I/61 Kladno, obchvat
I/61 Malé Přítočno
Procházím si zadávačku na železnici Praha - Kladno a narazil jsem tam na úpravy I/61 u MÚK s D6. Upřímně nějak tomu nerozumím a kroutím nad tím hlavou...
1) dva oblouky velmi malého poloměru, omezená rychlost na 30 km/h - takhle má vypadat silnice první třídy?
2) co to příšerné dopravní značení na křižovatce s rampou od D6? Proč není hlavní po I/61 rovně? A když už to musí být, tak proč to VDZ není udělané tak, aby se I/61 na situaci zprava připojila na kolmo a průběžné pruhy mohly být zleva na D6 (tedy podobně jako je to nahoře na sjezdu na P+R). 3) Odbočení po hlavní silnici zleva nahoru na D6 bude přes plnou čáru?
4) Jak je možné nacpat na rampu další křižovatku (sjezd na P+R) takhle těsně za sjezd z dálnice? Tam se bude zběsile brzdit. Co normové vzdálenosti křižovatek? Odbočovací pruh doleva?
5) V tom sjezdu na P+R je špatně VDZ, protože naznačuje, že když odspodu odbočím doprava, dávám přednost těm, kdo přijíždí na P+R od D6...
6) Zaráží mě, že součástí nejsou žádné směrové tabule nebo označení začátku / konce dálnice...
7) Tvar křižovatky pod P4 vlevo nahoře neodpovídá realitě
Přijde mi to takové dost doprasené a divím se, že v dnešní době takhle má vypadat novostavba, navíc taková která je tlačena horem dolem a pár mega za to udělat to pořádně by se tady vklidu ztratilo.
1) dva oblouky velmi malého poloměru, omezená rychlost na 30 km/h - takhle má vypadat silnice první třídy?
2) co to příšerné dopravní značení na křižovatce s rampou od D6? Proč není hlavní po I/61 rovně? A když už to musí být, tak proč to VDZ není udělané tak, aby se I/61 na situaci zprava připojila na kolmo a průběžné pruhy mohly být zleva na D6 (tedy podobně jako je to nahoře na sjezdu na P+R). 3) Odbočení po hlavní silnici zleva nahoru na D6 bude přes plnou čáru?
4) Jak je možné nacpat na rampu další křižovatku (sjezd na P+R) takhle těsně za sjezd z dálnice? Tam se bude zběsile brzdit. Co normové vzdálenosti křižovatek? Odbočovací pruh doleva?
5) V tom sjezdu na P+R je špatně VDZ, protože naznačuje, že když odspodu odbočím doprava, dávám přednost těm, kdo přijíždí na P+R od D6...
6) Zaráží mě, že součástí nejsou žádné směrové tabule nebo označení začátku / konce dálnice...
7) Tvar křižovatky pod P4 vlevo nahoře neodpovídá realitě
Přijde mi to takové dost doprasené a divím se, že v dnešní době takhle má vypadat novostavba, navíc taková která je tlačena horem dolem a pár mega za to udělat to pořádně by se tady vklidu ztratilo.
- Přílohy
-
- Snímek obrazovky 2023-12-23 084612.png (471.35 KiB) Zobrazeno 1759 x
Re: I/61 Malé Přítočno
V aktuálním letáku obchvatu Kladna na I/61 je to úplně jinak, takže tohle bude nejspíš dávno pasé. Bylo požádáno o ÚR a předpoklad vydání je 2024. SP je předpokládáno v témže roce, takže asi spojené řízení. Zahájení stavby 2026.
Podle letáku to vypadá na nadjezd I/61 nad novou železnicí, který je tam i naznačený a P+R bude připojena nespíš z toho kruháku. Úrovňový přejezd tam nejspíš vůbec nebude a jestli ano, tak jen pro místní dopravu, ne na I/61.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :12:23.566
Podle letáku to vypadá na nadjezd I/61 nad novou železnicí, který je tam i naznačený a P+R bude připojena nespíš z toho kruháku. Úrovňový přejezd tam nejspíš vůbec nebude a jestli ano, tak jen pro místní dopravu, ne na I/61.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :12:23.566
Re: I/61 Malé Přítočno
Koukam na to, je to cele nejake divne a nezkoordinovane... to se ted postavi vjezd na P+R, aby se o rok dva pozdeji zase cely prekopal? Proc v letaku RSD neni ta stanice drahy jako koordinovana stavba?
Navic RSD chce stavet ctyrpruh, ale v ramci drahy je stavba mostu nad trati v dvoupruhu...
Navic RSD chce stavet ctyrpruh, ale v ramci drahy je stavba mostu nad trati v dvoupruhu...
Re: I/61 Malé Přítočno
Podle mě je to nekoordinace SŽ a ŘSD. V letáku ŘSD jsou vidět dva mosty. Ten blíže dálnici je pro plánovanou přeložku železnice, ten druhý pro současnou trať. Naopak výkres od SŽ má most přes přeložku a pak se ostrou zatáčkou napojuje na původní silnici (kde přejezd už asi nebude, trať by měla být zrušená). Chápu že železnice může být dřív než obchvat a proto je dočasně ostrou zatáčkou silnice I/61 napojena na původní. Co ale nechápu proč to není zkoordinované a rovnou zde není postaven kruhový objezd a most na čtyřpruh, který by se pak využil pro obchvat. Nebo je možné, že ten most bude pak pro jednu polovinu a pro druhou polovinu čtyřpruhu se dostaví. Jen doufám že to nebude tak, že si SŽ postaví úsporný most, který za pár let ŘSD zbourá.
Re: I/61 Malé Přítočno
Polovina mostu bude pro DÚR čeho? Silnice nebo železnice?
Každopádně mi to nepříjemně připomíná kauzu přeložky železnice na D3 a nutnost znovu překopání novostavby dálnice. Tohle by si mělo MD nějak ohlídat, aby spolu jeho vlastní podřízené organizace - ŘSD a SD mluvily a koordinovaly vzájemně svoje stavby.
Každopádně mi to nepříjemně připomíná kauzu přeložky železnice na D3 a nutnost znovu překopání novostavby dálnice. Tohle by si mělo MD nějak ohlídat, aby spolu jeho vlastní podřízené organizace - ŘSD a SD mluvily a koordinovaly vzájemně svoje stavby.
Re: I/61 Malé Přítočno
Tak ony v principu o sobe jiste vi, verim ze RSD vi, ze bude do spravy prebirat prelozku silnice prvni tridy a jiste to pro ne nebude prekvapeni, jiste RSD muselo mimo jine souhlasit s prevodem pozemku a stavbou v ochrannem pasmu silnice... a o to divnejsi je vysledek.
Re: I/61 Malé Přítočno
Podle DÚR stavby I/61. Tady nemám strach o osud jako na D3, to spíš na stavbě D0 511 v kombinaci s VRT.Lynx píše: ↑25.12.2023 2:55:22 Polovina mostu bude pro DÚR čeho? Silnice nebo železnice?
Každopádně mi to nepříjemně připomíná kauzu přeložky železnice na D3 a nutnost znovu překopání novostavby dálnice. Tohle by si mělo MD nějak ohlídat, aby spolu jeho vlastní podřízené organizace - ŘSD a SD mluvily a koordinovaly vzájemně svoje stavby.
Re: I/61 Malé Přítočno
Tak jsem si to (= zadávačku železniční stavby) stáhl taky a v koordinačce obchvat i s kruhákem zakreslený je, takže nějak to o sobě určitě ví.
- Přílohy
-
- pritocno.jpg (142.21 KiB) Zobrazeno 1376 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
I/61 Kladno, obchvat
Příprava propojení D6 a D7 a přeložení západní poloviny I/61.
Stránka s přípravou ŘSD:
https://www.rsd.cz/web/guest/mapa-stave ... no-obchvat
Stránka s přípravou ŘSD:
https://www.rsd.cz/web/guest/mapa-stave ... no-obchvat
Re: I/61 Kladno, obchvat
Aktuální stav: je podána žádost o ÚR, běží projekční práce na DSP. Předpokládané zahájení výstavby je 2026.
https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/465 ... :56:50.768
Bude nutné vyřešit kolizi s projektem modernizace trati Praha-Kladno, která je v podobném stadiu příprav. (Projekt DÚR I/61 počítá s dvěma mosty nad bývalou i budoucí tratí, železniční projekt počítá rovněž se silničním nadjezdem.)
https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S ... 071329.pdf
https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/465 ... :56:50.768
Bude nutné vyřešit kolizi s projektem modernizace trati Praha-Kladno, která je v podobném stadiu příprav. (Projekt DÚR I/61 počítá s dvěma mosty nad bývalou i budoucí tratí, železniční projekt počítá rovněž se silničním nadjezdem.)
https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S ... 071329.pdf