I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Silnice, která nebyla postavena v rychlostních parametrech (R) a tudíž nemůže být překategorizována. Asi nikdo si nepřeje vést tranzit přes Beskydy, ale pro bezpečnost by i tento úsekl měl být upraven (zrušení úrovňových křižovatek) s dělícím 4 pruhem jako se dnes děje na výstavbě moderních silnic.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Autor
- Příspěvky: 6729
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Dal bych lana, zrušil ony dvě úrovňové křižovatky a fertig.
Jo a zvýšil rychlost na 110km/h.
Jo a zvýšil rychlost na 110km/h.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Souhlasím s Martinem, lanová svodidla a zrušení/přestavění úrovňových křižovatek na tomto úseku bude bohatě stačit. Je tu relativně malý provoz, takže i ten nedělený čtyřpruh je podle mě celkem v pohodě a skoro bych si troufl říct, že na tomto úseku je ze všech nedělených čtyřpruhů v ČR nejmenší nehodovost. Snad ještě nikdy jsem neslyšel, že by se tu stala nehoda, při které by došlo k čelnímu střetu kvůli přejetí vozidla do protisměru.
Jedině snad, pokud už bych zvyšoval rychlost na 110 km/h, tak bych pro větší bezpečnost a komfort jízdy spolu s lanovými svodidly dostavěl na každé straně 1,5 m široký odstavný pruh, ale jinak i samotná lanová svodidla s maximální povolonou rychlostí 90 km/h tomuto úseku ještě na dlouho bohatě vystačí.
Jinak myslím, že tranzit přes Beskydy po I/56 opravdu nehrozí, ani kdyby z FM do Frýdlantu vedlo R-ko, protože následující úsek z Ostravice na Bumbálku je taková horská silnice s četným stoupáním, klesáním a ostrými zatáčkami, pro místní dopravu celkem postačující, pro tranzit ovšem naprosto nevhodná. A navíc mě ani nenapadá, pro koho tranzitujícího by bylo výhodné si tamtudy krátit cestu? Hlavní a myslím, že i nejvýhodnější tranzitní trasy na sever Slovenska jsou po I/11 a I/35.
Jedině snad, pokud už bych zvyšoval rychlost na 110 km/h, tak bych pro větší bezpečnost a komfort jízdy spolu s lanovými svodidly dostavěl na každé straně 1,5 m široký odstavný pruh, ale jinak i samotná lanová svodidla s maximální povolonou rychlostí 90 km/h tomuto úseku ještě na dlouho bohatě vystačí.
Jinak myslím, že tranzit přes Beskydy po I/56 opravdu nehrozí, ani kdyby z FM do Frýdlantu vedlo R-ko, protože následující úsek z Ostravice na Bumbálku je taková horská silnice s četným stoupáním, klesáním a ostrými zatáčkami, pro místní dopravu celkem postačující, pro tranzit ovšem naprosto nevhodná. A navíc mě ani nenapadá, pro koho tranzitujícího by bylo výhodné si tamtudy krátit cestu? Hlavní a myslím, že i nejvýhodnější tranzitní trasy na sever Slovenska jsou po I/11 a I/35.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Tuhle cestu si postavili Ostraváci jako výpadovku do hor. Je dostatečně předimenzovaná a pokud se podaří většinou tranzitu vytlačit na Čadcu bude to jenom dobře. Kdo zná stoupání na Šanci v zimě dá mi za pravdu...
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
A je to nutné, zde instalovat lanová svodidla? Mi osobně přijde, že nikoliv.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
S tím tranzitem to bylo dosti nadneseně... Samozřejmě nejsou teď peníze na nějaké velké úpravy, ale později bych si přál zrušení úrovňového křížení a namontování lan. svodidel snad nemůže být fin. tolik nákladné... Zvýší se tím propustnost a bezpečnost vozidel a v neposlední řadě taky lidí, kteří rádi přebíhají ve Frýdlantu. Ještě jsem si vzpoměl, že tato silnice může hrát významnou roli při znovuotevření důlní šachty Frenštát pod Radhoštěm (a to jako že se stane... a dlouho od pravdy nesjem).
Naposledy upravil(a) FlakY` dne 21.1.2011 3:24:07, celkem upraveno 1 x.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Jo a s tou rychlostí... moc automobilů se nevidí, co dodržují předepsaných 90. Je to dobrý úsek a není problém jet 150, ale nesmí být velký provoz a špatný stav vozovky.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Taky myslím, že nezbytně nutné to není, ale pokud se najdou peníze, bylo by to možná žádoucí. Je sice pravda, že lanová svodidla komfort jízdy na S16,5 spíše zhorší - levý pruh je opticky i fyzicky užší a jak už jsem psal o žádné čelní srážce automobilů na tomto úseku jsem ještě neslyšel, ale na druhou stranu, jak píše FlakY, snad by to zabránilo lidem, aby tuto cestu přebíhali - snad nebudou tak šílení aby přebíhali i přes ta svodidla... A odstranění úrovňových křižovatek bude přínosem jednoznačně.Lenny píše:A je to nutné, zde instalovat lanová svodidla? Mi osobně přijde, že nikoliv.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Pro některé řidiče ano, ale je spousta takových, kterým to nečinní problém.
S tím přebíháním je to zajímavé. Ale ta svodidla nebudou mít metr na výšku, aby to šlo obtížně přelézt.
S tím přebíháním je to zajímavé. Ale ta svodidla nebudou mít metr na výšku, aby to šlo obtížně přelézt.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Lanova svodidla a rychlost max 90. Vic tu treba neni.
Ohledne tranzitu... casto jezdim z Ostravy na Slovensko a tuto trasu volim jedine ve spicce, jinak jezdim pres Jablunkov.
Ohledne tranzitu... casto jezdim z Ostravy na Slovensko a tuto trasu volim jedine ve spicce, jinak jezdim pres Jablunkov.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Dneska jsem si tu silnici po dlouhé době projel a takový provoz, co zde panoval mě docela překvapil. Zkusil jsem i nájezdy na křižovatkách a chtělo by je prodloužit, stejně tak odbočovací pruhy. Kromě těchto věcí by se mohly vyřešit i ty dvě úrovňové křižovatky, co zde ještě jsou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Je to docela problém... Nevím jak to mělo celé vypadat, ale když už tu silnici nesmyslně ukončili v Místku http://www.mapy.cz/#x=18.337946&y=49.669851&z=16&l=3 , tak buď to měli dělat jenom jako obyč. silnici s průtahy (kapacitní) a nebo úplně mimoúrovňovou s obchvaty jako kdysi podobným způsobem stavěli I/48. Ty křižovatky se už měli dávno řešit, ale nejsou peníze a vůle. Zvláště to nikdo (většina) nepovažuje za důležitý silniční tah... jedině, že by tam dlouhodobě rostla intenzita sil. provozu.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Tak tehdá předpokládali, že úsek OV - FM bude mít zatížení odpovídající pro kategorii S 26,5 a úsek FM - Frýdlant jen pro S 15. Podle toho se to taky postavilo.
Kdyby tam aspoň byla odbočovací a připojovací pruhy, tak by to bylo daleko lepší, takhle má člověk při odbočování vlevo obavu, že ho nabere někdo ze zadu...
Kdyby tam aspoň byla odbočovací a připojovací pruhy, tak by to bylo daleko lepší, takhle má člověk při odbočování vlevo obavu, že ho nabere někdo ze zadu...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Ono to odpovídá, podle sčítání dopravy jsou mezi OV a FM intenzity kolem 30 tis. a mezi FM a Frýdlantem kolem 15 tis. vozidel denně.Lenny píše:Tak tehdá předpokládali, že úsek OV - FM bude mít zatížení odpovídající pro kategorii S 26,5 a úsek FM - Frýdlant jen pro S 15. Podle toho se to taky postavilo.
Kdyby tam aspoň byla odbočovací a připojovací pruhy, tak by to bylo daleko lepší, takhle má člověk při odbočování vlevo obavu, že ho nabere někdo ze zadu...
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
No ja bych to videl na 35 Km tunel pod Beskydami z Frydlantu do Bytce.
To by se jezdilo z Ostravy do Bratislavy.
A nechal bych to postavit NWR jako pruzkumnou sachtu.
Uhli co vytezi si muzou nechat.
To by se jezdilo z Ostravy do Bratislavy.
A nechal bych to postavit NWR jako pruzkumnou sachtu.
Uhli co vytezi si muzou nechat.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Krasný sen. 
Neuživil by se nedělený čtyřpruh i za Frýdlantem?

Neuživil by se nedělený čtyřpruh i za Frýdlantem?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Ve Frýdlantu podle sčítání cca polovina vozidel odbočuje z I/56 na II/483 směr Frenštát p. R.Lenny píše:Krasný sen.
Neuživil by se nedělený čtyřpruh i za Frýdlantem?
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Vizuálně bych řekl,že i víc,minimálně 2/3Jarda Š. píše:Ve Frýdlantu podle sčítání cca polovina vozidel odbočuje z I/56 na II/483 směr Frenštát p. R.Lenny píše:Krasný sen.
Neuživil by se nedělený čtyřpruh i za Frýdlantem?
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Čeladná je asi tím magnetem....
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
...ohledne ctyrpruhu od Frydlantu dal k SR, tak by bohate stacilo vybudovat pruh pro pomala vozidla ve stoupani podel prehrady a v zimim obdobi zakaz vjezdu kamionum...
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Ja bych tam dal natvrdo zakaz kamionu nad 12 tun ať to všechno jezdí na Jablunkov
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Moje řeč...Warcz píše:Ja bych tam dal natvrdo zakaz kamionu nad 12 tun ať to všechno jezdí na Jablunkov
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Z jakého důvodu? Nikdy jsem tama nejel, tak to neznám.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 805
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Od úseku za přehradou prakticky až do Bytče je to horský úsek, samá nepřehledná zatáčka. Snad kromě krátké rovinky za Bílou a stoupacího pruhu nad Makovem je kamion až do Bytče prakticky nepředjetelný a to už je docela dálka. Kamioňáci mají navíc za Makovem všude značky, že mají podřazovat na dvojku a veselé tak činí. Po Frýdlant je to luxusní cesta a taky si myslím, že v nějaké budoucnosti za 50 let by stálo za to kopnout nějaké 3 tunely Frýdlant-Mezivodí, Mezivodí-Makov a Makov-Bytča a udělat z toho luxusní spojení Ostrava-Bratislava.Lenny píše:Z jakého důvodu? Nikdy jsem tama nejel, tak to neznám.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Navíc v zimě je zde relativně velký provoz Ostrava - lyžarská střediska.