V souladu se vstupem Chorvatska do EU se chystají i konkrétní stavby, do kterých chce stát zapojit evropské fondy. Třeba projekty: "Projekt jug hrvatske", most na Sávě při Gradiške se spojnicí na A3, silnice Stobreč - Omiš, most kopno - Čiovo se spojnicemi

Oficiální informace naleznete ZDE.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.12.2013 15:40:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
V 07/2013 byla situace v dálniční síti Chorvatska následující:

1.212,6 km dálnic v provozu na plný profil
49,2 km dálnic v provozu na 1/2 profil (část Istrijského ypsilonu)
151,3 km dálnic v přípravách na reální výstavbu (týká se A1 do Dubrovnika a A11)

jak je známo od té doby se zprovoznilo 11,1 km A1 Vrgorac - Ploče a další km na A10 (neumím to přesněji specifikovat, na 100%, protože se tam v té oblasti Ploče přelínají a liší informace čo ještě je dálnice A10, co je A1 a co jsou další silnice), ale dálniční síť Chorvatska již má cca. 1.275 km

těch 49,2 km bude na plný profil na přelomu let 2014/2015

Dále, Chorvatsko nyní klasifikuje a projektuje a připravuje do výstavby další tahy:

100,6 km Nový obchvat Záhřebu
42,7 km Nový obchvat Rijeky (snad A7 nebo její větva - to co se tam staví doposud je D8, prozatím)
56,4 km Križišce - Žuta Lokva (prodloužení A7)
6,2 km Sisak - Moščenica (prodloužení A11)
3,8 km Dubrovnik - st. hranice s BiH (A1)
1,8 km Dragonja - Umag

Tedy celkem 211,5 km dálnic se ještě stanovuje a připravuje do zahrnutí dálniční sítě. I když část z nich se vyjmula z původních plánů, aby se poté opětovně do té sítě zahrnuli.

I nadále platí, že se dostaví, co je rozestavěné a vláda se zaměří na první úseky A12 a A13, které doposud neumím přeložit zda to bude plný nebo 1/2 profil a tedy "pouhá" rychlostní silnice. Dokončí se dálnice A11, dále plný profil na Istrii a pokročí se na A5. Dálniční úseky od Ploče po Dubrovnik se již projektují a projektovat se má také Nový obchvat Záhřebu. Dálnice A7 není prioritou.

Tolik tedy plány&záměry do nejbližších let a změny u nové vlády. Změny, které jsou nevyhnutní ke stabilizaci podniků, které se o síť dálnic starají. Až se situace stabilizuje (možná dojde k oné koncesi několika firem), tak se dočkáme i reální nové výstavby dalších úseků ať už na A1 nebo A7 nebo Nového obchvatu Záhřebu. Do té doby jsou priority v sektoru dopravy silnice I. třídy a železničná infrastruktura a doprava. Z námořního hlediska se investovalo do přístavů za posledních 10 let vyše 1,5 mld. €. Letiště se dostávají do koncesí nebo se již modernizovala.

Takže dálniční boom v Chorvatsku je u konce. Za dlouhá desetiletí se postavilo cca. 500 km. Pak se za 10 let postavilo dalších 750 km. Zbývá ještě 350 km a síť je kompletní. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.12.2013 16:47:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3438
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Co dokončení půlprofilu na A2 Krapina - Đurmanec?


30.12.2013 23:41:56
Profil
 

Příspěvky: 3438
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Vzhledem k tomu, že vlákno Provoz na chorvatských silnicích je zamčené, tak si dovolím reagovat na příspěvek zde.
Diaľničiar píše:
Provoz na chorvatských silnicích a dálnicích za 7. a 8. měsíc 2013 :arrow:
odkaz je ZDE
tohle vypovídá pak i co do plynulosti přepravy po silnicích

Na poslední stránce toho pdf je mapa s pentlografem letního zatížení. Popravdě zatížení u Záhřebu je v létě o něco málo nižší než celoroční zátěž D1 do Mirošovic. Možná by stačilo zamyslet se nad "středověkým" způsobem výběru mýtného a bylo by po problému :kladivo:


2.1.2014 14:27:42
Profil
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Chorvatsko v letech 2013 - 2016 odevzdá do provozu cca. 100 km dálnic a rychlostních silnic (1/2 profil dálnice). :arrow:

*je to již včetně odevzdaných úseků na A1/A10 kolem Ploče
*je to již včetně úseků na dálnici A8 pod vedením Bina Istra
*dokončí se již rozestavěné úseky na dálnici A11
*priorita výstavby se bude klást na koridoru Vc, na A5 (mosty ponad Sávu ai Drávu, hraniční úseky i další chybějící úsek Osijek - Beli Manastir, kde se počítá s prácemi

*hodně úseků na dálnicích A1, A7 se bude projektovat, včetně nového okruhu hlavního města

Balík peněz bude přibližně stejný jako v letech 2009 - 2012, priorita je zcela jasně dokončení všeho rozestavěného a přichystání nových useků do další výstavby a rozvoj státních silnic (jejich komplexní modernizace a výstavba nových úseků a mostů).

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.1.2014 21:11:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 884
Bydliště: Hradec Králové - Labská II
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
dvs: Ale pokud me pamet neklame tak obchvat Zagrebu po A3 je zdarma. A to ze napr. na konci A1 (Ljucko od Karlovace) stoji fronty na platbu v hotovosti zatimco par let stara mytnice na platbu kartou vicemene zeje prazdnotou je pouze lidska blbost. Dtto stejny je to i na obou koncich A2. Uznavam ze system znamek je pohodlnejsi ale na druhou stran mytnice jsou napr. i ve Francii a nikomu to nevadi.


29.1.2014 20:36:24
Profil
 

Příspěvky: 3438
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Obchvat je zdarma toť pravda.
1. Směrem k moři neboli od Záhřebu je jedna a táž mýtnice Lučko. vy mluvíte o směru od moře. Moje poznámka je o tom, že intenzita (zátěž) je stená jako na naší dálnici do Mirošovic tj. nic závratného. Ve špičce se sice snaží tam rozdávat jenom lístečky přímo do okna, ale stejně tam mají nekolikahodinovou kolunu.
Ad. Francouzi - Tam to neřeším, protože přes Paříž nejezdím k moři ani na lyžovačku.


29.1.2014 22:24:57
Profil
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Letos odevzdá státní HAC do provozu 11 km dálnice. Konkrétně na dálnici A11 Záhřeb-Sisak, úsek V. Gorica jug – Lekenik. Dalších 13 km bude ve výstavbě a 206 km bude v přípravě na stavbu. :idea:

Je to bez dálnic A12 a A13, které se přestavují na parametr státních silnic, s financováním HAC i nadále. :idea: (další zmatek do materiálů)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


31.1.2014 23:48:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
viewtopic.php?f=201&t=4448 překlad :arrow:

Státní dálniční společnosti HAC a ARZ upravují ceny mýtného na svých dálnicích. Stalo se tak proto, že se podařilo zachytit nedostatky při geodetických měreních a výpočtech (délka dálnic se nemění).
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 5.73 KiB | Zobrazeno 4646 krát ]

Nový cenník bude v platnosti od 28.4.2014 od 6:00.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


17.4.2014 18:43:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Bezpečnost silničního provozu 2011 - 2020 :arrow:

http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluz ... _1321.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.5.2014 21:51:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Vybrané mýtné v Chorvatsku za rok 2013 představuje částku 2,2 mld. HRK :arrow:

HAC vybral na mýtném 1,36 mld. HRK (+6,2% oproti r. 2012)
ARZ 490,3 mil. HRK (+2,1%)
AZM 199 mil. HRK (+10,3%)
Bina Istra 194 mil. HRK (+6,1%)

Celková délka dálniční sítě k 31.12.2013 představuje 1.288,5 km.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.5.2014 13:23:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Chorvatsko se nachází na hranici propasti:

*ačkoliv země vstoupila do EU, je již řadu let v propadu tamní HDP a reálně je již o -15% nižší, než započala krize
*díky válce a poválečnímu období a pozdnímu masivnímu rozvoji infrastruktury nejen že nedošlo ke skrtnutí části dluhu, ale ještě se navýšil a již atakuje únosnou míru
*země zápasí od počátku s vysokou nezaměstnaností, úpadek průmyslu nemá konce, státní společnosti jsou velmi zadlužené a stát je odmítá restrukturalizovat
*chorvatský státní rozpočet je vysoce deficitní a vláda téměř všechnu zátěž přenáší jenom na obyvatelstvo a firmy; minulý týden se objevila informace, že země bude muset zažádat o pomoc MMF, aby se nastartovala ekonomika

V této souvislosti se znovu objevuje informace, že HAC musí letos najít 980 mil. € na splátku dluhu. Peníze samozřejmě nemá; řešení je možno pouze s další půjčkou anebo plánovanou (i když ostře kritizovanou) koncesí.

EU žádá Chorvatsko o další opatření na snížení deficitu, vláda plánuje na roky 2014 - 2016 následující kroky:

*další daně a poplatky, zvýšení zdravotních příspěvků, zvýšení daní na paliva a plyn, poplatky z telekomunikačních služeb, zdražení koncesí, zdanění úspor 12% nad částku 500.000 HRK,
*opatření mají vstupovat v platnost postupně, i když se v roce 2015 konají další volby

Tyto kroky vlády postihnou každého obyvatele a všechny firmy. Jenom tak se podaří vládě nalézt v tomto období nevyhnutní částku 2,4 mld. €. A i proto, že to není řešení a že to znovu jenom utlumí ekonomiku a zřejmě způsobí odliv kapitálu z bank a ze země se Chorvatsko mezinárodní finanční pomoci nevyhne. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.5.2014 0:50:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1071
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
To jsou přesně opatření, jež krizi nevyřeší, ale prohloubí a Chorvatsko se stane akorát víc závislé na pomoci ze zahraničí. To 12% zdanění, tak to je tzv. legální krádež, to se nedá jinak nazvat. Bohužel socialismem se krize nikdy nevyřeší a mám pocit, že ten v Chorvatsku ani nikdy neskončil.

Můžeme Chorvatsku závidět jeho silniční infrastrukturu, akorát se ptám, měnili byste za jejich stav ekonomiky?


19.5.2014 1:18:16
Profil
 

Příspěvky: 404
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Pokuty v Chorvátsku 2014

Chorvátsko pre rok 2014 nemenilo výšku pokút za dopravné priestupky. Treba ale dávať pozor, za niektoré možno ísť aj do väzenia.

Jazda pod vplyvom alkoholu

1. Cyklista nad 0,5 promile: 500 kún (cca 66 eur)

2. Vodič:

- od 0,5 do 1,0 promile: od 1 000 do 3 000 kún (cca 132 až 395 eur)

- od 1,0 do 1,5 promile: od 3 000 do 5 000 kún (cca 395 až 657 eur)

- nad 1,5 promile: od 5 000 do 15 000 kún (cca 657 až 1 970 eur) alebo väzenie až na 60 dní

3. Jazda pod vplyvom omamných a psychotropných látok alebo liekov: od 5 000 do 15 000 kún (cca 657 až 1 970 eur) alebo väzenie až na 60 dní.
Prekročenie povolenej rýchlosti v obci

- do 10 km/h – 300 kún (cca 40 eur)

- od 10 do 20 km/h – 500 kún (cca 66 eur)

- od 20 do 30 km/h – 1 000 kún (cca 132 eur)

- od 30 do 50 km/h – 2 000 kún (cca 263 eur)

- nad 50 km/h – od 5 000 do 15 000 kún (cca 657 až 1 970 eur) alebo väzenie až na 60 dní alebo zákaz činnosti najmenej na 12 mesiacov
Prekročenie povolenej rýchlosti mimo obce

- od 10 do 30 km/h – 500 kún (cca 66 eur)

- od 30 do 50 km/h – 1 000 kún (cca 132 eur)

- nad 50 km/h – od 3 000 do 7 000 kún (cca 395 až 920 eur) alebo zákaz činnosti na 6 až 12 mesiacov
Ďalšie priestupky

- Používanie mobilného telefónu počas jazdy – 500 kún (cca 66 eur)

- Nedanie prednosti v jazde – 2 000 kún (cca 263 eur), prípadne zákaz činnosti na 6 mesiacov

- Zanedbanie povinností pri dopravnej nehode – od 300 do 7 000 kún (cca 40 až 920 eur), prípadne zákaz činnosti na 12 mesiacov

- Jazda bez prilby na motocykli, mopede alebo štvorkolke – 1 000 kún (cca 132 eur)

- Jazda bez prilby na bicykli (osoba mladšia ako 16 rokov) – 300 kún (cca 40 eur)

- Jazda bez vodičského oprávnenia – 300 kún (cca 40 eur)

- Jazda po odobratí vodičského oprávnenia – od 5 000 do 15 000 kún (cca 657 až 1 970 eur) alebo väzenie na 60 dní, prípadne zákaz činnosti na 12 mesiacov


http://automoto.cas.sk/clanok/195401/po ... atsku-2014


20.5.2014 11:11:48
Profil
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Státní podnik Hrvatske Ceste (odpovědný za státní silnice I. třídy, za rychlostní silnice a za přivaděče) má ve své historii největší investiční plán právě rokem 2014.

*nyní vyplouvá na povrch další hrozící bankrot další stavební společnosti, tentokrát Hidroelektra; ta vykonává práce na 6 silničních projektech za asi 220 mil. HRK
*problém nastal na asi 4,5 km tahu rychl. silnice A1 - Split (úsek Solin - Klis), protože zde pracují 3 společnosti již 6 let.. Konstruktor Split (stejné finanční problémy kvůli HAC), Osijek Koteks a Hidroelektra, Konstruktor udělal nekvalitní práci na mostech, ale dostal od HC řádně zaplaceno, nyní Hidroelektra neumí pokračovat a hrozí, že nedostane zaplaceno

celé je to komplikace nejen pro stavaře u Hidroelektra (cca. 1.000 lidí), ale i pro HC, protože se ukazují vážné nedostatky a neskutečná protekce úředníků navázaných na stavařské společnosti, kdy se platí za všechno bez ohledu na výsledky :roll:

zdroj: http://ncs.hr/view.asp?v=9462

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


26.5.2014 0:04:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 923
Bydliště: Javorník/Waldkraiburg
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Hlavně, že platí, to je jedno za co, v Polsku se zase neplatí a firmy jdou do kytek. Ono už si ty firmy nemají co vybrat.

_________________
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.


26.5.2014 17:55:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12172
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Kdo bude v Chorvatsku blízko Splitu a nebude se mu chtít plánovat cestování autem do Dubrovnika na nějaký ten výlet, tak je zde možnost, i když jen 2x v týdnu jít po moři novou rychlou linkou :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


27.5.2014 11:07:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 393 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz