Jestli myslíte most Pelješac díky kterému se propojí cestování po pobřeží mezi Chorvatskem a Chorvatskem a nebude již nutné cestovat přes BiH, pak se v roce 2007 mluvilo o výstavbě, která má trvat 4 roky a tedy hotový by měl být v roce 2011. Ovšem jak víme, tak v tomhle roce z této stavby byli škrtnuty finance - mělo se proinvestovat na 500 mil. HRK a investuje se pouhých 300 mil. HRK. Původní náklady byli 1,9 mld. HRK a zřejmě se most o pár desítek mil. HRK prodraží, takže most se prozatím neoficiálně otevře nejdřív v roce 2012; pro finanční krizi možná i později, protože Chorvatsko nyní zvažuje úvěr od MMF. Realizuje ho společnost Konstruktor Split (2. největší v Chorvatsku po Viadukt Zagreb) a ta se zas vyjádřila, že je schopná tenhle most i zaplatit, ale pak by chtěla část zisků z mýtného.
Výstavba mostu je od počátku tvrdě kritizována, protože stavební náklady na necelé 3 km jsou ve výšce, za jakou umějí Chorvati postavit průměrný dálniční úsek v délce 22 km. Most nepřinese ani úsporu času vzhledem k vynaloženým finančním prostředkům a převládají názory, že stavba je momentálně ekonomicky nevýhodná a nevyplatí se. Takže se dá očekávat, že vláda stavbu možná i zastaví.
Chorvatsko jedná o půjčce ve výši 1 mld. € speciálně na dostavbu dálnice A1 po Dubrovnik, ale je nejisté její schválení vzhledem k vysokému státnímu dluhu a ekonomickým problémům země.